Minu käes on auto olnud nüüdseks siis oma 8 kuud. Kuna auto on olnud mul igapäevases kasutuses siis olen suutnud temaga maha sõita pea 7000km. Kuna varem mul BMW-d pole olnud siis nüüd võin väita, et haininaga sõitmine toob naeratuse näole.
Et nüüd selline vana auto säiliks sellisena nagu ta on või, et ta isegi parem oleks, on vaja tema eest kogu aeg hoolitseda ja ilmnenud vigu parandada. Hainina omanikud teavad omast käest, et selliste autode omamine pole odav lõbu.
Mida siis olen teinud: esimene suur pauk tuli, kui siduri peasilinder lõpetas töötamise. Sellel autol võttis sidur alati päris alt. Mingi hetk aga täitsa põhjast (mõni sentimeeter ainult põrandast). Ja see suur pauk siis juhtus Tartus, Ekraani kino ees, kui enam käigud sisse ei läinud. Seisva mootoriga sain kuidagi teise käigu sisse logistatud ja rohelise tule süttides süüdet andes majade vahele parklasse sõidetud. Uus peasilinder maksis õnneks ainult um. 300 eeku. Siin kohal suured tänud foorumi külalisele "meelis k"-le, kes aitas transpordiga!
Autole sai sügisel paigaldatud uus aku. Vana oli päris õhtal. Üks hetk auto enam ei käivitunud vaid klõbistas süüdet keerates kesklukke. Algul ei saanudki, miks ta kesklukke klõbistab, aga hiljem targemad kinnitasid, et nii ta on...
Auto juhitavusega oli algul probleeme (seda tunnistas endine omanik ka), et teede peal, kus on pikirööpad, hakkab auto "ujuma". Talvel kitsaste kummide ja 15" velgedega seda probleemi eriti ei märganudki aga suve ratastega oli asi hull, kohati suisa ohtlik. Saigi auto siis ülevaatusele viidud, kus logistati kõik liigendid läbi. Sealt sain kinnituse, et väiksed lõtkud on tõesti sees. Olgu öeldud, et ülevaatuse läbis auto muidu puhtalt, kui välja jätta käsipidur, mis vajas timmimist. Peale seda sai autole väike remont tehtud, kus timmiti käsipidur, vahetati õli/filter, vahetati õõtshoovad ja roolivardad. Nüüd on hoopis teine juhitavus...
Üks paha üllatus ilmnes kui ühe rihmaratta kinnitusmutter otsustas end lahti kerida ja eest ära tulla. Õnneks see mutter jäi pidama mootori põhjakatte peale. Et see nüüd tagasi panna tuli radiaator eest ära võtta...
Eelmine nädal otsustas auto signalisatsioon segi minna. Nimelt lihtsalt ühest hetkest hakkas signa iga 20 sekundi pärast peale minema. Lisaks lõpetasid ka kesklukud oma töö. Gemini spetsialisti arvates oli viga signa softis. Igaks juhuks lasin peale panna uue signa. Sellega probleemid ei lahenenud - juhipoolsete uste ja kapoti kesklukk ei töötanud ja teised töötasid küll aga venisid nagu nätsud. Paigaldati uued mootorid aga ikka ei töötanud. Spetsialist siis hakkas juhtmestikku uurima ja selgus, keskluku mootorite tööd segas üks juhe, mis oli akna siinide poldi vahele keeratud. Sellel juhtmel oli isolatsioon liiga kokku surutud ja tekkis pingelang, mis segas kesklukkude tööd. Kui juhe sai uue isolatsiooni hakkasid kõik vanad mootorid ilusti tööle. Miks ennem probleemi polnud, jäigi mulle mõistatuseks.
Ning igasugu nipet/näpet on veel tehtud. Olen siiani pidanud ka arvet autole kulutatud raha suhtes, 8 kuuga üle 25k eegu, pluss kütus. See arvepidamine tuleks vist ära lõpetada

Mis veel: autole sai paigaldatud tagumise istme peatoed ning tagaspoiler. Nende asjade hankimisel suured tänud jälle "meelis k"-le.
Mis ees ootab: juhipoolne tagumine turvavöö ootab väljavahetamist. Ei saanud seda tööle, poos end kinni ära ja kõik. Siis juhipoolne peegli mootor vajaks vahetamist. Varupeegli muretsemisel aitas mind foorumi külaline "martinvr".
Raha ja aega see auto võtab. Aga see mõnu, mida suudab vana hainina pakkuda, on seda aega/vaeva/raha väärt.
See, kuidas auto vana omanik (klubiliige "Jaks") autot taastas, näeb järgnevalt lingilt: http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... highlight=
