1. leht 1-st

starter ei hakka tööle

Postitatud: 11 Aug 2010 20:39
Postitas rain4
Nii probleem, et auto ei lähe tööle. Võtmega käivitades tuhmuvad või kustuvad armatuuri tuled ja starter ei hakka tööle (vahel läheb kaitsegi läbi). Nii palju kontrolisin ,et starter töötab ja tõmberelee sammuti... mingi pinge jõudis ka käivitamise ajal tõmbe releese, kleemid puhastasin ära aga starter ikka käima ei lähe, müstika... ja kas kas starteri tõmberelee ja aku vahel peale süüteluku veel midagi on?


autoks siis e23 728i

Postitatud: 11 Aug 2010 20:44
Postitas trevi
milline kaitse läbi läheb? kas hakkas päevapealt? aku on ikka täis?

Postitatud: 11 Aug 2010 21:50
Postitas rain4
Ausaltõeldes ei teagi, kiri on saksa keeles 8,5A teine rida ja ülevalt teine

Just proovisin nii käima panna, et panin süüte sisse ja voolu tõin otse starteri moorori peale ja auto läks käima, midagi seal siis ikka voolu peale tulemisega viga... Kas süütelukus võib ka viga olla? et mis juhtmed seal taga peaks kokku ühendam, et testida?

Lõpes ära nii,et lõi kaitsme välja, teisel korral vahetasin kaitsme välja ja sain viimast korda käima, kuu tagasi juhtus sama asi aga pärast kaitsme vahetust töötas kõik endiselt

ja aku on täis

Postitatud: 13 Aug 2010 11:13
Postitas mask
rain4 kirjutas:Ausaltõeldes ei teagi, kiri on saksa keeles 8,5A teine rida ja ülevalt teine

Lõpes ära nii,et lõi kaitsme välja, teisel korral vahetasin kaitsme välja ja sain viimast korda käima, kuu tagasi juhtus sama asi aga pärast kaitsme vahetust töötas kõik endiselt

ja aku on täis
Mulle tundub võimalik, et mootori massjuhe on katki või oksüdeerunud.


-= mask =-

Postitatud: 13 Aug 2010 11:52
Postitas Smurff
No kui otse vooluga tööle läheb, siis lõhnab väga selle järgi, et pendiks kirjutas lahkumisavalduse :lol: Vaheta starter ära ja su probleem saab lahenduse :wink:

Postitatud: 13 Aug 2010 11:59
Postitas trevi
No kui otse vooluga tööle läheb, siis lõhnab väga selle järgi, et pendiks kirjutas lahkumisavalduse
Palun seleta mulle, kuidas pendiksit peaks kottima see, kas vool jõuab sinna otse või läbi süüteluku?

Mina uuriks ka esimesena mootori massijuhet. Seda, mis läheb aku miinusklemmilt sisselaskekollektori alla, mootoriploki külge. Lisaks vaataks ka + juhtme üle, mis samuti läheb aku plussist otse starteri külge. Võimalik, et otse voolu andes liigutasid juhtmeid, mistõttu oli ajutiselt ühendus parem.

Postitatud: 13 Aug 2010 16:09
Postitas Smurff
trevi kirjutas:
No kui otse vooluga tööle läheb, siis lõhnab väga selle järgi, et pendiks kirjutas lahkumisavalduse
Palun seleta mulle, kuidas pendiksit peaks kottima see, kas vool jõuab sinna otse või läbi süüteluku?

Mina uuriks ka esimesena mootori massijuhet. Seda, mis läheb aku miinusklemmilt sisselaskekollektori alla, mootoriploki külge. Lisaks vaataks ka + juhtme üle, mis samuti läheb aku plussist otse starteri külge. Võimalik, et otse voolu andes liigutasid juhtmeid, mistõttu oli ajutiselt ühendus parem.

Lühistad tõmberelee küljes oleva jämeda poldi impulssklemmi vastu. Kui selliselt tegutsedes käib ainult plõks plõks, siis on tõmberelee kontaktplaat ära kärsanud/kõver/muljutud/must jne või tõmberelee mähis ise maha põlenud. Variant veel, et harjad õhtal.
Ei tea täpselt selle mudeli kohta rääkida, mis ja kuidas ja kui palju...aga arvan, et sellest mingit abi sulle ehk on :wink:

Postitatud: 13 Aug 2010 16:39
Postitas Jaks
Kui lugeda mis siin kirjas siis sellest on ju järeldatav, et starter ise on korras. Ehk siis kirjas, et süüde see ja starterile otse voolu andes auto läks käima.
Viga on kuskil kas starteri tõmberelee juhtmes ( kuskilt ehk katki ja vastu keret ).
Samas ei tea e23-le elektri skeemist midagi, et teada kas seal on mõni relee veel vahel või ei.

Postitatud: 22 Aug 2010 12:26
Postitas rain4
Tundub, et viga leitud. Auto sain juhtmetest käima, seega viga lukku põhjas. Kuskilt ei leia asenduseks teist, kellegeil ei juhtu olema? Uuena maksab vähemalt tuhat krooni... Oma varujuppide seest leidsin samasuguse lukupõhja aga on 5 juhtme asemel 8 , nüüd siin nuputan äki saab kuidagi selle otsa ühendada... siin üks juhe tundus juba üleliigne, et mis se üksik juhe teeb, pildil ka natuke näha http://turg.pri.ee/ots.jpg (5 juhtmega lukupõhi)

Postitatud: 26 Aug 2010 16:57
Postitas rain4
Luku põhi ära vahetatud ja käima läheb ilusti. Probleemiks on nüüd see, et kui süüte välja keerad ei juhtu midagi, mootor töötab endiselt edasi. Võtsin kaitsmekarbist ühe relee välja ja probleem lahenes, mis releega võib tegu olla ? manualist näitab et se on UNLOADER RELAY

Postitatud: 26 Aug 2010 18:06
Postitas trevi
Unloader relay, nagu nimigi ütleb, võtab starteri andmise hetkeks teistelt tarbijatelt voolu ära (tuled jne, el. aknad jne), et starter rohkem vurtsu saaks.

Soovitan tutvuda elektriskeemiga. E23 oma on netist vabalt leitav.