1. leht 2-st
Kas 95 või 98 e21ele?
Postitatud: 29 Aug 2007 17:27
Postitas elmut
Olen kuulnud,et osad sõidavad 98saga?
Mootor on 1.8 karpa,vanem.Et jah 95 on ikka õige ju? 98 peaks kangeks jääma ju

Postitatud: 29 Aug 2007 19:37
Postitas raunz
Pigem ikka 95 sõita. Sel ajal kui su mootor toodeti oli 95 juba paras kõva sõna niiet 98 peale raha kulutada mõtetu. Ega ta paremaks midagi tee kui just süüdet ei näpi

Postitatud: 29 Aug 2007 20:48
Postitas Bronco
mina sõidan ainult 98'ga.
95'ga on minek kehvem ning mootor käib ka 98'ga nagu paremini, ning see paar krooni paagi peale ei ole veel meelt mustaks teinud.
Postitatud: 29 Aug 2007 21:04
Postitas raunz
Minul 95vs98 küll pole eriti tunda andnud. Erilist vahet nagu pole. Ja noh niikuinii 1,8 mul võidusõidu eesmärkidel pole niiet pigem säästan natuke bensiini pealt

Postitatud: 29 Aug 2007 21:09
Postitas Ruut
mina tangin ka oma masinatesse üldjuhul 98
Postitatud: 29 Aug 2007 22:20
Postitas elmut
hmm,mootorisäästlikum on 95 ju?
Postitatud: 30 Aug 2007 06:36
Postitas Ruut
elmut kirjutas:hmm,mootorisäästlikum on 95 ju?
et siis mismoodi see mootorisäästlikus ilmneb?
Postitatud: 30 Aug 2007 08:19
Postitas Arvo
Õige oleks lähtuda mootori surveastmest, kui ikka 10 või rohkem siis valage 98. Samas vanematel pritsetel ja karpamootoritel on see piir veelgi madalamal, pole seal ju tarka elektroonikat mis automaatselt süüdet keerab.
Postitatud: 30 Aug 2007 08:21
Postitas karu
ma panen igale autole 98, 95 haiseb nagu ma ei tea mis asi ja mootorid ei käi ja kulu on räigelt suurem.
Postitatud: 30 Aug 2007 11:03
Postitas elmut
karu kirjutas:ma panen igale autole 98, 95 haiseb nagu ma ei tea mis asi ja mootorid ei käi ja kulu on räigelt suurem.
Mootorid ei käi? Ise ka usud mida sa suust välja ajad? Enamiks autosid 95e peal,ja seega nad haisevad? Hästi paned! Ja kuida see kulu siis sinuarust RÄIGELT suurem on?
Postitatud: 30 Aug 2007 13:06
Postitas tõnis
elmut kirjutas:karu kirjutas:ma panen igale autole 98, 95 haiseb nagu ma ei tea mis asi ja mootorid ei käi ja kulu on räigelt suurem.
Mootorid ei käi? Ise ka usud mida sa suust välja ajad? Enamiks autosid 95e peal,ja seega nad haisevad? Hästi paned! Ja kuida see kulu siis sinuarust RÄIGELT suurem on?
Siinkohal pean karuga nõustuma. 95 haiseb jah jubedalt, eriti Lukoili oma. Eelistan ka kasutada 98 (enamasti Statoilist). Olen ka aastate jooksul järeldusele jõudnud et 95 kulub rohkem kui 98 ja moto ei tööta nii kuis vaja, eriti külmalt. Ja vihjeks niipalju et on testitud nii vanade haide peal, 750 v12 peal kui ka suurematöömahuga usa raua peal (kuigi usakad pidavat kõik solgi nurisemata vastu võtma). Lõpplik järeldus on ikka sama.
Postitatud: 30 Aug 2007 14:13
Postitas mask
tõnis kirjutas:
Siinkohal pean karuga nõustuma. 95 haiseb jah jubedalt, eriti Lukoili oma. Eelistan ka kasutada 98 (enamasti Statoilist). Olen ka aastate jooksul järeldusele jõudnud et 95 kulub rohkem kui 98 ja moto ei tööta nii kuis vaja, eriti külmalt. Ja vihjeks niipalju et on testitud nii vanade haide peal, 750 v12 peal kui ka suurematöömahuga usa raua peal (kuigi usakad pidavat kõik solgi nurisemata vastu võtma). Lõpplik järeldus on ikka sama.
Minu tähelepanekud BMW mootorite kohta omast kogemusest:
M20 mootor (1983a) joob parema meelega 98-t - see on süüte koha pealt tundlik mootor ja kui vähegi mööda seadistatud, siis 98 suudab seda möödapanekut pisut paremini "kompenseerida";
M50 mootoriga on vahe täiesti olematu nii jõus, mootori töös kui küttekulus.
Neste 95 vs. Neste 98 - ninaga küll vahet ei tee.
-= mask =-
Postitatud: 30 Aug 2007 14:42
Postitas Arvo
mask kirjutas:
M50 mootoriga on vahe täiesti olematu nii jõus, mootori töös kui küttekulus.
M50 kohta sama tähelepanek ka minu poolt, samuti oli suht "tundetu" mootor kütuse oktaaniarvu ja ka kvaliteedi suhtes M20B25 .
Samas E21 peal olnud 2,0 ja 2,3 mõnevõrra käisid paremini küll 98-ga kuid märkimisväärset vahet ma siiski ei täheldanud.
Postitatud: 31 Aug 2007 09:27
Postitas Aare
M20B20 kativaba (surveaste 9.

mootor sõitis väga edukalt ka Eestis omal ajal müüdud 92E-ga, ainult neljanda käiguga üle koormates võis paar naksu detonatsiooni kuulda. Kütusekulus ja mootori käiguomadustes mingit vahet ei olnud. Praegu on sõidetud kogu aeg 95Ega ja ei mingeid probleeme.
Julgen väita, et jutt niivõrd vanaaegse mootori kütusekulu ja käiguomaduste muutumisest 95-lt 98-le minekul ja vastupidi on lollus.
M30B34 sõitis stock kujul (surveaste 10,0) täiesti normaalselt 95ga, sh ka nitrot kasutades ja ei juhtunud midagi.
Mootorid olid heas korras ja heade survetega.
Praegu M30B34 surveastmega ca 12,0 tarvitab 98-t, 95ga pole eksperimenteerinud.
Lukoili bensiini suhtes on kaebusi olnud, nii 92 kui 95 suhtes.
Võrrelda Lukoili 95 ja Statolili 98t lõhna suhtes on muidugi kah asi, mis näitab võrdleja iQ taset.
Muide, kus tekib arvamus, et Statoili bensiin teistest parem on - sadamas seisavad nad küll Nestega samades tünnides
Äkki peaks mingi 83a rondi sisse 98 kallamise asemel muretsema endale stroboskoobi (hind 400-700 eeki) ja panema süüte paika, siis lahenevad paljud 95 "probleemid" iseenesest? Ja muretsema endale Kadaka turult venekeelse remondi käsiraamatu, kus on selgelt kirjas juhendid, kuidas süüdet panna (eri mootoritel on see erinev).
Postitatud: 31 Aug 2007 15:35
Postitas kustas
Aare kirjutas:Äkki peaks mingi 83a rondi sisse 98 kallamise asemel muretsema endale stroboskoobi (hind 400-700 eeki) ja panema süüte paika, siis lahenevad paljud 95 "probleemid" iseenesest?
+1
Postitatud: 31 Aug 2007 21:53
Postitas karu
minu 325 e36 võttis neste 95 linnas 20l 100km ja mootor ei käinud hästi
98 oli kõik normaalne linnas 11-14 seal süüde paigas ja olen kuulnud et statoili kütesele pidid nad rohkem lisandeid lisama .
Postitatud: 31 Aug 2007 21:56
Postitas karu
elmut kirjutas:karu kirjutas:ma panen igale autole 98, 95 haiseb nagu ma ei tea mis asi ja mootorid ei käi ja kulu on räigelt suurem.
Mootorid ei käi? Ise ka usud mida sa suust välja ajad? Enamiks autosid 95e peal,ja seega nad haisevad? Hästi paned! Ja kuida see kulu siis sinuarust RÄIGELT suurem on?
12l asemel on 20l 100km
Postitatud: 02 Sept 2007 07:49
Postitas elmut
Sorry,aga ma ei saa pihta,kas siis 98ga on ökonoomsem?:O
Postitatud: 02 Sept 2007 08:12
Postitas Arvo
karu kirjutas:
12l asemel on 20l 100km
No siin kisub küll haiteemast pisut välja aga tõe huvides vaidleks pisut edasi... M50 mootor on kas 10:1 või 10.5 surveastmega, see võiks sõita veel hädapärast ka 92 bensiiniga - aju ju automaatselt korrigeerib detonatsiooni tekkides süütenurka, sellega kaotatakse muidugi ka võimsuses... aga mitte mingil juhul ei hakka mootor selle pärast zil-i moodi jooma
Ise sõidan vanosega M50 mootoriga (10:5 surevaste) juba aastaid 95 bensiiniga probleemideta, keskmine kütusekulu jääb 10l sajale ümber.
Et keegi vähemteadlik siin minu jutu peale kohe 92 bensiiniga sõitma ei tormaks kordan igaks juhuks üle, et vanematel L-jet pritsega mootoritel ja vist ka esimestel motronicutel sellist automaatset süütenurga korrigeerimist ei tehta

... nagu Aare juba ütles, seda tuleb teha käsitsi.
Postitatud: 07 Sept 2007 05:44
Postitas truumu
Kõik Motronicud on aju poolt reguleeritava süütega...
Sellest see nimigi
Aga mis benat puudutab, siis KÖIK bemmid mis mul olnud on(12tk, alates E12 ja lõpetades E36-ga)sõitsid 98-ga tükkmaad paremini ja võtsid bena vähem
Ja süüdet oskan ma igaljuhul reguleerida
