K: e21 elektrikalad

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

K: e21 elektrikalad

Postitus Postitas sillufromIV »

1979 318, karpa, automaat. Soetades kalasid ei täheldanud.
Tänavakõlbulikuks saades tekkis aga selline anomaalia, et kui kõik sulavkaitsmed paigas ja terved, siis võtmest käima ei lähe. Starter ei hakka tööle. Kui võtan ühe kaitsme välja (temp., kütusetase, laadimise lamp jms), saan võtmest käima. Juhtmed nähtavusulatuses korras, kaitsmekarbis Kulibinite jälgi ei tuvastanud. Tegin kuni kala leidmiseni sellise ratsi, et panin armatuuri lüliti, millelt juhtmed selle patuse kaitsme klemmidele lähevad. Käivitamiseks katkestan ahela ja sõitma hakates panen kellad tööle.
Tagurpidikäigu tuli ka ei süti tagurdades.

Teise sama aasta automaatkastiga e21-ga on sama probleem aga seal pean käivitamiseks juhtmeotsa vastu akuklemmi panema. Seal pole kaitsmete väljavõtmisega proovinud. Probleem tekkis mõistliku ekspluateerimise käigus iseenesest. Piduritule lüliti toimib (kuigi 318 ei eeldagi käivitamisel piduri vajutamist, äkki 320 eeldab). Kahtlustan, et sellel võib olla viga käigukangi asendi indikaatoris. Ei anna kontakti, kui kang asendis "P". Kus need klemmid või lülitid olla võiksid aut.kastiga aparaadil.

Kolmandaks kalaks suunatulede relee, mis rooli all katte taga asub. Kui masin on külm, siis plõksib relee nii kiiresti, et armatuuris indikaator ei vilgu ja suunatuled lihtsalt põlevad. Lambipirnides või kontaktides asi pole, kontrollitud. Kabiini soojenedes ka relee soojeneb ja hakkab tavalisest (normaalsest) kiiremi plõksima ja indikaator vilgub. Veel soojenedes läheb asi normi. Halb on see, et nii pikki otsi pole sõita kusagil ja sain normaalselt suunda näidata vaid laupäevasel retroüritusel :) Muidu teen "vaese mehe suunareleed".

On kellelgi midagi sellist ilmnenud tehnika juures, mis lahendused aitasid?
Viimati muutis sillufromIV, 05 Veebr 2013 10:24, muudetud 1 kord kokku.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Kasutaja avatar
airhead
Klubiliige
Postitusi: 382
Liitunud: 13 Sept 2008 19:35

Postitus Postitas airhead »

Suunatuledega oli mul Touringuga sarnane kala, mina tuvastasin süüdlasena ohutulede lüliti.

Peale ohutulede lüliti lahti võtmist ja puhastamist oksiidist hakkas kõik tööle nii nagu peab.
e6 2000 Touring `73
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Proovisin teist lülitit ja sooja-külma kombinatsioone. Ikka relee paneb segast.

Võtsin relee välja ja lahti. Seal sees kõik nagu äsja toodetud - ei mingit põlemist ega oksiide.
Viimati muutis sillufromIV, 05 Veebr 2013 10:21, muudetud 1 kord kokku.
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

starteri ots jookseb otse starterile, ei mõista üldse kuidas suva kaitsme väljavõtmine seda mõjutab? Süüteluku oled üle vaadanud? Mis puudutab starteri andmist atm kastiga autol, siis vaherelee on rooliall, kangi asend lülitab selle sisse P ja N asendis. See relee on sinna lihtsalt vahele pandud, saad starteri otsa lihtsalt välja võtta relee pesast(juhtmest) ja panna selle otse auto enda juhtmestikku.
tel 55570186 - e30 varuosad
Vasta