1. leht 7-st
e23
Postitatud: 15 Apr 2005 17:21
Postitas Jaan
Mõtlesin, et teeks siia siis sellise uue teema kus saaks e23 erinevusi arutada või võrrelda. Tegelikult me oleme vist suurema osa juba ühe teise teema all läbi arutanud aga ehk on veel mõningaid tähelepanekuid mida välja tuua
Lisan siia 2 linki kus peaks näha olema e23 originaal-spoileriringiga. (Muuseas kas keegi oskaks need lingid "pilti näitama" panna?) Eestis olen näinud ühte masinat millel selline spoileriring olemas. See seisis kunagi pikka aega Kadaka autoturu kandis, sama aia sees kus Mercedeseid müüa pakuti. Auto edasine saatus on mulle teadmata.
http://www.roadfly.org/bmw/gallery/pict ... 39,1;-63,3;
http://www.roadfly.org/bmw/gallery/pict ... 39,1;-63,3;
Postitatud: 15 Apr 2005 17:36
Postitas kustas

üldiselt väga kena, selline suht tagasihoidlik. Kuid kas need on BMW enda toodang? Või äkki näiteks BBS? Või midagi muud.
Selle piltide asja võiks niimoodi teha, et kopida pildid galeriisse (mingi kindel koht) ja sealt siia "näitama" panna (kui Nuga just ei pahanda).
Kogu väikeste piltide valem on selline:
[img]VÄIKESEPILDIAADRESS[/img]
Kogu teema. Neid Sinu (Jaan) pandud pildid saab kah siia otse panna, kuid nad oleksid liiga suured ja rikuksid üldpildi ära.
Igatahes ma otsin lähipäevil mõned pildid keskonsoolidest.

Postitatud: 15 Apr 2005 17:47
Postitas kustas
Voh, ülesse leidsin. Kõige vanem keskkonsool siis:
Krdi ilus, peaks mainima
Sellel on ohutulede lüliti ümmargune

ja sigarisüütaja on teises kohas.
Nii siis, erinevused esiotsas: esininaplekk, neerud, võred, suunatuled, esitulede "raamid", esipõll
Kusjuures, olen kuulnud sellise väidet, et lähituled on ka millegi poolest erinevad. Kuid Jaan täpsustab, tema on uuemale vana nin instaleerinud.
Postitatud: 15 Apr 2005 17:50
Postitas Jaan
Las need minu lisatud pildid siis olla lihtsalt linkidena, peale klõpsides saab teada mis seal taga peidus. Spoileritest.. kes teeb BMW-le spoilereid? Ikka BBS ja muud säärased. Need küljekarpidel olevad katted näevad kusjuures välja täpselt nagu e28 omad, lihtsalt mõõdud on erinevad. Eks tootja on sama. Sellise spoileriringi vastu ei oleks midagi - igati kena ja tagasihoidlik.
Oma postituse kirjutamise ajal on siia üks teade liaks tekkinud, vana konsooli näidisega

Vaata sellist tahaks ka endale

Seal on kellad samuti vanemat tüüpi ehk spidomeeter jääb keskele. Muud kellad/näidikud on sätitud kõrvale. Selle vana spidomeetri pluss ongi spidomeetri asend. Sõitsin paar aastat '80 aasta 728-ga ja seal oli täpselt samasugune. Uuema spidomeetriga oli alguses veidi harjumist vaja (enne vaatasid ju kiirust "otse"). Mnjah... kassid ostaks sellise vanema tüübi e23-e kohe

Postitatud: 15 Apr 2005 18:00
Postitas kustas
Kahjuks pole hetkel rohkem aega otsida võrdluseks pilte, pean minekut tegema.
Kuid nendest küljelaienditest nii palju, et need sarnased e28 laiendid pole minu teada originaal toodang vaid on väljatöötatud hiljuti ja eestis toodab ja turustab neid vist DC-ICE.

vist
Postitatud: 15 Apr 2005 18:03
Postitas kustas
Jaan kirjutas:Vaata sellist tahaks ka endale
Mul muidu üks selline ju üle, 732i originaal(näidikute blokk)...
Kuid siis peaksid loobuma oilservisest ja inspectionist.
Postitatud: 16 Apr 2005 00:42
Postitas Arvo
Jaan kirjutas:Vaata sellist tahaks ka endale
Kui sellist 70ndate seitsmest tahta siis tasuks vaadata 730 või 733 mudeleid... viimast oli mõned aastad tagasi eesti registris vaid paar tükki, arvatavasti pole ka 730 kuigi levinudl.
See oilservice ja inspection on suht tühised asjad imho, suurem puudus on vanematel seitsmestel kütusekulunäidiku puudumine... kompuutrit ei anna kah sinna kuidagi panna... aga kas selliseid vidinaid on klassika juurde vajagi
Muidu on näiteks E24 kuuesel samuti päris mitu erinevat keskkonsooli tüüpi, endal garaazis juba 3 erinevat. Aga sellest peaks vist uue teema tegema

Postitatud: 16 Apr 2005 04:44
Postitas kustas
Kokku toodeti e23'sid 285 250 tk.

(e30 toodeti 2 344 341 tk.)
Nii, automaatkastiga mudeleid oli neist: 161 043 tk. ja manuaalkastiga oli neid 124 207 tk.
Mootori järgi panduna on siis nii:
725 - 954 tk.
728 - 102 803 tk.
730 - 17 703 tk.
732e - 27 663 tk.
732i - 17 232 tk.
733i - 41 681 tk.
735i - 60 837 tk.
745i - 16 168 tk.
M745i - 209 tk.
728 - seal all on mõeldud vist nii pritsung, kui karpa varianti. Mis asi on 732e?
Postitatud: 17 Apr 2005 12:47
Postitas kustas
Noh, vahepeal siis tuli meelde veel paar asja, mis võiks ära mainida. Armatuurlauad on facelift'i eelsel ja järgsel mudelil ka erinevad. Uuemal lauas on kõrvalistuja ees selline süvend, vanemal pole midagi, peale kroomliistu(nagu mul). Ka on erinevad kindalaekad (pardažok), vanem on väiksem(madalam) ja ilma lisasahtlita.
Ka seda sain teada, et venna 728i'l polnud salongis uste üleval neid katteliiste. Mul näiteks on.
USA - euro.
Erinevused olid tuledes. Lähituled olid USA's väiksemad, sama väiksed, kui kaugtuled. Ka olid erinevad esitulesid hoidvad raamid ja tulede ümber olevad võred. Ja USA's ei ole "parktulesid" (esituledes), nende asemel põlevad gabariidituled suunatuledes. Taga olid lisa gabariittuled, mis olid külgedel. Olid ka teistsugused stanged ja näidikuteblokk(mph).
Postitatud: 17 Apr 2005 16:28
Postitas Arvo
kustas kirjutas:
Mootori järgi panduna on siis nii:
Väga huvitav, äkki sul on ka andmed sellest mis perioodidel millist mudelit toodeti? 730 ja 733 olid vist ainult vanema armatuurlauaga saadaval?
Postitatud: 18 Apr 2005 14:02
Postitas Jaan
Kuule Arvo, see kütusekulunäidik on ikka vanemal seitsmesajasel ka olemas (kui sa pead silmas seda näidikut mis näitab kütuse kogust kütusepaagis).
Mis USA-versioonidesse puutub siis tuli meelde, et nendel on stanged vedrude peal ehk need deformeeruvad väiksel kiirusel vastu takistust sõites ning siis peaksid vaikselt oma asendisse tagasi minema. USA masinatel on see tavaline.
732e - sellist asja nagu ei tohiks olla, see on ilmselt kirjaviga. 728 tükiarv peaks sisaldama nii karburaatoriga kui ka sissepritsega masinaid. Tükiarvust rääkides - kuskil internetis oli näiteks olemas hetkel Saksas arvel olevad e23-d ja neid oli alla kümne tuhande. Võimalik, et 6 või 7 tuhat. Teine riik, kus suurem vanade seitsmesajaste arv, see oleks tõenäoliselt USA. Kui palju neid tänasel päeval maailmas kokku järgi ja sõidukorras on, kes teab? Võib-olla arvuliselt mingi 30 000 oleks ehk reaalne?
Kustasele: No sellest kellade blokist oleks natuke vähe. Kui sinna juurde leiduks veel see vana soojendusüsteem koos juhtpaneeliga, vaata siis hakaks mõte natuke tööle
Tegelikult mõni aasta tagasi pakuti seda vanemat soojendussüsteemi müügiks kuid kuna selle asjanduse asukoht geograafiliselt jäi kuskile pärapõrgusse (Läti piiri äärde) ja otseselt väga suurt vajadust uuema tüübi masinale seda sisse ehitada ei olnud siis jäi tookord ära. Tervikliku masina aga võtaks küll

Loomulikult meenub mulle veel, et olen näinud ühte 1977 aasta 733i "täislaks"mudelit lammutamiseks - el. aknad ja peeglid, konditsioneer, puitsisu, seesama laekaga konsool...

Kahju. Kuna omanikul oli vaja sellelt masinalt ainult keret siis jah... Otseselt ei olnud ka nii palju raha, et võinuks talle mingi asjaliku pakkumise teha ja masina päästa

Postitatud: 18 Apr 2005 14:54
Postitas Priit Peljo
Arvo kirjutas:kustas kirjutas:
Mootori järgi panduna on siis nii:
Väga huvitav, äkki sul on ka andmed sellest mis perioodidel millist mudelit toodeti? 730 ja 733 olid vist ainult vanema armatuurlauaga saadaval?
www.bmwclub.fi andmed

Postitatud: 18 Apr 2005 16:49
Postitas Arvo
Jaan kirjutas:Kuule Arvo, see kütusekulunäidik on ikka vanemal seitsmesajasel ka olemas (kui sa pead silmas seda näidikut mis näitab kütuse kogust kütusepaagis).
Pidasin silmas näidikut mis on tahhomeetri all, ehk siis hetke kütusekulu näidikut.
Antud tabelist on näha, et 730 ja 745 on praktiliselt sama palju toodetud. Tänase seisuga on aga kindlasti normaalses korras 730 palju raskem leida kui 745-te
Postitatud: 18 Apr 2005 17:53
Postitas Jaan
Noh... see ökonomaiser pole vast nii vajalik asi nii vanal autol tõepoolest. 730 ja 745 on ilmselt piisavalt haruldased mõlemad. Mul on samuti tunne, et 730 on nendest kahest arvuliselt vähem säilinud.
Meenus selline nüanss, et istmete välimus on kõige esimestel seitsmesajastel natuke erinev hilisematest (vähemalt mõnel eksemplaril). Olen näinud sellisel '77 aasta seitsmesajasel nahkistmeid mis meenutavad kujunduselt rohkem e3-e omi. Peatoed on sarnased nendele mida meie teame uuemate masinate pealt kuid istmetel asuv kattematerjal ja selle kujundus (see kuidas see õmmeldud on) meenutab eelkäija omi.
Postitatud: 19 Apr 2005 13:27
Postitas Jaan
Erinevustest. Kas keegi seda on märganud: vanemal seitsmesajasel jääb tagatiivale selline kitsas iluliist (nagu ustel), uuemal asub samas kohas lai küljeliist. Mis veel - tagumine kaitseraud on vanemal e23-l välimuselt sama nagu e24-l.
Postitatud: 19 Apr 2005 16:04
Postitas kustas
Selle tabeli, kus on kirjas mudelid tootmis arvude järgi, leidsin puht juhuslikult net'is ringi kammides. Minu teada pole ka sellist asja nagu 732e, ehk siis ETA mootorit pole ju e23'le pandud. Ja kas 725 ei peaks hoopis 725i olema? Aga ära tõin ta siia nii, nagu ta kirjas oli.
Ja soomlaste lehel pole millegi pärast 725'te üldse välja toodud...
Jaan, mille poolest tagastanged erinevad on?
Postitatud: 19 Apr 2005 16:12
Postitas Priit Peljo
Tahaks 725-näha. Huvitav, neid vist prooviks tehti.
Minu teada e23-e 2,5se mootoriga küll ei tehtud.
Postitatud: 19 Apr 2005 16:21
Postitas Priit Peljo
ETK ega realoem.com ei näita 725-te.

Postitatud: 19 Apr 2005 17:06
Postitas Priit Peljo
Samas kasutades GOOGLE otsingut (e23 725) võib leida igasugust huvitavat infot.
Näiteks see siin.
Ja see.
Jne.
Postitatud: 19 Apr 2005 17:08
Postitas raul
ETK ei näita (millegipärast) ka Lõuna-Aafrika variante.
Seda 725 tehti kõrgete mootri kubatuurimaskuga maadele.
Samas, minu mäletamist mõõda ETK jälle E30 320is näitab, mis ka haruldane isend. Saa siis süsteemist aru
