1. leht 2-st

BMW 325i m-technik 86a-Raigo

Postitatud: 12 Apr 2009 12:58
Postitas raxx
Tervitused kõigepealt minupoolt kõigile klassikaliste BMW`de foorumi inimestele.Kuna ise tunnen,et üks minu hobiautodest peaks täitsa klassikaliste bmw´de hulka kuuluma siis teen temast siia ka teema(muidugi olen ka varem eksinud :D ).Tegu siis e30 kerega mis on tehasest välja veerenud mudelinimega 325i m-technik.Ostetud sai ta avariilisena ja üle üldse nutuses seisus olevana(väikseid mõlke leiab igalt plekilt v.a. katus,esi tiivad tuleb välja vahetada,sest eelmine omanik on külge pannud b-osa tiivad,ning need ei taha kohe üldse ilusti istuda ja otse loomulikult oli puudu m-technik 1 esistange).Teisest küljest jälle tehnika oli/on väga heas korras ja näha,et ilusti hooldatud.
Tehasest teda eriti lisadega õnnistatud pole,kuid kõik mis silmailu pakub ja vajalik on ka olemas,ning millestki puudust ei tunne :wink:
Tehase lisade list selline.
Type 325I (EUR)

Dev. series E30 ()

Line 3

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine M20

Cubical capacity 2.50

Power 0

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)

Upholstery ANTHRAZIT (0211)

Prod. date 1986-10-28


Order options
No. Description
288 LT/ALY WHEELS

300 ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH

311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL

333 M TECHNIC SPORTPAKET

339 SATIN CHROME

350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM

400 SLIDING SUNROOF MANUAL

464 SKIBAG

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

562 MAP READING LIGHT

704 M SPORT SUSPENSION

708 M-SPORT LEATHER STEERING WHEEL II

Nüüdseks on all 16tolli valuveljed(endale nad küll ei meeldi,kuid nii kaua kuni ilusad 16tolli kärjed leian pean nendega hakkama saama :) ),V-MAXX 60/40 madaldus ja amordid.Mootori kohapealt on sellised väiksed muudatused nagu porditud kaan,sport nukkvõll,chipitud aju,sport summuti ja kindlasti läks midagi ka meelest.
Hetke seis siis selline.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kindlasti peab kaduma ka toonkile tagaklaasidelt :D .Piltidelt on ka näha,et lähituled on paigast ära(juhipoolne on liiga sees ja kunde poolne vaatab liiga kraavi)ja põhjus on lihtne nimelt on neil enamik(kui mitte kõik)kinnitus kõrvad puruks,ning kinnitatud on nad raami külge kipsi kruvide ja traadiga :D (ostes olid juba nii).Järeldus on lihtne,et tuleb uued panna,kuid kodus riiulil seisab komplekt hella black-e :D .Nüüd ei saagi endaga kokkuleppele,et kas osta uued tavalised lähituled või võtta üldse tavalised ära ja hella black-id asemele.

Postitatud: 12 Apr 2009 14:25
Postitas mart154
kena auto :)

aga... mustad neerud ja luuptuled ei käi prefaceliftiga kokku :)

Postitatud: 12 Apr 2009 16:38
Postitas E28
Korralik velg veel alla ja oleks mustikas. Väga kena masin 8)

Postitatud: 12 Apr 2009 17:25
Postitas jx
ilus "must" mustikas... edu hoidmisel...

Postitatud: 12 Apr 2009 18:23
Postitas meelis k
Mulle ka meeldib :)

Postitatud: 12 Apr 2009 20:00
Postitas zius
Kunagi veeres see auto Tallinnas, sai isegi sellega veidi sõidetud. Soov oli see masin omale soetada, kuid omanik ei müünud.

See auto osteti mootori rikkega, mida kohe pisut järgi aidati.

Kas võll ja chip on sinu poolt paigaldatud?

Seda liikurit on omanud minu teada kolm eestlast ja kaks venelast.

Postitatud: 12 Apr 2009 21:37
Postitas raxx
Tänud kõigile heade sõnade eest :) .Neerude ja luuptulede kohapealt on sul jah Mart õigus,kuid mulle täitsa meeldib nii nagu ta hetkel on :D
To zius: Ei chip ega võll pole minu paigaldatud.Mootori poolelt olen muutnud mina ainult niipalju,et viskasin koonus filtri sealt minema,panin orig. filtri koja ja filtri sinna tagasi ja keevitasin uue summuti alla(süsteem jäi sama mis enne,et 2,5tolli otse läbi ja kaks pütti,kuid nüüd jookseb ta ilusti selleks ette nähtud kohas mitte lihtsalt ei ripu kuidagi kõhu all).
Aju peale on chippija suurelt punase markeriga oma alkirja kah kirjutanud :roll: ja võlli olemasolu on nii mootori käitumisest kui ka häälest ilusti välja loetav.
Eelmine omanik rääkis mulle mootori kohta sellise legendi,et see on ehitatud tema sõbra sugulase poolt kes kunagi seda autot omas.Motos tehtud tööd on siis väidetavalt järgmised: ilusti võrdselt kaalu aetud kolvid+kepsud,porditud kaan ja ümber lõigatud klapi pesad,sportnukk, 3,5l m30-ne sidur(m20b25 oma ei pidavat kinni seda jõudu/väänet,kuid sellesse suhtun kerge ebausuga)
Kui sina zius sellega sõitsid kas juba siis liikus ta nagu mõte :D .Hetkel käitub ta nii,et ca 4k rpm-i pealt saad nagu jalaga selga,ning samaaegselt muutuvad hääled poole valjemaks.

Postitatud: 14 Apr 2009 17:09
Postitas zius
Sai siis meenutatud, mis selle mootoriga tehtud sai:

Klapipesasid lõigatud.

Pisut sisselaske kanaleid tehtud.

Nukka keeratud (originaal nukk).

Chip paigaldatud (millega kunagi Lill sõitis).

Väljalase 2,5tolline.

Kas hooratast sai kergemaks tehtud, seda enam ei mäleta.

Kui palju plokikaas madalamaks sai tehtud, seda ka enam ei mäleta.

Seda mootorit ehitas tema sugulase sõber.

See auto liikus edasi juba siis, üllatavalt hästi. See kõik oli umbes 3-4 aastat tagasi. Tema Ostuhind oli 7 000EEK ja müügihind 10 000 EEK ja müüdi venelasele, kes sellega alla aasta sõitis. Siis ostis selle ära Stennis Pärnust, kui ma ei eksi oli hinnaks 18 000EEK.

Postitatud: 15 Apr 2009 13:34
Postitas raxx
Selge.Mina ostsingi ta stennise käest pärnust ja hinnaks oli 15 000eeki,kuid tänase päeva seisuga olen peaaegu teine samapalju sinna alla pannud ja auto on veel kaugel sellest olukorrast mis plaanis.
Minul pole seda autot plaanis lähiaastatel müüa

Postitatud: 15 Apr 2009 22:23
Postitas Mardo
nähtud ja katsutud, vigu jagub aga samas midagi halba ka öelda ei saa :)
tee see asi korda :twisted:

Postitatud: 27 Apr 2009 19:16
Postitas raxx
Paar uuemat piltti kah
Pilt
Pilt
Pilt
Nagu piltidelt näha on autol nüüd uued rattad.Pole küll need mida ideaalis tahaks,kuid sobivad minuarust päris hästi ja on kvaliteetsed(kerged ja tugevad)vähemalt.Järgmine nädal peaks salongi kah nahatamisest kätte saama,ning siis kakun toon kile kah maha.

Postitatud: 30 Apr 2009 14:19
Postitas rean
Ilus auto .
Mulle meeldib just vanema tüübi versioon , sellel on tagumised koopaservad mõnusalt suured , mis koos valuga ideaalse koosluse loovad :wink:
Mustale autole pead vast mingi tooni jätma (õrna,ühtlase) , muidu tekib roolis tunne , nagu pe*se oleks paljas :lol:
Enda autol aitab hetkel hädast välja üks prisma kardin :twisted:

Küsimus madalduse kohapealt , plaanis oma masinale ka 60/40 madaldus alla saada . Mõningad räägivad , et üle 40 ette ei saa orig konditsioonile , selleks peaksid olema coilid ?

Kui saladus ei ole , mis veljega on tegemist ja palju ... , päris ilusad on teised .

Postitatud: 01 Mai 2009 22:30
Postitas raxx
Esimest korda kuulen sellist juttu,et üle 40mm madalduse ei saa ette alla panna :roll: .Mis nende väidete põhjendus on olnud :?: Selge see,et 60mm madaldus tahab lühema käiguga amorti kui seda orig. amort on,kuid see on ka kõik.
Nüüd minu auto juurde tagasi ja mis puutub toon klaasidesse siis seda autot on tehase poolt juba toon klaasiga õnnistatud(minumeelest täiesti piisava tumedusega).Üks küljepealt pilt kah kus ilusti näha tehase tooni tumedus(esiaknad)
Pilt
Sellelt pildilt näha ka uued pidurid(taga suportit pole küljes kuna täna ju olid poed kinni ja klotse polnud kuskilt võtta).Veljed on muidu OZ Steinmetz-id

Postitatud: 08 Mai 2009 18:48
Postitas raxx
Sai jälle reedese päeva puhul bmw välja aetud ja nüüd mõned korralikud pildid kah tehtud.Ees on nüüd 312x25mm kettad ja brembo 4-ja kolviga sadulad,ning taga 300x20mm kettad ja e34 m5 sadulad.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ette sai suitsu suunad kah ära tellitud.Leiaks nüüd kuskilt taha startec-i tumedad tuled siis oleks juba väga hea :)

Postitatud: 09 Mai 2009 15:43
Postitas raxx
Kuna täna polnud hobiautot soosiv ilm siis otsustasin hommikul bmw garaazi juurde tagasi viia järgmist ilusat ilma ootama.Saigi siis hommikul läbi padu vihma see teekond ette võetud,kuid ca 1km enne sihtkohta jäi ette väääga suur lomp mida vältida ei õnnestunud,ning peale lombist läbisõittu lõpetasid tunde järgi töötamise vähemalt 2 silindrit :roll: .Saigi siis viimane kilomeeter 4silindriga läbitud ja garaazi juures kohe lahkama hakatud probleemi.Probleem ise oli selline.
Pilt
Pilt
Põhjus miks sellest seiklusest siin räägin on järgmine.Nimelt on see jagaja kaan olnud autol küljes tõenäoliselt tehasest saati,sest valmistamis aasta peal nagu autol endalgi 86a :D ehk siis 23a vana tükk juba.Siit nüüd ka tarkuse tera,et bmw originaal osa võib küll kohati olla kallis,kuid on väärt iga viimast senti mis ta eest välja käid :D
Õnneks oli mul kohe kapist uus jagaja kaan võtta mis seisis ja ootas kuna UM-ist veel mõned jupid tulevad,et siis kõik ühe korraga teha(uus radiaator,jagaja kaan,rootor ja uued tosooli lõdvikud mis pole veel kohale jõudnud)

Postitatud: 11 Mai 2009 09:23
Postitas karlerik
Millal siis ilma toonkileta tagaaknaid näeme ja Startec-i tagatuled oleks küll hea mõte sest need ise toonitud tuled annavad sellise "väsinud" ilme.
Ega sa ei oska öelda palju M-technikul tehase madaldust oli?

Postitatud: 11 Mai 2009 09:44
Postitas Ruut
karlerik kirjutas: Ega sa ei oska öelda palju M-technikul tehase madaldust oli?
Peaks olema 15mm

Postitatud: 11 Mai 2009 09:50
Postitas raxx
Kui ma nüüd õieti mäletan siis M-technikul oli tehasest 30mm madaldus.Toonkile maha võtmisega oligi plaan täna tegeleda,sest salongi peaksin kah täna/homme kätte saama.Tänane plaan näeb ette veel vedrude vahetust,sest praegune madaldus mulle ei meeldi(tagaots on liiga kõrge ja esiots võiks kah nats madalam olla).Alla lähevad nüüd siis eibach-i 80mm madaldus vedrud.

Postitatud: 11 Mai 2009 09:53
Postitas raxx
Ruut kirjutas:
karlerik kirjutas: Ega sa ei oska öelda palju M-technikul tehase madaldust oli?
Peaks olema 15mm
Võis ka 15mm olla,sest ei ole kindel selles enda poolt väidetud 30mm

Postitatud: 11 Mai 2009 10:16
Postitas mart154
Nagu ma aru saan, sul tagumised pidurid all?
Ma ei hakka siis vahetükkidega rabelema?