1. leht 1-st

bmw 518 õlivahetus

Postitatud: 06 Mai 2013 21:04
Postitas matthias
kindlasti on kuskilt siit teema läbi käinud aga ei suutnud leida.

Küsimus oleks siis et mis õli poole kalduda. masin on aastast 83 ja läbi sõitnud 180k km

kas poolsünt või täissünt? 10w -20w?

Postitatud: 06 Mai 2013 21:18
Postitas Baur TC
Võtta minaraalõli 15W40, sellest piisab täiega.

Kindlasti täissünteetiline õli ei ole hea! Poolsünt. saab olla - aga mitte 10/40 - peab ikka paksem (kõrgem viskoos) olema.

Postitatud: 08 Mai 2013 07:27
Postitas Arvo
Tehasemanuali järgi võiks suviseseks perioodiks lausa 20w50 olla.

Tegelikult on peale viskoossuse üks väga tähtis komponent vanematele nn flat tappet nookuritega mootoritele ZDDP lisand õlides (tsingi ja fosfori ühendid). Siinse foorumi kasutajad on kindlasti paljud näinud M30 ja M10 mootorite soontega nukkvõlle ja kulunud nookureid - selliste suuri löökkoormuseid taluvate pindade kulumise juures mängib olulist rolli seesama maagiline ZDDP lisand õlis. Kahjuks on tänu keskkonnanormidele enamustest õlidest see praktiliselt välja võetud.
Motulil (ja vist ka Castroli) tootevalikus on õnneks olemas kõrge ZDDP sisaldusega nn Classic Oil
http://www.k1racegear.com/motul-classic-oil-20w50.html
Ka igasugustes Racing õlides on ZDDP protsent kõrgem.
Ma isiklikult ostsin Redline tootevalikust vastava õlilisandi
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=121

Kokkuvõtvalt on tänapäevastele normidele (nt ACEA A3) vastavad õlid kindlasti kõik suhteliselt head õlid... aga ei maksa unustada et tänapäevastel autodel on klapiajamis juba hüdrotõukurid kus enam selliseid koormuseid ei esine ja seetõttu saab ka vähendatud ZDDP kogusega hakkama.

Postitatud: 09 Mai 2013 11:30
Postitas matthias
tänan asjaliku vastuse eest. õlikogused tellitud.