Alpina B3 3.3 #554 2002
Postitatud: 23 Okt 2025 15:06
See juhtus 2021 aasta kokkutulekul Võrtsjärve ääres. Jouni pani peale sauna minusse pisiku millest enam lahti ei saanud. Tal oli Soomes üle üks e46 kerel Alpina B3. Hind sai räägitud sobivaks ja 11 päeva hiljem olid olemas rahapakk ning laevapiletid ja plaan autole järele minna. Väga ei mõelnudki vaatama minemisele kuna Jouni autode kvaliteet on vast kõigile teada.
Laevareisil torgiti vastavalt olukorrale riigis pulgaga nina ning tagasi ei saadetud. Edasi läks sama libedalt, Jouni tuli sadamasse vastu ja sõit viis otse tuttava autodiileri juurde kes oli auto müügiks ülesse löönud. Diileril oli seal saalis veel palju huvitavat..
Aga Alpina tundus kohe tõeliselt sile- üks eelmistest omanikest oli automaaler. Pildimaterjali järgi võiks arvata et iga talv teda hakkas miski häirima ja sai jälle paremaks tehtud. Värsked olid hõbetriibud auto külgedel, veel värskemad originaalveljed tutikate Michelini rehvidega. Ja olemas kogu originaalne paberimaterjal koos paki arvetega. Kui ma nüüd ei eksi ulatus auto ajalugu Soomes tagasi aastani 2004 (42228 km) ja kõik on täidetud kuni tänaseni!
Sisu on "tavaline" manuaal must sport nahk. Kast vahetab käike ise, sellest on roolil ka toredad Alpina switchtronicu nupud. Katuseluuk, must lagi, taga ruloo..
Väike prooviring ja kaup oli tehtud. Oh nende silmasid, virolainen tuli sularaha pakiga autot ostma.. see tundus kõigile sobivat. Ja juba olimegi peale Maci ning Biltema külastust pealelõunase praami järjekorras.
Alpinat ostes tasub aga juba eelnevalt valmis olla - meie TRAM menetleb selliste arvele võttu alati mitte rohkem ega vähem kui seaduses ette nähtud 30 päeva. Sellest suudeti sealjuures nende kolmekümne päeva möödudes teha manuaalkastiga auto..
---
Mõni viga või siis featuur oli Alpinal ka varuks. Ega ma ei eeldanudki et ma uut autot ostmas käisin.
Kogu piduriring oli justkui uus aga päevad peale koju jõudmist, sõites öisesse Ülemistesse pildistama jäid kergelt peale tagapidurid. Kogu ringis olid ainult tagumised supportid need mis "vanad" jäänud. Kiirelt otsisin taastatud BMW omad - Alpina kasutas seal 330d omasid.
Soome autole omane Defa süsteem leidis koha teise, e90 Alpina D3 küljes.. sellest mõni teine kord. B3'ega ei ole kunagi plaanis talvel sõita ja sinna seda vaja ei olnud.
CD-Box näis olevat ühendatud aga ei toiminud, heli ei tulnud - sinna oli leiutatud Bluetooth mis lendas sealt suure kaarega minema ning taastatud sai algupärane seis.
No ja see langeva paneeli all olev kasseti pesa toob naeratuse näole
CD'ga NAVI asendasin DVD omaga ning see õnnestus uuendada kusagile 2017 aasta kaardile, asi seegi. CD omaga Tallinnast Münchenisse sõites tuleks teha neli või viis sirutamise peatust plaadi vahetamiseks
Olid ajad..
Mootori poolelt muidugi natuke või kohe päris kõvasti noomiks eelnevalt hooldust teinud tehnikut. Rihmaliinis oli kole kahtlane heli milles esialgu sai süüditatud kliima pumpa. Aga rihma vahetuse käigus kukkus sisuliselt pooleks vägistatud rihma pinguti. Sinna oli pandud BMW VIN’i järgi E46 330i sobilikud tükid ja rihm aga mootor on ju S52B32 baasil ehk hoopis E36. "Weitere Bauteile siehe E36 328i" ütleb manual. Õiged jupid küljes käib kõik nagu siidi.
Aga ega see ongi loterii mis tükid seal kasutuses on - kütuse filtri tellisin ikka vale (330i oma aga vaja samuti vanem 328i
)
Selle ajastu mootorile kohaselt lekkis ning hakkas rohkem lekkima ka klapikaane tihend. S52 mootoril on ka juba plastikust klapikaas. Kusagilt jäi silma et on tehtud ka metallist kaant ja üks selline õnnestus Leedust ka leida ning korralikuks kohendada. Ühe vanosega metallist kaant millel on õlikork eespool pandi ainult väga lühikest aega M52 mootorile E36 kerel. Täna on kõik sellele viitav info ka kataloogidest kadunud ning asendatud plasti infoga (ka poldid ja tihendid!).
See "projekt" lõppes aga nii et päris pidama leket ei saanud. Eks tuleb üle teha.
Ja kohe algusest tuleb täisgaasil aga ainult mõnikord kardaani vibra. Sellega peab veel tegelema. Vast on tegemist kardaani ja diffri vahel oleva leevendiga või kuidas iganes seda nimetatakse.
Kokkuvõtvalt on tegemist igati korraliku ja kaugelt üle keskmise e46'ga mis küll vähemalt praegu veedab kogu oma aja garaažis katte all. Võibolla ootab aega mil tänavatel "tava" nelikümmendkuusi enam niiväga ei liiguks. Ilmselt lihtsalt seda et ma temaga sõidaksin.
Laevareisil torgiti vastavalt olukorrale riigis pulgaga nina ning tagasi ei saadetud. Edasi läks sama libedalt, Jouni tuli sadamasse vastu ja sõit viis otse tuttava autodiileri juurde kes oli auto müügiks ülesse löönud. Diileril oli seal saalis veel palju huvitavat..
Aga Alpina tundus kohe tõeliselt sile- üks eelmistest omanikest oli automaaler. Pildimaterjali järgi võiks arvata et iga talv teda hakkas miski häirima ja sai jälle paremaks tehtud. Värsked olid hõbetriibud auto külgedel, veel värskemad originaalveljed tutikate Michelini rehvidega. Ja olemas kogu originaalne paberimaterjal koos paki arvetega. Kui ma nüüd ei eksi ulatus auto ajalugu Soomes tagasi aastani 2004 (42228 km) ja kõik on täidetud kuni tänaseni!
Sisu on "tavaline" manuaal must sport nahk. Kast vahetab käike ise, sellest on roolil ka toredad Alpina switchtronicu nupud. Katuseluuk, must lagi, taga ruloo..
Väike prooviring ja kaup oli tehtud. Oh nende silmasid, virolainen tuli sularaha pakiga autot ostma.. see tundus kõigile sobivat. Ja juba olimegi peale Maci ning Biltema külastust pealelõunase praami järjekorras.
Alpinat ostes tasub aga juba eelnevalt valmis olla - meie TRAM menetleb selliste arvele võttu alati mitte rohkem ega vähem kui seaduses ette nähtud 30 päeva. Sellest suudeti sealjuures nende kolmekümne päeva möödudes teha manuaalkastiga auto..
---
Mõni viga või siis featuur oli Alpinal ka varuks. Ega ma ei eeldanudki et ma uut autot ostmas käisin.
Kogu piduriring oli justkui uus aga päevad peale koju jõudmist, sõites öisesse Ülemistesse pildistama jäid kergelt peale tagapidurid. Kogu ringis olid ainult tagumised supportid need mis "vanad" jäänud. Kiirelt otsisin taastatud BMW omad - Alpina kasutas seal 330d omasid.
Soome autole omane Defa süsteem leidis koha teise, e90 Alpina D3 küljes.. sellest mõni teine kord. B3'ega ei ole kunagi plaanis talvel sõita ja sinna seda vaja ei olnud.
CD-Box näis olevat ühendatud aga ei toiminud, heli ei tulnud - sinna oli leiutatud Bluetooth mis lendas sealt suure kaarega minema ning taastatud sai algupärane seis.
No ja see langeva paneeli all olev kasseti pesa toob naeratuse näole
CD'ga NAVI asendasin DVD omaga ning see õnnestus uuendada kusagile 2017 aasta kaardile, asi seegi. CD omaga Tallinnast Münchenisse sõites tuleks teha neli või viis sirutamise peatust plaadi vahetamiseks
Mootori poolelt muidugi natuke või kohe päris kõvasti noomiks eelnevalt hooldust teinud tehnikut. Rihmaliinis oli kole kahtlane heli milles esialgu sai süüditatud kliima pumpa. Aga rihma vahetuse käigus kukkus sisuliselt pooleks vägistatud rihma pinguti. Sinna oli pandud BMW VIN’i järgi E46 330i sobilikud tükid ja rihm aga mootor on ju S52B32 baasil ehk hoopis E36. "Weitere Bauteile siehe E36 328i" ütleb manual. Õiged jupid küljes käib kõik nagu siidi.
Aga ega see ongi loterii mis tükid seal kasutuses on - kütuse filtri tellisin ikka vale (330i oma aga vaja samuti vanem 328i
Selle ajastu mootorile kohaselt lekkis ning hakkas rohkem lekkima ka klapikaane tihend. S52 mootoril on ka juba plastikust klapikaas. Kusagilt jäi silma et on tehtud ka metallist kaant ja üks selline õnnestus Leedust ka leida ning korralikuks kohendada. Ühe vanosega metallist kaant millel on õlikork eespool pandi ainult väga lühikest aega M52 mootorile E36 kerel. Täna on kõik sellele viitav info ka kataloogidest kadunud ning asendatud plasti infoga (ka poldid ja tihendid!).
See "projekt" lõppes aga nii et päris pidama leket ei saanud. Eks tuleb üle teha.
Ja kohe algusest tuleb täisgaasil aga ainult mõnikord kardaani vibra. Sellega peab veel tegelema. Vast on tegemist kardaani ja diffri vahel oleva leevendiga või kuidas iganes seda nimetatakse.
Kokkuvõtvalt on tegemist igati korraliku ja kaugelt üle keskmise e46'ga mis küll vähemalt praegu veedab kogu oma aja garaažis katte all. Võibolla ootab aega mil tänavatel "tava" nelikümmendkuusi enam niiväga ei liiguks. Ilmselt lihtsalt seda et ma temaga sõidaksin.