
BMW 323i Edition S, Nuga
Roolivõimupumba vahetasin ära ja uus toimetab kenasti. Ainult et selle vahetamine on väga ebameeldiv töö. Esiteks sellepärast, et seal peab jube ettevaatlik olema et õliga midagi väga ära ei mökerda. Teiseks sellepärast, et 323'l on ülevaltpoolt ligipääsemine võimalik vaid läbi akualuses asuva ava 
Lisaks olen veel igasuguseid vastikuid töid nokkinud. Näiteks katuseluugi porolon ja polster olid kehvalt liimitud ja need tuli uuesti lahti võtta, puhastada ja siis taas liimida nii, et polster ilusti trimmis oleks.

Samuti on katuseluugi paigaldus traditsiooniliselt väga pikk ja piinarikas töö, aga tundub, et seekord pääsesime võrdlemisi lihtsalt. Näiteks sysil kulus katuseluugi paikasaamiseks 2 täistööpäeva
Üldiselt on igasugu liimimistööd mulle väga vastukarva teema. No ei tule see asi hästi välja. Alati peab mitu katset tegema, et asjad pidama saaks. Pole selline mõnus konkreetne asi nagu poldi kinnikeeramine.
Pagassiluugil asuva antikaga ongi nüüd nii, et 2 liimimiskatset olen teinud aga see raibe ikka irvitab mitmest kohast. Hetkel ei viitsi selle teemaga ennast rohkem vaevata, eks peale kokkutulekut vaatab edasi.
Siis oli üks klapikambrikaane tikkpoldiaukudest halva keermega. Märkasin seda küll juba komplekteerimisel, aga lootsin, et ehk jääb keermeliimiga pidama. Ei jäänud. Soetasin siis kaubandusvõrgust omale udupeene keermeparanduskomplekti:

Lokaliseerisin töötsooni:

Puurisin augu üle ja keermestasin:

Ning keerasin sellise julla sinna sisse:

Korras!

Mootori töö tühikäigul pole samuti veel päris soovitud tasemel. Maski abiga panime süüte stroboga täpselt paika. Eelnevalt märkide järgi pandu oli ikka väga mööda.
Tuvastasime, et töösooja mootoriga käib lisaõhuklapist (mis peaks ainult külmana lisaõhku andma) siiski päris palju õhku läbi. Samas pole ka kindel, kas see peab soojana päris kinni olema või lihtsalt vähem õhku läbi laskma. Igatahes blokeerisime hetkel külmkäivitus süsteemi üldse ära ja mingi aeg uurib seda klapiteemat lähemalt.
Sellest hoolimata jäi meile selline probleem alles, et tühikäigul on 2 varianti - kas 900rpm või 1500rpm. Arvatavasti on viga seguklapis.
Katsetamise mõttes vahetasin ka pritsel juhtrõhuregulaatori ära, aga see midagi ei muutnud.
Igatahes pisikest nokkimist veel jagub, aga ülevaatusele minekut nagu miski enam ei takistanud. Tekitasin veel pagasnikusse pisikese TÜV-nurgakese:

Ülevaatuspunktis selgusid küll mõned vajakajäämised reguleeringu osas, aga need sai kohapeal kõrvaldatud. Näiteks CO oli esimese hooga 8% kanti. See sai aga vilunud liigutusega keeratud 1% peale nii nagu tehas ette näeb.
Ka esituled näitasid liiga kõrgele, aga mõõteseadme abiga sai need täpselt paika keerata.
Igatahes nüüd on ülevaatus läbitud ilma ühegi puuduseta ja auto on valmis kokkutulekule sõitma

Lisaks olen veel igasuguseid vastikuid töid nokkinud. Näiteks katuseluugi porolon ja polster olid kehvalt liimitud ja need tuli uuesti lahti võtta, puhastada ja siis taas liimida nii, et polster ilusti trimmis oleks.

Samuti on katuseluugi paigaldus traditsiooniliselt väga pikk ja piinarikas töö, aga tundub, et seekord pääsesime võrdlemisi lihtsalt. Näiteks sysil kulus katuseluugi paikasaamiseks 2 täistööpäeva

Üldiselt on igasugu liimimistööd mulle väga vastukarva teema. No ei tule see asi hästi välja. Alati peab mitu katset tegema, et asjad pidama saaks. Pole selline mõnus konkreetne asi nagu poldi kinnikeeramine.
Pagassiluugil asuva antikaga ongi nüüd nii, et 2 liimimiskatset olen teinud aga see raibe ikka irvitab mitmest kohast. Hetkel ei viitsi selle teemaga ennast rohkem vaevata, eks peale kokkutulekut vaatab edasi.
Siis oli üks klapikambrikaane tikkpoldiaukudest halva keermega. Märkasin seda küll juba komplekteerimisel, aga lootsin, et ehk jääb keermeliimiga pidama. Ei jäänud. Soetasin siis kaubandusvõrgust omale udupeene keermeparanduskomplekti:

Lokaliseerisin töötsooni:

Puurisin augu üle ja keermestasin:

Ning keerasin sellise julla sinna sisse:

Korras!

Mootori töö tühikäigul pole samuti veel päris soovitud tasemel. Maski abiga panime süüte stroboga täpselt paika. Eelnevalt märkide järgi pandu oli ikka väga mööda.
Tuvastasime, et töösooja mootoriga käib lisaõhuklapist (mis peaks ainult külmana lisaõhku andma) siiski päris palju õhku läbi. Samas pole ka kindel, kas see peab soojana päris kinni olema või lihtsalt vähem õhku läbi laskma. Igatahes blokeerisime hetkel külmkäivitus süsteemi üldse ära ja mingi aeg uurib seda klapiteemat lähemalt.
Sellest hoolimata jäi meile selline probleem alles, et tühikäigul on 2 varianti - kas 900rpm või 1500rpm. Arvatavasti on viga seguklapis.
Katsetamise mõttes vahetasin ka pritsel juhtrõhuregulaatori ära, aga see midagi ei muutnud.
Igatahes pisikest nokkimist veel jagub, aga ülevaatusele minekut nagu miski enam ei takistanud. Tekitasin veel pagasnikusse pisikese TÜV-nurgakese:

Ülevaatuspunktis selgusid küll mõned vajakajäämised reguleeringu osas, aga need sai kohapeal kõrvaldatud. Näiteks CO oli esimese hooga 8% kanti. See sai aga vilunud liigutusega keeratud 1% peale nii nagu tehas ette näeb.
Ka esituled näitasid liiga kõrgele, aga mõõteseadme abiga sai need täpselt paika keerata.
Igatahes nüüd on ülevaatus läbitud ilma ühegi puuduseta ja auto on valmis kokkutulekule sõitma

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Pagassi sisuga hetkel ei põle. Hetkel on sealt puudu tööriistakomplekt, aga see sõitu ei sega. Ma arvan, et jätan selle komplekteerimise talvepeale, seniks aga tegelen asjadega, mis mõjutavad sõitu. Näiteks tagumis bensiinipaagi õhutusvoolik on vist kuidagi halvasti/vahele jäänud nii et õhutus ei tööta ja kütus teise paaki eriti ei liigu. Seega hetkel käib tankimine maksimaalselt 25 liitrit korraga 

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ülekuumenemise jutt liigutatud siia:
http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopic.php?t=4829
Tänud tähelepanu juhtimise eest, Priit Peljo!
http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopic.php?t=4829
Tänud tähelepanu juhtimise eest, Priit Peljo!
Viimati muutis nuga, 04 Veebr 2011 22:56, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Vaadates viimase aja ilmasid võib vist selle auto esimese hooaja lõppenuks lugeda. Kuigi ülevaatuse ja kindlustuse poolest võiks veel sõita.
Läbisõitu tuli umbes 2500km ja sellest enamus oli üritustel käimine - meie suvine kokkutulek, soome bmw klubi kokkutulek ja läti üritus. Niisama lõbusõitu eriti ei tulnudki.
Kütusekulu kohta pidasin kah arvestust ja keskmine tuli ca 9 liitri kanti. Seega päris öko, arvestades et mootor on veel korralikult sisse sõitmata.
Kindlasti ei pea muretsema, et talvel selle auto kallal midagi teha poleks
Vigade parandust tuleb omajagu teha. Eks need kes on ise auto nullist kokku pannud, need mõistavad. Ei saa ju käevahel sõlmi kokku pannes tihtipeale aru, kas need ka reaalses elus kenasti toimima hakkavad. Väikese kogemusega ei oska ka teatud nüanssidele tihtipeale tähelepanu pöörata.
* käigukast teeb mingil määral häält. Just madala pöörde pealt kiirendades. Tõenäoliselt tuleb sisendvõlli laager ära vahetada. Käigukasti koostamisel jäi see tegemata, sest näpuvahel tundus laager korralik ja teiselt poolt oli uue laagri hind piisavalt kräbe, et seda igaks juhuks mitte vahetama hakata.
* jahutussüsteem ei toimi ikkagi nii nagu vaja. Tõenäoliselt tuleb uus viskosidur hankida.
* istmed on vildakile vajunud. Tuleks lahti võtta ja plekkosa keevitusega üle käia. Ka riiet võiks siit-sealt veidi kohendada, et ta paremini hoiaks.
* õlileke karterituulutusest. Arvatavasti võtan kogu sisselaskepoole veel korraks maha, puhastan lekkinud õlist ja üritan ta kuidagi lekkevabaks saada. Jube näotu lugu, kui muidu viisakal autol on õliplekid all
* katuseluugi kate ripub. Kevadel liimisin ja jäi ilusti hoidma, aga nüüd ajaga on täitsa lahti tulnud. Moraal - ärge sellist liimi kasutage. Alguses liimib hästi, aga juba paari kuu pärast laseb lahti.
* spidomeetri tross tiksub. Selline mulje jääb, nagu äratuskell tiksuks "kellade" taga. Olen proovinud trossi küll õlitada, aga kasu pole olnud. Võimalik, et tuleb tross välja vahetada.
* uste sisse käiv niiskustõkkekile on puudu
Lisaks tuleb autot veel täiendavalt komplekteerida.
Puudu on:
* pagasnikusse käiv tööriistatasku. Ka viisakat rattavõtit oleks vaja. Kui kellegil on üle, siis pakkuge!
* piduriklotsid varustada kulumisanduritega
* esipaneeli ja kapoti vahele käivad svammist tihendid
* kriimustamata tahavaatepeegliklaasid tuleks hankida
* mootori külmkäivituse lisaõhuklapp asendada. Hetkel on see lihtsalt teibiga õhku mitteläbilaskvaks tehtud ja ega suvisel ajal polegi teda vaja. Muidugi originaalse komplektatsiooni huvides saab seal toimiv klapp olema.
Lühidalt vist olekski kõik.
Tegelikult käisin just paar päeva tagasi õhtusel ringil ja tuleb öelda, et auto sõidab ikka jube hästi. Tuleb lihtsalt eelpool mainitud puudustest osata mööda näha
Kui baur sõidab kahtlemata nii nagu vanatehnika ikka, siis 323 sõidab hoopis teistmoodi. Salong on kenasti vaikne ning mootori häält on vaid kiirendamisel vaikselt kuulda. Recaro iste haarab juhi kindlalt oma haardesse. Käiguvahetus on kiire ja täpne. Maanteel lubatud maksimaalne kiirus tuleb kiiresti kätte, kuigi salongis tundub kiirus hulka väiksem olevat. Kui võrrelda bauri ja 323'e kiirendust, siis alguses rebib baur hulka raevukamalt minema. Seda toetab ka 4,1 ülekandearvuga differ. Samas kui üle 4000-5000 pöörde hakkab bauril jõud raugema, siis 323 hakkab sellelt pöördelt alles jõuliselt tõmbama.
Ahjaa, üks asi veel. Tellisin hiljuti UM'st baurile uued kojamehed, aga selgus, et tehas tarnibki nüüd ainult ühte tüüpi kojamehi ja need sobivad plug'n'play vaid facelifti järgsele masinale. Kuna ma 323'e championi kojameestega eriti rahul pole, siis saigi uued kojamehed hoopis 323. Esindusest hangitavad kojamehed on boschi toodang. Proovida pole veel jõudnud, igatahes kumm on neil küll veidi moodsam kui 1982 aastal paigaldatu
Mõned pildid ka erinavatelt üritustelt:







Läbisõitu tuli umbes 2500km ja sellest enamus oli üritustel käimine - meie suvine kokkutulek, soome bmw klubi kokkutulek ja läti üritus. Niisama lõbusõitu eriti ei tulnudki.
Kütusekulu kohta pidasin kah arvestust ja keskmine tuli ca 9 liitri kanti. Seega päris öko, arvestades et mootor on veel korralikult sisse sõitmata.
Kindlasti ei pea muretsema, et talvel selle auto kallal midagi teha poleks

* käigukast teeb mingil määral häält. Just madala pöörde pealt kiirendades. Tõenäoliselt tuleb sisendvõlli laager ära vahetada. Käigukasti koostamisel jäi see tegemata, sest näpuvahel tundus laager korralik ja teiselt poolt oli uue laagri hind piisavalt kräbe, et seda igaks juhuks mitte vahetama hakata.
* jahutussüsteem ei toimi ikkagi nii nagu vaja. Tõenäoliselt tuleb uus viskosidur hankida.
* istmed on vildakile vajunud. Tuleks lahti võtta ja plekkosa keevitusega üle käia. Ka riiet võiks siit-sealt veidi kohendada, et ta paremini hoiaks.
* õlileke karterituulutusest. Arvatavasti võtan kogu sisselaskepoole veel korraks maha, puhastan lekkinud õlist ja üritan ta kuidagi lekkevabaks saada. Jube näotu lugu, kui muidu viisakal autol on õliplekid all

* katuseluugi kate ripub. Kevadel liimisin ja jäi ilusti hoidma, aga nüüd ajaga on täitsa lahti tulnud. Moraal - ärge sellist liimi kasutage. Alguses liimib hästi, aga juba paari kuu pärast laseb lahti.
* spidomeetri tross tiksub. Selline mulje jääb, nagu äratuskell tiksuks "kellade" taga. Olen proovinud trossi küll õlitada, aga kasu pole olnud. Võimalik, et tuleb tross välja vahetada.
* uste sisse käiv niiskustõkkekile on puudu
Lisaks tuleb autot veel täiendavalt komplekteerida.
Puudu on:
* pagasnikusse käiv tööriistatasku. Ka viisakat rattavõtit oleks vaja. Kui kellegil on üle, siis pakkuge!
* piduriklotsid varustada kulumisanduritega
* esipaneeli ja kapoti vahele käivad svammist tihendid
* kriimustamata tahavaatepeegliklaasid tuleks hankida
* mootori külmkäivituse lisaõhuklapp asendada. Hetkel on see lihtsalt teibiga õhku mitteläbilaskvaks tehtud ja ega suvisel ajal polegi teda vaja. Muidugi originaalse komplektatsiooni huvides saab seal toimiv klapp olema.
Lühidalt vist olekski kõik.
Tegelikult käisin just paar päeva tagasi õhtusel ringil ja tuleb öelda, et auto sõidab ikka jube hästi. Tuleb lihtsalt eelpool mainitud puudustest osata mööda näha

Kui baur sõidab kahtlemata nii nagu vanatehnika ikka, siis 323 sõidab hoopis teistmoodi. Salong on kenasti vaikne ning mootori häält on vaid kiirendamisel vaikselt kuulda. Recaro iste haarab juhi kindlalt oma haardesse. Käiguvahetus on kiire ja täpne. Maanteel lubatud maksimaalne kiirus tuleb kiiresti kätte, kuigi salongis tundub kiirus hulka väiksem olevat. Kui võrrelda bauri ja 323'e kiirendust, siis alguses rebib baur hulka raevukamalt minema. Seda toetab ka 4,1 ülekandearvuga differ. Samas kui üle 4000-5000 pöörde hakkab bauril jõud raugema, siis 323 hakkab sellelt pöördelt alles jõuliselt tõmbama.
Ahjaa, üks asi veel. Tellisin hiljuti UM'st baurile uued kojamehed, aga selgus, et tehas tarnibki nüüd ainult ühte tüüpi kojamehi ja need sobivad plug'n'play vaid facelifti järgsele masinale. Kuna ma 323'e championi kojameestega eriti rahul pole, siis saigi uued kojamehed hoopis 323. Esindusest hangitavad kojamehed on boschi toodang. Proovida pole veel jõudnud, igatahes kumm on neil küll veidi moodsam kui 1982 aastal paigaldatu

Mõned pildid ka erinavatelt üritustelt:







323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Mis liimi selle porolooni liimimiseks kasutasid? Mul sama töö ees, esimese hooga mõtlesin mingit aerosoolliimi kasutada aga katsetused motipi liimiga väga häid tulemusi ei andnud.nuga kirjutas: Lisaks olen veel igasuguseid vastikuid töid nokkinud. Näiteks katuseluugi porolon ja polster olid kehvalt liimitud ja need tuli uuesti lahti võtta, puhastada ja siis taas liimida nii, et polster ilusti trimmis oleks.
E10 2002
Ülekuumenemise teemas oli juttu anomaaliast seoses temp. kella ja salongipuhuriga. Nimelt viskas salongipuhuri rakendamisel temp osuti paar millimeetrit kuumema poole. Iseenesest mitte eriti suur probleem, aga mind häiris jubedalt.
Peale pikka skeemide uurimist ja erinevate lahenduste katsetamist jõudsime järeldusele, et puhuri mass ongi tehase poolt kehvasti lahendatud. Esiteks tundus massijuhe liiga peenike olevat ja teiseks oli mass jagatud paljude teiste tarbijatega. Selle tulemusena hakkas puhur täiskoormusel läbi temp kella endale niiöelda lisamassi otsima.
Võtsime siis vastu raske otsuse, et veame puhurile eraldi privaatse massi. Tuuningusõprade kurvastuseks pean küll ütlema, et ühtegi juhet kuskilt ära ei lõikunud ja lisajuhe tuli ühest tagavara juhtmepuust ning originaal otsadega. Seega kui musta numbri taotlemiseks läheb, siis saab originaalse mittetöötava lahenduse tagasi panna
Peale pikka skeemide uurimist ja erinevate lahenduste katsetamist jõudsime järeldusele, et puhuri mass ongi tehase poolt kehvasti lahendatud. Esiteks tundus massijuhe liiga peenike olevat ja teiseks oli mass jagatud paljude teiste tarbijatega. Selle tulemusena hakkas puhur täiskoormusel läbi temp kella endale niiöelda lisamassi otsima.
Võtsime siis vastu raske otsuse, et veame puhurile eraldi privaatse massi. Tuuningusõprade kurvastuseks pean küll ütlema, et ühtegi juhet kuskilt ära ei lõikunud ja lisajuhe tuli ühest tagavara juhtmepuust ning originaal otsadega. Seega kui musta numbri taotlemiseks läheb, siis saab originaalse mittetöötava lahenduse tagasi panna

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Eile avanes võimalus termokaamerat kasutada ja kasutasin juhust ning heitsin pilgu ka 323'e mootorile.
Alljärgneval pildil on töösoe mootor. Max. temperatuur 318 kraadi väljalaskekollektoril, ümbritsev temperatuur 20 kraadi. Mind huvitas rohkem jahutussüsteemi puudutav. Radika temperatuur oli 65-70 kraadi, termostaadikorpus temp. anduri juures 75 kraadi, klapikambrikaas 45 kraadi.

Alljärgneval pildil on töösoe mootor. Max. temperatuur 318 kraadi väljalaskekollektoril, ümbritsev temperatuur 20 kraadi. Mind huvitas rohkem jahutussüsteemi puudutav. Radika temperatuur oli 65-70 kraadi, termostaadikorpus temp. anduri juures 75 kraadi, klapikambrikaas 45 kraadi.


323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Hetkel üleliia palju tehtud pole, aga suveks teen kindlasti enamuse asju ära.
Pidurite kulumisandurid panin vahepeal tööle. Enne oli osa kaabeldust puudu ja ka tagumised piduriklotsid olid ilma anduritepesadeta. Mul oli juba varasemast ajast WN'st tellitud korralik komplekt piduriklotse olemas ja need läksid ka alla.
Pidurite kulumisandurid panin vahepeal tööle. Enne oli osa kaabeldust puudu ja ka tagumised piduriklotsid olid ilma anduritepesadeta. Mul oli juba varasemast ajast WN'st tellitud korralik komplekt piduriklotse olemas ja need läksid ka alla.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline