1. leht 1-st
m21d24 Häälestamine kodus kõrva-silma järgi.
Postitatud: 29 Sept 2011 20:23
Postitas killer666
Kuna siin kõik on nii vaikseks jääänud.. Siis ma teen jälle oma murede kohta teema.
Nimelt siis mureks teadmata aastast bmw 524 mootoriga.
Nimelt kui auto sain , siis ajas koledasti musta suitsu. Maanteel kohalt minnes
polnud yldse jõudu vaid tahtis isegi nagu välja surra .Samas aga viskas musta. Kui juba pöörded olid natuke t6usnud , siis aga süstis niimoodi kerima , et mul jäi karp lahti. Aga no tagant tuli ikka musta jubedalt.
Kodus avastasin et segukruvi stopper oli lahti ja kruvi oli ilmselt paigast läinud. Kruvisin seda niipalju kinni , kui sain , et jäi enam vähem mingit j6udu aga et ei tossaks enam niipalju.
Kuid kohalt minnes ikkagi jõudu ei ole. Alguses suretasin mitu korda välja auto kohalt minnes. Ja sel suremise hetkel viskab musta tomu yles.
Kui nyyd kiirendama hakata , siis algul on jube uimane , alates 2000 rpm (kus ma tavaliselt käiku tahaks vahetada) hakkab alles tõmbama.
Mida teha et saada kätte see diislile omane jõud madalast pöördest.
Kuidas ja kas seda turbo rõhu varrast tasub reguleerida.
Ja veel on autol peal vist egr. Turbo lõdviku asemel on tal Alumiiniumist Y kujuga toru , mille yks ots läheb läbi mingi klapi väljalaskesse. Kas seda see võib ka kuidagi mõjutada? Kas ja mismoodi see systeem peaks toimima? Vaatasin , et seda liigutatakse vaakumiga läbi el. klapi , millele läheb 2 juhet. Kas ja kuhu v6iks need ühendada?=
Postitatud: 30 Sept 2011 00:16
Postitas martinvr
Ma arvan et pumbast ikka kruvide keeramise teel saad selle asja paika. kui kõik muud jutud on paigas. (süüde, märgid õigesti)
seal on kaks kruvi millest asja reguleerida, pealmine lõpuni sees ja pumba taga, salongi pool üks kruvi mida keerata sissepoole.
sellest lõdvikusüsteemist ma ei saa täpselt aru, mis sul seal on. kasutaja J-Rideril on võibolla pakkuda sulle lõdvik mis läheb turbost otse sisselaskesse.
Üldiselt ei ole need 2.4td mootorid üldse keerulised. ainult märkide paika saamine on paras ooper

Postitatud: 02 Okt 2011 12:46
Postitas killer666
Kes seda teab , kas see syyde on paigas. Siiski pekas vist autol rohkem jõudu olema. Kuidas seda turbo kompensaatorit regullitakse?
http://www.youtube.com/watch?v=LbG4INpF ... detailpage
Mis imelik pump..?
Postitatud: 02 Okt 2011 18:57
Postitas TD
Tegemist rida pumbaga ja see on ilmselgelt sinna paele ise ehitatud.
Postitatud: 03 Okt 2011 09:27
Postitas markx
Turbo kompensaatorit reguleeritakse sellesama varda pikkuse muutmisega, mis wastegate'i külge kinnitub. Lased fiksaatormutri lahti, õngitsed varda wastegate'i küljest lahti ja reguleerid pikemaks (maksimaalne turborõhk langeb) või lühemaks (turborõhk tõuseb). Mõistlik oleks ka manomeeter muretseda ja see sisselaskesse ühendada, et ka reaalselt näha, mis piiridesse see rõhk jääb. Pimedalt seda varrast kruvida pole suurt mõtet. Manomeetri võib kolmiku abil ühendada näiteks kõrgsurvepumba ja sisselaske kollektori vahelisse voolikusse. Minul on ta sinna jäädavalt paigaldatud.
Turborõhust saad õiget aimu ainult koormatud mootoriga, kohapeal tühjalt tuuritamine ei anna tulemust.
Postitatud: 03 Okt 2011 16:27
Postitas killer666
Ma sain aru , et kompensaatorit regullitakse sellest paunast , mis on pumba peal. Rõhku reguleeritakse vardast.
Millistesse piiridesse see rõhk peab jääma?
No mul suitseb praegu mustalt , aga j6udu on vähe , seega siis tuleks keerata süüdet hilisemaks , et hakkaks tulema sinist ja siis keerata kütte kogust peale , et uuesti musta hakkaks viskama?
Nagu kohalt minnes on uimane , eriti yldse alla 1500 pöörde nagu ei taha liikuda edasi.
Samas kas on kuskil väikest seletust kuidas selle plunseri t6usu järgi panna.
Saan aru kus see asub , aga kui palju ja millisest asendist see tuleb mõõta.
Mitme kraadi pealt? 525 mootoril pidi kuskil starteri juures olema hooratta fikseerimis auk. Kas ja kus sel mootoril see asub?
Postitatud: 04 Okt 2011 15:31
Postitas markx
Eh jah....ma mõtsingi seda wastegate "kompensaatorit". Pumba peal olevat kompensaatorit ei ole üldiselt mõtet näppida kui see on plommitud (värviga), see liigutab tegelikult täpselt sama mehhanismi, mis pumba tagaküljel olev kütusekoguse piiramise kruvi. Pumba pealmine kompensaator on mõistlik reguleerida minimaalse küttekoguse peale....st keerad stopperi lahti ja selle sisemise kuuskandiga kruvi vastupäeva välja nii kaugele kui ta tuleb. Fikseerid uuesti stopperi ja unustad selle teema. See kompensaator reguleerib kütuse kogust, mis antakse peale ilma turbo rakendumiseta (mehhanismi sees on membraan, mis juhib küttekoguse piirajat, kui turbrõhk tõuseb ja membraani allapoole surub. Kruvi sissepoole keerates surub see membraani mehhaaniliselt allapoole ja lubab seega pidevalt rohkem kütust peale anda. Selline olukord tekitab tavaliselt ka musta suitsu, sest õhku ei ole aga kütust saab liiga palju)
Turborõhu piiraja võiks rakenduda 0,6-0,8 atm peal. Minul on 0,8 peale sätitud, kuna pumbast on ka pisut rohkem kütet juurde keeratud.
Kui sul madalal pöördel musta suitsu ajab ja teravust pole, siis võib kahtlustada a) pritse liiga hiline b) turbo kinni jooksnud c)õhufilter õline ja umbes d)lihtsalt hõredaks kulunud mootor. Kõigil juhtudel pihustatakse kütus keskkonda, kus pole piisavalt aega või hapnikku, et kütust täielikult põletada, seega väljutatakse ülejääk tahmana.
Plunseri tõusu mõõdetakse esimese silindri surnud seisus ( st lukustatud hoorattaga) plunseri kõige madalama seisu suhtes. See tähendab, et pumba külge ühendatud mikromeeterkell nullitakse plunseri kõige madalamas asendis ja keerates mootori surnud seisu, fikseeritakse näit, mis peaks olema euroopa manuaali järgi 0,75mm (ameeriklane pakub 0,65mm). Arvestades vana mootorit ja kulumisest tekkivaid lõtke, siis võib reguleerida ka 0,85mm peale. Mina reguleerisin endal 0,85mm peale ja töötab ideaalselt juba mitu aastat. Mida varasemaks pritse on sätitud (st mida kõrgem plunseri tõus), seda parem on käivitumine ja seda erksam on mootor ning väiksem kütusekulu, kuid hääl muutub teravaks ja lagisevaks.
Postitatud: 07 Okt 2011 17:33
Postitas killer666
0,85 mm või 0,85cm(8,5mm)?
Postitatud: 09 Okt 2011 09:27
Postitas Ivan
Mul selline küsimus siia vahepeale, et kus võiks netist leida M21D24 infot nuka jms märkide kohta ehk belt timing. Tahaks plokikaane maha võtta aga vaja ennem veidi materjale selle kohta, et märgid pärast paika saaks jne.
Mul on E28 mingi Haynesi manual ka aga seal küik muud mootorid sees peale diisli

Postitatud: 09 Okt 2011 14:52
Postitas killer666
Minuteada nukal märke pole bmwl , on vaja spets rakist. Mina olen aga näiteks kui oli vaja pumpa vahetada tõmmanud rihma nipukatega hammaka külge kõvasti kinni. Siis on hea majandada ja pole hirmu , et valesti saab.
Kui kellegil on soodsalt äkki hammasrihm vedelema jäänud siis võib mulle märku anda.
Reedel sai huumorit ka: Asi algas sellega , et kavatsesin peale tööd maale minna , aga järsku keset teed suri auto välja ja enam käima ei läinud. Lõpuks selgus ,et keegi oli kütte ära varastanud

.
Sain siis maale , keset metsa viskas õlitule põlema. alasin igaks juhuks õli juurde , aga ei aidanud. Käima proovides tegi psst ja hallas vilistama. Miskit tarka ei osand teha ,aga igaks juhuks v6tsin filtrikopsiku lahti ja selgus , et seal õli ilusti tõuseb. Igaks petteks proovisn ilma filtrita käima panna ja rõhk tuli tagasi . Visuaalselt aga mina silmaga kyll ei tuvastanud , et filter peaks umbes olema. Igaks juhuks ostsin uue filtri ka.
Postitatud: 09 Okt 2011 15:38
Postitas Ivan
Kas nukaratas käib nuka külge ainult ühes asendis ? Teine variant oleks tegelikult rihmad ja rattad ise ära märgistada. Huvitav mis Autodata rihmajami osas näitab...
Postitatud: 09 Okt 2011 17:20
Postitas killer666
Pildilt paistab , et on tift ja käib ainult ühes asendis. Tavaliselt see nii ongi.
Postitatud: 09 Okt 2011 17:26
Postitas killer666
martinvr kirjutas:
sellest lõdvikusüsteemist ma ei saa täpselt aru, mis sul seal on.
Asja lahates selgus ,et liitekohta on keegi pimeda teinud ette. Kas turpsi rõhku võiks m66ta turbo wastegate liigutamise voolikust või siis pumba kompensaatori voolikust? Kas tavaline manomeeter sobib sellesk?
Postitatud: 17 Okt 2011 12:41
Postitas markx
väga suurt vahet pole kas mõõta pumba kompensaatorist või wastegate omast. Ilmselt pumba omast saab reaalsema pildi sellest rõhust mis avaldub sisselaskekollektoris. Otse turbo kompressorikambrist mõõtes võib vähe kõrgemaid rõhupiike näha. Sobib 1atm skaalaga manomeeter......eks ühendused pead ise kompunnima

Postitatud: 27 Mär 2012 01:29
Postitas heppar
1.5 atm-i on ilmselgelt liiga palju selle jaoks? Siinkohal küsin kah teema sekka, et mul 324TD meh.pumbaga ning originaalturboga, mul see wastegate-i süsteem ei toimi seega mõtlen et kas oleks võimalik ristata 324 ja 524 turbo, st et panna 524-a turbokoda koos 524 wastegate-ga?

Postitatud: 27 Mär 2012 10:36
Postitas dreamon
markx kirjutas:Eh jah....ma mõtsingi seda wastegate "kompensaatorit". Pumba peal olevat kompensaatorit ei ole üldiselt mõtet näppida kui see on plommitud (värviga), see liigutab tegelikult täpselt sama mehhanismi, mis pumba tagaküljel olev kütusekoguse piiramise kruvi. Pumba pealmine kompensaator on mõistlik reguleerida minimaalse küttekoguse peale....st keerad stopperi lahti ja selle sisemise kuuskandiga kruvi vastupäeva välja nii kaugele kui ta tuleb. Fikseerid uuesti stopperi ja unustad selle teema. See kompensaator reguleerib kütuse kogust, mis antakse peale ilma turbo rakendumiseta (mehhanismi sees on membraan, mis juhib küttekoguse piirajat, kui turbrõhk tõuseb ja membraani allapoole surub. Kruvi sissepoole keerates surub see membraani mehhaaniliselt allapoole ja lubab seega pidevalt rohkem kütust peale anda. Selline olukord tekitab tavaliselt ka musta suitsu, sest õhku ei ole aga kütust saab liiga palju)
Turborõhu piiraja võiks rakenduda 0,6-0,8 atm peal. Minul on 0,8 peale sätitud, kuna pumbast on ka pisut rohkem kütet juurde keeratud.
Kui sul madalal pöördel musta suitsu ajab ja teravust pole, siis võib kahtlustada a) pritse liiga hiline b) turbo kinni jooksnud c)õhufilter õline ja umbes d)lihtsalt hõredaks kulunud mootor. Kõigil juhtudel pihustatakse kütus keskkonda, kus pole piisavalt aega või hapnikku, et kütust täielikult põletada, seega väljutatakse ülejääk tahmana.
Plunseri tõusu mõõdetakse esimese silindri surnud seisus ( st lukustatud hoorattaga) plunseri kõige madalama seisu suhtes. See tähendab, et pumba külge ühendatud mikromeeterkell nullitakse plunseri kõige madalamas asendis ja keerates mootori surnud seisu, fikseeritakse näit, mis peaks olema euroopa manuaali järgi 0,75mm (ameeriklane pakub 0,65mm). Arvestades vana mootorit ja kulumisest tekkivaid lõtke, siis võib reguleerida ka 0,85mm peale. Mina reguleerisin endal 0,85mm peale ja töötab ideaalselt juba mitu aastat. Mida varasemaks pritse on sätitud (st mida kõrgem plunseri tõus), seda parem on käivitumine ja seda erksam on mootor ning väiksem kütusekulu, kuid hääl muutub teravaks ja lagisevaks.
Lõpuks leidsin ühe targa seletuse meh pumba turbo kompensaatori kohta !