BMW 323i Edition S, Nuga
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Wow õnnesoovid mitte ainult vanasõiduki staatuse eest vaid 100% tulemuse saamise puhul. Ma arvasin, et 100% suhteliselt võimatu saada
Uskumatult suur töö selle autoga ikka aastate jooksul tehtud.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Masendav vaadata
. Loodan et kindlustus vähemalt hindab asja ja tehtud tööd õiglaselt ning auto saab korda.
https://www.postimees.ee/8081626/tallin ... -haiglasse
https://www.postimees.ee/8081626/tallin ... -haiglasse
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Oh krdi krt! 
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Väga halb
Aga küll saab see vanur veel korda ikka
Aga küll saab see vanur veel korda ikka
E28 520i -86 ex
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 540i -02 & E39 525d -02
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 540i -02 & E39 525d -02
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Ma pole enam aastaid vist siia foorumisse postitanud. Jalutasin Riia linnas töölt koju kui kasutaja Trevi saatis sõnumi, et "Vist Nuga 323i Nõmmel kõvasti pihta saanud". Ei tahtnud seda uskuda, hiljem sain kinnituse Nugalt ja ilmusid pildid nii Facebooki kui Postimehesse.
20 aastat tagasi oli see auto üldse põhjuseks, miks e21.ee (tänane bmwclassic.ee ja Eesti Klassikaliste BMWde Klubi) loodi, tõsi koos teiste (sh minu) autodega. Mul on kuidagi nõutu olla selle kõige juures, ega mul midagi väga tarka öelda polegi. Eks aeg annab arutust, et mis edasi saab. Nugaga suheldes tundub ta kõige selle juures väga reserveeritud, aga - ta ongi väga tasakaalukas inimene. Kurb on see lugu, kurb...
Meenutuseks üks pilt teema algusest - sellisena Nuga temaga tutvus

20 aastat tagasi oli see auto üldse põhjuseks, miks e21.ee (tänane bmwclassic.ee ja Eesti Klassikaliste BMWde Klubi) loodi, tõsi koos teiste (sh minu) autodega. Mul on kuidagi nõutu olla selle kõige juures, ega mul midagi väga tarka öelda polegi. Eks aeg annab arutust, et mis edasi saab. Nugaga suheldes tundub ta kõige selle juures väga reserveeritud, aga - ta ongi väga tasakaalukas inimene. Kurb on see lugu, kurb...
Meenutuseks üks pilt teema algusest - sellisena Nuga temaga tutvus

Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Ah, mis seal ikka. Peaasi, et endal luud-kondid terved. Asju on võimalik taastada või juurde osta, tervist mitte niiväga 
E10 2002
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Ma loodan, et sellest saab samahea projekt kui siiani on olnud. Kõik on vist huvitatud selle saaga jätkust, kuidas kindlustus olukorra lahendab.
e28
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Novembris võib juba aasta kokkuvõtet vist teha küll. Selle hooaja alguseks võib tinglikult pidada 22.08.2024, järgmist päeva peale kahetsusväärset liiklusõnnetust. Juhtumist ei olegi midagi rääkida, nii et keskenduks hoopis järgnevale.
Kindlustusjuhtumi teemal kirjutasin "üldsuse" nõudel kokkuvõtte ja ei hakka seda siia eraldi kopeerima. Lugeda saab siit -> https://forum.automoto.ee/showthread.ph ... #pid573746
Loo moraal on selles, et taoliseks asjaks tuleb valmis olla, aga sõiduk on siiski kasutamiseks ja seda ka mitte kõige meeldivamates oludes nagu näiteks närviline tipptund.
Esmalt tuli muidugi hinnata kahjustuste ulatust. Hainina meenutava ninaosa eripära on tegelikult selline, et avarii jäljed tunduvad esmapilgul rängematena kui need tegelikult on. Juba väga põgusa hinnangu tulemusel sai selgeks, et auto saab taastada küll. Selge see, et tuled-võred tuleb asendada.
Mõned pildid "räbalatest": Järgnes 2 kuud vajalike varuosade tagaajamist ja logistikat, aga sellest juba järgmises postituses.
Kindlustusjuhtumi teemal kirjutasin "üldsuse" nõudel kokkuvõtte ja ei hakka seda siia eraldi kopeerima. Lugeda saab siit -> https://forum.automoto.ee/showthread.ph ... #pid573746
Loo moraal on selles, et taoliseks asjaks tuleb valmis olla, aga sõiduk on siiski kasutamiseks ja seda ka mitte kõige meeldivamates oludes nagu näiteks närviline tipptund.
Esmalt tuli muidugi hinnata kahjustuste ulatust. Hainina meenutava ninaosa eripära on tegelikult selline, et avarii jäljed tunduvad esmapilgul rängematena kui need tegelikult on. Juba väga põgusa hinnangu tulemusel sai selgeks, et auto saab taastada küll. Selge see, et tuled-võred tuleb asendada.
Mõned pildid "räbalatest": Järgnes 2 kuud vajalike varuosade tagaajamist ja logistikat, aga sellest juba järgmises postituses.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Kuna remonttööde teostamiseks oli mootori mahavõtmine vältimatu, siis otsustasin mootoriruumi paremaks teha kui ta enne oli. See oli avariis taastamise kõrval mul pisike kõrvalprojekt. Sellel nimelt oli 2 põhjust: esiteks jõuab 20 aastaga mootoriruum omajagu määrduda, olgugi et pealtpoolt oli kõik endiselt viisakas, ja teiseks on minu teadmised just selle tootmis aasta ja kuu nüanssidest paremaks muutunud. Nüüd oligi õige aeg originaalsust veel peale keerata. Todo - list tuli päris pikk, aga vaevalt et need peensused kedagi eriti huvitavad. Paar näidet - jagajat fikseeriv plaadike oli mul kollane tsink, aga õige on must värv. Õlivarda toru oli mul must värv, aga see pidi just kollane tsink olema. Generaatoril puudus õige värvikoodiga "Bosch'i" kleebis ja aku infokleebis kleebiti aku peale, mitte esipaneeli siseküljele jne-jne
Aga nüüd siis uute tükkide juurde - kuna e21'le ju enam midagi võtta ei ole, siis mul õnnestus kõik vajalik leida
No pea-aegu, aga sellest hiljem.
5 minutes later
Sellelt pildilt on näha probleem, millega maadlesime. Nimelt ei õnnestunud leida 6-sil. facelifti esipaneeli - sellel on nimelt radiaator paneeli sisse "uputatud". Kasutada oli üks uus pre esipaneel ja üks kasutatud 4-sil. facelift paneel. Alumine tala ja mingid pisipudinad sinna juurde õnnestus uued leida. Ei jäänudki muud üle kui ehitada nendest tükkidest korrektne esipaneel. Ülemisel pildil on veel 4-sil. spetsiifilised alumised radiaatori kandurid küljes - need sai ka eemaldatud.
Esitiibade ja põlle proovisobitus: Esispoila tuli kasutatu panna, esivõred istuvad pea-aegu: Keremeister oli tulbi, pani el. antenni kruviaugud kinni. Pidime siis uuesti lahti puurima. Humoorikas seik tuli meelde - üks hetk tuli keremehelt sõnum: "kuule, su uus kapott on praak - juhipoolne nurk on puudu, aga pole muret saab tagasi tekitada"
E21 ja e12-mehed saavad naljast aru
Hüpates esitulede juurde, siis need õnnestus juba taastatud komplektina saada, küll aga oli keegi blingi lisamiseks neile kroomvõrud külge keeranud ja puudusid ka tulepesurite piirajad. Kena küll, aga tehasest olid nad ikkagi hõbedaseks värvitud.
Kahjuks ei jäänud ükski tulevõru avariist puutumata, aga leidsin oma varudest mingid võrud, mida annaks taastada:
Aftermarket piirajad:
Work in progress...
Aga nüüd siis uute tükkide juurde - kuna e21'le ju enam midagi võtta ei ole, siis mul õnnestus kõik vajalik leida
Esitiibade ja põlle proovisobitus: Esispoila tuli kasutatu panna, esivõred istuvad pea-aegu: Keremeister oli tulbi, pani el. antenni kruviaugud kinni. Pidime siis uuesti lahti puurima. Humoorikas seik tuli meelde - üks hetk tuli keremehelt sõnum: "kuule, su uus kapott on praak - juhipoolne nurk on puudu, aga pole muret saab tagasi tekitada"
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
See puudulik nurk hakkab kuidagi hàsti silma, selle kohta garaazis omajagu küsimusi saanud
Mis oli/on kõige raskemini leitav detail selle rekonstrueerimise ajal? Varuosade saadavus ju kahaneb suure kiirusega tänu auto vanusele ja uutele auto huvilistele.
Mis oli/on kõige raskemini leitav detail selle rekonstrueerimise ajal? Varuosade saadavus ju kahaneb suure kiirusega tänu auto vanusele ja uutele auto huvilistele.
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Kõige keerukam oli kindlalt esistange kummiliist. Millegipärast oli keegi USA's hankinud omale euro e21'e liistu ja see oli seisma jäänud. Ebay kuulutuses oli aga transa ainult USA piires ja maksmine kurat-teab-mismoodi. Lõpuks õnnestus müüjaga siiski jutule saada ja peale pikki ponnistusi sai ka logistika paika. Kogu ettevõtmise maksumus oli siiski... muljetavaldav
Aga ega alternatiive eriti polnud.
Aga ega alternatiive eriti polnud.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Suured peavalud alati väikestest detailidest
Usast tellimine alati jabur, hinnast 1/3 ihaldatav ese ja 2/3 saatekulu ja toll.
Usast tellimine alati jabur, hinnast 1/3 ihaldatav ese ja 2/3 saatekulu ja toll.
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Kust sa radiaatori saad? Kuna mu e30 on sama radikaga ja kergelt niiske plasti paagi ja alumiiniumi vahelt, siis mõtlesin ennetavalt ehk vahetada aga pole saada. Mingi netipood nimega AUTODOC müüb, nugise nimelise firma toodangut.
320i 83a. E91 09a.
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Radiaatori võtsin W&N'st ja see oli mingi no-name. Igatahes avariieelne Behr tundus visuaalselt asjalikum. Vähemalt ei olnud see no-name mustaks värvitud südamikuga, nagu kunagi ammu 323'le tellitud radiaator oli 
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Nüüd korraks selle kõrvaltegevuse juurde, mis avariiga seotud polnud.
Olles mootori maha tõstnud, oli hea võimalus uurida, kuidas on aastal 2007 värvitud väljalaskekollektori pinnakate vastu pidanud. Ma ei mäleta, et ma sinna mingit krunti lasknud oleksin, lihtsalt liivapritsitud ja üleharjatud kollektor, värv otse selga ja radiaatori peale kuivama:
Meeldetuletuseks 17a. tagused pildid:


Olukord oli selline, et rooste kohati kumas läbi, aga kaugelt vaadates olid need ikkagi musta värvi: Ka õli oli mõnest kohast lekkinud, aga suurim üllatus oli see, et eelneval aastal veel täiesti oma värvi jahutusvedelik oli ikka täiesti roosteseks tõmmanud
Läks päris mitu täitmist-tühjendamist, enne kui puhtaks jäi. Muide paisupaagi sain sinna settinud roostest täiesti puhtaks hoides seal mõnda aega sellist ollust nagu T-Puhtax Rostex. Selle sees on hea ka muid roostega määrdunud plastikdetaile ujutada (aga omal vastutusel siiski).
Igatahes siit moraal - ärge unustage jahutusvedelikku regulaarselt vahetada. See kipub ununema, nüüd kui aastad juba päris kiiresti mööda tuhisevad. "Alles tegin" võib olla vabalt 10+ aastat tagasi
Töö käib: Ka kardaan tuli Auto Cardanisse ravile viia. Nimelt tegid kunagi valel meetodil kinnitatud (keevispunktiga) ristid juba muret, mis väljendus kerges maanteesõidu vibras. No ja loomulikult oli lihtsam lahtikruvitud poldi-mutrikraam uuesti tsinkida kui neid pesema hakata
Tegelikult ikka pesin enne galvaanikat ära, et poruadel käsi ei määriks. Pildistan alati sõlmede haaval vidinad üle ja vajadusel ka mõõtudega postit'iga minigrippi.
Mootori eesosas tuli avarii tulemusena asendada kõik rihmarattad, veepump, üks lõdvik, viksosidur ja loomulikult punane propeller. Loodetavasti ei unustanud midagi
Mootor valmis paigalduseks.
Olles mootori maha tõstnud, oli hea võimalus uurida, kuidas on aastal 2007 värvitud väljalaskekollektori pinnakate vastu pidanud. Ma ei mäleta, et ma sinna mingit krunti lasknud oleksin, lihtsalt liivapritsitud ja üleharjatud kollektor, värv otse selga ja radiaatori peale kuivama:
Meeldetuletuseks 17a. tagused pildid:


Olukord oli selline, et rooste kohati kumas läbi, aga kaugelt vaadates olid need ikkagi musta värvi: Ka õli oli mõnest kohast lekkinud, aga suurim üllatus oli see, et eelneval aastal veel täiesti oma värvi jahutusvedelik oli ikka täiesti roosteseks tõmmanud
Igatahes siit moraal - ärge unustage jahutusvedelikku regulaarselt vahetada. See kipub ununema, nüüd kui aastad juba päris kiiresti mööda tuhisevad. "Alles tegin" võib olla vabalt 10+ aastat tagasi
Töö käib: Ka kardaan tuli Auto Cardanisse ravile viia. Nimelt tegid kunagi valel meetodil kinnitatud (keevispunktiga) ristid juba muret, mis väljendus kerges maanteesõidu vibras. No ja loomulikult oli lihtsam lahtikruvitud poldi-mutrikraam uuesti tsinkida kui neid pesema hakata
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Marteni (https://www.facebook.com/profile.php?id=61573208604336) kaasabil sai kahest kehvemapoolsest üks täitsa hea roolivõimendi pump kokku tehtud:
Vana pump ise jäi avariis terveks, aga rihmaratas sai pihta ja tuli uus hankida. Pilti ei taibanud teha 
323i, 320 Baur & 750iAL Highline