1. leht 1-st

Pidurisuportite taastamine?

Postitatud: 25 Aug 2008 16:42
Postitas Argo
Kuna endal hakkab teema aktuaalseks muutuma siis uuriks enne tegutsemist natuke tausta, kuida saab tulemus kõige parem ja kestvam.
Kuida neile galvaanika mõjub, liivaprits, pulbervärvimine?!?!
Muist galvaanikast läbi käinud detailidel täheldanud rooste probleemi - kipuvad ussitama minema?!?

Postitatud: 25 Aug 2008 19:04
Postitas nuga
Viisin kunagi prooviks ühed suportid galvaanikasse. Tulemusel polnud väga vigagi ja roostest oli alles vaid mõni koht suporti siseküljel. Galvaanikasse saatmiseks tuleb suportid loomulikult pooleks võtta.
Tulemus: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album411/aab.sized.jpg

Aga jah, liivapritsitud ja värvitud suport kestab kindlasti kauem ilus :)
Kui eriti põhjalikuks minna, siis võib ju ka liivapritsida, demonteerida ja seejaärel galvaanikasse viia ning kõige tipuks värvida :P

Postitatud: 25 Aug 2008 21:24
Postitas rints
Minu kogemused on sellised: Esimene kord viisin Võru Galvaanikasse, aga jäid roostesed ja läksid seetõttu liivapritsi ja siis pulbervärvimisse. Kestsid aasta ja rooste väljas ( võibolla kehv värvimise kvaliteet). Nüüd plaan viia uuesti liivaprtsi, happekrunt, krunt ja veokiseeria värv.

Postitatud: 26 Aug 2008 13:06
Postitas valge välk
Kas see happekrunt ja veokaseeria värv kannatavad kuumust ka?
Ma mõtlen, et kui miskipärast peaks tahtma ühe suurema pidurduse teha, siis lähevad temperatuurid seal üsna kuumaks (tavaauto puhul vast 200 C) ning kas see krunt-veokavärvi kombo peab vastu

Postitatud: 26 Aug 2008 14:29
Postitas Cardo
Hea oleks kerge liivaprits( kui ikka rooste kobrutab seljas, muidu, kui pinnakate on korras, ehk enamvähem sile ei tasuks liivatada), siis galvaanika, siis happekrunt, veokaseeria(tehniline) värv, eriti popid võiks veel lakkida kah.
Ei juhtu selle kuumaga miskit, pesta võiks neid kah aegajalt, vähemalt siis kui vahetad rattaid talv-suvi.

Mingilgi juhul ei ole mõtet pulbervärvida, aerosoolitada, hammeraiditada. Mõtet ei ole, kuid keegi ei keela ka ju.

Postitatud: 26 Aug 2008 14:34
Postitas mart154
prismast leidsin mingi aerosoolvärvi. mattmust...
kannatab 400 kraadi... püsib väga hästi igal pool peal...

Ja mis kõige tähtsam, isegi pidurivedelik ei võta seda lahti :)
soovitan soojalt!

Postitatud: 26 Aug 2008 17:51
Postitas Argo
Tänud kõigile. Nüüd pole muud kui tegutsema - eks aeg näitab kuida see kõik kestma jääb.
Hetkel siis plaan selline, et tagumised suportid lähevad pritsimisele ja siis koos esimestega galvaanikasse. Hiljem panen, kas veokasarja pinnavärvi või miskit kuumakindlat katteks peale ka.
Kui mahti saan siis panen pilte töökäigust siia teemasse, äkki kulub teistelegi marjaks ära.

Postitatud: 26 Aug 2008 19:06
Postitas Cardo
mul peaks veel valmiskujul suporteid alles olema, siis ei pea sa ise vaeva nägema, kui huvi

Postitatud: 26 Aug 2008 20:19
Postitas Argo
Cardo kirjutas:mul peaks veel valmiskujul suporteid alles olema, siis ei pea sa ise vaeva nägema, kui huvi
Mul lähevad enda viiekale vanema tüübi E24 suportid külge. Sul vast e28 omad riiulil :wink: Aga tänud pakkumast

Postitatud: 30 Sept 2008 19:07
Postitas Argo
Nüüd siis suportite taastamisest natuke pilte ja juttu. Aegade jooksul on e12 mudelile sobivaid suporteid siginenud mitme auto jagu. Nii saigi nad kõik riiulitelt kokku kraabitud ja hullemad liivapritsi saadetud. Algus oli siis selline:
Pilt
Liivapritsi jaoks ei eemaldanud ma ühtegi tolmukatet ega tuulutusniplit, lisaks sai piduritorude ühendus avadesse pimedad keeratud. Seda siis selleks, et vältida liiva sattumist suporti sisse ja kolvi tööpinnale. Liivapritsi saatsin ka ainult kõige hullemad jupid, teised pesin survepesuriga peale mõningast leotamist puhtaks. Peale liivapritsi nägid siis suportid välja sellised.
Pilt
Kerge rebane tekkis neile peale juba mõne päevaga, see õnneks ei sega kalvanikasse viimist. Kuna need suportid koosnevad kahest poolest siis alustasin nende lahti võtmist, sedasi oli lihtsam kolbe kätte saada. Roostesurm, suruõhk ja kullinokad olid kolbide eemaldamiseks vajalikud tööristad. Tolmukatted sai kruvikaga vaikselt maha meelitatud, seejärel lasin kolvi ja silindri vahele roostesurma.Peale mõningast leotamist üritasin siis kolvid liikuma saada. Minu arvates oli parim lahendus kolbi natuke sisse pressida ja siis kullinokkadega neid paremale vasakule keerata. Kui oli juba tunda, et kolb oma pesas liigub siis lasin suruõhuga nad vaikselt pesast välja. NB - suruõhuga seda tööd tehes peab ettevaatlik olema! Kolvi liikumine peab olema piiratud - muidu on oht kolviga pikki nägemist saada. Mina tegin seda kruustangide vahel, kolvi liikumine toimud siis kruustangi mokkade vahel. Viimane lõpp tuleb paraja purakaga, eriti kui alguses ei taha kolb väga liikuda:lol:
Peale kolbide eemaldamist sidusin paari käivad suportipooled nipukatega kokku ja saatsin kalvaanikasse. Nüüd siis enne ja pärast pildid.
Pilt
Pilt
Pilt
Selline posu sai neid seekord siis tehtud, nüüd saab paremad välja valida ja neid värvimiseks ette valmistama hakata.
Peab muidugi nentima, et muist suporteid on kehvasti kalvaniseeritud :? Hapet pole vist korralikult maha pestud ja seetõttu esineb tugevat roostet mõnedel detailidel. Eks peab need tükid ära puhastama ja teinekord uuesti viima:= Teine asi, mis kummaline oli, et piduripeasilindrilt ei tulnud happevannis värv maha ka peale kahe nädalast ligunemist?!? Peab käsitsi puhtaks tegema ja siis ka tagasi viima.