BMW E21 316 1982.a. HAIRIDER
Tean jah, ise otsisin ka suht kaua, nii eestist kui väljapoolt, korralikku armatuuri. Nüüd peab veel mingi kaitsekatte soetama ja kaitsevahadega töötlema, et kestaks kaua
Täna sai siis ülevaatus läbi ja läksin kohe uut tegema, ning puhtalt läbi Nüüd jälle aastake mureta. Ainuke miinus oli et tühikäigupööre natuke kõrge, minu ala kõrvajärgi karpa tuunimise tulemus Samas mingil hetkel lööb ikka selle puterdamise sisse ja sureb välja kui gaasi anda, samas võib vabalt mitukümmend km sõita ja probleeme pole. Peab vist ikka karpa pulkadeks kiskuma, isikliku laiskuse tulemusel siiani tegemata Samas see on see tosooliga juhutusega karpa, et hiljem vaja jahutussüsteem õhutada, aga kuna plaanis jahutuslõdvikud ka uute vastu vahetada, siis katsun ühel ajal teha
Väike moblaplõks ka kahest uimelisest
Täna sai siis ülevaatus läbi ja läksin kohe uut tegema, ning puhtalt läbi Nüüd jälle aastake mureta. Ainuke miinus oli et tühikäigupööre natuke kõrge, minu ala kõrvajärgi karpa tuunimise tulemus Samas mingil hetkel lööb ikka selle puterdamise sisse ja sureb välja kui gaasi anda, samas võib vabalt mitukümmend km sõita ja probleeme pole. Peab vist ikka karpa pulkadeks kiskuma, isikliku laiskuse tulemusel siiani tegemata Samas see on see tosooliga juhutusega karpa, et hiljem vaja jahutussüsteem õhutada, aga kuna plaanis jahutuslõdvikud ka uute vastu vahetada, siis katsun ühel ajal teha
Väike moblaplõks ka kahest uimelisest
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Vahepeal siis palju vett merre voolanud ja kõvasti kütust karpas põletatud
Selleks korraks lõpetasin oma kalade hooaja ära ja panin kolmese garagesse puhkama. Spido oli ette kerinud pea 240tkm, ehk siis minu käes oldud aja jooksul (16 kuud) on läbi vuratud pea 12tkm. Viimane hooaeg oli eriti tõusude ja mõõnade rohke, sai väga palju uusi juppe vahetatud ja auto seisukorda parandatud, aga samas sai ka kõige rohkem teeservas passitud Aga muidu oli sõidurõõmu väga palju ja pidevalt oli suu kõrvuni peas Eks üritan jõudumööda autot pidevalt täiustada, kuigi ka hetke igapäeva liikur RS2000 vajab vahest veidike abistavat kätt.
Eks näis kas lasen kala õue jalutama ka Talveralli ajal või alles järgmisel hooajal
Väike pildike ka
Selleks korraks lõpetasin oma kalade hooaja ära ja panin kolmese garagesse puhkama. Spido oli ette kerinud pea 240tkm, ehk siis minu käes oldud aja jooksul (16 kuud) on läbi vuratud pea 12tkm. Viimane hooaeg oli eriti tõusude ja mõõnade rohke, sai väga palju uusi juppe vahetatud ja auto seisukorda parandatud, aga samas sai ka kõige rohkem teeservas passitud Aga muidu oli sõidurõõmu väga palju ja pidevalt oli suu kõrvuni peas Eks üritan jõudumööda autot pidevalt täiustada, kuigi ka hetke igapäeva liikur RS2000 vajab vahest veidike abistavat kätt.
Eks näis kas lasen kala õue jalutama ka Talveralli ajal või alles järgmisel hooajal
Väike pildike ka
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Kuna enda kala juba puhkab suvisest hooajast ja ootab millal temaga tegelema hakatakse, siis sai nv-l käidud muude toimetuste kõrvalt ka teisi puhkavaid kalasid ja mitte kalasid piilumas - Müncheni BMW muuseumis
Kuna polnud varem sinna jõudnud, siis oli imetlemist ja uurimist kuhjaga, nii minul kui ka naisel, kellele aja jooksul on vanad bemarid aina rohkem meeldima hakanud
Hetkel on seal näitus "The line of beauty", ehk siis Bmw ilus disain läbi aegade. Lootsin oma kalale ka sealt väikse meene osta, identne koopia ainult automudelina, ehk et Saksamaalt tagasi ilma autota ei tule (lennukisse kahjuks suuremat, kui automudelit, poleks saanud võtta ), aga kahjuks ei leidnud ühtegi E21 mudelit. Muuseumi poes polnud ja Weltist küsides pakuti vaid imetillukest Bauri, hiljem otsisin linnapealt ka aga ei leidnud. Seega jäi seekordseks saagiks postkaardil olev punane 316 mille muuseumi poest leidsin
Aga muidu oli väga huvitav ja soovitan kõigil kellel väike huvi klassikaliste BMW-de vastu kunagi seal ära käia, mida ei pea hiljem kahetsema
Paar üksikut klõpsu ka (Kusjuures kõik need autod on nii tehniliselt kui ka legaalselt võimelised koheselt liiklusesse sukelduma. Osa autodest on taastatud ja kindla ajalooga, osad aga pole kunagi müügisaalist väljunud. Vähemalt nii selgus ühe kohaliku töötajaga suheldes)
Omapärane pulmaaastapäeva tähistamine
Kuna polnud varem sinna jõudnud, siis oli imetlemist ja uurimist kuhjaga, nii minul kui ka naisel, kellele aja jooksul on vanad bemarid aina rohkem meeldima hakanud
Hetkel on seal näitus "The line of beauty", ehk siis Bmw ilus disain läbi aegade. Lootsin oma kalale ka sealt väikse meene osta, identne koopia ainult automudelina, ehk et Saksamaalt tagasi ilma autota ei tule (lennukisse kahjuks suuremat, kui automudelit, poleks saanud võtta ), aga kahjuks ei leidnud ühtegi E21 mudelit. Muuseumi poes polnud ja Weltist küsides pakuti vaid imetillukest Bauri, hiljem otsisin linnapealt ka aga ei leidnud. Seega jäi seekordseks saagiks postkaardil olev punane 316 mille muuseumi poest leidsin
Aga muidu oli väga huvitav ja soovitan kõigil kellel väike huvi klassikaliste BMW-de vastu kunagi seal ära käia, mida ei pea hiljem kahetsema
Paar üksikut klõpsu ka (Kusjuures kõik need autod on nii tehniliselt kui ka legaalselt võimelised koheselt liiklusesse sukelduma. Osa autodest on taastatud ja kindla ajalooga, osad aga pole kunagi müügisaalist väljunud. Vähemalt nii selgus ühe kohaliku töötajaga suheldes)
Omapärane pulmaaastapäeva tähistamine
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Vahepeal jälle palju vett merre voolanud ja see teema kuidagi unarusse jäänud, mis aga ei tähenda seda et auto unaruses oleks
Nagu viimastel aastatel tavaks, siis sai veebruaris osaletud Uunikute Talverallil, ning väga roheliste naiskaardilugejatega küllalt hea tulemus saavutatud Kogu üritus möödus ilma suuremate kahjude ja tõrgeteta, aga järgmisel rallil vist mingi uue autoga, eeldatavalt samuti mõne sellisega mida teist rajal ei leidu
Seega algas 2012 hooaeg talviselt, peale seda läks kala jälle garagesse suviseid ilmu ootama. Nüüd olen juba paar nädalat maanteid mõõtnud ja sõidumõnusid nautinud. Viimaste päevadega sai üle 500km kevadist Eestimaad läbitud. Uskumatu kui mõnus võib üks üle 30a vanune kala olla, ning kui palju positiivseid emotsioone see auto pakub, nii endale kui teistele
Remondi ja hoolduse poole pealt sai lõpuks komplekteeritud korralikud esiistmed, originaalsed nii toonilt kui mustrilt. Sõbra garagest sai leitud üks küllalt haruldane lisa, nimelt tagumine stabilisaator
Lähiajal on plaanis veidi värvitöid ja keretöid teha, et auto välimust veidi kenamaks saada. Ning üks väike plaan on veel, et autoga maanteel veidi parem kulgeda oleks võiks üks käik rohkem olla
Paar uuemat klõpsu.
Nagu viimastel aastatel tavaks, siis sai veebruaris osaletud Uunikute Talverallil, ning väga roheliste naiskaardilugejatega küllalt hea tulemus saavutatud Kogu üritus möödus ilma suuremate kahjude ja tõrgeteta, aga järgmisel rallil vist mingi uue autoga, eeldatavalt samuti mõne sellisega mida teist rajal ei leidu
Seega algas 2012 hooaeg talviselt, peale seda läks kala jälle garagesse suviseid ilmu ootama. Nüüd olen juba paar nädalat maanteid mõõtnud ja sõidumõnusid nautinud. Viimaste päevadega sai üle 500km kevadist Eestimaad läbitud. Uskumatu kui mõnus võib üks üle 30a vanune kala olla, ning kui palju positiivseid emotsioone see auto pakub, nii endale kui teistele
Remondi ja hoolduse poole pealt sai lõpuks komplekteeritud korralikud esiistmed, originaalsed nii toonilt kui mustrilt. Sõbra garagest sai leitud üks küllalt haruldane lisa, nimelt tagumine stabilisaator
Lähiajal on plaanis veidi värvitöid ja keretöid teha, et auto välimust veidi kenamaks saada. Ning üks väike plaan on veel, et autoga maanteel veidi parem kulgeda oleks võiks üks käik rohkem olla
Paar uuemat klõpsu.
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Nii, kuna vahepeal tehti üks ootamatu pakkumine, millest oli raske keelduda, siis sai kiirkorras veidi auto välimust vuntsitud
Varasemalt sai just salongi veidi korrastatud ja korralikud esiistmed leitud, veidike komplekteerimist ja sisu näeb nüüd suht ok välja. Tagaistme seljatugi vajaks veel veidi tegemist ja tagumised peatoed vajaks originaalseid kinnitusi, aga muidu pole viga üle 30a auto kohta, mis suht tihti kasutusel.
Kiirkorras sai ka, suuremate lakikahjustuste ja kriimudega, kapott uue värvi selga. Ning kogu auto põhjaliku puhastuse ja poleerimise. Nüüd näeb juba auto moodi välja, vähemalt esiosa Siinkohal suured tänud Andresele
Ideaalis võiks muidugi kogu auto värviga üle käia, aga pole seda va krõbisevat nii meeletult ja samuti tahaks autoga sõita, mitte garaazis imetleda.
Paar klõpsu (ps. kuna ma teen pidevalt klõpse oma 5mp carl zeiss nokiaga, siis ärge näkku lööge).
Lisaks tekkis ühise arutelu käigus selline küsimus et kui palju hetkel tänaval liikuvaid originaalseisus (st. tehniliselt tuunimata) E21-sid Eestis üldse on?
Varasemalt sai just salongi veidi korrastatud ja korralikud esiistmed leitud, veidike komplekteerimist ja sisu näeb nüüd suht ok välja. Tagaistme seljatugi vajaks veel veidi tegemist ja tagumised peatoed vajaks originaalseid kinnitusi, aga muidu pole viga üle 30a auto kohta, mis suht tihti kasutusel.
Kiirkorras sai ka, suuremate lakikahjustuste ja kriimudega, kapott uue värvi selga. Ning kogu auto põhjaliku puhastuse ja poleerimise. Nüüd näeb juba auto moodi välja, vähemalt esiosa Siinkohal suured tänud Andresele
Ideaalis võiks muidugi kogu auto värviga üle käia, aga pole seda va krõbisevat nii meeletult ja samuti tahaks autoga sõita, mitte garaazis imetleda.
Paar klõpsu (ps. kuna ma teen pidevalt klõpse oma 5mp carl zeiss nokiaga, siis ärge näkku lööge).
Lisaks tekkis ühise arutelu käigus selline küsimus et kui palju hetkel tänaval liikuvaid originaalseisus (st. tehniliselt tuunimata) E21-sid Eestis üldse on?
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Ega jah enamik kalasid on foorumis esindatud või siis paljudele foorumlastele teada. Seega Eesti peal liikuvad autod juba märkamatuks ei jää.
Tuunimise all pidasin silmas seda, et auto oleks täpselt sellises modifikatsioonis nagu kunagi tehasest tulles, st. ei ole pandud võimsamat mootorit või sildu-vedrustust ümber tehtud ega muid selliseid "täiustusi" tehtud.
Seega ega neid nn. originaalseid väga palju polegi. Kui veel Baur-id välja jätta siis on seis päris nutune (esimese hooga loen sellised ühekäe sõrmedel üles). Aga no see lihtsat isiklik huvi mis vahepeal üles kerkis
ps. pange mu ennustust tähele, varsti on e28-ga sama seis, peale kõiki neid morepower-drift-rat-rusty-low style
Tuunimise all pidasin silmas seda, et auto oleks täpselt sellises modifikatsioonis nagu kunagi tehasest tulles, st. ei ole pandud võimsamat mootorit või sildu-vedrustust ümber tehtud ega muid selliseid "täiustusi" tehtud.
Seega ega neid nn. originaalseid väga palju polegi. Kui veel Baur-id välja jätta siis on seis päris nutune (esimese hooga loen sellised ühekäe sõrmedel üles). Aga no see lihtsat isiklik huvi mis vahepeal üles kerkis
ps. pange mu ennustust tähele, varsti on e28-ga sama seis, peale kõiki neid morepower-drift-rat-rusty-low style
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Peale Jaanipäeva möllusid, sai siis lõpuks veidi aega ka haile pühendatud. Ülevaatuse tähtaeg hakkas nagu tavaliselt, viimasel hetkel, jalaga tagumikku taguma, seega sai seal käidud. Puhtalt läbi, nüüd jälle aastake mureta
Vahepealsed vihmased ilmad ei sundinud kuidagi haid lompidesse leotama, aga tundub et suvi hakkab ka meile lõpuks kohale jõudma, seega võib ka seda kala tihedamalt liikluses silmata
Vahepealsed vihmased ilmad ei sundinud kuidagi haid lompidesse leotama, aga tundub et suvi hakkab ka meile lõpuks kohale jõudma, seega võib ka seda kala tihedamalt liikluses silmata
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
No tsipa kenam võiks ta siiski olla , minu silmis häirib metsikult esimene vedrustus , esimene number , porikummid ja lada kardinad .
Maitsemeel oleks selle õigem sõnastus vist .
Aga ärge pange pahaks või võtke südamesse , lihtsalt minu isiklik nägemus asjast , muidu on kena masin
Maitsemeel oleks selle õigem sõnastus vist .
Aga ärge pange pahaks või võtke südamesse , lihtsalt minu isiklik nägemus asjast , muidu on kena masin
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Vaja end kuidagi üleval hoida, ehk kribamine aitab
Just originaalsus ongi see mida selle auto puhul ise oluliseks pean, ning eks ta seepärast ka teistele silma jäi. Kuigi pakkusin ka korralikemaid eksemplare, kuna ei pidanud enda oma päris kaane vääriliseks.
Pealegi on mu auto püsivas valmisolekus liikumiseks, st. et pikemalt liiklusest kuhugi remonti auto ei kao, seda nii finantsilistel kui sõidumõnu puudumise põhjusel. Seepärast on ka auto suht lipiti-lapiti, tänu millele tekkis ka mõni hea idee, aga küll ta kunagi korralikuks saab.
Esivedrustus on originaal, midagi tõstetud ei ole. Täpselt samuti ka tagavedrustus, vedrud ja amordid vahetatud ühel ajal ja uute vastu, all 13" velg 65se rehviga. Kui vaatad originaalses vedrustuses e21-te siis just selline vahe ongi rehvil ja koopaäärel
Madaldusvedrustus poleks juba originaalsus ja ma ei poolda eriti madaldust, rääkimata mingitest vedrude lõikumisest, sest sellises seades on kalaga päris mõnus kauneid Eestimaa kohti avastada, nagu pisike linnamaastur
Esinumber ja ka tagumine vajaks lihtsalt uut värvkatet, eurokad tulevad sellele autole ainult üle minu laiba Asukoht õige, kinnitustüüp veidi väär.
Porikad on rohkem kere kaitseks, kivitäkked, pori, püsib kauem puhtana. Originaalsete otsimine käsil.
Kardinad on tagant kadunud, ilma jälgi jätmata.
Hetkel ongi ainukesed asjad mis oma silma veidi riivavad porikad, tagapõlle mustaks värvitud nurgad, vale kinnitusega tagumised peatoed ja tagaaknal kõlarikatted (mis on küll oldschool aga siiski mitte originaalsed), aga ehk on lootust neist vigadest lähiajal lahti saada.
Rean, ei pane pahaks ega võta südamesse, just sarnast vastukaja ootakski, pidev kiitmine ja nunnutamine tüütab ju lõpuks ikka ära
Ja ma ise ütleks ausalt enda auto kohta - normaalne, ei midagi enamat.
Just originaalsus ongi see mida selle auto puhul ise oluliseks pean, ning eks ta seepärast ka teistele silma jäi. Kuigi pakkusin ka korralikemaid eksemplare, kuna ei pidanud enda oma päris kaane vääriliseks.
Pealegi on mu auto püsivas valmisolekus liikumiseks, st. et pikemalt liiklusest kuhugi remonti auto ei kao, seda nii finantsilistel kui sõidumõnu puudumise põhjusel. Seepärast on ka auto suht lipiti-lapiti, tänu millele tekkis ka mõni hea idee, aga küll ta kunagi korralikuks saab.
Esivedrustus on originaal, midagi tõstetud ei ole. Täpselt samuti ka tagavedrustus, vedrud ja amordid vahetatud ühel ajal ja uute vastu, all 13" velg 65se rehviga. Kui vaatad originaalses vedrustuses e21-te siis just selline vahe ongi rehvil ja koopaäärel
Madaldusvedrustus poleks juba originaalsus ja ma ei poolda eriti madaldust, rääkimata mingitest vedrude lõikumisest, sest sellises seades on kalaga päris mõnus kauneid Eestimaa kohti avastada, nagu pisike linnamaastur
Esinumber ja ka tagumine vajaks lihtsalt uut värvkatet, eurokad tulevad sellele autole ainult üle minu laiba Asukoht õige, kinnitustüüp veidi väär.
Porikad on rohkem kere kaitseks, kivitäkked, pori, püsib kauem puhtana. Originaalsete otsimine käsil.
Kardinad on tagant kadunud, ilma jälgi jätmata.
Hetkel ongi ainukesed asjad mis oma silma veidi riivavad porikad, tagapõlle mustaks värvitud nurgad, vale kinnitusega tagumised peatoed ja tagaaknal kõlarikatted (mis on küll oldschool aga siiski mitte originaalsed), aga ehk on lootust neist vigadest lähiajal lahti saada.
Rean, ei pane pahaks ega võta südamesse, just sarnast vastukaja ootakski, pidev kiitmine ja nunnutamine tüütab ju lõpuks ikka ära
Ja ma ise ütleks ausalt enda auto kohta - normaalne, ei midagi enamat.
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Järjekordne hooaeg seljataga Polegi ammu siia midagi lisanud. Oli väga nauditav suvi, kuna päris palju sai kalaga kilomeetreid mõõdetud Natuke ka nokitsetud, pidevalt autot korralikumaks muutes, aga enamuses nautisin siiski seda milleks head ja stiilsed autod loodud - sõitmiseks
Aga nüüd võib vist hooaja lõppenuks lugeda ja autole garages veidi puhkust anda. Spidole on kerinud juba 244 000km, seega minu käes juba pea 17 000 km
Aga nüüd võib vist hooaja lõppenuks lugeda ja autole garages veidi puhkust anda. Spidole on kerinud juba 244 000km, seega minu käes juba pea 17 000 km
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Oi kui palju õlut on vahepeal merre voolanud
Tuleb tõdeda et ammu pole siin teemas sõna võtnud, ning et päris maha ei kantaks, siis tuleb enda territooriumi märgistada
Auto igati sõidukorras ja hetkel veel suht tihedalt igapäevases kasutuses.
Midagi kapitaalset või suurejoonelist vahepeal toimunud pole. Natuke on omale ajastukohast lisavarustust saadud ja tüüpilised igaaastased hooldused, ning kuluvosade asendamine uutega.
Suve lõpus sai tõsiselt kaalutud ka ühe teise E21 soetamist, millel oli väga haruldane lisa - avatavad tagaaknad Aga kaine mõistus sai emotsioonidest võitu.
Üldiselt aga naudin hetkel veel, enne kui auto talvekorterisse läheb, seda mida hai kõige rohkem pakub, sõidumõnu Kuigi jah iga asi mis liigub see kulub ja ega hetke ilmade mõjul pole ka autol kõige kaubanduslikum välimus, siis ütlen seda mida olen varemgi öelnud - auto on sõidu nautimiseks Tahan autot klaasitaga vahtida, siis lendan Münhenisse. Minu oma polegi sarnases konditsioonis et pidevalt imetleda, ning pealegi tuleb pealinna liiklust ka rikastada
Tuleb tõdeda et ammu pole siin teemas sõna võtnud, ning et päris maha ei kantaks, siis tuleb enda territooriumi märgistada
Auto igati sõidukorras ja hetkel veel suht tihedalt igapäevases kasutuses.
Midagi kapitaalset või suurejoonelist vahepeal toimunud pole. Natuke on omale ajastukohast lisavarustust saadud ja tüüpilised igaaastased hooldused, ning kuluvosade asendamine uutega.
Suve lõpus sai tõsiselt kaalutud ka ühe teise E21 soetamist, millel oli väga haruldane lisa - avatavad tagaaknad Aga kaine mõistus sai emotsioonidest võitu.
Üldiselt aga naudin hetkel veel, enne kui auto talvekorterisse läheb, seda mida hai kõige rohkem pakub, sõidumõnu Kuigi jah iga asi mis liigub see kulub ja ega hetke ilmade mõjul pole ka autol kõige kaubanduslikum välimus, siis ütlen seda mida olen varemgi öelnud - auto on sõidu nautimiseks Tahan autot klaasitaga vahtida, siis lendan Münhenisse. Minu oma polegi sarnases konditsioonis et pidevalt imetleda, ning pealegi tuleb pealinna liiklust ka rikastada
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316