1. leht 1-st

Aku hoidmine üle talve

Postitatud: 17 Jaan 2011 15:03
Postitas karlerik
sysi kirjutas:Talv tuli see aasta taas ootamatult. Panin auto kunagi augustis-septembris garaazhi ja mõtlesin, et teen veel oktoobris ülevaatuse ära ja siis jääb auto talveunne. Mõistagi oktoobirs ülevaatusele ei jõudnud... ja noh, unustasin akujuhtme ka lahti ühendamata, kuna "oli plaan igal juhul sõitma veel minna". Tulemus on muidugi see, et aku oli täiesti tühi. Loodan, et akut tuksi ei keeranud - eelmine aasta sai alles uus ostetud (vt probleemivabade reiside teemat "vaba teema" kategoorias). Laadisin küll aku ära, aga proovimiseni ei jõudnud.
Tagantjärgi mõeldes olen mõnele oma autole iga aasta uue aku ostnud, teeb ikka viha küll, kui sellised asjad juhtuvad (enda rumalusest).
Tead sa kuidas peaks akut hoidma. Mul ta tühi kindlasti pold, samas täis kah mitte.

Postitatud: 17 Jaan 2011 15:08
Postitas sysi
Erialased teadmised akude suhtes mul puuduvad, küll aga on üldteada fakt, et tühi aku külmab läbi (heal juhul ka katki) ning kui tühi aku on külma saanud, siis enamasti ta kaotab suure osa oma mahutavusest. Seega minu praktika akudega viitab sellele, et laetud akult talveks juhe maha ning kevadel juhe peale tagasi - pole vaja reeglina vahepeal teda laadidagi (ehkki vahepealne laadimine teeb pigem head kui halba).

Postitatud: 17 Jaan 2011 15:58
Postitas Arvo
Lisaks veel nii palju, et tänapäevased akud sügavtühjenemist ka eriti ei kannata (erinevalt vanakooli pliiakudest), palju mahtuvusest läheb kaotsi.

Postitatud: 17 Jaan 2011 18:27
Postitas Iff
Mul oli sama keiss, viisin aku rõõmsalt garantiisse ja anti uus :D

Postitatud: 17 Jaan 2011 19:26
Postitas meelis k
Midagi nagu meenuks keemiatunnist, et massijuhe tuleb jätta ühendatult. Autokere roostetamise vältimiseks.

Kellelegi veel meenub? :).
Mina olen igaks juhuks mingi nässi aku peale jätnud, -juhe ühendatult.