1. leht 1-st

K: Kahemassilise hooratta alternatiivid M21 2,4td mootorile

Postitatud: 03 Veebr 2011 09:17
Postitas markx
Ilus tervis !

Klassikaline ikaldus....sidur jooksis täna hommikul laiali. Masinaks 86a e28 524td. Köriseb ja libiseb, masin koha pealt ära ei liigu. Häda tekkis "bukvalna" ülelöö, sest eile õhtul veel sõitsin ja asi töötas laitmatult. See selleks aga tahaks küsida järgmist:
Kas M21 diisli kahemassilist õnnetust ka mõne BMW bensiinimootori hooratta vastu saab vahetada (eeldusel et leevendiga ketas panna)? Kuskilt jäi kõrvu, et 528 oma istub ka vanale diislile aga oskab keegi targem ehk seda kinnitada kummutada?

Esialgselt oli sellel autol kamemassiline kinni kinni keevitatud ja leevendiga ketas külge pandud. Vahetasin mootori ja ladusin sinna originaalseadistuse aga see algne aretis on mul veel alles ja ootab oma aega. Kui leiaks sobiva sobiva hooratta siis saaks kombineerida aga äkki keegi targem oskab täpsemalt rääkida, mis variant sobida võiks...

Postitatud: 03 Veebr 2011 19:45
Postitas redline
m20 hooratas peaks minema ilma hammasvööd vahetamata, aga tollel puuduvad vända anduri tiftid. Neid saab ka muidugi uuele hoorattale panna kui augud õigele kohale puurida. Eeldusel et tegu on e28 ehk siis mehaanilise pumbaga, pole neid tifte vaja (tahhokas ei tööta).
Samuti sobib sinna ka m30 hooratas kui hammasvöö vahetada ning sobib ka m50 oma, aga hammasvöö kohta ei oska öelda.

Postitatud: 04 Veebr 2011 14:21
Postitas markx
Tänud selgituste eest :)
Tahhoka anduri tiftid mind hetkel ei morjenda....elektroonilise pumba puhul muidugi nendest ei pääse aga minu tank selle peale teist häält ei tee.

Ega sul, Redline, mõnda M20 hooratast juhuslikult pakkuda pole? Võtaks kasvõi igaks juhuks, et klappida kõiki jubinaid oma käega. Nii ehk naa pean alles laiali kiskuma kogu elamise ja täpsemalt vaatama, mis seal pooleks on läinud.

Postitatud: 04 Veebr 2011 16:53
Postitas TD
On pakkuda sobiv tükk koos siduriga, võin pilte lisada. On olnud isiklikult mu enda auto küljes, kuid minule isiklikult see kooslus ei meeldi!

Postitatud: 04 Veebr 2011 20:52
Postitas redline
Mul kajuks peale m50 hooratta ja siduri midagi ei leidu :)
Panin PM sulle, üks variant on, aga mõtlesin seda enda masinal kasutada :)

Postitatud: 05 Veebr 2011 18:23
Postitas TD

Postitatud: 04 Apr 2011 12:15
Postitas markx
Niih....väike update olukorra kohta :D
Kasti lahti lammutades selgus, et hooratas on piskesteks tükkideks joosknud...peotäis pudinaid kukkus sidurikojast välja. Läinud olid ka ketas ja korvi lamellid....täismöks :D
Sai siis lõpuks vahele aretatud 535i kahemassiline hooratas 525tdsi kettaga. Hammasvöö vahetatud, et sobiks 524 starteriga ja tahho anduri pinnid ka installitud. Tõsiseks komistuskiviks olid hooratta poldid, sest 524td väntvõllil ei alga keere kohe otsmiselt pinnalt, vaid on sügava faasiga ja nii pikki BMW polte lihtsalt ei olegi olemas, mis sinna istuks. Ka ei leia selliseid polte (12,9 tugevusklassiga M12) mitte ühestki kinnitusvahenditega tegelevast kaubandusettevõttest. Igalt poolt saadeti viisakalt tagasi sinna kust sa tulid....ka tellida ei saa, sest põhimõttusliselt selliseid asju ei olevatki olemas. Võttis natuke kukalt kratsima küll :D Viimases hädas sai siis Würthist võetud 10,9 tugevusklassiga poldid ja need treipingis parajaks töödeldud. Siiamaani pole hooratas lõiget pannud, ehk jääb pidama. Teine tõsisem probleem tekkis sidurikorviga: 535i kahemassilise otsa ükski teine korv ei istu ja mõistliku hinnaga korralikku originaali leida on raske. Oli küll üks kuuma saanud 535i korv aga see oli 0,5mm laines ja sidur ei hakanud lahutama. Lammutasime kasti uuesti maha ja kuna otsingud tulemust ei andnud, sai see kõver korv treipingis siledaks meelitatud (umbes 0,5 mm maha nühitud) ja uuesti peale laotud. Kuna ta juba enne oli kõvasti valu saanud, siis jäi sidur nüüd väga ülevalt võtma, ehk siis libisemise piiri peale. Üldiselt jätkan 535i korvi otsinguid ja ees ootab veel üks ring siduri ehitust....