1. leht 1-st

Pidurite õhutamine.

Postitatud: 06 Mai 2010 21:15
Postitas cheech
Sooviks teada kuidas teie seda teete.

Postitatud: 06 Mai 2010 21:40
Postitas trevi
Naine istub juhikohale, tõmbab istme veidi ettepoole, paneb peeglid enda järgi paika ja siis pumpab (piduri)pedaali. Ise oled auto all, kui on pool minutit pumbanud, siis hüüad: "Hoia!", siis naine surub kõigest jõust pedaalile. Ise oled auto all, keerad õhutusnipli korraks lahti ja lased sealt õhumulle täis vedeliku välja ja keerad kohe nipli kinni ja hüüad "Pumpa!" Kordad protseduuri kuni enam mullikesi ei tule vaid vedelik tuleb ühtse joana, siis siirdud järgmise ratta juurde kuni kõik on läbi käidud. Tulemusena on õhk väljas ja naisel kintsud trimmis.

PS! Kui hüdraulilises rooli- ja pidurivõimus on liiga palju õli siis tuleb ülejääk mittetöötava mootoriga õhutades kenasti potsiku kaane vahelt välja.

Postitatud: 06 Mai 2010 21:42
Postitas Ammy69
Ma tegin seda nii, et üks pumpas pedaali ja hoidis survet ja kõige kaugemast otsast hakkasin nipleid õhutama. Esmalt muidugi tuleks sidur õhutada. See on üks kannatust vajav protseduur.Nipleid tuleb lahti keerata siis kui pedaal all on.

Postitatud: 06 Mai 2010 21:43
Postitas Ammy69
kirjutasime trevi-ga sama aegselt. väga hea seletus.

Re: Pidurite õhutamine.

Postitatud: 06 Mai 2010 21:44
Postitas Smurff
cheech kirjutas:Sooviks teada kuidas teie seda teete.
Ja vanakooli mehed soovitavad alustada juhist kõige kaugemal asuvast rattast (ehk parem tagumine) - siis pidi eriti "südarahul" tunne pärast veel olema :wink:

Re: Pidurite õhutamine.

Postitatud: 06 Mai 2010 21:54
Postitas sysi
Smurff kirjutas:
cheech kirjutas:Sooviks teada kuidas teie seda teete.
Ja vanakooli mehed soovitavad alustada juhist kõige kaugemal asuvast rattast (ehk parem tagumine) - siis pidi eriti "südarahul" tunne pärast veel olema :wink:
Täpsemalt pidurivedeliku anumast kõige kaugemal asuvast rattast - mis küll tagaveolistel autodel on alati(?) vasakul pool

Postitatud: 07 Mai 2010 10:08
Postitas Cardo
saab ka üksi teha

Läbipaistev silikoonvoolik nipli otsa, teine ots näiteks vanasse piduriõli potsikusse. Voolikuga mitte koonerdada, soovitav 50cm.
Parem tagumine nippel õrnalt lahti, lased õli välja voolata kuni anuma alumine osa täitub vana õliga ja vooliku ots on õli sees, et ei saaks õhku.

Vajutad paar korda pedaali põhja ja lähed vaatad voolikut, kui seal õhumulle sees ei paista, siis nippel kinni.
Tagumine vasem, siis esimene parem ja esimene vasem ratas takka.
Selline vana õliga potska hoia alles koos voolikuga, naabrimehel või endal tulevikus taas hää kasutada.
Mina puurisin korgile vooliku diam. augu sisse ja torkasin vooliku sealt sisse.

NB! vaata, et potska pumpamise aeg ümber ei kuku, tühi pudel ei seisa hästi püsti :P

Re: Pidurite õhutamine.

Postitatud: 07 Mai 2010 10:42
Postitas Smurff
sysi kirjutas:
Smurff kirjutas:
cheech kirjutas:Sooviks teada kuidas teie seda teete.
Ja vanakooli mehed soovitavad alustada juhist kõige kaugemal asuvast rattast (ehk parem tagumine) - siis pidi eriti "südarahul" tunne pärast veel olema :wink:
Täpsemalt pidurivedeliku anumast kõige kaugemal asuvast rattast - mis küll tagaveolistel autodel on alati(?) vasakul pool
Mäs moodi vasakul :roll: ?

Postitatud: 07 Mai 2010 16:20
Postitas cheech
Ammy69 kirjutas:Ma tegin seda nii, et üks pumpas pedaali ja hoidis survet ja kõige kaugemast otsast hakkasin nipleid õhutama. Esmalt muidugi tuleks sidur õhutada. See on üks kannatust vajav protseduur.Nipleid tuleb lahti keerata siis kui pedaal all on.
Miks sidur ennem õhutada tuleb?

Re: Pidurite õhutamine.

Postitatud: 07 Mai 2010 18:22
Postitas meelis k
Smurff kirjutas:
sysi kirjutas: Täpsemalt pidurivedeliku anumast kõige kaugemal asuvast rattast - mis küll tagaveolistel autodel on alati(?) vasakul pool
Mäs moodi vasakul :roll: ?
Minu E28l on parempoolse ratta piduritoru ~20 cm pikem.
Pakun, et see on kõigil BMWdel nii, millel piduritorud jooksevad vasaku karbi lähedal.

Postitatud: 07 Mai 2010 19:48
Postitas Ruut
cheech kirjutas:Miks sidur ennem õhutada tuleb?
Ei tulegi. Neil pole muud ühist, kui vedeliku anum.

Postitatud: 07 Mai 2010 20:34
Postitas cheech
kõik korras, pidurid õhutatud ja pidurdavad vägagi hästi!!!
Tänud...

Postitatud: 07 Mai 2010 20:47
Postitas trevi
Miks sidur ennem õhutada tuleb?
Ei tulegi. Neil pole muud ühist, kui vedeliku anum.
Ma ei tea kuidas teistel. aga E23-l on siduril eraldi anum.

Postitatud: 07 Mai 2010 22:23
Postitas Ammy69
e28 kõik samas, oli selline juhus, et sidur oli õhutamatta ja noh juhtus tõmbas õhu ka piduritesse. sidurisse kadus korralikult õli ja kohe ei märganud valada juurde.

Postitatud: 07 Mai 2010 23:46
Postitas Ruut
Ammy69 kirjutas:e28 kõik samas, oli selline juhus, et sidur oli õhutamatta ja noh juhtus tõmbas õhu ka piduritesse. sidurisse kadus korralikult õli ja kohe ei märganud valada juurde.
BS. Siduri pealevoolu toru on kõrgemal pidurite omast. Juhul, kui läbi siduri pealevoolu ka anum tühjaks voolab (toru tasemele), jäävad pidurid ikka tööle.

Postitatud: 08 Mai 2010 10:26
Postitas Cardo
Siduri õhutamiseks ei ole vaja miskit muud teha, kui alt õhutusniplist vana õli lasta välja joosta, siis nippel kinni keerata ja ülevalt salongist anda pedaalile pihta nii kuis jaksad. Teatud aja möödudes ongi kogu asi kombes.

Postitatud: 08 Mai 2010 10:41
Postitas Ruut
Mitte alati Cardo. Kui mul siduripedaal täiesti tühja käis, ehk siis ka peasilinder oli tühi, ei aidanud muud, kui ülevalt tuli kompressoriga surve peale anda, sest gravitatsiooni jõu mõjul ei tahtnud see õli seal hästi liikuda.

Postitatud: 08 Mai 2010 11:16
Postitas Cardo
Keegi kusagilt kaugelt hüüdis " rahu, ainult rahu" ja ma kuulsin propelleri vurinat :)