1. leht 3-st
BMW 728i 86a. Erki205
Postitatud: 12 Mär 2009 19:18
Postitas erki205
Tere!
Sai soetatud endale e23 86a 728. Auto ka seisnud mõniaeg ja peale talve siis elu sisse puhutud Esinenud sellised vead siis :Spidomeeter ei tööta ,samas ei toimi ka ökönomaiser,nagu olen õieti aru saanud siis spido ja ökö peaks käsikäes toimetama? Ülejäänud osutid töötavad korralikult kui va siis tuled mis näitavad õlivahetust (rohelised kollased ja punane) kord on kustus siis hakkavad põlema korraga ja siis üleühe.Kas võib viga olla akudes mis näidikute bloki taga või mingi muu viga nt tifri küljes olev andur?Eelmise omaniku väitel pidavat viimane andur korras olema vist oli mõõtnud kui õieti mäletan.Kuskilt lugesin ka seda et need akud ei pidavat mõjutama spido näidikut,kui vale inf siis lükake ümber.Äkki sellelgil olemas korras näidikublokk saaks proovida või on spido tagune plaat oksuteerunud.Teine asi käivitamisel.Vahet ei ole kui mootor on külm või soe pöörded ühed koguaeg kuskil 600 juures.Tundub ju loogiline et kui masina külmalt tööle paned peaks ju külmäivitus resiimil olema ja segu rikastama.Kust peaks alustama äkki mingi tiagnost võimalik või mingid andurid vahetada äkki keegi on selliste jamadega kokku puutunud ja jagaks tarkuse teri
Terv Erki
Postitatud: 12 Mär 2009 19:49
Postitas trevi
86 jaanuaris spido muutus. Vanemal spidol on akud nagu AA patareid, uuemal poole lühemad spets akud. Järgnev jutt kehtib kindlasti vanema variandi kohta, uuema tüübi omaga pole kogemust.
Vanemal tüübil mädaneb tagumine, väike trükiplaat ära ja akude vahetamisest ei ole enam kasu. Kui plaat tuksis, siis ei näita kiirust. Lisaks ei pruugi näidata temperatuuri ja lõpuks ei pruugi näidata ka kütuse kogust paagis.
Mille järgi ütled, et pöörded on 600 juures? Tahhomeetrit ei tasu väga uskuda, paarsada pööret siia sinna on normaalne. Olen proovinud, erinevad eksemplarid näitavad erinevalt. Võimalik, et annab kuidagi kalibreerida, ise pole selleks vajadust tundnud. Ei ütleks, et külmalt pöörded tuntavalt kõrgmad peavad olema. Kui siis ainult väga natukene alguses.
Tee auto kohta lugejate autode alla ka teema!
Postitatud: 12 Mär 2009 20:03
Postitas erki205
Kui ülevaatusel käisin siis olid pöörded ültse 1000 juures tahokaga suht täpne ja co oli 2,9 siis tahtsin natuke timmida co-d madalamaks aga ei saanud muidu kui pidi keerama süüdet hilisemaks.Sellega sain pöörded madalamaks kui ikka 1000 juures siis ju palju ja kui hommikul auto käima panen siis saab ju aru kui kuulad kuidas tuksub külmalt või siis soojalt vahe peaks olema ju märgatav.Isegi kahtlustasin korra et äkki spido tagune plaat läbi, oleks hea kui saaks korrasoleva spidoga proovida.Kust ültse sellist uut saada UM ? Pole ju mõtet ka umbes jubinaid osta kui ei tea mis viga.Passis on 01.01.1986 aga seal taga olid nii AA suurused akud või isegi nats suuremad

Postitatud: 12 Mär 2009 20:36
Postitas ingmarp
Kus asud? Tallinnas saaks töötavate kelladega abiks olla.
Postitatud: 12 Mär 2009 20:43
Postitas erki205
Asun Raplas aga võib ka päälinna uhada lepime aja kokku ?
Postitatud: 12 Mär 2009 21:46
Postitas trevi
http://www.realoem.com pane auto vin kood sisse ja saad teada, mis aastal, mis kuus on auto tehtud.
01.01 kuupäevaga on registreeritud need autod, mille täpset esmaregistreerimisaega ark ei tea. Omal ajal sinises passis oli vist ainult aasta kirjas, mitte registreerimise kuupäev nagu praegult. Täpselt ei mäleta enam.
Pole välistatud, et keegi on kunagi kellasid vahetanud. Ei oska ka seda öelda, kus uuema tüübi kellad on 1:1-le vahetatavad vanema variandiga. El skeemi pealt vaadates tunduvad küll ühendused samad olevad.
www.ebay.com pakutakse uustoodanguna tehtud trükiplaate. Hind koos transpordiga on üle 100.- USD. Mina panin endale selle külge ja süsteem hakkas tööle. UM-st tellida on kordi kallim.
Kuidas sa CO-d timmisid? Süütega seda ei tehta mitte, keerad ainult süüte paigast ära.
Postitatud: 12 Mär 2009 22:13
Postitas erki205
realoem-i järgi siis auto väljalase 09.85a Selle süüte keeramise pealt ma sulle kohe eii oska vastata kuna tuttav autoteeninduses seda tegi,ma ise olin tööl

aga timmis seal midagi ja ütles et pöördeid ei saanud alla ennem kui süüdet siis keeras.Noh ma ei tea kui õige see tegu nüüd on/oli aga mingi lahendus tuleb leida

Postitatud: 12 Mär 2009 22:42
Postitas trevi
pöörete reguleerimine käib spetsiaalsest seadekruvist. Lihtsalt seda ei leia üles kui sellise pritsungiga pole ennem kokku puutunud.
Klapikambri kaanest tuleb karterituulutuse toru välja umbes keskelt. Selle all, natuke vasakule, risti karterituulutuse toruga on pildil näga alumiiniumist silindikujuline asi. Sealt samast (radika poolt) saabki tavalise laia ja suht lühikese lapiku kruviga keerata tühikäigul seguliblikast mööduvat õhuhulka reguleerivat kruvi ja seoses sellega ka pöördeid. Kui selle kruvi kinni keerad ja auto ei sure välja, siis on sul kuskil vaakumi leke või ei ole gaasiliblikas tühikäigul kinni. Kui süsteem on korras, siis saad selle kruvi abil pöörded keerata täitsa alla, kuni 0 rpm.
CO keeratakse paika õhulugejal asuvast reguleerkruvist. Süvendi sees olev sisekuuskant. Ennem peaks muidugi süüde paigas olema ja vaakumlekkeid ei tohiks esineda.
Postitatud: 12 Mär 2009 23:00
Postitas erki205
Tänud info eest homme vaatan ise asja üle ja konsulteerin inimesega kes mul seda näppis ja vaatab mis saab

Postitatud: 12 Mär 2009 23:39
Postitas karu
Kas autost endast ka mõni pilt on?

Postitatud: 13 Mär 2009 08:05
Postitas erki205
autost tegelikult on siin foorumis küllaga pilte

tegu siis impsionu vana e23-ga

aga eks teen ka tulevikus mõned klõpsud ja siis ka kasutajate autode alla teema

Postitatud: 13 Mär 2009 12:02
Postitas trevi
või paluda see sama teema liigutada lugejate autode alla
Postitatud: 14 Mär 2009 09:23
Postitas Impsionu
Tühikäik tõusis kõrgeks peale õhulõdvikute vahetust. Isiklikult arvan, et tühikäigu mootor tasuks üle vaadata. Spidokas hakkas jebima siis kui auto värvimise töid ootas, ehk et seistes, ilmselt peab ikka mingi niiskuse vms. jama olema.
Allan sellele autole oleks ikkagi püstakut vaja, äkki annad mulle ps-i teada kas see oleks siis võimalik ja muu info ka

?
Imre!
Postitatud: 14 Mär 2009 09:50
Postitas trevi
2,8 L-Jetronikuga ei ole olemas sellist asja nagu tühikäigu mootor. On õhu möödavool, mille suurus on reguleeritav seadekruviga. Kui spidokas jebima hakkab, siis reegline natukese aja pärast ongi kutu, aeg teeb oma töö, midagi pole teha, tüüpviga.
Muu suhtes kirjutan hiljem
Postitatud: 14 Mär 2009 10:04
Postitas Impsionu
No mingi asi seal on, mis nimetusega antud vidin on ei oska täpselt õelda. Ühesõnaga mingi andur suure õhulõdviku all kus on klapp sees. See soovitati mul läbi puhuda/puhastada haininade kokkutulekul Hiiumaal. Ei oska rohkem kommenteerida.
Postitatud: 14 Mär 2009 12:41
Postitas erki205
No nii suurimad tänud siis ingmarp-le kes laenas mulle oma kellasi ja asi selge.Vaja ikkagi seda spido tagust plaati.Proovitud korrasolevaid kellasi, töötasid ilusti ,ka spido ja öko.Võtsin üleeile kellad lahti ja suht oksuteerunud oli see plaat kuigi akud olid ilusad ja ei ajanud hapet ega midagi.Eks jah aeg on teinud oma töö ja ilmselt tuleb uus siis tellida.Ei ole vist mõttet kasutatud otsida kuna varsti võib jälle sama küna ees seista ja see oleks ajutine lahendus.Trevi sa vist tellisid endale ja said juba kätte ka?
Postitatud: 14 Mär 2009 12:43
Postitas erki205
Impsionu kirjutas:No mingi asi seal on, mis nimetusega antud vidin on ei oska täpselt õelda. Ühesõnaga mingi andur suure õhulõdviku all kus on klapp sees. See soovitati mul läbi puhuda/puhastada haininade kokkutulekul Hiiumaal. Ei oska rohkem kommenteerida.
Isegi plaanin seda siin äkki homme näppida.Mulle tundus kah et see nagu mingi külmkäivitus mootor vms aga igatahes peab kuskilt alustama

Postitatud: 14 Mär 2009 12:56
Postitas ingmarp
Tegu on lisaõhuklapiga, mis külmalt on lahti ja soojenedes sulgub. Pistikusse läheb vool sisse ja kütab bimetalli, mis selle klapi sulgeb. Kui klapp on must ja/või tuksis, siis ei pruugi ta korralikult avaneda-sulguda ja segu lähebki paigast ära.
Postitatud: 20 Mär 2009 21:30
Postitas erki205
no nii pole juba nädal siin eriti viibinud

homme siis tõsine autonokitsemis päev

Ilmnenud siis selline asi et paar korda nt auto kohapeal töötab siis järsku hakkab külma õhku puhuma

ja temp. tõuseb kiiresti üles annan gaasi nii umbes 2500-3000 ja laks hakkab kuuma jälle tulema ja temp.langeb kiirelt normi.Sama võib juhtuda nt linnavahel sõites kus siis ühtlase gaasiga nii umbes 1300-1500 pööret .Ise kahtlustan et termo klapp või veepump .Igatahes lähevad need homme vahetusse ja samas tuleks ka nipet näpet kapoteall asjad üle käia .Samas ei tööta ka katuse luuk,tuleb ka see homme päevakorda ja järgmine nädal peaks keskmise püta summutile saama

Postitatud: 20 Mär 2009 21:54
Postitas trevi
Kuigi probleemi kirjeldusest on keeruline aru saada, kirjutan oma kogemusest.
Kui soojaklappide asendis tundub midagi muutuvat erinevatel mootori tööreziimidel, siis esimese asjana soovitaks vaadata üle detaili nr 8 toimimise. Endal oli selle klapi membraan katki ning see mõjutas suurest soojenduse tööd. Samuti võib katki olla mõni ahju sees asuv vaakumklapi membraan. Kumm väsib ning aeg teeb oma töö.

Nimelt juhib see sooja vee pääsu salongisoojenduseradikasse. Sealt läks vist vaakum edasi ka ülejäänud soojendusklappide juhtimiseks. Ehk kui seal on leke, ei peagi süsteem korrektselt töötama, kuigi ta teeb seda enam-vähem.
See aga ei seleta temperatuuri tõusu. Mootori töötemperatuuril ei tohiks olla mingit sõltuvust salongisoojendusest. Pigem oleneb sellest kas termosidur ja termostaat on korras. Jahutusvedelik püsib ikka kenasti sees?