BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Silm ei petnud 
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Hüppame nüüd korraks tagasi kahe aasta tagusesse aega, novembrisse 2023. Selleks ajaks olin endas selgusele jõudnud, et kogu auto tuleb ikkagi üle värvida, muidu ma temaga rahule ei jää. Kapott, katus ja pagasniku luuk olid tal originaalvärvis. Küljed aga olid erinevatel aegadel ja põhjustel üle värvitud, nii et ega seal midagi eriti säilitada polnudki. Esi- ja tagastange olin juba eelnevalt ära värvinud.
Esimene takistus oli see, et värvitöökoda asus Tallinnas (no Sauel tegelikult), aga 750 oli viimased 15 aastat Tartumail konutanud. Omal jõul sõitmise välistasin, kuna auto oli küll teoreetiliselt sõitev, aga praktikas järgi proovimata ja ka ebalegaalne. Registrikanne oli peatunud ja taastamiseks oleks olnud vaja ülevaatus läbida. Ühesõnaga ei tundunud mõistlik seda tegema hakata. Niikuinii oli mõte ta musta numbrisse panna ja sellega taastuks ka registrikanne ja tekiks 4 aastat ülevaatust
Kuna mul Tallinnas tol hetkel üleliigset hoiukohta ei olnud, siis tuli teha väike switch ja Baur Tartusse viia ja 750 asemele tuua. Tavaliselt novembris enam ei sõida, aga no seekord tuli erand teha:
Oli meeleolukas sõit ja kohale jõudsin kenasti Pakkisin Bauri seal talvekorterisse ära ja saatsin 750'i üle mitmete aastate õue ööbima ja järgmise päeva treilerit ootama ja ise rongiga tagasi... Järgmise päeva lõunal pakiti patsient ilma minu otsese sekkumiseta treilerile ja sõit pealinna poole võis alata Mõne tunni möödudes jõudiski masin viperusteta kohale. Kiire mahalaadimine ja pessa ära edasisi ettevalmistusi ootama Ees ootasid liistude, karbikatete, tulede jms. eemaldus.
Esimene takistus oli see, et värvitöökoda asus Tallinnas (no Sauel tegelikult), aga 750 oli viimased 15 aastat Tartumail konutanud. Omal jõul sõitmise välistasin, kuna auto oli küll teoreetiliselt sõitev, aga praktikas järgi proovimata ja ka ebalegaalne. Registrikanne oli peatunud ja taastamiseks oleks olnud vaja ülevaatus läbida. Ühesõnaga ei tundunud mõistlik seda tegema hakata. Niikuinii oli mõte ta musta numbrisse panna ja sellega taastuks ka registrikanne ja tekiks 4 aastat ülevaatust
Kuna mul Tallinnas tol hetkel üleliigset hoiukohta ei olnud, siis tuli teha väike switch ja Baur Tartusse viia ja 750 asemele tuua. Tavaliselt novembris enam ei sõida, aga no seekord tuli erand teha:
Oli meeleolukas sõit ja kohale jõudsin kenasti Pakkisin Bauri seal talvekorterisse ära ja saatsin 750'i üle mitmete aastate õue ööbima ja järgmise päeva treilerit ootama ja ise rongiga tagasi... Järgmise päeva lõunal pakiti patsient ilma minu otsese sekkumiseta treilerile ja sõit pealinna poole võis alata Mõne tunni möödudes jõudiski masin viperusteta kohale. Kiire mahalaadimine ja pessa ära edasisi ettevalmistusi ootama Ees ootasid liistude, karbikatete, tulede jms. eemaldus.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Väga hea on näha sinu teemade uuendusi.
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Eks ma lisan jõudumööda. Hilissügis/talv ongi selline aeg, kus hea kokkuvõtteid klõbistada
Niisiis, maalri säästmiseks koorisin kere natuke paljamaks. Originaalvärvis kapotimärgi all oli selline tempel: Liistude alt paljastusid ülevärvitud klambrid ja kooruv lakk: Uste alumised ääred peale tihendliistu eemaldamist olid suheteliselt okeid: Karbikatete alt midagi eriti hullu välja ei tulnud. Oli mõni deformatsioon ja tungraua toetuskohtadel pinnarooste: Seekord sattus treilasõit korraliku lumesaju ajale: Viimasel pildil sihtkohas e24 M6 ja M635'i väärikas seltskonnas
Niisiis, maalri säästmiseks koorisin kere natuke paljamaks. Originaalvärvis kapotimärgi all oli selline tempel: Liistude alt paljastusid ülevärvitud klambrid ja kooruv lakk: Uste alumised ääred peale tihendliistu eemaldamist olid suheteliselt okeid: Karbikatete alt midagi eriti hullu välja ei tulnud. Oli mõni deformatsioon ja tungraua toetuskohtadel pinnarooste: Seekord sattus treilasõit korraliku lumesaju ajale: Viimasel pildil sihtkohas e24 M6 ja M635'i väärikas seltskonnas
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Peale lahti komplekteerimist läks auto edasi värvitöökotta. Otsustasime, et kogu vana värv tuleb maha võtta, sest esiteks oli külgede värvkate pisut "kahtlane" ja teiseks tuvastasime paar remonditud kohta, mis oleks hea lahti võtta. Õnneks tuli pusida vaid 35a. jooksul tekkinud olmekahjustustega aga mitte roostega.
Kuid enne veel tuli tagumine pukseerimisaas korda teha, õigemini eemaldada vana könt (ilmselt üritati kuskil Vändra metsade vahel traktorit mudast välja tõmmata) ja uus tükk külge panna: Mõned kortsud välja võtta, mis mõnusalt ära pahteldatud olid. Ju siis oli lihtsam pahtlit panna kui mõlk välja võtta
Tagatiib oli kunagi haiget saanud:
Kruntimised ja silumised:
Ka ukseavad läksid ülevärvi. Muide 750'i spetsiifilist rehvirõhu kleebist ei olnud tol ajal enam kuskilt valmiskujul osta, tuli vana säilitada-taastada:
Kuid enne veel tuli tagumine pukseerimisaas korda teha, õigemini eemaldada vana könt (ilmselt üritati kuskil Vändra metsade vahel traktorit mudast välja tõmmata) ja uus tükk külge panna: Mõned kortsud välja võtta, mis mõnusalt ära pahteldatud olid. Ju siis oli lihtsam pahtlit panna kui mõlk välja võtta
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Minu e12 kleebis läkski sinna nahka. FL 518 oma ei ole õnnestunud maailmast enam leida, isegi pilti mitte.nuga kirjutas: 30 Nov 2025 00:37 Ka ukseavad läksid ülevärvi. Muide 750'i spetsiifilist rehvirõhu kleebist ei olnud tol ajal enam kuskilt valmiskujul osta, tuli vana säilitada-taastada
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Möh? 21 sajand ju, tehke uued, mis neist kärnastest kleebistest säravate autode küljes säilitate. Ma vist neljale projektikale juba igasugu kapotialuseid jne kleepse ise valmistanud, sai ka sellised eksootilised läikvad tehtud:Priit kirjutas: 02 Dets 2025 12:30Minu e12 kleebis läkski sinna nahka. FL 518 oma ei ole õnnestunud maailmast enam leida, isegi pilti mitte.nuga kirjutas: 30 Nov 2025 00:37 Ka ukseavad läksid ülevärvi. Muide 750'i spetsiifilist rehvirõhu kleebist ei olnud tol ajal enam kuskilt valmiskujul osta, tuli vana säilitada-taastada
Mingi vektorgraafika tarkvara tundmine oleks abiks.
Muidugi kui originaalkleebist enam pildina ka ei leia, on keeruline
E10 2002
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Kirjutangi et mul ei ole sellest isegi pilti mitte. Loogiline et teeks uue.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Sain aru, ma imestasin rohkem selle üle, et akf Nuga selle vana sinna tagasi kleepis, tal enamasti väga filigraansed projektid. Loodan, et ajutine lahendusPriit kirjutas: 02 Dets 2025 13:35 Kirjutangi et mul ei ole sellest isegi pilti mitte. Loogiline et teeks uue.
E10 2002
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
See sai visuaalselt täiesti uueväärne. Ikkagi selle autoga algusest peale elanud kleebis, mitte odav koopia. Mina võtan seda niipidi 
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Kere põhiosa värvitud ja liigutatud komplekteerimisruumi:
Järgnesid kapott ja pagasniku luuk:
Edasi tuli mõelda, mida teha esi- ja tagaklaasiga. Esimene oli toonribaga ja ilma alumise soojenduseta asendusklaas. Originaalsuse poole püüeldes oli ainus variant see ikkagi välja vahetada ilma ribata ja soojendusega klaasi vastu (mitte et ma seda autot külmadel talvehommikutel kavatseks kasutada). Tagaklaas on tal seevastu originaal nähtamatute/tihedate soojendusniitidega ja seda enam uut ei leia. Minu omal on nurgad kergelt valgeks tõmmanud.
Tagumisega lükkasin hetkel probleemi lihtsalt edasi:
Komplekteerime...
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Pilkupüüdev mis ma muud oskan öelda. 