1. leht 2-st

E21 315 niiskelt/külmalt ei taha käivituda.

Postitatud: 05 Aug 2008 14:15
Postitas ullivilli
Olen siis sattunud sellise probleemi otsa, et külmalt ei taha korralikult käima minna.
Suht pikalt peab starterit käitama, kuni esimese turtsu teeb ja käima lääb.
Siis ka kohe ei taha kõiki pütte taha võtta ja rappub kõvasti, turtsub ja plärtsub.
Eriti annab tunda niiske ilmaga, kui näit üle 10h seisnud.
Kui juba mootor soe on või päeva jooksul on sõidetud, siis pole hullu midagi: paugust käima.

Algas see väikestviisi jaanipäevast, kuis kahtlustasin, et õhuvõtus vesi ja sealt ka karpasse jooksnud ja et sellest häda.
Plärtsus ja paukus ropult ja ikka tükk tegemist oli algul, et korralikult käima saada, nii et ka jääks.
Peale väljalaske vahetust, nagu annaks tihemini tunda.
Karpa keerati enne jaani paika ja süüde õigeks.

Millest selline probleem võis tekkida?
Vesi sisse ja siis ajas süüte v karpa vms paigast ära?
Või ei tahagi vesi sealt välja tulla või väljalaskes mingi õhu v millegi täidlasemagi klimp ees v äkki oopis midagi kolmandat.
Ei oska kuskilt poolt asjale läheneda.
Natuke nutune oleks teele ka jääda, hetkel tänu korralikule akule, mis jõuab starterit pikalt käitada, ainult liikuma saadudki.
Ideid kellegil?

Postitatud: 05 Aug 2008 14:33
Postitas Ruut
Kõrgepinge peksab tõenäoliselt kusagilt üle. Jagaja kaane all niiskus ja/või surnud kõrgepingejuhtmed.

Postitatud: 05 Aug 2008 14:46
Postitas tanele28
Jagajakaane all niiskus arvatavasti, sellist viga enda autodega ka olnd ja mul alati süüdalaseks olnud jagajakaan.

Postitatud: 05 Aug 2008 14:46
Postitas ullivilli
küünlajuhtmed on korralikud, need sai üle kontrollitud, kui süüte, klaapide jne regullis käisin. Ei tahaks uskuda, et nood minga kuuga nõnda ää mädanevad.
Või kust veel see kõrgepinge jookseb?
JAgaja kaane alla vaatan esimesel võimalusel.
Aga kas see niiskus sealt välja ei peaks minema pikema sõiduga ja soojaga jne?
Ja kui ta sealt välja ei taha minna, kuidas see sinna üldse sai :S

Postitatud: 05 Aug 2008 14:50
Postitas sysi
Vaata ka, et küünlajuhtmed korralikul peal oleks.

Postitatud: 05 Aug 2008 14:54
Postitas ullivilli
sysi kirjutas:Vaata ka, et küünlajuhtmed korralikul peal oleks.
Need on alles hiljuti pealt maha käinud ja korralikult peale tagasi pandud.
Aga eks ma kontrollin uuesti üle, nii kindluse mõttes.

Aga kuidas see seismise pealt mõjutada saab, et kui autot on päevas korra liigutatud, siis pole käivitamisega probleemi ja samuti käib täiesti korralikult, mulle ei jõua kohale. :?

Postitatud: 05 Aug 2008 14:56
Postitas Ruut
ullivilli kirjutas:küünlajuhtmed on korralikud, need sai üle kontrollitud,
Huvitav kuidas neid kontrolliti - visuaalselt või kasutati ka selleks mõnda mõõteriista?

Postitatud: 05 Aug 2008 15:31
Postitas ullivilli
mingit mõõteriistaga, millega süüdet sätiti ja üld-diagnost ära tehti.
Ma ei usu, et too herra niisama lahminud oleks.
Herraks siis Peep, kes mitmelgi foorumlasel täpsust nõudvad kruttimised ära teinud.

Postitatud: 22 Aug 2008 13:18
Postitas ullivilli
Nii saaga jätkub.
Ja pakkumisi on nii eri otstest, et lõppkokkuvõttes tuleks välja, et oleks aeg auto välja vahetada. Veel ei tahaks seda teha.

Igaljuhul teema ikka sama. Kui seisnud, ei luba ka mitte.
Viimane kord sai käima tõmmatud, siis läks, kuid sedagi üsna vaevaliselt.
Kui aga käima sai, mingi aja turtsus ja raputas, aga mootor soe, käis nagu kellavärk.
Vahetasin ära jagaja kaane, et välistada mingid mikropraod ja oli teine natukene ära põlenud otstega.
Rootorit peaks vast ka proovima.
Teine mis pakutud on, on kogu jagaja, kellegil oli samane häda olnud ja oli olnud. miks ei tea.
Kolmas, mis täna pakuti, oli süütebool, et vana ja ei kasvata pinget ülesse.
Ja siis muidugi see, et süüde varajane või kütust liiga palju/vähe jne.
Kas kellegil on ideid, kuidas seda saaks konkreetselt välja uurida, või ei jäägi mul muud üle, kui kogu süütesüsteem välja vahetada?

Postitatud: 22 Aug 2008 18:08
Postitas Priit
Kõigepealt veendud et kõik on nii nagu peab ja siis hakkad ükshaaval detaile proovima, kuni leiad vigase. See eeldab muidugi et sul on kõike (vähemalt) kaks.

Postitatud: 22 Aug 2008 19:13
Postitas ullivilli
OKei eks ma siis üritan kuidagist midagi välja mõelda....
Ses suhtes, et kui kellegil on veel mingaid ideid, mida veel võiks kontrollida või midagi ümber lükata, et sellest kohe kindlasti ei saa sellist fenomeeni tekkida, andke aga tulla.
Kõik mõtted teretulnud.

Postitatud: 22 Aug 2008 20:08
Postitas killer666
Kui need jagajakaaneklemmid on väga ära oxydeerunud , siis v6id neid mingi väga peene liivapaberiga puhastada ja samuti rootorit puhastada. Ja tasuks vaadata kas kaanes on keskel see sysi veel alles ja ega ta pole kinni jäänud.
Samas myyakse mingit sprayd , mida saab lasta jagajakaande ja juhtmetrele , et hoiab niiskust v6i aitab isoleerida ..ei tea , pole proovinud.

Susi ja katseta , kyll see viga välja tuleb...

Postitatud: 23 Aug 2008 12:19
Postitas trevi
kui soojalt läheb paugust käima, siis peaks äkki külmkäivituse osast viga otsima.

Postitatud: 23 Aug 2008 20:35
Postitas killer666
mittetoimiv tooreklapp ja ehk ka kiirenduspump:)?

ma prooviks kylmalt käivitades näpuga seda tooreklappi kinni lykata ja vaataks mis siis saab , kuidas käima läheb.

on sel ikka automaatne toores v6i käsitsi??

Postitatud: 23 Aug 2008 21:08
Postitas Priit
killer666 kirjutas:mittetoimiv tooreklapp ja ehk ka kiirenduspump:)?

ma prooviks kylmalt käivitades näpuga seda tooreklappi kinni lykata ja vaataks mis siis saab , kuidas käima läheb.

on sel ikka automaatne toores v6i käsitsi??
Kõigil e21'del (minuteada üldse BMW'del) on automaatne "toore" reguleerimine. See võib probleemikohaks olla küll!

Postitatud: 25 Aug 2008 00:29
Postitas ullivilli
Ok...
Näpin üle, kuna täis tõmbab küll.

Postitatud: 25 Aug 2008 13:42
Postitas valge välk
Panen ka oma 50 senti...

Kuna ta teeb sul seda trikki iga kord külmalt, siis saad ju kohe kontrollida, kas säde on (küünal maha, maandad ära ja vaatad, kas lööb sädet). Siit edasi kaks varianti:
- säde on, siis on bensiini teema ja variant karpasse natsa bensiini peale valada ja kui siis käima läheb on tõenäoliselt külmkäivituse süsteemis mingi kala
- sädet ei ole, siis liigud edasi mööda juhtmeid jällegi jagajani, süütepoolini jne.

Sul on vähemalt vedanud, et auto igakord jamab, palju hullem oleks kui teeb seda kaks korda nädalas, siis otsiksid küll lolliks ennast tõenäoliselt.

Postitatud: 25 Aug 2008 14:03
Postitas ullivilli
Küünlad ammu üle käidud, säde olemas... Ise kahtlustasin, et on liiga varajane vms.
Kuna aga soojastpeast käib, siis see on kahtlane.
Kütust peale valada ka ei näe väga sügavat mõtet, kuigi võibolla ma süsteemist valesti aru saanud.

Enihuu kui käiatud, siis küünlad tõmbab kütteseks.
Kui pikemalt hakkab lausa tagant välja ajama.

Kui käima saab, mida pikemalt seismisel starterist on lootusetu saada, sai tõmmatud: suht pikalt pidi sikutama.
Algul ei lubanud ka mitte, siis võttis kätte ja akkas natuke tööle.
algul gaasi hoides käis, lasin gaasi lahti, suri ära.
paar korda veel üritatud, siis jäi käima. pööretel pole väga vigagi, kuigi madalematel kipub turtsuma, rappuma, vabal rappub räigelt ja tahab välja surra.
Kui soojaks töötanud, käib nagu kellavärk ühtlaselt ja lääb paugust käima.
Korra päevas käivitanud ja sõitnud, pole häda.

Kohati starterist ka läinud, kui on kuivad ilmad olnud... käiab käiab, siis akkab lärtsuma ja lääb nagu. algus sama, turtsub, lärtsub, tahab välja sureda.

Jättes rohkem kui päevaks seisma võib minna kioskisse bussipiletit ostma.

Postitatud: 25 Aug 2008 14:55
Postitas killer666
no kui pikemalt seisab , siis käia teda agaära käima ketra...:D

siis v6ta kyynal maha , kui täitsa kuiv , siis ei saa kytet kätte , kui märg ,siis viga syytes..
Sellega saab juba pooled vead ellimineeruida:D

Postitatud: 25 Aug 2008 15:00
Postitas ullivilli
Mis mõttes käia, aga ära ketra? natuke võõras väljend see ketramine.