2. leht 4-st

Postitatud: 06 Mai 2006 18:47
Postitas SwitC
Vaatasin ja lugesin su teema läbi.83 aasta kohta on küll see kere päris otsas ... Aga jõudu tegemisel :)

Postitatud: 06 Mai 2006 19:03
Postitas mart154
ei ole ta midagi niiväga otsas.
Karbid on veel viimase asjana teha vaja, siis on ainult plekivahetus :)

see, et Truumu mu mootorit kiitis, andis palju entusiasmi juurde :twisted:

ei olegi öelnud, et lihtne peaks selle autoga olema... olen juba selle lühikese aja jooksul korduvalt ja väga kõvasti vihastada saanud ta peale...

eks see on kõik eelmiste omanike õigeaegne tegematajätmine.
Suure mootoriga auto tahab paratamatult suuremat rahakotti.

Postitatud: 06 Mai 2006 19:05
Postitas SwitC
mart154 kirjutas:ei ole ta midagi niiväga otsas.
Karbid on veel viimase asjana teha vaja, siis on ainult plekivahetus :)

see, et Truumu mu mootorit kiitis, andis palju entusiasmi juurde :twisted:

ei olegi öelnud, et lihtne peaks selle autoga olema... olen juba selle lühikese aja jooksul korduvalt ja väga kõvasti vihastada saanud ta peale...

eks see on kõik eelmiste omanike õigeaegne tegematajätmine.
Suure mootoriga auto tahab paratamatult suuremat rahakotti.

Eks ma tean seda omast käest,et suur rahakott peab jah olema :D
Ma siin istungi ja ootan,millal palka saaks,et saaks jälle oma autot tegema hakata :) Lootus on äkki augustisk hääled sisse saada 8)

Postitatud: 14 Mai 2006 19:04
Postitas mart154
Kuidas kurat saab eemaldada karteripõhja ilma mootorit maha tõstmata???

On kellelgi mõnda juhist kuidas see õlipump sealt kätte saada normaalselt :)
3 polti sain justkui lahti, aga miski hoiab vist veel kinni...
suure piilumise peale nägin tagapool mingit klambrit? kinnitus äkki lausa raamsaale poltide alla?

kett küll nii pingul ei paistnud olevat et see kinni hoiaks..

Õlipumbal on eraldi kett, jah?

Postitatud: 04 Juun 2006 12:32
Postitas mart154
õlipump käes...

kuidas kurat on võimalik rooliotsad lahti saada amordipüstaku küljest ?!?!?
Keegi kuradi tainas on nad nii kuradi tihedalt kinni keeranud, et ükski jõud ei aita :evil:
Tõstsin tungiga sellest krdi poldiotsast kere õhku ja tagusin haamriga, eimidagi... Kangutasin igasugu kangidega, ikka ei midagi... kang ainult paindus.

Kellelgi mingit tõmmitsat vms ei ole laenata, mille abil veel suuremat jõudu rakendada saaks?

Mart, ülivihane selle kuradi rondi peale ja nende tainapeade peale kes keerasid rooliotsad meeletu jõuga kinni :evil:

Postitatud: 04 Juun 2006 12:36
Postitas sysi
Esiteks rooliotsad keerataksegi suhteliselt kõvasti kinni. Teiseks, kes teab millal nad vahetatud on - eks ole ajapikku ise ka kinni jäänud.

Aga selle vastu aitab kindlasti mõnekorrane rust penetrant'iga immutamine + spetsiaalne abivahend rooliotste lahti saamiseks (müüakse autopoodides).

Teoreetiline oht on veel see, et sa oled rooliotsa keermeosa nii lapikuks/kõveraks tagunud, et ta ei tule sul läbi roolivarda silmuse.

Postitatud: 04 Juun 2006 12:58
Postitas mart154
ei, roostes nad ei ole, üldsegi mitte.
suht hiljuti on neid kruvitud. immutasin kah enne tükk aega neid WD40-ga

aga see abivahend, oskad sa sellest täpsemalt rääkida?

Niipalju mul õnneks veel oidu on, et rooliotsa keeret säilitada ;)

Postitatud: 04 Juun 2006 13:13
Postitas sysi
No see ongi oma olemuselt sisuliselt tõmmits. "Käpad" kinnituvad roolivarda silmuse ümber ja pealt hakkad keermega keerama ning "polt" surub rooliotsa silmusest välja.

Pilti ei leidnud, kuna ma avastasin, et ma ei tea kuidas rooliots inglise keeles on. Keegi võiks seda ka öelda :)

Postitatud: 04 Juun 2006 13:23
Postitas SwitC
sysi kirjutas:No see ongi oma olemuselt sisuliselt tõmmits. "Käpad" kinnituvad roolivarda silmuse ümber ja pealt hakkad keermega keerama ning "polt" surub rooliotsa silmusest välja.

Pilti ei leidnud, kuna ma avastasin, et ma ei tea kuidas rooliots inglise keeles on. Keegi võiks seda ka öelda :)

Inglise keeles peaks olema Tie rod end :)

Postitatud: 04 Juun 2006 13:43
Postitas sysi
Tänud :P

Pilt

Selline on kõige lihtsam nendest "tõmmitsatest". Selle oht on aga see, et keerates paindub ära see liigendkoht ning sa keerad "poldi" rooliotsa keermeosalt maha.

Odavama otsa analoogidega olen seda korduvalt teinud.

Postitatud: 20 Juun 2006 13:24
Postitas jyrx
sysi kirjutas:Tänud :P

Pilt

Selline on kõige lihtsam nendest "tõmmitsatest". Selle oht on aga see, et keerates paindub ära see liigendkoht ning sa keerad "poldi" rooliotsa keermeosalt maha.

Odavama otsa analoogidega olen seda korduvalt teinud.
Sellist vidinat ei soovita kellegile.
Minul murdus esimese korraga see malmi ja krt teab mille segu pooleks... järgi jäi ainult see kahvli osa, mille lihtsalt vasaraga pekstes nii vahele ajasin, et rooliv.ots lahti hüppas..
Mart: kui proovida tahad, anna teada :D

Postitatud: 20 Juun 2006 20:01
Postitas mart154
igasugu haamriga peksmised ja väänamised ja kangutamised on tõestanud end juba negatiivselt. eks üritan vaba aega leida ja taolise vidina professionaalsema versiooni leida.

Postitatud: 16 Juul 2006 15:43
Postitas mart154
räägime nüüd nukkvõllidest...
on keegi kusagil näinud vähe vihasemaid nukkasid 2.8 mootorile?
kraade-tõuse ei hakka esialgu ette andma...

ja aitab palun igasugusest 3.5 mootori jutust. see auto tuleb 2.8 mootoriga... punkt :lol:


ahjaa... niipalju veel vahepeal toimunust...
et sillaosaga võiks juba pea-aegu rahule jääda.
siiski paistab, et uued originaalpuksid olid suht kasutu ost, siia on ikka polüuteraani vaja...

differ oleks veel vaja korralikult auto külge kinnitada, aga seda ei viitsi praegu teha. maanteedifriga mässamine pole eesmärke arvestades enam tore, sedaenam, et miski ei piira seal libisemist...

kui kellelgi on 3.4 või 3.6 LSD difrit pakkuda, võiks ühendust võtta :)

Postitatud: 16 Juul 2006 20:57
Postitas mart154
värvi kohta on kah väikesed ideed tekkinud...
ma juba kujutan ette, kuidas tõelised haifännid kirvestega mu akna alla ilmuvad :oops:

aga värviks sai esimese matsuga valitud must mattvärv.
seda ka selle eesmärgiga, et kuna autot saab "sihipäraselt" kasutatud, siis sealt ehk ei paista kõik kõige pisemad vead nii kergelt välja.

e28-id on veel õnneks saada... see kere on niikuinii tegelikult suht vanaraua väärtusega, siis suht suva kah... teeme seekord asja teisiti.

küll jõuab midagi ilusat kah kunagi teha :) praegu on selleks teist marki autod valitud (VW Transporter T2)

Postitatud: 17 Sept 2006 20:22
Postitas mart154
kuna autot maha müüa ei õnnestunud - õigemini, ei tahtnud mingile 17 aastasele totaalsele rullnokale müüa... siis saaga jätkub...

täna oli väga igav... sõitsin rongiga lagedile :lol: rongisõit oli vist suurem elamus kui tööpäev...

igatahes. kaane võtsin maha mootoril...

Silindriseinad on väga hästi säilinud... hoonimisjäljed täitsa nähtaval veel.
profülaktika mõttes kolvirõngad vahetab ära...

igatahes, kui kellelgi on soovitada kohta, kus kaanetöid teha, andke teada (portimine, klapid uuesti lõigata, lihvimine)

Postitatud: 18 Sept 2006 09:55
Postitas indrek
Mina käin siin ja rahul kvaliteediga http://www.hot.ee/toukur1/

Postitatud: 18 Sept 2006 21:38
Postitas Arvo
mart154 kirjutas:räägime nüüd nukkvõllidest...
on keegi kusagil näinud vähe vihasemaid nukkasid 2.8 mootorile?
kraade-tõuse ei hakka esialgu ette andma...
Nukvõlli valimisel ei puutu mootori kubatuur asjasse, 2,8 mootoril peab jälgima, et oleks vanem meh. jagaja võimalusega nukkvõll. (kuigi väikese aretamise tulemusena annab ka uuemat nukka kasutada)
M30 nukad on arusaamatult kalliks läinud, just jälgisin ebays ühe kasutatud 282 durationiga nukkvõlli oksjonit - see müüdi veidi üle 300 euri eest :shock: mujal ma neid aga eriti liikvel näinud ei ole.

Postitatud: 19 Sept 2006 09:41
Postitas Aare
Tõurkur ei pordi midagi, seal saab ainult klapipesi üle lõigata ja kaant lihvida.

M30 kaanest ma natuke tean. Senini on huvilised jäänud pidama varuosade raha taha. Ilma nukkvõlli vahetamata vms ei ole sellel portimisel suuremat mõtet. Mootor pole nimelt idiootide poolt konstrueeritud.

Nuka saab ka vanast lõigata lasta, kuid suurt alla 4000 krooni see ikkagi ei tule. Uus-alates 400 eurot+saatmine. Sellega koos vaja ka uusi klapivedrusid ja et mootor ilma aukudeta veaks, siis reguleeritavat pritse surveregulaatorit.

300 euro eest kasutatud nukka pole mingit mõtet osta

Kui õli ei võta ja surved korras ja bensiin silindris püsib, siis pole kolvirõngaid vahetada vaja.

Muide see M30 erinevate nukakraadide jutt on e30.de lehelt pärinev linnalegend (etk järgi on süüteotsaga nukad E28 peal kõik samad). Seal on ka muid lollusi kirjas, mida proovima ei ole mõtet hakata.

Pealegi mingit +4 kraadi stock nukka pole mõtet paigaldada ja sellega jamada, kahju sissetöötamata (uus nukk ja vanad nookurid on kindlasti erinevalt kulunud) tööpindadest on suurem.

Postitatud: 19 Sept 2006 10:59
Postitas Arvo
Aare kirjutas: Muide see M30 erinevate nukakraadide jutt on e30.de lehelt pärinev linnalegend (etk järgi on süüteotsaga nukad E28 peal kõik samad). Seal on ka muid lollusi kirjas, mida proovima ei ole mõtet hakata.
Ei ole legend, mul omalgi üks selline (küll juba kulunud) riiulis seismas.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
Mingit suurt tulu sellisest nukast otsida ei maksa aga effekt pidi siiski olemas olema, sellest olen lugenud E12 registry foorumist kui ka roadfly foorumitest. Samas spetsiaalselt sellist otsida pole mõtet - neid on küllaltki vähe liikvel ning uue hind on ligilähedane Schriki 282 võlli omale.

Postitatud: 19 Sept 2006 13:47
Postitas mart154
huvitav, ma ei ole leidnud "jagajaotsaga" nukka kusagil müügis...
Olen niivõrd sitt otsija?

edit: Schricki nukka näiteks mõtlesin...

edit2: ja Aare, sinu nõu kasutaks hea meelega lähitulevikus :)