1. leht 1-st

Millega värvida summutit?

Postitatud: 14 Dets 2009 18:43
Postitas meelis k
Tere,

On silma jäänud, et millalgi mädanevad summutisse sisenevad-väljuvad torud ära (keevituskohad). Mõningal määral ka mujalt.
Et summuti kestaks veidike kauem, mõtlesin, et võiks selle üle värvida.

Millega värvida?

Motip Zinc spray? (350´C)
Mingi tavaline värv? (koorub maha?)
Kuumakindel värv?

Kui mitu kraadi võib üldse olla töösooja summuti pinnatemperatuur?

Arvamused ja ettepanekud on teretulnud.

Postitatud: 14 Dets 2009 18:46
Postitas raimo
Ainuke jäädavalt toimiv asi on keraamikaga katta. Kõik muu on ajutine nähtus.

Postitatud: 14 Dets 2009 19:00
Postitas jossu
kui korralikult puhtaks teha siis püsib ka aerosoolis tsink värv. Endal ühel masinal paar aastat tagasi lasin pritsiga puhtaks summutitorud paksust roostest ja zn värv peale ja siiamaani pole midagi välja löönud meie pasases kliimas...

Postitatud: 14 Dets 2009 19:14
Postitas meelis k
Mul on täiesti uus summuti. Hetkel roostet ei ole.
Mingi aerosooliga üle värvimine vast halba ei tee. Keraamikavariant, usun et on kallis.

See auto loodetavasti talvel sõitma ei pea.

Postitatud: 14 Dets 2009 21:12
Postitas Cardo
Siiski parim lahendus on roostevaba summutijooks.

Postitatud: 14 Dets 2009 22:07
Postitas Smurff
Minu meelest parim lahendus on osta uus summutipott ja proovida sõita nii, et mootoril lasta töötada pikemalt, mitte iga väiksema seismise pärast välja lülitada, sest just need lühikesed mootori töötamised teevadki sumpsid halvaks. Soe külm soe külm ja sellise väikse sõitmisega ei jõua sumbuti sees olevat niiskust välja aurutad. Võib küll öelda, et masin võtab vähem bena kui mootori välja keeran, kuid kokku võttes maksad aasta pärast selle kokku hoitud bena raha uue sumbuti alla.

Poes müüakse värve, mis kannatavad vastu kuni 600 kraadi, kuid kas need õigustavad ka ennast või ei? - seda pole proovinud.

Postitatud: 14 Dets 2009 22:16
Postitas sysi
Kui talvel ei sõida autoga, siis suure tõenäosusega roostetab summuti - nagu osaliselt ka Smurffi kommentaarist võib välja lugeda - läbi pigem "seestpoolt".

Ja loodetavasti mitte paari aastaga :)

Postitatud: 15 Dets 2009 08:13
Postitas meelis k
Krt, siis peab ikka vana summuti alla keerama ja uue magamistoa kappi paigutama :D. Siis vast ei roosteta ei seest ei väljast.

Eks ma proovin keevituskohti jne mingi värvikihiga katta. Mingi väike samm on vast sellega tehtud. Ja siis tuleb lihtsalt loota, et kestab rohkem kui paar aastat. Vana summuti on näiteks 1984 aastast :D.

Postitatud: 15 Dets 2009 08:19
Postitas alando
Kui talvel ei sõida,ehk peab ka 5 aastat vastu!

Postitatud: 15 Dets 2009 18:36
Postitas meelis k
Surfasin otsinguga ja leidsin mõneaastavanusest autoteemast sellise katkendi:
Jaan kirjutas:Tänase seisuga andis 1 Walkeri pütt ilmselt lõplikult saba.
...
Nüüd vist vaja uus osta. Kes tahaksid täpsemalt teada kas Walkeri summuti on hea, kas tasub uuest peast osta, kas vastu ikka peab siis võin oma kogemuse põhjal öelda, et 10 aastat peab vastu.
Läheb juba paremaks :).

Postitatud: 03 Jaan 2010 00:52
Postitas V8
Cardo kirjutas:Siiski parim lahendus on roostevaba summutijooks.
Leian sama, mu e28-l on algusest lõpuni roostevaba sumps.
Aga odav ta ei ole.

Postitatud: 03 Jaan 2010 12:17
Postitas Iff
V8 kirjutas:
Cardo kirjutas:Siiski parim lahendus on roostevaba summutijooks.
Leian sama, mu e28-l on algusest lõpuni roostevaba sumps.
Aga odav ta ei ole.
Kuidas on liitekohad lahendatud ja milliseid pütte on kasutatud? Kas peale pikemat sõitmist on mingeid hääli ka kuulda auto alt kui seisma jätad? RV mängib kuumaga päris üksjagu ju

Postitatud: 03 Jaan 2010 14:22
Postitas meelis k
Ma ostsin mingi 600'C aerosoolvärvi. Sellel kirjas, et parima tulemuse saamiseks tuleb pärast värvimist 1 tund 200'C juures kuumutada.

Eks millalgi mõtlen välja mis moel ma seda kuumutan. Praeahju ei mahu :).

Oleks mingi rallikas või rinkapill, siis oleks jh lasknud midagi keevitada.

Postitatud: 03 Jaan 2010 15:51
Postitas Iff
meelis k kirjutas:Ma ostsin mingi 600'C aerosoolvärvi. Sellel kirjas, et parima tulemuse saamiseks tuleb pärast värvimist 1 tund 200'C juures kuumutada.

Eks millalgi mõtlen välja mis moel ma seda kuumutan. Praeahju ei mahu :).

Oleks mingi rallikas või rinkapill, siis oleks jh lasknud midagi keevitada.
Vii kuhugi pulbervärvijate juurde

Postitatud: 04 Jaan 2010 23:41
Postitas V8
Iff kirjutas:
V8 kirjutas:
Cardo kirjutas:Siiski parim lahendus on roostevaba summutijooks.
Leian sama, mu e28-l on algusest lõpuni roostevaba sumps.
Aga odav ta ei ole.
Kuidas on liitekohad lahendatud ja milliseid pütte on kasutatud? Kas peale pikemat sõitmist on mingeid hääli ka kuulda auto alt kui seisma jätad? RV mängib kuumaga päris üksjagu ju
1 liitekoht on, seal kus 2 väljalaskekollet lähevad kokku Y toru kaudu 3 tolliseks toruks, seal on ainuke ühendus. Sumps ise on kerge, kokku on 3 simonsi reso, alguses ta naksus aga aja jooksul lõpetas ära; hääled on sellised et ega sõidu ajal mingit naksumist ei kuule.
Ise ma seda teind ei ole, tellisin sumpsimehe käest, päris hea tuli välja.

Postitatud: 04 Jaan 2010 23:56
Postitas Ruut
OT
V8 kirjutas:Sumps ise on kerge, kokku on 3 simonsi reso,
Kas need resod on ka roostevabast? Mul on e30 all summutijooks, mille roostevaba torustik on väidetavalt R.Lindali rallitiimi juures/poolt tehtud. Seal on kasutatud iirc "mustast metallist" Simonsi resosid ja Remuse lõpupütti.

Teemasse: Mul on jäänud mulje, et need kuumakindlad värvid ei talu välitingimusi - eriti soola ja vett. Üks variant oleks toruotsad kinni panna ja kuumtsinki, näiteks Enstosse, viia.

Postitatud: 05 Jaan 2010 00:34
Postitas V8
Ruut kirjutas:OT
V8 kirjutas:Sumps ise on kerge, kokku on 3 simonsi reso,
Kas need resod on ka roostevabast? Mul on e30 all summutijooks, mille roostevaba torustik on väidetavalt R.Lindali rallitiimi juures/poolt tehtud. Seal on kasutatud iirc "mustast metallist" Simonsi resosid ja Remuse lõpupütti.

Teemasse: Mul on jäänud mulje, et need kuumakindlad värvid ei talu välitingimusi - eriti soola ja vett. Üks variant oleks toruotsad kinni panna ja kuumtsinki, näiteks Enstosse, viia.
Jah kõik pütid on roostevabast, torud on rst, põlved on rst ja kõik keevitused on rst, samuti on kronsteinid kere küljes rst.

Seda et kuumtsinkimine teeb õhukese toru väga raskeks- kui see ei häiri siis pole vahet, ja tsinkitakse 400 kraadi juuers, nii et kui torud 400+ kuumekas lähevad, hakkab see tsink maha tulema\põlema.
Arvestades seda kui kergesti torud punaseks lähevad kui palju tallata, siis peaks see paksu mürgise suitsu saatel ära põlema :lol:
Tsingi aurud on sisse hingamisel mürgised :wink: Eriti ohtlik neile kel maks haige.

Postitatud: 05 Jaan 2010 02:29
Postitas Iff
Veel natue OT aga küsimus V8-le: mis läbimõõduga toru sul põhja all jookseb ka?