1. leht 6-st

BMW E21 316 1982.a. HAIRIDER

Postitatud: 04 Mai 2010 21:53
Postitas HAIRIDER
Lisaks siis oma uue liikuri ka siia :D
Kuna igapäevane "pangaauto" sai maha müüdud ja e28 hetkel veel liikumisvõimeline ei ole (e28 loodan siiski see kuu ülevaatuskorda teha ja peale pikka puhkust õue ajada), siis sai tehtud plaan uus auto osta. Kuigi igapäevaselt käin tööl rattaga ja püüan kütusemüüjaid boikoteerida, siis kõiki sõite ikka kondiauru abil ei tee :lol:
Algselt mingit eelistust auto margi osas ei olnud, kindel ettekujutus oli lihtsalt et auto peab olema väiksem ja kahe uksega, kuna ei oma suurperet ja transporditeenust ei osuta. Niigi enamus sõite toimub üksi või kahekesi, isegi Smart oleks mulle sobiv :D
Aga kuna päris iga "opel" nagu ka ei sobi ja tahaks ikka midagi veidi stiilsemat, siis kuivas soovitud autode ring suht kokku. Viiene hai mulle sobib ja meeldib, nii et miks siis mitte kolmest proovida 8) Mõeldud tehtud, ning tänu heale juhusele (siinkohal tänud ka Kristin5-le, kes juhtis mu tähelepanu müügis olevale e21-le), tõi saatus jälle ühe hai juurde :D
Klassikalise Bmw sõltuvus on ikka raske haigus :twisted:

Veidike ka autost.
Tegu siis hr. Indrek Sirk-ilt ostetud Bmw e21 316-ga, tehasest väljunud aastal 1982 (aastake noorem kui mina ja samas aastake vanem kui mu e28). Paberites on küll märgitud mudeliks 316, kuid mootorimahuks 1766cm3, 66kw. Lisadega väga ei hiilga, suht blank, v.a. tagumised peatoed. Kere tahaks veidi iluravi, kuna rebane ikka veidi piilub, aga üldiselt on suht heas korras :) Kõik muu suht ok, mootor tuksub kenasti ja sillad on vaiksed. Ega midagi täpsemat ei oskagi öelda, alles mõned km-d sõitnud, aga mina olen rahul :D
Eks aja jooksul saab uuemat infot ja paremat pildimateriali, aga lisan õhtuhämaruses paar moblaga tehtud klõpsu 8)

Pilt
Pilt

Postitatud: 04 Mai 2010 22:17
Postitas j6x19
no mootor peakski olema 316 tel ju 1,8 liitrine originaalis minu teada,315 tel on 1,6 näiteks.kena masin edu ja jõudu jaksu ikka masina korrashoidmisega.



tänud nuga sain kh jälle veidi targemaks (ei hakand rohkem teemat reostama).

Postitatud: 04 Mai 2010 22:19
Postitas nuga
jah, peale facelifti oli:
1,6 karpa -> 315
1,8 karpa -> 316
1,8 pritse -> 318i

Postitatud: 04 Mai 2010 22:58
Postitas Drama
Sai täna nähtud seda autot ka Järve Selverist mööda sõitmas. Väga meeldib, kuid kas poleerimist võib-olla vajaks. :)

Postitatud: 05 Mai 2010 07:21
Postitas trevi
See auto vist Kurtnal laadal oli väravas müügiks?

Postitatud: 05 Mai 2010 07:33
Postitas Kristina5
Appi:) Ja ostsidki ära:) Rõõm kuulda, et see auto nüüd siis uue hoolsa omaniku käes, ma arvasingi, et ega see auto kaua seisa!

Kui ma ei eksi, asus see auto ennem Nõmmel, Valdeku bussipeatuse taga ja seisis seal tegelikult juba tükk aega. Õhtul saadan sulle ühe pildi ka sellest PS mis ma tegin:)

Ja oi, seda autot himustasid juba väga mitmed haisõbrad..Niiet, you are a lucky guy (Y).

Postitatud: 05 Mai 2010 11:36
Postitas raunz
Pidin just lähipäevil seda autot sõbraga vaatama minema :D Aga noh pole mõtet vist enam helistada :lol:

Igatahes väga hea auto said, hoia teda hästi :) Kui mingeid juppe vaja võta ühendust.

Edu edaspidiseks!

Postitatud: 05 Mai 2010 12:20
Postitas Bronco
Vend just helistas, et minu auto koopia on ARK ees :lol:

Eile nägin ka kuulutust ning nostalgiahoog tabas mind hetkega. Nimelt värv on sama, mis minu autol originaalis oli:lol:

Pilt

Postitatud: 06 Mai 2010 22:19
Postitas HAIRIDER
Tänud kõigile heade sõnade eest ja Nuga-le harimise eest, sest kui päris aus olla siis e21-st ja m10 mootorist ei tea ma just väga palju :lol:

Järve Selveri kandis liiklen jah suht tihti, kuna ise elan Järvel ja töötan Nõmmel. Ning kuna auto on igapäeva autona kasutusel, siis võib seda autot seal päris tihti kohata 8)

Eile lõuna ajal olin jah ark-is, registreerisin auto oma nimele. Jube uimane on hetkel arki töö, uus süsteem, umbes 2 tundi ootasin.
Lisaks neile infoks kes veel ei tea, siis kui auto ostate, siis enam ei saa elukohta "suvaliselt" valida (odavama kindlustuse sooviga), auto passi läheb teie rahvastikuregistri andmetes olev aadress.
Auto värviks on jah samuti Kastanienrot-metallic.

Hr Sirgi käes oli see auto umbes aasta, enne seda oli 13a vanema härra käsutuses, kes sõitis selle ajaga kõigest 47 000km ja oli kurtnud et bmw võtab kõvasti kütust 10L sajale aga tal lada võtab 8 :lol: Enne seda oli auto 2a veel ühe omaniku käes, ehk siis auto toodi Eestisse 1992 ja mina olen nüüd neljas omanik :)

Tegemist auto juures leiab, nagu iga vana masinaga, aga seepärast me ju vanade autodega tegelemegi :D Esmases järjekorras tuleb suurem nn. tavahooldus, õlide-filtrite-küünalde vahetus. Ülevaatus tuleks samuti lähiajal ära teha, oletatavalt läheb puhtalt läbi, kuna mina küll mingit takistust ei leia 8) Samuti tuleb vahetada uste-luukide tihendid (kuna laekasse ja kundepoolsele põrandale tekkib vesi) ja kütusetorustik uute vastu. Armatuur tahaks vahetust kuna praod sees ja juhiiste tahaks parandust (õnneks olid istmetel lambanahksed katted, mis säästsid neid, aga mulle meeldib originaalne sisu rohkem :P ), aga need on suht tüüpvead. Samuti võiks täiesti roostevaba välimuse nimel vahetada esitiivad ja karbid, ning ühel tagumisel sisekoopal on kaks augukest ja ühe tagumise tule all on väike roosteplekike. Aga see kõik suht norimine sest üldiselt on kere väga heas seisus, kandev osa, uksed, kapott, pagass, aknate ümbrus, lantsekad, tagumised kannud, tagatiivad, kõik need on roostest täiesti puhtad :D
Hetke seisuga olen mina teinud autole suurema sise- ja välispuhastuse, kui muude tegemiste kõrvalt aega leian siis löön vaha ka selga, siis läigib nigu pühademuna :lol:
Samuti paigaldasin autole signalisatsiooni, et suksu mind hommikul ikka akna all ootaks, mingil ajal panen keskluku ka peale, siis säästab võtme kulumist :lol:

Juhul kui kellegil on pakkuda korralikku armatuuri, beeze esiistmeid, tagumist aknalauda koos kardinaga (ei ole kindel kas e21-l üldse on midagi sellist), bbs või alpina 14-15" valuvelgi, siis võite julgelt PS-i pakkuda :)
Samuti võib vihjata kust võiks leida soodsalt e21 uste-luukide tihendeid ja kütusetorusid. Igaksjuhuks võiks mainida ka kust leiaks e21-le uue kütusepaagi, peale UM-i kus ühe paagi hind oli u.9k :?

Postitatud: 06 Mai 2010 22:39
Postitas raunz
See, et kindalaekasse vesi tekib võib olla esiklaasitihendi süü, E21 tüüpveaga tegemist. Kui tahad kiirelt parandada siis silikonipüss kätte ja tuld.
Kütuse vasktorud soovitan UM-st osta...mõlemad kokku olid 800-900 vist, võid ka meetri kaupa toru osta kuskilt ja ise painutada aga parema ja kergemini saavutatava tulemuse nimel tasub UM-st torud võtta.
Uued tihendid kõige odavamad W&N-s muidu, sealt saad tegelt enamuse uusi juppe, mis tarvis ja võiks vahetada.
Armatuuri pragunemine on kah tüüpviga, eriti Eestis olevatel autodel. Ilma ühegi praota armatuuri leida on väga keeruline.
Muide mul üks roostevaba ja korralik esitiib on, võta ühendust huvi korral.
Tagumist kardinat E21-le ei pakutud.

Postitatud: 06 Mai 2010 23:05
Postitas HAIRIDER
Väga võimalik et esiklaasitihend, esiklaas peaks olema originaal juba tehasest, sest peal on kleebise jäänuk mis hoiatab uue autoga "kihutamast", sama arvas ka hr Sirk.
Originaalid on ka esitiivad, st. et originaal värvi all ja üldiselt väga viga pole, lihtsalt kui tahaks täiesti roostevaba välimust siis võiks ära vahetada. Samas kaotaks siis originaalsuse, aga kui tekkib soov ära vahetada, siis tean kellelt saab, ongi hea põhjus sinist lähemalt piiluda (u. nädalake tagasi jäi tammsaare kandis silma) 8)
W&N pole veel jõudnud sirvida, kuna varasemalt w&n-s ei shopanud sest e28-le seal eriti midagi polnud.
Armatuuri kohapealt oleks võibolla lihtsam lahendus musta nahaga katmine, varjates sellega pragunenud kohad, kui uut või korralikku suht raske leida.
Torudega vast ennem suuremalt majandama ei hakka, kui viiene tänavakorras, siis hea kolmest garaazis teha. Sest elu on näidanud, et 99% juhtudel muutub pisiasja parandamine hiljem palju suuremaks vahetuseks, seepärast tunnen ka huvi uute paakide vastu :wink:

Postitatud: 11 Mai 2010 17:45
Postitas Priit
HAIRIDER kirjutas: ...
Juhul kui kellegil on pakkuda korralikku armatuuri, beeze esiistmeid, tagumist aknalauda koos kardinaga (ei ole kindel kas e21-l üldse on midagi sellist), bbs või alpina 14-15" valuvelgi, siis võite julgelt PS-i pakkuda :)
Samuti võib vihjata kust võiks leida soodsalt e21 uste-luukide tihendeid ja kütusetorusid. Igaksjuhuks võiks mainida ka kust leiaks e21-le uue kütusepaagi, peale UM-i kus ühe paagi hind oli u.9k :?
http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t=4517

Tihendeid on ka paar kotitäit, võib midagi leida.

Postitatud: 17 Mai 2010 22:11
Postitas HAIRIDER
Täiendaks ka veidike teemat.
Viimasel ajal on tavaelus olnud väga kiired ajad ja pole väga palju teha jõudnud, ei Priidu juurde ega ka velgede järgi :oops: , aga loodan et lähiajal tekkib veidi rohkem aega.
Kuid siis pole päris niisama ka passinud. Kuna samal ajal sai ka e28-t tehtud, siis finants seadis omad piirid, aga siiski.
Autole sai tehtud nn. tavahooldus, vahetatud kõik filtrid, küünlad, mootorisse sai sisse Valvoline Maxlife õli, vahetatud said esimesed klotsid (kuna klotsi hõõrdkate oli lahti tulnud), tagumiste vahetus veel ees. Pidurid iseenesest väga head, aga mingi anomaalia tõttu tahab klotsi hõõrdkate eraklikku elu nautida :D

Muidu aga töötab auto väga hästi, minule igatahes meeldib, kõvasti rohkem kui uus Skoda millega sai viimased 3a sõidetud, pidevalt on selline tobe irve näol :lol:
Lisasin galeriisse mõned veits uuemad (puhtamad) pildid ka 8)
http://www.bmwclassic.ee/galerii/view_album.ph ... R-316-1982

Postitatud: 20 Mai 2010 15:49
Postitas tanele28
Täna nägin sind mustamäe teel, liikluses hakkab ikka väga hästi silma see e21 :)

Postitatud: 20 Mai 2010 17:50
Postitas Priit
Auto nähtud, pole viga. Tahab tegemist aga see tegemine on kordades lihtsam kui näiteks minu Bauril.
Mul üle olevast sisust annaks ilusti salongi puudujäägid ka kombineerida. Teist nii korraliku heleda riidesisuga masinat meil ei ole igaljuhul.

Karbid, esitiivad ja põll lisaks, siis on juba hindele 5 (kuuest :lol: )

Postitatud: 21 Juun 2010 16:34
Postitas HAIRIDER
Uuendaks ka veidike teemat.
Sai siis eelmine nädal Lustisõidul osaletud 8) Oli väga muhe ja hariv üritus, ning võimalusel püüan ka järgmistel kordadel osaleda.
Pilt

Samuti sai tibide ja "pisihaiga" eelmisel nädalal naaber vabariike külastatud (kunagi sai e28-ga ka Balti riikidele tiir peale tehtud) Kuna Eesti vihmane ja jahe ilm tüütas ära, ning ei tahtnud kohe kuidagi paremaks minna ja hakkas niigi lühikest puhkust rikkuma.
Väike trip Lätis, loomaaia, Ventspilsi, jms. külastamisega, ning Leedus Palanga kuurort ja Neringa poolsaarel Kaliningradi piirini 8) Oleks võinud isegi kauem ja kaugemale sõita, aga kogu reis oli suht viimase hetke välkidee, eelmine päev mõtlesime et homme lähme ja nii oligi või nagu Fokin ütleb "ja nii ongi" :lol:
Kokku sai läbitud natuke üle 1700km, keskmine küttekulu tuli 8,7, arvestades et päris palju sai ka linnades sõita, ning et autol nelja käiguline kast ja karpaga mootor, võiks mainida "pole paha" :D
Üldiselt pidas hai väga hästi vastu, null tõrget/probleemi :D Tagasisõidul hakkas küll üks tagumine amort häälekamalt märku andma et oleks aeg uuema vastu vahetada, aga see oli ka ainus tehniline viga kogu sõidu jooksul.
Muidu aga ei kohanud ei Lätis ega ka Leedus ühtegi sõitvat/seisvat e21-te, paar e23 ning mõned e28-d hakkasid silma küll :wink: Samas ise me tähelepanuta küll ei jäänud, pidevalt vahiti nii tänavalt kui kõrvalautodest, ning tehti isegi pilti :lol: Hiljem mõtlesin et oleks ju suht hea reklaam olnud "e21.ee" foorumile kui oleks kleeps taga olnud, aga kogu reis oli suht ootamatu ja ei jõudnud hankida. Samuti oleks võibolla mitme haiga olnud mõnusam koos kolonnis reisida, aga ei hakanud siia teemat tegema, et "ou kas keegi homme Leetu tahab tulla" :lol:
Samas võiks ju vahel haidega ka mingi pikema tripi või kruiisi teha, kas siis väljamaale või Eestimaad avastama 8)
Muud nagu eriti polegi lisada, lihtsalt tahtsin mainida et alati ei pea tutika rendiautoga reisima :wink:
paar klõpsu ka.
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 28 Juun 2010 11:46
Postitas HAIRIDER
Sai just ülevaatusel käidud, puhtalt läbi :D
Isegi liiga puhtalt, heitgaasid olid olnud nagu vesinikautol :lol:
Samas sattusin ise esimest korda auto alla, kanali peal, ning tegemist ikka jagub, torud, karbid, natuke põhja ja eest raami, jne. Suvi va sunnik võtab ka kogu vaba aja ja vaba raha ära, peab vist hakkama bingoloto mängima :lol:
Aga muidu oli diagnoos auto seisundile hea, nii et nüüd siis jälle aastake mureta 8)

Postitatud: 28 Juun 2010 21:06
Postitas raunz
Kerega tasub võimalikult kiiresti tegutseda...väga kähku võivad kergelt roostes kohtadest läbivad koledad augud saada. Enne talve tulekut tee kindlasti ära, muidu kevadel seis hoopis kehvem.

Postitatud: 28 Juun 2010 22:16
Postitas priit300
Ja üldjuhul on tegema hakkates pilt palju hullem kui ennem põhja alt vaadates .

Postitatud: 29 Juun 2010 22:57
Postitas HAIRIDER
Tean et rooste va sindrinahk ronib väga salakavalalt ja kiirelt, ning et pea iga asja tegema asudes muutub esialne tööde maht mitme kordseks. Aga enne talve tahaks kindlasti ära teha.
Eks ma vaikselt valmistungi hullemaks, nii tööde mahu kui ka finantsi poole pealt, nii varuosade kui tööde koha pealt (kere/värvitöödega ise ei tegele ja need tuleb lasta proffidel teha). Kuna niigi on vaja kütuse ja piduritorud, karbid vahetada, tagakoobas, jne. siis ideaalis tahaks kogu põhjaaluse tühjaks teha, korralikult üle teha ja võimalikult paljud detailid uute vastu vahetada.
Aga nagu alati siis algsed plaanid on suured, kuid finants seab omad piirid :roll: Kuid lõpuks saab asi niikuinii tehtud :D