7. leht 9-st
Postitatud: 07 Mai 2011 17:09
Postitas trevi
Täna esimene käivitus sel aastal, lisaks ka esimene käivitus MS II ajuga

. Probleem aga tekkis seal, kus seda ei osanud oodata. Nimelt mootori temp hakkas kerkima üle normi. Kuna talvel oli veesärk tühi, siis sai temperatuuri hoolikalt jälgitud. Põhjuseks suure tõenäosusega viskosidur, mis talvel ära koolenud. Eks nüüd saab vaikselt nokitsema hakata, vaja veel 2 amorti ära vahetada ja pisiasju teha, ei tea, kas sel aastal tänavale üldse selle autoga ronib.
Postitatud: 11 Mai 2011 19:14
Postitas trevi
Varsti selgub, kas kõige odavam saada olev b-osa visco toimib. Tootjaks
http://www.srline.com/ , müüb seda brändi acar.ee. Piltvõrdlus originaaliga ka:

Postitatud: 12 Mai 2011 22:47
Postitas karu
vanadel fordidel olen samasugust palju kohanud, küll mingiaeg töötab

oled eestis tagasi?
Postitatud: 04 Juun 2011 15:46
Postitas trevi
Suveilma puhul sai auto korraks välja aetud, ikka selleks, et talvel garaazis ladestunud tolm maha pesta. Hetkeseisuga pole selle autoga sel suvel tänavale plaanis tulla.

Postitatud: 05 Dets 2011 10:04
Postitas JanekEnde
leidsin ka teema üles

väga ilus vana seitsmene! kuidas makk elab? töötab ilusti?

Postitatud: 05 Dets 2011 12:15
Postitas trevi
Tänan küsimast, makk on mul teise auto (
http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... sc&start=0). peal ning viimati töötas kenasti:
Aga vahelduseks ka paar rida valge auto kohta: suvel sai ära vahetatud tagumised amordid. Vahetatud sai ka üks kapotiamort, mis oli koostöö lõpetanud. Endiselt ootavad oma järge esiamordid.
Vahepeal sai tükk aega otsitud, miks ei spidomeetri plokis puuduvad pöörded. MS I-ga asi töötas, ning pöörete skeem sai identselt koostatud. Selgus, et põhjuseks oli puudulik manuaali lugemine. Antud protsessoriväljundi kasutamine (IAC2) MSII puhul, eeldab ühe +12V lisajuhtme vedamist ajus. Algselt arvasin, et antud lisajuhet on vaja ainult siis, kui on soov kasutada tühikäigu reguleerimiseks samm-mootorit.
Viimati sai auto eelmisel nädalavahetusel korraks ulualt välja aetud, et sealt alt rattad kätte saada. Sai teised vahetatud Meelise poolt pakutud "Käseloch" ATS'de vastu, mis on natuke rohkem "massist erinevad" kui senised all olnud kärjed.
Sellised:

Postitatud: 05 Dets 2011 18:07
Postitas meelis k
Ma teadsin, et lõpuks ilmub neid huvitavaid asju väärtustav inimene ka välja

.
Sirvisin galeriid ja üks sinine E23 jäi taolistega silma ka seal.
Postitatud: 05 Dets 2011 19:41
Postitas trevi
Sirvisin galeriid ja üks sinine E23 jäi taolistega silma ka seal.
Selline vihje pani kohe galeriid sirvima ja leidsingi, täitsa nummi. Huvitav, ega ei juhtu need samad velgede eksemplarid lausa olema.

Postitatud: 07 Dets 2011 18:10
Postitas JanekEnde
tore kuulda

edu mõlema klassiku elus hoidmisel, väga kenad!

Postitatud: 07 Dets 2011 21:45
Postitas meelis k
trevi kirjutas:Huvitav, ega ei juhtu need samad velgede eksemplarid lausa olema.
Minu teada mitte, aga mine sa tea

. Eriti palju neid ei tohiks liikvel olla.
Need konkreetsed olid ühe E28 all, kui mina nad sain. Väidetavalt mitmed (äkki 5?) eelnevad aastad oli see auto kuuri all seisnud.
Postitatud: 29 Apr 2012 11:51
Postitas trevi
Ilusa ilma puhul sai sel aastal esmakordselt ka see auto välja aetud. Vahetasin viskosiduri, nüüd mootori temperatuur enam üle 86 kraadi ei tõusnud.
Paika sai keeratud ka süüte 0-punkt. See oli ainult 7 kraadi hilisem, kui oleks pidanud.
Omaette kogemus oli proovisõit. Lahtise kapotiga ennemgi sõidetud, hinged ju eespool otsas ning sõiduajal avanemine pole probleemiks olnud. Seekord selgus, et uued kapotiamordid omavad piisavalt jõudu, et seismajäämise korral, pidurdusest tingitud jõu kaasabil, kapott avada. Õnneks toimus kõik väga sujuvalt, ehk miski viga ei saanud.

Postitatud: 25 Mai 2012 15:15
Postitas trevi
Mis on pildil valesti?
Nimelt on juhipoolne alumine vedrutaldrik täiesti äravajunud, olles ca 3cm madalamal kui peaks. Hakkas vastu rehvi käima, kui teisel pool veel ruumi küllaga.
Kapotialust sai ka natuke korrastatud, GM IAT anduri asemel sai kasutusele võetud õhulugeja originaal IAT andur, muidu sai õhulugeja tühjaks visatud. Vaja veel kinnitus valmistada, et saaks coilpacki jagaja kohale panna, siis näeb süütejuhtmete osa ka välja nagu päris.

Postitatud: 11 Juun 2012 13:01
Postitas trevi
Katkine amordipüstak asendatud. Amordid, tolmukatted uued.
Üllatuslikult selgus, et vedrudel oli 1 ring maha lõigatud. Sai alla pandud lõikamata, normaalsed vedrud. Lisaks läksid rattalaagrid uued. Proovisõidu järgi on lõpuks ometi sildades vaikus.
Postitatud: 01 Juul 2012 18:28
Postitas trevi
Mõtlesin, et pole ammu keretöödega tegelenud, ehk vahetasin ära: kapotieelse pleki, juhipoolse esitiiva. Mõlemil oli probleemiks rooste.
Doonortiivalt koorisin esmalt 2 kihti värvi maha (pildil on paljas plekk). Vana kaitseraud osandades selgus, et kroom on täiesti läbi omadega, ehk hetkel läheb BBS spoila ilma kroomita, kui rikkaks saan, ostan uued kroomosad. Korraks "uute" juppidega kokku pandud, et näha kas kõik ikka omavahel sobib. Pahtliralli algaku

Postitatud: 03 Juul 2012 17:38
Postitas trevi
Kerega mässamise kõrvale sai natuke tina pandud. Nimelt ei töötanud MS2-le üleminekust saadik tahhokas. Küll oli kogemata transistor valet pidi ajus ja liiga suured takistid ahelas, aga lõpuks ta tööle sai. SI plaadi viskasin vahelt välja. Kõik peale tujurikkuja seieri toimib kenasti (ühtlasi soovitus, kõik kellel spidoblokis miski ei tööta, visake SI plaat minema, tunduvalt lihtsam kui töötavat spidot otsida).
Esitiib koosneb kahest plekist. Võtsin valtsi, millega üks teise külge kinnitub lahti, ning loomulikult oli seal vahel rooste. Tundub, et tehases on jupid kokku valtsitud ning alles seejärel värvitud. Ühtlasi on tiiva ning kere kokkupuutepiirkond ilma värvita. Ainult mingi must veniv hermeetika/mastiks/jama on seal vahel. Mispärast? Kas on mingit mõtet jätta seda liitepinda ilma värvita? Millist mastiksit sinna vahele panna?
Plaanis teha paremini kui tehas tegi

Postitatud: 05 Juul 2012 19:51
Postitas trevi
Siseküljelt kivikaitsme eemaldamine oli suht aegavõttev, aga tehtud ta sai: Rooste eemaldatud, epoga mõlemad tükid eraldi krunditud ja tiib koostatud. Nüüd saab pahtlinühkimisega edasi tegeleda.

Postitatud: 08 Juul 2012 23:17
Postitas heigo
trevi kirjutas:Mispärast? Kas on mingit mõtet jätta seda liitepinda ilma värvita? Millist mastiksit sinna vahele panna?
Krunt, siis kerehermets, siis värv ja soovikorral kivikaitse otsa veel.
Postitatud: 20 Juul 2012 09:25
Postitas trevi
Juhtus siis nii:
ja seejärel:
Ehk siis upgrade M30B34 peale.
Postitatud: 21 Juul 2012 08:15
Postitas Arvo
trevi kirjutas:Ehk siis upgrade M30B34 peale.
Tubli! Nüüd siis vajab MS ka täiendavat seadistamist?
Mis peaülekanne sul on, kas vaja aeglasema vastu vahetada?
Ise võtan samuti endiselt hoogu, et üks standalone aju ära tellida... eks siis hakkan Sind lollide küsimustega tüütama

Postitatud: 21 Juul 2012 12:07
Postitas trevi
MS vajas niikuinii üleseadistamist, sest MS I vs MS II seade ei ole päris sama miskipärast.
Aga ülekandega ei tohiks probleemi olla, sai viimati paigaldatud 2,93, et näha, kas maanteel kütusekulu langeb (ei langenud aga kolmanda käiguga oli möödasõitu hea teha, jooksis 150 välja) ja all on (jälle

) dogleg kast, mis on tavakastist kiiremate ülekannetega ning tehasest tuli vist tavaliselt 3,07 ülekandega
Jama on see, et mootorivahetuse käigus suutsin hooletusest seinaääres seisvale radikale tungiga vastu minna, mille tagajärjel see nüüd lekib.