525e sädet pole, ei käivitu.
525e sädet pole, ei käivitu.
Tervist, auto seisis 5-6 aastat, pikk lugu. Terve aasta tegelesin ning probleem starteriga, mille pärast mu isa jättis auto mädanema on lahendatud ja muud teised kaa.
Kütus tuleb sisse, küünlad korras, jagaja samuti. Süütepool korras.
Mul eesti keel hea ei ole nii et püüan kirjeldada kuidas see peaks toimima:
Süütepoole +15 klemmile tuleb 12V. -1 klemmist tuleb vool välja arvutisse, kus ta on massi peal.
Kui starterit pöörad, transistor arvutist paneb -1 musta juhtme massist eemale, sel ajal tekkib induktsioon. Sagedus - 3 korda rohkem kui mootori pöörded.
Panin lambi -1 klemmi ja musta juhtme vahel ning sain aru, et probleem transistoris - lamp põleb, kuid peaks vilkuma, sest säde tekkib siis, kui must juhe on massist eemal (kui proovilamp ei põle).
http://www.youtube.com/watch?v=4csiKkcM-QU
Ostsin foorumist teised ajud sama numbriga aga leidsin et sisu on täitsa teine.
Allpool on vana aju, üleval ostetud aju.
http://www.upload.ee/image/3496831/SAM_0131.JPG
Et siis viimane variant on uut transistorit oomipoes osta (e28club.ru vene foorumis käib minu autost jutt ja kõik on seal kirjeldatud, öeldi et süütetransistor on see ümmargune värk vasakul-allpool.
Kas keegi saaks öelda kui see on tegelikult see sama transistor, ja kuidas ma seda ära vahetan?
Kütus tuleb sisse, küünlad korras, jagaja samuti. Süütepool korras.
Mul eesti keel hea ei ole nii et püüan kirjeldada kuidas see peaks toimima:
Süütepoole +15 klemmile tuleb 12V. -1 klemmist tuleb vool välja arvutisse, kus ta on massi peal.
Kui starterit pöörad, transistor arvutist paneb -1 musta juhtme massist eemale, sel ajal tekkib induktsioon. Sagedus - 3 korda rohkem kui mootori pöörded.
Panin lambi -1 klemmi ja musta juhtme vahel ning sain aru, et probleem transistoris - lamp põleb, kuid peaks vilkuma, sest säde tekkib siis, kui must juhe on massist eemal (kui proovilamp ei põle).
http://www.youtube.com/watch?v=4csiKkcM-QU
Ostsin foorumist teised ajud sama numbriga aga leidsin et sisu on täitsa teine.
Allpool on vana aju, üleval ostetud aju.
http://www.upload.ee/image/3496831/SAM_0131.JPG
Et siis viimane variant on uut transistorit oomipoes osta (e28club.ru vene foorumis käib minu autost jutt ja kõik on seal kirjeldatud, öeldi et süütetransistor on see ümmargune värk vasakul-allpool.
Kas keegi saaks öelda kui see on tegelikult see sama transistor, ja kuidas ma seda ära vahetan?
Re: 525e sädet pole, ei käivitu.
Kui arvad, et viga transistoris siis jooda algatuseks transistor maha ja kontrolli testriga kas ta on korras.
Kui kindel pole kuidas seda teostada siis tasuks ehk auto mõne pädeva elektriku kätte toimetada?
Kui kindel pole kuidas seda teostada siis tasuks ehk auto mõne pädeva elektriku kätte toimetada?
E10 2002
Re: 525e sädet pole, ei käivitu.
Vot oleks küll hea elektrik olemas ja raha kaa...Arvo kirjutas:Kui arvad, et viga transistoris siis jooda algatuseks transistor maha ja kontrolli testriga kas ta on korras.
Kui kindel pole kuidas seda teostada siis tasuks ehk auto mõne pädeva elektriku kätte toimetada?
Tean ühte, aga tema töö jääb kalliks. Ma muidu alaealine, raha tihti puudub, kõik vaba valuut läheb auto sisse, kuradi palju oli juba ostetud ja ostma peab veel.
"jooda transistor maha" - mis mõttes "jooda"? Ma kaa mõtlesin seda ära võtta ja kontrollida testriga, aga kuidas - see on küsimus.
Ajude skeemi saan ainult paari päeva pärast, ainult siis saan 100% teada kus ta asub ja välja näeb, ainuke mis mulle öeldi - ta asub eraldi radiaatoril ja on ümmargune. Seal on ju juures kaa mingi transistor - kumb siis nendest?

Ja teine küsimus - need ajud, mis ma ostsin, kas keegi teab miks nendel nii suur erinevus on? Number kaane peal ju sama, väljalaske aasta nagu mulle öeldi on 1983 (minu oma on 1984)... Ja 1987 aju ei sobi - pistikud erinevad ja numrid kaa, nii et ostetud aju ei peaks olema mingi uuema mudeli oma.
Asun muidu Rakveres.
Suurel transistoril tuleb algatuseks ilmselt kinnitusneedid läbi puurida, hiljem saad uue transistori pisikeste poltidega radiaatori külge tõmmata. Ja edasi juba jootekolviga jalad lahti joota.
See muidugi on puhtalt minu oletus, ma pole seda protseduuri ise kunagi läbi viinud.
Aga kas on ka teada mis põhjusel transistor läbi põles (kui üldse on selles viga)? Muidu kui alustad tagajärgede remontimisega ilma vea tegelikku põhjust teadmata kärssab sul uus transistor samatargalt maha, kui kehvemini läheb siis võibolla midagi veel.
See muidugi on puhtalt minu oletus, ma pole seda protseduuri ise kunagi läbi viinud.
Aga kas on ka teada mis põhjusel transistor läbi põles (kui üldse on selles viga)? Muidu kui alustad tagajärgede remontimisega ilma vea tegelikku põhjust teadmata kärssab sul uus transistor samatargalt maha, kui kehvemini läheb siis võibolla midagi veel.
E10 2002
Kaks varianti, miks ta läbi põles:Arvo kirjutas:Suurel transistoril tuleb algatuseks ilmselt kinnitusneedid läbi puurida, hiljem saad uue transistori pisikeste poltidega radiaatori külge tõmmata. Ja edasi juba jootekolviga jalad lahti joota.
See muidugi on puhtalt minu oletus, ma pole seda protseduuri ise kunagi läbi viinud.
Aga kas on ka teada mis põhjusel transistor läbi põles (kui üldse on selles viga)? Muidu kui alustad tagajärgede remontimisega ilma vea tegelikku põhjust teadmata kärssab sul uus transistor samatargalt maha, kui kehvemini läheb siis võibolla midagi veel.
1) 6 a. tagasi isa ei saanud auto tööle, starter ei pööranud, kuid ta oli rumal ja kindel, et starter on uus ning ei ole selles probleem. Tuttavad ütlesid siis, et probleem on kommutaatoris.
Tegelt läks starter "kinni" ning pärast mõnda proovi põles ka tõmmerelee ära. See probleem on juba ammu minu ja tuttava kätega korda tehtud, paari minuti töö. Võib olla siis põles transistor kuidagi ära.
2) Mina oma rumalusega istusin autos niisama, aasta tagasi, võti jätsin süüte positsiooni, nii et vool läks süütepoole ja edasi. Istusin umbes 10 minutit niimoodi ning kuulsin mingi paugu - süütepool põles ära (juba leidsin mittu tüki töökorrast, aga mitte DME (motronic) oma. Jetronic oma on mul kaks tükki, need on natuke erinevad (erinevus on kirjeldatud minu poolt "ostan 525e süütepoole" ostuteemas).
Võibolla siis läks transistor samuti taevasse.
Asi on nagu selge - testilamp, mis on süsteemi sisse ühendatud (üks ots -1 süütepoole klemmile ja teine ots musta juhtme külge, mis arvutisse läheb nagu mina aru sain transistorisse, millest me räägime), ei vilgu.
Nii et vool tuleb süütepoole sisse ja läheb massile välja, kõik nagu korras aga... Aga kui ma starterit pööran peaks transistor seda massist eemale panema 3 korda kiirem kui mootor pöörab, kuid minu situatsioonis seda üldse ei juhtu.
Kes peab panema massist eemale musta juhtme? Ümmargune transistor.
Nii et minu arvamus on selline - transistor süüdi.