BMW 3,0 S/A e3 1975a. Tõnis
Postitatud: 26 Apr 2005 00:28
Kuna oma e21 teemas lubasin suure suuga et e21 ehitus on käeharjutus enne tõsisemat projekti, siis nüüd panengi oma teise auto teema ülesse.
Kõik sai alguse sellest et kodanik Nuga oli jälle haijahil käinud ja ühe huvitava e3 oma objektiivi ette leidnud (see oli siis 2004 aasta sügisel). Mind jäi see auto kummitama, asi tundus ülihuvitav. Kuna sügisel läksin noaalla siis jäi selle auto ostu plaan teisejärguliseks ja huvi vajus natuke ära. Terve talve tiirlesid ikka mõtted vaikselt uue projekti ümber, ei suutnud otsustada kas e23, e24 või siis see e3. Kui olin oma e21 keretöödega valmis saanud siis olin päris kindel et saaksin e3 kere taastamisega ka hakkama, niiet sõelale jäi e3
.
Nüüd siis tuli otsustav tõuge ja otsustasin selle õnnetu seisva e3 ära osta, mis muidugi ei läinud nii lihtsalt kui esialgu lootsin.
Sai siis ühel heal päeval sõbra jeebi taha rendi treiler pandud ja Otepäe poole sõitma hakatud (eelnevalt olin omanikuga telefoni teel suhelnud ning Sysi veelkord kaameraga luurele saadetud).
Kohalejõudes avanes üpris nukker vaatepilt (piltidelt tundus auto tunduvalt paremas seisukorras), jõudsin juba mõelda et kirjutan kütuse ja treileri rendi raha korstnasse ja sõidan ilma autota koju tagasi. Aga peale mõningast lähemat uurimist läks meeleolu positiivsemaks, auto ise küllaltki komplektne, kapotialune viisakamgi kui minu eelnevalt taastataval e21 l, mattidealune ka suht kõva alles, ainuke mure on tagumiste koobastega ja pagasniku põhjaga, need suht läbi. Kuna eelmisel omanikul olid vahepeal väiksed taastamisplaanid siis oli Rootsi romulatest mõned jupid ka varuks toodud. Vaatsin jupimajanduse ka üle ning peale mõningast hinnaüle rääkimist lõime käed, auto sai maaseest välja kistud ning treilerile tõmmatud ning võiski alata sõit Tartu ARK poole.
Siin auto treilerile pandult:

Nüüd siis ARK i jõudes algasid probleemid. Tuli välja üks ülevaataja ja peale mõningast kerenumbri uurimist teatas et tema ei leia auto seeriat või marki nagu ta nimetas. Tuli siis teine spetsialist, mõlemas ütlesid et see BMW 3,0 ei ole selle auto mark vaid mootori võimsus, peale mõningat arutelu leidsid nad et see auto on kuuesajane
. Selgitasin neile et ei ole ja üldse kuuesajaseis tehti ainult coupesid, nemad aga et kuueseid on ka sedaane
. Ütlesid et sellist autot nagu mul on ei ole olemas ja mingu ma neile selle tõestuseks infot otsima
. Läksime siis Tartu UM i ja küsime auto kohta paberit. UM st ei osatud midagi öelda ega mingit paberit anda (seega siis paberit mis tõestaks et see auto on BMW 3,0 S/A), saatsid vin koodiga koos kirja Saksamaale tehasesse, nüüd ootame siis vastust, kui seda üldse tuleb
.
Sai siis uuesti ARK i mindud ja küsisin mida mul konkreetselt on vaja neile tõestada. Öeldi et vaja on auto andmeid. Kuna Tartu minujaoks täiesti tundmatu koht ja kodust kaugel siis võtsin ühendust Sysiga kes vaatamatta oma kehvale tervislikule seisundile kiirustas internetti ja hakkas infot otsima. Peale mõningat otsimist siis luges mulle telefoni teel igasuguseid auto strateegilisi mõõte ette ja ma panin nad paberi tükikesele kiiruga kirja. Läksin siis selle paberiga uuesti ARK spetsialistide juurde, need vaatasid neid andmeid ja võtsid Tallina ARK bürooga ühendust (seal pidi tööpäev lõppema kohe paari minuti pärast, seega jäi väike varjant et seepäev ei saagi asja korda). Tallinnas siis sisestati andmebaasi uus mudel BMW 3,0 S
. Sai siis kõik andmed arvutisse sisestatud ja hakkasime pabereid vormistama, järsku avastasid ARK mehed et auto küllalt vana ja võiksin hoopid uunikumi pabereid ja numbreid taotlema hakata (siis kindlustuses jne. soodustused). Kuna mul totaalne kopp asjast ees siis nõudsin omale uues euronumbrid ja tulin tulema. Koduteel auto passi sirvides leidsin ikka ühe apsaka, avaldusse olin märkinud auto värviks pruun aga nemad olid kirja pannud punane
, see selleks, auto vähemalt arvel nüüd. Ja tahaksin südamest tänada Sysit selle hindamatu abi eest mis ta sellel päeval osutas
.
Teinepäev kodus siis võtsin kõigepealt igasuguseid puhastusvahendeid ja hakkasin autolt 9 aasta saasta maha küürima (auto oli seisnud juba 1996 aastast saati). Mida rohkem saasta maha sai seda rõõmsamaks meel läks, päris iludus hakkas välja tulema. Päris palju kroomi ja poleeritud alumiiniumi ja kõik väga hästi säilinud selle saasta kihi all
. Sisu sai ka üle küüritud, blüüs istmekatted olid päikese käes nii ära põlenud et tolmuimejaga tuli osa blüüsi karva ära, jäi ainult riie.
Mõned pildid ka siis autost peale pesu:

















Päris omapärane võti on autol:

Mõned jupid ka kaasa, nendest 4 BBS velge ja Kolm Alpina replicat (kui kellelgi on ühte või kahte juurde pakkuda oleksin tänulik):

Nii selleks korraks siis piisab kirjutamisest, järgmine kord tuleviku plaanidest ja autost enesest natuke lähemalt
.
Kõik sai alguse sellest et kodanik Nuga oli jälle haijahil käinud ja ühe huvitava e3 oma objektiivi ette leidnud (see oli siis 2004 aasta sügisel). Mind jäi see auto kummitama, asi tundus ülihuvitav. Kuna sügisel läksin noaalla siis jäi selle auto ostu plaan teisejärguliseks ja huvi vajus natuke ära. Terve talve tiirlesid ikka mõtted vaikselt uue projekti ümber, ei suutnud otsustada kas e23, e24 või siis see e3. Kui olin oma e21 keretöödega valmis saanud siis olin päris kindel et saaksin e3 kere taastamisega ka hakkama, niiet sõelale jäi e3

Nüüd siis tuli otsustav tõuge ja otsustasin selle õnnetu seisva e3 ära osta, mis muidugi ei läinud nii lihtsalt kui esialgu lootsin.
Sai siis ühel heal päeval sõbra jeebi taha rendi treiler pandud ja Otepäe poole sõitma hakatud (eelnevalt olin omanikuga telefoni teel suhelnud ning Sysi veelkord kaameraga luurele saadetud).
Kohalejõudes avanes üpris nukker vaatepilt (piltidelt tundus auto tunduvalt paremas seisukorras), jõudsin juba mõelda et kirjutan kütuse ja treileri rendi raha korstnasse ja sõidan ilma autota koju tagasi. Aga peale mõningast lähemat uurimist läks meeleolu positiivsemaks, auto ise küllaltki komplektne, kapotialune viisakamgi kui minu eelnevalt taastataval e21 l, mattidealune ka suht kõva alles, ainuke mure on tagumiste koobastega ja pagasniku põhjaga, need suht läbi. Kuna eelmisel omanikul olid vahepeal väiksed taastamisplaanid siis oli Rootsi romulatest mõned jupid ka varuks toodud. Vaatsin jupimajanduse ka üle ning peale mõningast hinnaüle rääkimist lõime käed, auto sai maaseest välja kistud ning treilerile tõmmatud ning võiski alata sõit Tartu ARK poole.
Siin auto treilerile pandult:

Nüüd siis ARK i jõudes algasid probleemid. Tuli välja üks ülevaataja ja peale mõningast kerenumbri uurimist teatas et tema ei leia auto seeriat või marki nagu ta nimetas. Tuli siis teine spetsialist, mõlemas ütlesid et see BMW 3,0 ei ole selle auto mark vaid mootori võimsus, peale mõningat arutelu leidsid nad et see auto on kuuesajane




Sai siis uuesti ARK i mindud ja küsisin mida mul konkreetselt on vaja neile tõestada. Öeldi et vaja on auto andmeid. Kuna Tartu minujaoks täiesti tundmatu koht ja kodust kaugel siis võtsin ühendust Sysiga kes vaatamatta oma kehvale tervislikule seisundile kiirustas internetti ja hakkas infot otsima. Peale mõningat otsimist siis luges mulle telefoni teel igasuguseid auto strateegilisi mõõte ette ja ma panin nad paberi tükikesele kiiruga kirja. Läksin siis selle paberiga uuesti ARK spetsialistide juurde, need vaatasid neid andmeid ja võtsid Tallina ARK bürooga ühendust (seal pidi tööpäev lõppema kohe paari minuti pärast, seega jäi väike varjant et seepäev ei saagi asja korda). Tallinnas siis sisestati andmebaasi uus mudel BMW 3,0 S



Teinepäev kodus siis võtsin kõigepealt igasuguseid puhastusvahendeid ja hakkasin autolt 9 aasta saasta maha küürima (auto oli seisnud juba 1996 aastast saati). Mida rohkem saasta maha sai seda rõõmsamaks meel läks, päris iludus hakkas välja tulema. Päris palju kroomi ja poleeritud alumiiniumi ja kõik väga hästi säilinud selle saasta kihi all

Mõned pildid ka siis autost peale pesu:

















Päris omapärane võti on autol:

Mõned jupid ka kaasa, nendest 4 BBS velge ja Kolm Alpina replicat (kui kellelgi on ühte või kahte juurde pakkuda oleksin tänulik):

Nii selleks korraks siis piisab kirjutamisest, järgmine kord tuleviku plaanidest ja autost enesest natuke lähemalt
