K: plokikaane pingutase tugevus
K: plokikaane pingutase tugevus
Lappan oma "Tarka Raamatut" juba mitu tundi aga ei leia plokikaane pingutamise momenti (selle suurust siis).
Tegemist päevi näinud M20B25 (125kW) mootoriga.
Peaks vist kolmes etapis pingutama aga mis on nende etappide momendid? Ise pakuks midagi 3-3,5 kgc.m ja siis edasi 2x90 kraadi. Või on mõni teine valem? Ja palju peaks ootama nende pingutamiste vahel (minutites)?
Pingutamise järjestust tean, selle selgitamisele pole tarvis "auru" kulutada
Kui keegi teab mõõtühikutest, siis palun vastake ka palju see 3 kgc.m (Vene süsteemis) SI süsteemi Nm-s (Njuutonmeetrites) teeb.
Ette tänades S.
Tegemist päevi näinud M20B25 (125kW) mootoriga.
Peaks vist kolmes etapis pingutama aga mis on nende etappide momendid? Ise pakuks midagi 3-3,5 kgc.m ja siis edasi 2x90 kraadi. Või on mõni teine valem? Ja palju peaks ootama nende pingutamiste vahel (minutites)?
Pingutamise järjestust tean, selle selgitamisele pole tarvis "auru" kulutada
Kui keegi teab mõõtühikutest, siis palun vastake ka palju see 3 kgc.m (Vene süsteemis) SI süsteemi Nm-s (Njuutonmeetrites) teeb.
Ette tänades S.
torque 30 Nm
torque angle 90 °
torque angle 90 °
No settling time. No warm-running time.
Ehk siis 30nm, 90 kraadi (kõik poldid õiges järjekorras) ja veel 90 kraadi (ilma ootamata ja mootorit soojendamata, järjekorras) peaks olema m20 mootoril. M10 mootoril oli kaanetihendiga kaasas ka pingutusjuhend. Uued poldid tuleks ka panna.
torque angle 90 °
torque angle 90 °
No settling time. No warm-running time.
Ehk siis 30nm, 90 kraadi (kõik poldid õiges järjekorras) ja veel 90 kraadi (ilma ootamata ja mootorit soojendamata, järjekorras) peaks olema m20 mootoril. M10 mootoril oli kaanetihendiga kaasas ka pingutusjuhend. Uued poldid tuleks ka panna.
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Uued poldid?
Kas uued poldid on ikka hädavajalikud? Kui vanad terasharjaga korralikult puhastada, kas ei aja asja ära? Vast kindlamad ikka vanad, kui kusagilt (v.a UM-st vms.) ostetud kahtlase väärtusega komplekt?
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Googeldasin veidi veel, ning tundub, et m20'l kasutati üldse erinevaid polte. Uuematel on Torx peaga ning vanemad tavalised 6-kandiga. Minu antud pingutus on Torx poltidele. 6-kanti kohta leidsin veel teise protseduuri:
40nm
15 minutit oodata
60nm
mootor töösoojaks
25 kraadi
Allikas: http://e30bmw.8m.com/maint/engine.html
Vanad poldid on "veninud" ning seetõttu soovitatakse uusi kasutada. Poldiagudu õlist ja sogast puhtaks.
40nm
15 minutit oodata
60nm
mootor töösoojaks
25 kraadi
Allikas: http://e30bmw.8m.com/maint/engine.html
Vanad poldid on "veninud" ning seetõttu soovitatakse uusi kasutada. Poldiagudu õlist ja sogast puhtaks.
BMW tehnilisest infost mootorile M20:
Kuuskantpeaga M10 polt
1. Moment 40+5 N*m
15 min ooteaeg
2. Moment 60+5 N*m
25 min soojaks laskmise aeg
3. Pingutusnurk 25+5 kraadi
Torx-peaga M10 poldid
1. Moment 30 N*m
2. Pingutusnurk 90 kraadi
3. Pingutusnurk 90 kraadi
ilma oote- ja soojendusajata
Märkused: poldid uuendada, pesta ja õlitada
Remondil kasutada ainult Torx-peaga polte
Kuuskantpeaga M10 polt
1. Moment 40+5 N*m
15 min ooteaeg
2. Moment 60+5 N*m
25 min soojaks laskmise aeg
3. Pingutusnurk 25+5 kraadi
Torx-peaga M10 poldid
1. Moment 30 N*m
2. Pingutusnurk 90 kraadi
3. Pingutusnurk 90 kraadi
ilma oote- ja soojendusajata
Märkused: poldid uuendada, pesta ja õlitada
Remondil kasutada ainult Torx-peaga polte
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
e21 käsiramat annab veel: 1. 3-3,5 kgc.m, 2. 6-6,5 kgc.m, 3. mootor soojaks ning 25+/-5 kraadi. Selles siis kuuskandiga poldid, sest kuni 1982.a mootoreid käsitleb see raamat.
Mõõtühikutest: 1kg=9,8N (seotud vabalangemiskiirendusega), siis 1kgc.m on ligikaudu 10Nm (õige vist hoopis N/m).
Nüüd vaid küsimus valikus, millist meetodit kasutada. Kõik pakutud on suht sarnased, v.a see 90+90 kraadine.
Ja selle soojalt lõpppingutuse teostamise hiliseimat aega pole määratud kuskil? Ma ju ei tea kas ja millal moto käima saan üldse ...
Mõõtühikutest: 1kg=9,8N (seotud vabalangemiskiirendusega), siis 1kgc.m on ligikaudu 10Nm (õige vist hoopis N/m).
Nüüd vaid küsimus valikus, millist meetodit kasutada. Kõik pakutud on suht sarnased, v.a see 90+90 kraadine.
Ja selle soojalt lõpppingutuse teostamise hiliseimat aega pole määratud kuskil? Ma ju ei tea kas ja millal moto käima saan üldse ...
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Polte vahetatakse ikka vast sellepärast et vanad poldid venivad. Vana poldiga pingutades on oht et polt läheb augu põhja välja, ning kuna enam kuskile minna ei ole, pingutadki lihtsalt pooleks. Kui üldse vanu polte (kuuskant peaga) kasutada, siis võiks poldi otsast 1-2 keerme jagu ära lõigata. Kindlasti enne komplekteerimist augud puhastada. Selleks sobib näiteks vana polt millele on relakaga 2-3 pikkisoont keermepeale sisse lõigatud.
Aga üldiselt võiks ikka uued poldid panna, vanade kasutamine on nii ja naa teema, seda enam et uued poldid ei maksa eriti hullu varandust ka, neid pakuvad isegi B osade tootjad.
Aga üldiselt võiks ikka uued poldid panna, vanade kasutamine on nii ja naa teema, seda enam et uued poldid ei maksa eriti hullu varandust ka, neid pakuvad isegi B osade tootjad.
Carclassic OÜ
IIRC vahetatakse ikka selleks, et need vanad kuuekandilise peaga poldid kippusid teinekord pea maha viskama - lihtsalt lambist. Nähtud netis neid pilte, kus poldipea on jäänud nukkvõlli alla ja ilusa augu plokikaande teinud.
Torx peaga poldid on vist veidi teistsugusest materjalist kui need vanad
Torx peaga poldid on vist veidi teistsugusest materjalist kui need vanad
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Stretch polte ei kasutata mitte selle pärast üks kord, et nad põhja võiksid ulatuda, mis on muide üsna vähetõenäoline üleüldse.
Vaid hoopiski seetõttu, et kord juba välja veninud poltidele need 90 kraadised pingutused mõjuvad teist moodi, seega kaas ei pruugi üldsegi mitte enam õige tugevusega kinni saada.
Vaid hoopiski seetõttu, et kord juba välja veninud poltidele need 90 kraadised pingutused mõjuvad teist moodi, seega kaas ei pruugi üldsegi mitte enam õige tugevusega kinni saada.