1. leht 2-st
E30 316 1986 , matu665
Postitatud: 04 Mai 2011 13:01
Postitas matu665
Postitatud: 04 Mai 2011 13:16
Postitas Bronco
Tuttav auto. Eelmine omanik elas minu vanaisa vastasmajas Karksi-Nuias ning seda autot suviti näinud omajagu. Talviti selle autoga ei sõidetud ja suvelgi liikus suhteliselt harva. Rohkem silitati lapiga ja hoiti puhas.
Väga kena klassika

Postitatud: 04 Mai 2011 13:29
Postitas matu665
Jap seesama auto

.Klassikaks võiks siiski pidama hakta 5 aasta pärast. Niikaua tuleb hoolega hoida

Postitatud: 04 Mai 2011 13:55
Postitas cheech
Isklikult mulle ''rullikad'' väga ei meeldi, aga kui linnapildis ikka sellised prillikivid vastu sõidavad siis panevad ikka pead päärama küll. Ja ta on sul juba klassik:D Sest ta on sul ikka väga ilus teine...
Postitatud: 04 Mai 2011 14:32
Postitas sysi
Kunagi, kui see auto (koos sama omanikuga) EBK foorumisse jõudis, avaldas see auto mulle väga muljet.
Siis aga tulid jutud M30B35 mootorist, M-tech kerelaienditest ja Alpina 16" valuvelgedest.
Kirjutasin sulle siis:
sysi kirjutas:Suurepärane vanatehnika!
Lubage omalt poolt soovitada kolm korda (erinevatel õhtutel) istuda lauataga ja mõelda, kas see mootorivahetus on ikka ilmtingimata sellel autol vajalik. Enamik mootorivahetuse läbi elanud autosid (rõhk sõnal "enamik") on peale vahetust sellises "nje rõba nje mjaso" konditsioonis ning ei oma enam suurt väärtust vanatehnikana ning kõigele lisaks ei sõida ka hästi.
Hetkel hakkas kiiruga silma vaid tuuningraadio, mille hilisem asendamine originaaliga on oluliselt lihtsam kui mootorivahetus (mida ilmselt keegi enam ei tee). Aasta-kahe või viie pärast, sõltuvalt kuidas see auto sul sõitma hakkab võid end leida mõtisklemas teemal, et miks sa seda tegid.
Kellegi isiklikku soovi ma mõistagi hukka ei mõista, lihtsalt soovitan veidi tulevikku vaadata.
Ehk minu silmis on sel autol suur väärtus just sellisena nagu ta on - originaalina. Loodan, et oled vahepeal need mõtted unustanud ning naudid oma vanatehnikat just praeguses komplektsuses.
Postitatud: 04 Mai 2011 14:44
Postitas matu665
Nii on. Erandina võib tuua alpina veljed 15". Kui need korda teen selle kuu jooksul ja siis ka alla ei sobi läheb kilp tagasi.
Postitatud: 04 Mai 2011 14:52
Postitas sysi
matu665 kirjutas:Nii on. Erandina võib tuua alpina veljed 15". Kui need korda teen selle kuu jooksul ja siis ka alla ei sobi läheb kilp tagasi.
Küll need Alpina-stiilis veljed sobivad, hoia originaalrattad alles lihtsalt tulevikuks.
Postitatud: 04 Mai 2011 14:54
Postitas heigo
Nii korralikku eksemplari "pedereerima" hakata oleks patt !
Ühel heal sõbrannal on samas konditsioonis olev lumivalge e30
Ja millalgi jäi silma kuskil veel üks supper korralik, üliüli väikese läbisõiduga helesinine e30 .
+ kindlasti mõned veel, mis hetkel peidus või mulle teadmatta.
Aga palju on neid "ilusaid" ja "mega supperhüpper tuuninguga" e30-neid ??
Sit*ks onju ...
Niiet, ole inimene ja leia oma fantaasiate välja elamiseks mõni roimam
Ekolmkümmend
Edu

Postitatud: 05 Mai 2011 07:11
Postitas eix22
Mõnus, lihtne ja liigse elektroonikata pill

Postitatud: 09 Mai 2011 21:20
Postitas matu665
Kas keegi oskab öelda kas jagaja võib niisama ära vahetada või tuleb süüde paika keerata? Või suudab ta seda elektrooniliselt ise teha?

Postitatud: 09 Mai 2011 21:40
Postitas sysi
Jagaja vahetamine on omaette teema, tõenäoliselt pead sa silmas jagajakaane ja -rootori vahetamist? Nende vahetamisel süüdet uuesti seadistada pole vaja - eeldusel, et auto hakkab veatult tööle. Kui tööle ei hakka, siis sa tegelikult ei tea, millest see on - ja tasub kindlasti ka süüte ajastus üle kontrollida.
Silmas tuleb pidada süütejuhtmete järjekorda, süütevalem on kirjas klapikambrikaanel. Vahetamisel tasub juhtmed ühekaupa lihtsalt ümber tõsta (veendu, et ka mõlemad kaaned oleksid samas asendis).
Postitatud: 09 Mai 2011 22:16
Postitas matu665
Ikka jagajat ennast koos kaane, rootori ja juhtmetega. Laager jagajal läbi. Peale tänast rootori murdumist ei ole normaalset tühikäiku ka teise rootoriga.
Postitatud: 09 Mai 2011 22:42
Postitas Ruut
matu665 kirjutas:Kas keegi oskab öelda kas jagaja võib niisama ära vahetada või tuleb süüde paika keerata?
Jagaja võib niisama vahetada ja siis tuleb süüde paika keerata. Sellel autol mingit elektroonilist süüte ajastuse reguleerimist IMO küll ei tehta.
Postitatud: 10 Mai 2011 07:48
Postitas matu665
Selge, tänud siis viin täna targemate juurde. Ise süüte paika panemist väga ei jaga ja netikirjandusest ka ei leidnud miskit. Karta on muidugi ,et probleemi see ei lahenda. Kuna rootori murdumisel peksis tagasi päris korralikult siis ilmselt karpale liiga tegi. Hommikul külma mootoriga ei töötanud üldse. 5 sekundid ja suri välja.Viimane kord karpa mootoriga puutusun kokku jawadel

.Eks tuleb ennast harida. Siit foorumist leiab ka huvitavat lugemist.
Postitatud: 10 Mai 2011 08:16
Postitas Cardo
Kui ta sealt Nuiast on, siis kas Ligur ei saa karpa muredega hakkama, või on auto sealtkandist juba kaugel ?
Postitatud: 10 Mai 2011 08:37
Postitas matu665
Tallinnast. Juba number ka olemas kes siin tegeleb karpaga. Keegi Raimond Naaber.Üldjuhul neid karpasi remontida ei anna(Pierburg 2BE )
Postitatud: 10 Mai 2011 09:57
Postitas Ruut
Said õige mehe kontaktid. Tema peaks asjast jagu saama küll.
Kuidas see rootori murdumine välja nägi ja mis põhjusel tekkis?
Postitatud: 10 Mai 2011 10:25
Postitas matu665
Suur aku. Kiirendades järsult läheb jagaja vastu akut. Täna vahetan jagaja koos kaane, rootori, küünalde, juhtmete ja akuga ära. Jagaja siis nö. uus vana aga väiksema loksuga. Seda uut osta ei raatsi ja isegi ei tea kas saab kusagilt. Siis saab jagaja välistada ja üks asi jälle tehtud. Aga vaevalt, et jagaja viga. Gaasi andes kui peaks tühikäigule pidama jääma sureb välja + lainetab tühikäigul. Tänane sõit oli omamoodi põnev kogemus. Sidur, pidur ja samal ajal tuli gaasi hoida. Igatahes kui karpa viga katsun selle karpa igaljuhul korda saada ja pritsungit peale ei pane.
Postitatud: 10 Mai 2011 20:35
Postitas matu665
Sai siis vahetatud eelpool mainitud asjad ja meetri jagu vaakum voolikuid igaks juhuks. Kuna rootor murdus ja peksis tagasi oli ühe siibri karpal lahti löönud. Seekord siis läks õnneks ja sai omal jõul korda. Tühikäik nüüd nagu enne ..kui pidurit vajutada võtab mootori puterdama kergelt ja pöörded kõiguvad:D. Sellele probleemile veel lahendust pole. Aga palju põnevat sai avastatud. Nagu näiteks ,et üks vaakum voolik karpast läheb salongi

.Mis küll selle point on huvitav?

Postitatud: 11 Mai 2011 21:59
Postitas matu665
Tagaistme alt siis leidsin lipiku kus tootmiskuupäevaks autol märgitud 23.09.1985. Ees ootamas siis piduri vaakumvõimendi vahetus ilmselt
