1. leht 1-st
K: portimise kohta
Postitatud: 26 Veebr 2012 19:54
Postitas sillufromIV
Nagu aru saan, nimetatakse portimiseks sisse- ja väljalaskekanalite suuremaks freesimist (uuristamist, puurimist).
Kanalid on ebamäärase kujuga ja seestpoolt kitsenevad. See eeldab käsitööd ilmselt. Kuidas saab need kanalid portimise järel sarnaseks? Et oleks sarnanegi ruumala.
Tekkis küsimus ka kollede tihendite kohta: Kas väljalasketihendeid peab ka freesima (avasid suuremaks viilima) või sobivad mõne muu moto tihendid? Sisselaskega on lihtne aga väljalaskel ju metallrõngad, mis viilides kahe rõnga näol ära kukuvad ...
Kas kollesid peab ka uuristama niikaugelt kui ulatab? Plokikaanega ühendused peab kindlalt sujuvad saama. Ja TB juurest samuti suuremaks freesida? Peale läheb m30b35 TB.
Postitatud: 26 Veebr 2012 22:16
Postitas raunz
Üldiselt kehtib see reegel, et kui väga täpselt ei tea mida teed, siis suure tõenäosusega asja ei saa ning tulemus on kehvem, kui originaal. Lihtne asi, mis teeb voolavust paremaks on kaane valujälgede maha viilimine ning kaane ja kollektorite ülemineku sujuvaks tegemine.
Kui kange tahtmine on katsetada ja proovida siis motors24 käis kunagi see portimise teema läbi ning Lauri seletas algajale päris detailselt ära kus ja mida maha lihvida. Veidi otsides leiab kindlasti need videod üles.
Postitatud: 29 Veebr 2012 12:30
Postitas Kristina5
Parem oleks samas lasta kellelgi portida, tulemus jääb viimase peal. Mõne vana peal võid ennem kätt proovida ja eks siis näed, kuidas tuli. Olen internetist näinud amatööride tulemusi ja üldiselt ei kannata need väga vaadata.
Postitatud: 29 Veebr 2012 15:34
Postitas sillufromIV
Võtsin ikka kohe õige kaane ette. Alustasin väljalaskest. Hulluks asja ei ajanud. Märkisin tihendi avast kitsama koha markeriga ja võtsin märgitud osa maha. Sügavamalt tegin lihtsalt laugeks kõik.
Väljalaske võin vist peegelsiledaks teha, sest seal enam gaasid segunema ei pea. Seal on vaja gaasid kiirelt edasi juhtida.
Sisselaskel tegin sama kollektoriga, sest seal oli tihendist kitsam kõik. Kaane sisselase aga jääb ilmselt puutumata, sest see on täpselt tihendiga sobiv ja parajalt kare seest. Võibolla puhastan vaid tahmast need pinnad.
Väljalaskekolled võtan ka ette ja teen võimalikult laiaks seest, niikaugelt, kui freesid võimaldavad.
Kevad jõudis kole ootamatult kätte

Peab mootoriga otsi kokku tõmbama hakkama, varsti ju aeg vanakesed päevavalgele tuua!
Postitatud: 29 Veebr 2012 21:36
Postitas raunz
Kevad jõuab iga aasta ootamatult kätte ja lõpp kipub kiireks minema kui natuke rohkem asju talvehooajaks ette võetud

Postitatud: 29 Veebr 2012 22:15
Postitas sillufromIV
Ma selleks korraks palju ette ei võtnud. E30 sõidab, seda sai "liinilt maha võtmata" ehitatud. E21-le peab radika tagasi panema ja saaks ka kevadet kuulutada. Kui jõuab, saab üks neist uut jõuallikat maitsta

Postitatud: 29 Veebr 2012 22:38
Postitas Baur TC
Sellistele tööde läbiviimiseks on seade olemas mis näitab tulemused ja annab info mis tuleb täpselt kust kohast ära võtta või arendada.
Tunnen ainult inglise keelne sõna, isegi Sakslased kasutavad sama sõna - "flow bench"
Kas on selline asi on Eesti pinna peale leidav? Ei ole aimu....
Postitatud: 29 Veebr 2012 23:29
Postitas sillufromIV
Sellest asjast (voolavuse visualiseerimise kamber, kast) on foorumites kirjutatud. Kui selline kuskil meie paljukannatanud vabariigis ongi, siis sinna mul asja pole. Kui juba düno, mida on mitu, maksab paarsada eerot siis oma 30-eurose jupiga sinna ei kipu
Tuleb mis tuleb ...
Postitatud: 01 Mär 2012 00:41
Postitas Rain01
Motors24-s, kui nad seda Passatit tegid, siis nad tegid seda Windorfis minu mäletamist mööda. Seal oli see pink täitsa olemas. Näitas arvuliselt ära, et mitu hobujõudu nüüd läbi pääseb.
Postitatud: 01 Mär 2012 21:10
Postitas raunz
Windorfis saab kaane voolavust mõõta küll, iseasi mis ta maksab. Dünostendis lihtsalt paar tõmmet teha ei maksa kuskilt otsast paarsada, pigem 30-50€

Postitatud: 01 Mär 2012 22:06
Postitas sillufromIV
Lugesin nimekaimu srokeri teemast, et krooni ajal käis tema oma e30-ga umbes 3000 + käive maksvas dünos.
50 eerot on tõesti mõistlik hind paari tõmbe eest. Huvi pärast võiks isegi seal ära käia

Postitatud: 02 Mär 2012 06:38
Postitas viviana
Siin on siis välja toodud kütusesüsteem, süütesüsteem, sisselase, väljalase ja ka plokikaas. Kirjutatud on nii kollektorite ehitamise, portimise, kütusesüsteemi muutmise kui ka süütesüsteemi muutmise ja kontrollimise kohta.
Mina sain juba lugedes näiteks teada selle, et minu autol on vale vl kollektor ja valed küünlad Muid asju hakkan täna kontrollima
Ühesõnaga edu lugemisel, kui mõnele kehvema ingliskeele oskusega inimesele midagi arusaamatuks jääb, võib siinsamas teemas näiteks minult küsida abi tõlke kohta.
Postitatud: 02 Mär 2012 19:35
Postitas sillufromIV
viviana kirjutas:Siin on siis välja toodud kütusesüsteem, süütesüsteem, sisselase, väljalase ja ka plokikaas. Kirjutatud on nii kollektorite ehitamise, portimise, kütusesüsteemi muutmise kui ka süütesüsteemi muutmise ja kontrollimise kohta.
Mina sain juba lugedes näiteks teada selle, et minu autol on vale vl kollektor ja valed küünlad Muid asju hakkan täna kontrollima
Ühesõnaga edu lugemisel, kui mõnele kehvema ingliskeele oskusega inimesele midagi arusaamatuks jääb, võib siinsamas teemas näiteks minult küsida abi tõlke kohta.
Mingi tähtsusetu asi, nagu link näiteks, on vist lisamata jäänud

Aga muidu väga sisukas jutt.