1. leht 1-st

K: miks läks M20B25 vl.klapi nookur pooleks?

Postitatud: 09 Jaan 2011 16:36
Postitas sillufromIV
Soetasin täna M20B25 125kW mootori. Enne mahavõtmist panime käima, kõik nagu toimis.

2. silindri (IIRC) väljalaskeklapi nookur on pooleks selle mootoril. Müüja väitel kontrollis ta, et süüde on paigas (märgid paigas).

Millest võis selline asi aset leida ja kui nookuri vahetan, siis millise tõenäosusega sama jama juhtub?

Postitatud: 09 Jaan 2011 16:58
Postitas nuga
Oot, kui ostsid, siis töötas ilusti ja millal ta siis pooleks läks?
Süüde ei mängi siin erilist rolli, pigem see, kas hammasrihm on õigesti peal. Juba päris väikese kõrvalekalde korral hakkab mootor tuntavalt halvasti käima ja sealt on klappide pähejooksmiseni veel aega.

Postitatud: 09 Jaan 2011 17:28
Postitas sillufromIV
Nookur oli juba enne ostu proovimisel pooleks. Rihmarataste märgid olevat paigas. Et nagu pole üle visanud aga auto on käest kätte käinud ja ehk keegi midagi vahepeal sättinud juba.

Kui juba rihma üle viskab, kas siis mitte kõik klapid või nookurid kõveraks ja katki ei lähe?

Postitatud: 09 Jaan 2011 17:37
Postitas nuga
Nookur võib ka lihtsalt väsimusest murduda.
Kui on võimalik, siis mõõda kompressioonid ära, saad kohe teada, kas klapid on pihta saanud või mitte.

Postitatud: 09 Jaan 2011 18:59
Postitas raunz
Eriti just m30 mootoritel võivad nookurid vanadusest ja väsimusest ilma mingi kindla defektita puruks minna kõrgetel pööretel. Sõbra 730-l just nii juhtus. Vaata kindlasti ise märgid üle ning mõõda kompressioonid ära. Kui tahad tulevikus nookurite purunemist vältida siis tuleks antud mootoril kõik nookurid välja vahetada.

Postitatud: 09 Jaan 2011 19:19
Postitas vanapagan
Mul on juhtunud sama asi ja keskmiste pöörete juures aga asi oli selles et nookuri nukkvõlli poolne tööpind oli tugevalt kulunud ja enne murdumist nookur ikka plõksus paar kuud. Vahetasin ära ja nüüd on ligi 3 aastat pidanud, ja surved on kah enamvähem ühtlased kui viimati mõõtsin. Samas ostsin ühe mootori tagavaraks ja sellel oli ühe silindri surve praktiliselt olematu(kuigi nookurid olid terved) siis avastasin et kahel plokikaane poldil olid pead maha murdunud ja kolvi peal oli klapi serva jälg ja asi sai selgeks.Nii et pane uus nookur ja parem veel kui kõik nad välja vahetad ja küll ta töötab edasi.

Postitatud: 10 Jaan 2011 08:33
Postitas sillufromIV
Kuidas nookureid vahetada?

Nookureid hoidva "toru" peab rihmarattapoolsest otsast va'lja sikutama? Selleks peab plokikaane poldid lahti laskma? Mul on kuurinurgas m20b20 pea, sellel ei liiguta seda "toru" kuidagi, kuigi kaanepoldid lahti ...

Postitatud: 10 Jaan 2011 09:46
Postitas nuga
Kaanepoldid ei mängi rolli ja vahet pole, kumbalt poolt välja võtad. Eeldan, et see mootor pole sul "aiste vahel".

Nookurivõlli saad liikuma nii, et võtad nookurid fikseerivad klambrid maha. Seejärel hakkad koormuse all mitteolevaid nookureid vaikselt nukkvõlli nukkide pealt kõrvale lükkama. Vahepeal keerad veidi nukka ja saad järgmised nookurid kõrvale lükata. Kui nookurivõll enam ühegi nookuri poolt pinget peale ei saa, siis tuleb ta käega lükates-tõmmates välja. Mingit haamriga tampimist pole vaja.

Igaks juhuks võid võllid enne ära märgistada, et pärast neid valesti tagasi ei paneks. Kui valesti paned, siis jääb nukkvõll õlituseta.

Postitatud: 11 Jaan 2011 08:11
Postitas Arvo
nuga kirjutas:Kui nookurivõll enam ühegi nookuri poolt pinget peale ei saa, siis tuleb ta käega lükates-tõmmates välja. Mingit haamriga tampimist pole vaja.
Ma omast kogemusest lisaks veel, et kui on mootoril õlivahetuste pealt raha kokku hoitud ning mootor seest nõgine, võivad need võllid seal ikka päris kinni olla. Siis ei tohiks ikkagi seal haamriga tampida vaid tuleks kasutada meelitamistaktikat, võlle puhastada, leotada õlitada jne.