1. leht 1-st
Selgust silladetailide & nimetuste teemal?
Postitatud: 17 Nov 2010 02:08
Postitas ArdoH
Ahoi,
"sillandus" ei ole kunagi südamelähedane olnud, veelvähem sillaosade nimetused.
Käisin hr. Mart Pere juures sillakontrollis ning murelasteks nimetas ta mulle:
1) Vasak stabikakont
2) Parempoolne ülemine šarniir
3) Sisemine ja välimine roolivarras, paremal
Kas olen väga valesti aru saanud, kui ütlen, et šarniir on õõtshoova küljes ning selle vahetuseks tuleb uus õõts muretseda (ning kas ka õõtsapuksid?)? Kas stabikakondi "juriidiline" nimetus on stabikavarda ots? Suurem segadus on roolivarrastega...
Ardo.
Postitatud: 17 Nov 2010 02:16
Postitas -Myyr-
Šarniir ongi koos õõtsaga. Eraldi ei saa.
Rooli osas vast mõtles Sisemine ja välimine rooliots paremalt poolt. Mõtles ehk sellist -
http://www.ladu24.ee/et/ladu1/311/5,22,0,1/63833
Stabika kont - Stabilisaatori väändevarras . Vahetatakse mõlemad korraga. Kui samas võin ka eksida.
Postitatud: 17 Nov 2010 02:20
Postitas ArdoH
Sessuhtes on huvitav, et ka TÜV punkt ütles kuu aja eest veermikuveaks sisemise roolivarda... Ja nüüd Pere, kes peaks asjast rohkem teadma nimetas samamoodi vardaid, kuid paremat poolt. Kummaline.
Postitatud: 17 Nov 2010 02:28
Postitas jx
Sillandus kui koduteema ja seletan rõõmsasti lahti:
Vastus küsimusele kas šarniiri vahetusel läheb õõts vahetusse siis JAH ( üldjuhul uue õõtsaga on kaasas uus puks, mis sisse pressitud)
Aga teatavasti tegeletakse ka sarniiride taastamisega mis on kordades odavam( 100.-/tk) kui uus õõts ( kahjuks ei oska soovitada ühtegi firmat veel), ülemine õõts pildidlt nr 1 detail nr 5
Stabikakondi ametlik nimetusi on mitu kuid levinum on Stabika kont, sest tegu on kindla detailiga mitte otsaga( pildilt nr 2 detail nr 6)
Rooliotsadega on lihtne: sisemine( joonisel vasakul nr puudub) ja välimine( parem ehk siis nr 15), pilt nr 3
Paar pilti ka:
nr1
nr2
nr3

Postitatud: 17 Nov 2010 02:43
Postitas ArdoH
jx, tänan põhjaliku vastuse eest!
Seega, stabikakondi pähe võin säherduse -
http://acar.ee/index.php?p=6&mod=tooted ... 1&t4=&t5=0 - asja ära tellida ?
Postitatud: 17 Nov 2010 02:49
Postitas jx
Postitatud: 17 Nov 2010 02:51
Postitas ArdoH
Vasaku/parema poole omad on identsed? Peab mõlemad korraga vahetama?
Postitatud: 17 Nov 2010 03:04
Postitas jx
on ühesugused, soovitatav on vahetada, aga ei pea...
Postitatud: 17 Nov 2010 06:13
Postitas trevi
Stabika kont - Stabilisaatori väändevarras . Vahetatakse mõlemad korraga. Kui samas võin ka eksida.
Kui juba terminite teema on siis võib täpsustada, et stabilisaatorvarras on ise väändevarras. kont on lihtsalt kinnituseks, see ei tohiks ise kuhugi väänduda.
Postitatud: 17 Nov 2010 09:47
Postitas Cardo
Veerenni tänaval remonditi vanu zarniire. Kunagi kasutasin teenust ja probleeme ei ole olnud.
Postitatud: 26 Dets 2010 23:04
Postitas ArdoH
Kõsimused jätkuvad - tundub, et vasakul, kas ees või taga, on amordi tugilaager otsad andnud. Kuidas kindlaks teha, et tegemist just kindlasti tugilaagriga on?
Konarustest üle sõites kõlab lõka-lõka, nagu midagi oleks lahti.
Ja veel - mis nimetuse all too jupp kataloogides olla võib? Peale "vedruamordi tugilaager" on veel variante?
Postitatud: 27 Dets 2010 09:55
Postitas eix22
Stabika kont = stabilisaatorvarda liigend
Amordi tugilaager peaks kataloogis ainult sellise nimega olema või amordi tugipuks tagumise korral.
Postitatud: 27 Dets 2010 10:36
Postitas Cardo
Pigem võivad läbi olla tagasillapuksid
Postitatud: 27 Dets 2010 14:20
Postitas Ebling
Vabandan OT pärast, aga Väga Hea teema ja mulle eriti meeldib kasutaja jx-i stiilis asjade lahtikirjutamine (rahvapärane nimetus, tegelik nimetus ning joonis). Samuti on ka hea igasugune muu asjaga kaasaskäiv jutt. Mulle kui teadmatule on sellisel kujul esitatud teadmised võrdlemisi kergesti mõistetavad.

Postitatud: 29 Dets 2010 11:44
Postitas ArdoH
Ehk siis küsimus on selles, kuidas kindlaks teha, mis häälitseb - kas amordi tugilaager või tagumised puksid? Ma ei suuda tuvastada, kas heli tuleb eest või tagant.
Postitatud: 29 Dets 2010 14:17
Postitas jx
Tuvastamine on nüüd natukene keerulisem, nimelt kui on esimesed tugilaagrid läbi siis kohapeal keerates peaksid ragisema või imeliku heli tegema aga alati ei pruugi. Testiis võimalus on see, et tõstad auto 1-2cm maast lahi ja heebliga liigutad ratast ülesse- alla( heebel ratta ja maapinna vahele), vajadusel hoia püstakust käega kinni, et loksu tunda. Nii käitu kõigi nelja rattaga. Ei leidnud midagi? Siis on kolin mujal, ja ka tühi amort võib häält teha- selle testimiseks on kodus kõigel lihtsam viis auto õõtsutamine ülesse- alla( iga ratta juures talitad nii), õõtsutad nt 3x ja kui ära lõpetad peab auto õõtsutamise samuti lõpetama, kui ujub edasi siis on teada, et amort läbi. Tagasilla pukse hea kontrollida tõstukil või siis kanalis (testitavad rattad peavad maast lahti olema), esmalt vaatad sillapuksid üle visuaalselt (kas puksid on terved ja kas on mõrasid või tükke näha), kui midagi ei tuvastanud siis võtta appi taas heebel. Liigutad sillatala või siis õõtsa võimalikult puksi lähedalt nii, et sillatala või õõts liiguks puksist. Katkiste pukside puhul peaks lõtk kohe tunda olema või suured mõrad näha olema.
väike pildikene ka juured milliseid pukse taga vaadata:
puksid nr 2 ja 8 on üldjuhul kulunud ja kui sillal on ka kondid siis detailid nr 12 ka üle vaadata
PS kui juba auto all oled kontrollida üle kõik võimalikud poltühendused, kardaani tugilaager( kas teeb häält ja kas muhv on terve) ning ka pooltelgi loksutada( tohivad liikuda vasakule- paremale vähesel määral, ülesse ja alla lõtkui ei tohi olla.
Postitatud: 23 Jaan 2011 16:45
Postitas vanapagan
Ärge ainult ülevaatusel keksige kui juhul mingid asjad taastatud on sest selle kallal võivad norima hakata. Olen kuskilt kuulnud et silladetailid ei tohi olla taastatud. Taastage aga ärge sellest kõvasti rääkige kuna taastatud silladetailid kestavad tavaliselt peaaegu paremini kui originaalid.