1. leht 2-st
Ei saa M20B20 mootorit normaalselt käima :(
Postitatud: 03 Juul 2010 09:01
Postitas Xim
Jutt järgmine. Ostsin auto millel oli kunagi plokikaant tehtud, kuid normaalselt käima ei saadud ja jäi seisma. Kahtlustasin, et juu siis sitasti tehtud midagi seal. Võtsin järgmise mootori panin kahest ühe kokku st. et mootori plokid vahetasin ära pritsepea ja muu elektroonka jäi vana. Panen kokku ja ikka sama jama - tühikäik lönta-lönta. Olen üritanud nüüdseks peaaegu kõiki elektroonilisi asju seal vahetada (AFM, Throttle body, Pihustite latt), aga jama ikka kestab. Veel paar mõtet on mida teha aga suht kassi ahastus on peal. Äkki keegi siin oskab aidata. Tegin videovilmi kaa sellest jamast.
http://www.youtube.com/watch?v=dmjP6pFL8ZE
Postitatud: 03 Juul 2010 09:37
Postitas -Myyr-
voolikud vaata üle
Mul oli sama jama, aga sain korda nii et ühele voolikule mis läks külmkäivitus pihusti külge panin pooleldi tropi ette.
Sai liiga palju õhku
Ma ei mäleta täpselt milline aga vaata ül need voolikud seal.
See on tuttavprobleem
Postitatud: 03 Juul 2010 14:02
Postitas jx
tühikäigu vaakum voolikutes probleem, kuskil mingi vaba ots ja saab õhku peale... ps selle külmkäivitus pihusti võiks ära kaotada( töötab selleta normaalsemalt)
Postitatud: 06 Juul 2010 22:28
Postitas Xim
Nii sain asja enamvähem toimima. Enam ei tuurita vähemalt. Esimese asjana sai süüde niivõrd kuivõrd paika pandud. Siis õhulugejal seda spiraal vedru peale keeratud. Pikemad testsõidud on praegu välistatud, kuna pole tüvi, aga arvatavasti oli jama põhjustajaks õhulugeja ikka.
Kellelgi on kirjandust kuidas stroboga süüdet paika panna? Kuskilt lugesin et süütenurk on 20kraadi, aga kuidas seda sealt vänaotsa ratta pealt välja lugeda on kahtlane?
Eks näis mis edasi saba annab

Postitatud: 06 Juul 2010 23:23
Postitas Helar1
Endal käitus mootor samamoodi külmalt, soojana oli korras, ainult et pöörded liiga kõrgel. Nüüd aga ei taha viimasel ajal üldse käia, käima läheb hästi aga siis hakkavad pöörded kõikuma ja sureb välja kui gaasi juurde ei anna.
Postitatud: 07 Juul 2010 13:07
Postitas jx
Xim kirjutas: Siis õhulugejal seda spiraal vedru peale keeratud.
ühesõnaga õhulugeja 100% töötamine on nüüdsest välistatud...
vana tõde on see et ise seda näppides läheb asi ainult hullemaks...
Postitatud: 07 Juul 2010 18:25
Postitas Xim
jx kirjutas:tühikäigu vaakum voolikutes probleem, kuskil mingi vaba ots ja saab õhku peale... ps selle külmkäivitus pihusti võiks ära kaotada( töötab selleta normaalsemalt)
Õhulugejale said märgid peale tehtud, et saan igakell ta tagasi panna nii nagu oli.
Panen siia pildi:
Räägi millist vaakumkontuuri peaksin kontrollima veel?
Peenikesed vaakumvoolikud said ühendatud nii nagu joonisel, ainult et nr.1 mul pole. Seal on pime ees ja nr.14 on kaa teistmoodi. Too on lihtsalt selline alumiiniumist potska, toru läheb ühest otsast sisse ja teisest välja. Puhusin sisse, sees nagu mingit takistust ei ole, lihtsalt tundub nagu mingi reservuaar olevat. Siis veel pihustasin eetrit igalepoole nende torude peale. Kui leke oleks oleksid pidanud tuurid muutuma ju?
Postitatud: 09 Juul 2010 00:05
Postitas jx
alumiiniumist potska on tühikäigu regulaator( muudab õhu peale andmist mootori töötemperatuuri järgi), eetriga jh ei pruugi tuurid muutuda, üle tasuks vaadata voolikud mis on kollektoriga oseselt seotud... kas aju ja õhulugeja vahetuse/ katsetuse võimalust on?
Postitatud: 09 Juul 2010 09:18
Postitas Xim
Tagavara aju on olemas ja ka õhulugeja sai ostetud. Vahetamisega midagi ei muutunud. Kõik sama.
Ainuke asi mida kahtlustan veel on piduri võimendi. See nv. ei saa asjaga tegeleda, aga järgmine nädal vaatab edasi.
Postitatud: 13 Juul 2010 12:54
Postitas Xim
Pidurivõimendis asi ei ole, proovisin teist piduri võimu. Tekkinud on uus anomaalia: vahepeal ei võta starterit järgi ja bensiini pump ei löö kaa alguses rõhku ülesse. Hakkab lööma sellel hetkel kui peaks starter mootorit vedama hakkama. Kui siis mitu korda võtit starteri asendisse keerata siis võtab starteri taha ja läheb käima.
Kas siin Tartu kandis ei ole mõnda vanema tüübi m20b20 mootori omaniku kelle toimiva mootori pealt saaks laenata esialgu kasvõi toimivat õhulugejat? Tundub, et see mis ma ostsin toimib äkki samahästi kui mu vana või on kogu jama põhjustajaks hoopis ära koolema hakkav bensiini pump.
Siis veel küsimus, et mida teeb joonisel number 7ga tähistatud asi (throtle bypass valve)?
Postitatud: 09 Sept 2010 10:34
Postitas Xim
Vahelduva eduga olen püüdnud pusida seda autot käima, aga ikka ei õnnestu.
JXi käest sain õhulugejat laenata, selles vist asi ikka ei ole. vähemalt on näppimata too. Edasi püüdsin siis süüdet sättida, kuna jagaja oli mootorilt maas siis kahtlustasin et äkki ikka süüde vale. Tõstsin jagajat nuudist ühe hamaba võrra edasi ja tagasi, aga lõpetasin sellega, et mootor läks keema lihtsalt.
Täielik masendus on peal. Peab vist vanarauda ära viima jäävad närvid vähemalt terveks.
Kas siin Tartu kandis ei oleks kedagi kes mõistliku summa eest selle asja mul käima paneks, kuigi puudub igasugune motivatsioon veel tonne sina alla matta

Postitatud: 10 Sept 2010 15:23
Postitas Ruut
Xim kirjutas:Vahelduva eduga olen püüdnud pusida seda autot käima, aga ikka ei õnnestu.
Kas sa remondid seda mootorit omaenese tarkusest katse-eksitus meetodil või on sul ikka mingi remondimanual ka käepärast? Alustaks sellest, et paned süüte paika märkide järgi. Kui manuali pole, siis võta galeriist 3 seeria oma. Seal on M20 mootorid sees. Ehk leiad tartu kandist mõne inimese, kellel on näiteks e30 manual olemas. Selle järgi võid pritse poolt ajada. Üldjuhul on neis sees ka
troubleshooter, mille järgi vigu otsida.
Kas sa seda tead, mille pärast seal algselt plokikaant "tegema" hakati ja mida tehti?
Postitatud: 10 Sept 2010 23:06
Postitas V8
Xim kirjutas:Vahelduva eduga olen püüdnud pusida seda autot käima, aga ikka ei õnnestu.
JXi käest sain õhulugejat laenata, selles vist asi ikka ei ole. vähemalt on näppimata too. Edasi püüdsin siis süüdet sättida, kuna jagaja oli mootorilt maas siis kahtlustasin et äkki ikka süüde vale. Tõstsin jagajat nuudist ühe hamaba võrra edasi ja tagasi, aga lõpetasin sellega, et mootor läks keema lihtsalt.
Täielik masendus on peal. Peab vist vanarauda ära viima jäävad närvid vähemalt terveks.
Kas siin Tartu kandis ei oleks kedagi kes mõistliku summa eest selle asja mul käima paneks, kuigi puudub igasugune motivatsioon veel tonne sina alla matta

Alusta sellest et leia keegi kes oskab selliseid töid teha, teiseks kontrolli väntvõlli ja nuka asendid üle (märgid), kui sul pole strobot siis kuda sa süüdet reguleerid? Mu mustangi karpa v8 keeras inc13 stroboga süüte paika, saab ka nats agresiivsemaks keerata, aga sellega kaasneb halb käivitus näiteks samas ka võimsust saab juurde ja kütuse kulu saab juurde

ja kui liiga palju keerata siis läheb mootor ikka mega tuliseks, kuni keemiseni. See kontroll ja regullimine ei lähe sulle kindlasti maksma tonne kui õigete inimetega asju ajad. Süüte regull oli vist 10 minti, strobo on mul endal olemas, asun tallinnas, tartus eriti ei käi.
Postitatud: 11 Sept 2010 11:14
Postitas trevi
agresiivsemaks keerata, aga sellega kaasneb halb käivitus näiteks samas ka võimsust saab juurde ja kütuse kulu saab juurde ja kui liiga palju keerata siis läheb mootor ikka mega tuliseks, kuni keemiseni
tuliseks lähe hilise süütega ja hilise süütega ei saa võimsust juurde.
Postitatud: 11 Sept 2010 14:13
Postitas V8
trevi kirjutas:agresiivsemaks keerata, aga sellega kaasneb halb käivitus näiteks samas ka võimsust saab juurde ja kütuse kulu saab juurde ja kui liiga palju keerata siis läheb mootor ikka mega tuliseks, kuni keemiseni
tuliseks lähe hilise süütega ja hilise süütega ei saa võimsust juurde.
Mul ei ole stock nukk, sellepärast saabki keerates võimsust juurde

Stock süütega on nii, et teise käiguga kiirendades täiskaasil kaob pidamine ära jõumomendi tipus, 3000 pöörde järel, suht rahulikult.
Agressiivse süütega kaob teise käiguga suht kohe pidamine kui gaas põhja läheb ja mootor läheb hoopis rajumalt pöördesse.
Muidugi mootor on keemise äärel ja tühikäigu gaasid põletavad kätt ja külmast peast ei taha eriti käivituda jne...
Postitatud: 11 Sept 2010 16:00
Postitas trevi
palun defineeri agressiivne süüde, sellist terminit süüte hetkest rääkides tegelikult ei kasutata. Mitu kraadi enne ÜSS algab agressiivne süüde ja millal muutub ta ee.. rahulikuks?
Postitatud: 12 Sept 2010 13:34
Postitas Xim
Ruut kirjutas:Kas sa remondid seda mootorit omaenese tarkusest katse-eksitus meetodil või on sul ikka mingi remondimanual ka käepärast? Alustaks sellest, et paned süüte paika märkide järgi. Kui manuali pole, siis võta galeriist 3 seeria oma. Seal on M20 mootorid sees. Ehk leiad tartu kandist mõne inimese, kellel on näiteks e30 manual olemas. Selle järgi võid pritse poolt ajada. Üldjuhul on neis sees ka troubleshooter, mille järgi vigu otsida.
Kas sa seda tead, mille pärast seal algselt plokikaant "tegema" hakati ja mida tehti?
Ei olnud jah remondimanuaali käepärast. Aga samas arvan ma, et mootori tihendite vahetuseks ei ole manuali tarvis kaa. Rihma vahetsin küll kaa ära aga ennem vana rihma mahavõtmist keerasin nii väntvõlli kui ka nuka märgid paika. Plokikaant maha ei võtnud.
Kuidas ma sealt galeriist selle manuali kätte saan. Kas see mingis osade kasutajate eest varjatud kohas? Otsisin küll, aga ei leidnud.
See mootor mille kaant tehti seisab kuuris praegu. See mootor mis peal on sai maha võetud töötavana mu kolmekalt ja seal töötas täiesti normaalselt.
Kõigepealt peaks süüte siis kindlalt õigeks saama ja edasi vist diagnostikasse minema. Strobo on olmeas, puudu on knowhow

Postitatud: 17 Sept 2010 08:05
Postitas Xim
Eile kontrollisin bensiini süsteemi survet. Tulemus selline, et töötava mootoriga kõigub bensiini rõhk ühes taktis mootori pöörete kõikumisega kuskil 2,2-2,0 bari vahel. arvatavasti vist ongi koer sinna maetud. Ei jõudnud rohkem kontrollida, aga migi jama seal on. Kas on pump väsinud, filter umbes või on torustik vigastatud kuskilt.
Surve peaks olema 2,5-3,0 bari hayensi järgi. Nädalavahetusel on aega vast edasi aretada. Tänud neile kes kaasa on aidanud mõelda.
Postitatud: 18 Sept 2010 00:10
Postitas V8
Kui sul on bensiini rõhuregulaator vaakumiga juhitav siis nii on ju normaalne.
Mu m30 b34 3-baarine regulaator on tühikäigul nats üle 2 baari. Kui gaasi anda siis rõhk muutub. Kui sul mootor ise kaasitab siis bena rõhk peabki muutuma. Kui tahad kindel olla et mootor saab piisavalt bensu, siis kõrvalistujale manomeeter bensuvolla otsas pihku ja ise roolis gaas põhjas kusagil pikem kiirendus teha, suht lollikindel viis teada saada kas mootor saab piisavalt bensu või mitte.
Postitatud: 18 Sept 2010 08:12
Postitas trevi
Rõhku reguleeritakse sisselaskekollektori rõhu suhtes. Et kui sisselaske kolles on rõhk väiksem, siis on ka kütuserõhk väiksem. Kinnise gaasidrosliga on sisselaskekolles alarõhk (ca 40kPa, samas kui atmosfäärirõhk on ca 100kPa), seetõttu peabki kütuserõhk tühikäigul olema väiksem kui regulaatoril. Võta vaakumvoolik tagant ära ja mõõda siis - peaks olema sama, mis rõhuregulaatoril kirjas (tüüpiliselt 3.0 või 3.5 bar)