1. leht 1-st

Postitatud: 23 Okt 2004 22:45
Postitas nuga
Mis e21'te puudutab, siis neid pisemaid muudatusi tuli pidevalt. Suurim facelift toimus ´79 aastal.

'75 tagapaneeli kujundus sai teatava kriitika osaliseks ja tulede vahele lisadi must plastmasspaneel
'77 2,0l m10 mootor asendati 2,0 m20 mootoriga
'78 viidi sumpaotsad keskeltpoolt rohkem äärtele. Pisimuutused olid ka salongis näiteks suunatule-kojameeste lülitite kangid, istmereguleerimise kangid jms.
'79 muutused:
* kroompeeglid asendati plastmassist valmistatutega
* pisut muudetud näidikuteplokk ja armaturlaua kujundus
* pisut muudetud tagatuled
* muudetud esipõll
* m20 mootori elektriline jahutusventilaator asendati viskosiduriga varustatud sõlmega

Kui midagi veel meelde tuleb, siis lisan siia hiljem.

Postitatud: 23 Okt 2004 23:12
Postitas kustas
nuga kirjutas:'78 viidi sumpaotsad keskeltpoolt rohkem äärtele.
:shock: kas ennem siis oli summuti keskel nagu e23/e24/e28?
nuga kirjutas:pisut muudetud tagatuled
??? äkki mõni pilt?

Postitatud: 24 Okt 2004 13:39
Postitas sysi
pilti teistsugustest tagatuledest saad minu endise ed s'i kataloogist esimesi pilte vaadates.

sumpa teema, jah - oli suht keskel, aga mitte nii keskel kui e28.

Postitatud: 24 Okt 2004 13:57
Postitas nuga
Pilt

Siin on üks hea varase e21'e pilt. Erinevustena on siin näha:
* sumpaotsa asukoht
* mudelitähis on mustal ribal
* puudub tuledevaheline must plastmass
* tulede lampide paigutus on natuke teine

Postitatud: 26 Okt 2004 14:34
Postitas Arvo
nuga kirjutas: Kui midagi veel meelde tuleb, siis lisan siia hiljem.
Kui õieti mäletan toimusid 323i juures tehniliselt mõningad muudatused ka 80 aastal. Võin vabalt ka eksida, kui meeles katsun õhtul etkst üle kontrollida...

Veel teemasse: E24 on vist BMW mudelitest lähiajaloos küll kõige rohkem igasuguseid suuremaid ja väiksemaid muudatusi läbi elanud, 13 tootmisaasta jooksul iga aasta täiustati või muudeti mõne mudeli juures midagi :roll:

Postitatud: 26 Okt 2004 14:42
Postitas Arvo
nuga kirjutas: * puudub tuledevaheline must plastmass
Ilma selle tagumise musta plastikuta vähemalt alpina värvides näeb IMHO E21 kenam välja.

Postitatud: 26 Okt 2004 17:05
Postitas sysi
udukaid sai jah sellisel "kronsteiniga kinnitatud" kujul. ka minu omal on need olnud - tehasejuhtmed, kaitsmeplokis relee, 2-astmeline udutulede lüliti jms.

Pilt

siin pildil on nagu oleks stange peal? need udukad. pilt võetud siis kuldajastu '82 kataloogist.
minu omal olid stange all.

Postitatud: 28 Okt 2004 14:35
Postitas kustas
Minu 7er'il on stange sees kohad olemas(udukate jaoks), mõõdu järgi on nad samad mis e28'l ja e30'l.....aga lihtsalt augud on olemas, pole mingeid kinnitus kohti ega midagi... :( ...kahe-astmeline udukate lüliti on ka olemas, kuid mõlemast põlevad ainult tagumine udukas... kuid peaks vist nii olema, et esimeses astmes põlevad ainult esimesed ja teises astmes põlevad mõlemad, nii ees, kui taga. Olen sellist asja ka kuulnud, et seitsmestel on ära veetud juba tehases udukate juhtmed kõigil mudelitel(?) ja el. akende juhtmed on ka ära veetud...:) sugulase e30's on näiteks tehase poolt installeeritud esimesed el. aknad, sisu lhti võtmisel selgus, et ka tahaakendele on el. mootori juhtmed ära veetud...:)
udukaid, facelifti eelsel e23 variandil, olen näinud eestis ainult Entusiasti autol.....

Postitatud: 06 Mai 2005 16:56
Postitas nuga
Leidsin mõned pildid, mis näitavad hästi, milline nägi e21 salong välja päris alguses:
Pilt
Pilt
Pilt

Mõned silmahakanud erinevused võrreldes uuematega:
* näidikuploki tulukesed koosnevad kahest ribast
* tahho on ilma rohelise alata
* rool teistsugune
* suunatule - kojamehe lülitid teistsugused
* maki sahtlit polegi :?
* käigukangi nupp ja "nahk" teistsugused
* uksepolstrid teised
* istme liigutamise mehhanism
* tuledelüliti
* turvavööd
* esimesed turvavööd ei kinnitu mitte istmesse, vaid põrandasse?
* armatuuris on näidikud ja lambid kirjadega, mitte sümbolitega nagu hilisematel

Kas mul jäi midagi märkamata? :D
P.S. See masin on 203 km sõitnud :D

Postitatud: 06 Mai 2005 19:43
Postitas Jaan
E21-e puhul on minu arvates huvitav nüanss see, et seda leidub traditsioonilise "neljatulelise" kõrval ka "kahetulelisena". Pean siin silmas esitulesid. Ja loomulikult väga efektselt mõjub summuti - mis on toodud põhja alt kahele poole välja. Jätab sellise väga sportliku mulje 8)

Postitatud: 06 Mai 2005 21:28
Postitas tõnis
Istmete liigutamis mehhanism on sama lahendusega tehtud mis e3 l. Rool, käigukangi nahk, märktulukesed armatuuris on ka samasugused.

Postitatud: 06 Mai 2005 22:07
Postitas nuga
Jaan kirjutas:E21-e puhul on minu arvates huvitav nüanss see, et seda leidub traditsioonilise "neljatulelise" kõrval ka "kahetulelisena".
Tegelikult tehti kahetulelisi (315, 316, 316i, 318, 318i) rohkem kui neljatulelisi (320, 320i, 323i)... kuigi millegipärast on paljudele kahetulelistele pandud hiljem neli tuld - kas siis originaaltuledena või siis hella kitina suurtele tuledele lisaks.
Jaan kirjutas:Ja loomulikult väga efektselt mõjub summuti - mis on toodud põhja alt kahele poole välja. Jätab sellise väga sportliku mulje 8)
See on kahjuks või õnneks ainult 323i pärusmaa 8)

Postitatud: 09 Mai 2005 23:51
Postitas kustas
Minu arust on vanem/esimene keskonsool IMO kenam/sobivam (salongi soojenduse nuppude paigutus/lahendus).

Postitatud: 10 Mai 2005 03:33
Postitas Bronco
kustas kirjutas:Minu arust on vanem/esimene keskonsool IMO kenam/sobivam (salongi soojenduse nuppude paigutus/lahendus).
maitse asi jah... mulle näiteks ei meeldi jälle see vanem eriti :P

Postitatud: 10 Mai 2005 09:55
Postitas kustas
Tegelt üldse need viimased pildid mulle aina rohkem meeldivad. Ja see rool. 8)

Vaatad neid pilte ja mõtled, et oleks endal selline. Lükkad üllari (ülikond) selga, ajad rinna kummi ja roolid täiest väest mööda linna ringi. :D 8)
Sellisel peaks siis juba ka plekkveljed olema, nende kroom kapslitega...

Postitatud: 10 Mai 2005 14:29
Postitas Bronco
e21 puhul pole küll kroomkapslitega plekkvelgedest kuulnud :?

rool on aga peale facelifti täpselt samasugune :P

ning alles oli ju üks 316 müüa (just selline vanem tüüp) ja hinda oli ka ainult 1.5k
pead rohkem silmad lahti hoidma, ning ühe ära ostma, vaikselt taastama hakkama...

Postitatud: 10 Mai 2005 14:41
Postitas nuga
Bronco kirjutas:e21 puhul pole küll kroomkapslitega plekkvelgedest kuulnud :?
Servadele käivad kroomvõrud on küll täitsa olemas. Eestis küll kahjuks pole silma hakanud:
Pilt

Muide, tartus liigub kah üks '76 320 (või 320i). Omaniku kontakti küll pole, aga see võiks taastamiseks päris sobiv isend olla :)

Postitatud: 10 Mai 2005 14:48
Postitas nuga
Bronco kirjutas:rool on aga peale facelifti täpselt samasugune :P
Sarnane, aga mitte samasugune ;)
Eelmistl piltidel nähtud kõige vanemat rooli kasutati vist ainult paar esimest aastat. Uuem rool on selline:
Pilt

Postitatud: 10 Mai 2005 18:37
Postitas nuga
Muide neid kõige tavalisemaid e21'e roole tehti ka nahkkattega :)

Postitatud: 05 Sept 2005 11:40
Postitas nuga
Veel paar tähelepanekut nende varaste e21'e piltide osas. Soenduse reguleerimise paneelil on kirjad vertikaalis, bauril näiteks on horisontaalis, analoogkella sättimise nupp on teises kohas, ventilaatori ja sigaretisüütaja nupud on teistsuguse kirjaga.
'75 - '76 e21 seega on hilisematest ikka hoopis erinev :?