1. leht 1-st

K: e21 elektrikalad

Postitatud: 04 Veebr 2013 19:03
Postitas sillufromIV
1979 318, karpa, automaat. Soetades kalasid ei täheldanud.
Tänavakõlbulikuks saades tekkis aga selline anomaalia, et kui kõik sulavkaitsmed paigas ja terved, siis võtmest käima ei lähe. Starter ei hakka tööle. Kui võtan ühe kaitsme välja (temp., kütusetase, laadimise lamp jms), saan võtmest käima. Juhtmed nähtavusulatuses korras, kaitsmekarbis Kulibinite jälgi ei tuvastanud. Tegin kuni kala leidmiseni sellise ratsi, et panin armatuuri lüliti, millelt juhtmed selle patuse kaitsme klemmidele lähevad. Käivitamiseks katkestan ahela ja sõitma hakates panen kellad tööle.
Tagurpidikäigu tuli ka ei süti tagurdades.

Teise sama aasta automaatkastiga e21-ga on sama probleem aga seal pean käivitamiseks juhtmeotsa vastu akuklemmi panema. Seal pole kaitsmete väljavõtmisega proovinud. Probleem tekkis mõistliku ekspluateerimise käigus iseenesest. Piduritule lüliti toimib (kuigi 318 ei eeldagi käivitamisel piduri vajutamist, äkki 320 eeldab). Kahtlustan, et sellel võib olla viga käigukangi asendi indikaatoris. Ei anna kontakti, kui kang asendis "P". Kus need klemmid või lülitid olla võiksid aut.kastiga aparaadil.

Kolmandaks kalaks suunatulede relee, mis rooli all katte taga asub. Kui masin on külm, siis plõksib relee nii kiiresti, et armatuuris indikaator ei vilgu ja suunatuled lihtsalt põlevad. Lambipirnides või kontaktides asi pole, kontrollitud. Kabiini soojenedes ka relee soojeneb ja hakkab tavalisest (normaalsest) kiiremi plõksima ja indikaator vilgub. Veel soojenedes läheb asi normi. Halb on see, et nii pikki otsi pole sõita kusagil ja sain normaalselt suunda näidata vaid laupäevasel retroüritusel :) Muidu teen "vaese mehe suunareleed".

On kellelgi midagi sellist ilmnenud tehnika juures, mis lahendused aitasid?

Postitatud: 04 Veebr 2013 22:16
Postitas airhead
Suunatuledega oli mul Touringuga sarnane kala, mina tuvastasin süüdlasena ohutulede lüliti.

Peale ohutulede lüliti lahti võtmist ja puhastamist oksiidist hakkas kõik tööle nii nagu peab.

Postitatud: 04 Veebr 2013 22:36
Postitas sillufromIV
Proovisin teist lülitit ja sooja-külma kombinatsioone. Ikka relee paneb segast.

Võtsin relee välja ja lahti. Seal sees kõik nagu äsja toodetud - ei mingit põlemist ega oksiide.

Postitatud: 05 Veebr 2013 09:27
Postitas eix22
starteri ots jookseb otse starterile, ei mõista üldse kuidas suva kaitsme väljavõtmine seda mõjutab? Süüteluku oled üle vaadanud? Mis puudutab starteri andmist atm kastiga autol, siis vaherelee on rooliall, kangi asend lülitab selle sisse P ja N asendis. See relee on sinna lihtsalt vahele pandud, saad starteri otsa lihtsalt välja võtta relee pesast(juhtmest) ja panna selle otse auto enda juhtmestikku.