1. leht 1-st
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 11 Juun 2024 09:55
Postitas Ruut
Pilte ei näe.
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 13 Juun 2024 15:19
Postitas Arvo
See on küll vägev projekt. Kas mingid muistsed keretööde jäljed on alumise ringi peal näha?
Kas viitsid natuke pikema loo ka kirja panna, mis selle masina taust on ning kuidas Eestisse sattus?
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 28 Juun 2024 19:56
Postitas siim528
Tere kõigile vanatehnikahuvilistele.
Auto müügikuulutuse leidsin blocekt.se keskkonnast. Kirjutasin ja helistasin, sain mõned lisapildid ja natuke infot, leppisime hinna kokku ja sõit Malmösse võiski alata. Läksin hea sõbra ja enda autoga treiler sabas Tartust Klaipedasse ning sealt laevaga Malmösse. Auto oli nn valmis pandud, rehvid olid täis ja üleliigseid asju tee peal ees ei olnud. Kontrollisin numbrid ja dokumendid üle ning auto sai suhteliselt väikese vaevaga treilerile. Omanik jõudis veel mulle näidata paari müügisolevat masinat (MB 450slc, BMW e3 ja e23 745ia). Õhtuks jõudsin tagasi sadamasse ning hommikuks taas Klaipedasse.
Auto ajalugu ei ole päris selge (vin 2210317, kui kellelgi on infot siis oleksin väga tänulik).
Auto ise peaks olema toodetud 1972 ning registreeritud uuena Rootsis 1976. Viimane sõit väidetavalt tehtud 1997, peale mida seisnud kuuri all.
Auto oli ostes osaliselt lahtivõetud ja alustatud keretöödega. Ma värvisin ta ise aerosooliga ühtlasemaks ja panin kokku kuidagi moodi. Eesmärk oli auto arvele saada ja see mul ka õnnestus.
Järgmine eesmärk on mootor tööle saada ning proovitiir teha.
Puhastasin mootori väljast enamaltjaolt ära ja kepsu ei märganud. Starteri sain ka hooldusest kätte ning külge tagasi. Nüüd vaja kompressioonid ära mõõta.
Tundub et keegi on sealt kunagi karpad ära virutanud. Need mis autoküljes on sinna lihtsalt visatud augutäiteks ning jagaja on täiesti puudu.
Olen jagaja otsingul. Mis te arvate kas panen originaali (kontaktidega), uuema m30 küljest või näiteks 123ignitioni oma.
Tänud kaasa elamast
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 29 Juun 2024 08:31
Postitas Tartlane
siim528 kirjutas: 28 Juun 2024 19:56
Tere kõigile vanatehnikahuvilistele.
Auto müügikuulutuse leidsin blocekt.se keskkonnast. Kirjutasin ja helistasin, sain mõned lisapildid ja natuke infot, leppisime hinna kokku ja sõit Malmösse võiski alata. Läksin hea sõbra ja enda autoga treiler sabas Tartust Klaipedasse ning sealt laevaga Malmösse. Auto oli nn valmis pandud, rehvid olid täis ja üleliigseid asju tee peal ees ei olnud. Kontrollisin numbrid ja dokumendid üle ning auto sai suhteliselt väikese vaevaga treilerile. Omanik jõudis veel mulle näidata paari müügisolevat masinat (MB 450slc, BMW e3 ja e23 745ia). Õhtuks jõudsin tagasi sadamasse ning hommikuks taas Klaipedasse.
Auto ajalugu ei ole päris selge (vin 2210317, kui kellelgi on infot siis oleksin väga tänulik).
Auto ise peaks olema toodetud 1972 ning registreeritud uuena Rootsis 1976. Viimane sõit väidetavalt tehtud 1997, peale mida seisnud kuuri all.
Auto oli ostes osaliselt lahtivõetud ja alustatud keretöödega. Ma värvisin ta ise aerosooliga ühtlasemaks ja panin kokku kuidagi moodi. Eesmärk oli auto arvele saada ja see mul ka õnnestus.
Järgmine eesmärk on mootor tööle saada ning proovitiir teha.
Puhastasin mootori väljast enamaltjaolt ära ja kepsu ei märganud. Starteri sain ka hooldusest kätte ning külge tagasi. Nüüd vaja kompressioonid ära mõõta.
Tundub et keegi on sealt kunagi karpad ära virutanud. Need mis autoküljes on sinna lihtsalt visatud augutäiteks ning jagaja on täiesti puudu.
Olen jagaja otsingul. Mis te arvate kas panen originaali (kontaktidega), uuema m30 küljest või näiteks 123ignitioni oma.
Tänud kaasa elamast
Potensiaali tundub olevat ja edu toimetamistel. Jagaja teemast, kuigi ma ise jauran M10 mootoriga ning m30st väga ei tea, siis mainin ära, et vähemalt m10l on vana kontaktidega jagajal ja peale 80. aastat tulnud uuema tüübi jagajal erinev pöörlemissuund. Vanema kontaktidega jagaja suund oli päripäeva ning uuem pöörleb vastupäeva. Seega kui m30l sama asi, siis ei pruugi sa seda uuemat seal toimima saada.
Minust targemad oskavad kindlasti m30 kohta rohkem valgustada.
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 30 Juun 2024 20:39
Postitas siim5
Terv
Hull vana oled ja ilus auto ka
Suurt edu ja närvi ettevõtmistes !
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 08 Juul 2024 08:58
Postitas Arvo
Ma ise vist paneks sellise auto peale originaalse katkestiga jagaja. See auto on juba sedasorti uunikum, kus kontaktivahe sättimine iga hooaja alguses on osa "paketist" ja omaette elamus.
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 17 Aug 2024 23:34
Postitas siim528
Paar päeva tagasi andis mootor elumärke. Nüüd vaja jahutus lõpuni kokku panna ning vaakum. Olen leidnud erinevaid lahendusi, aga nii nagu minul pole veel trehvanud. Tagumise karpa küljes on üks vaakumi ots mis lõpeb sisselaskes. Ning esimese küljes on kaks otsa, millest üks lõppeb sisselaskes ja teine on hetkel tundmatu. Lisaks siis üks ots jagaja küljes. Hetkel peal 80 aasta 528 jagaja.
Olen väga tänulik kui kellelgi on infot vaakumi õige asetuse kohta!

- 20240818_002009.jpg (2.07 MiB) Vaadatud 22060 korda
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 18 Aug 2024 08:44
Postitas Ruut
E23 olen näinud samasugust kahe karpaga sisselaset. Kas sealt ei saa vaakumi osas malli võtta?
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 19 Aug 2024 07:37
Postitas Arvo
Mul 635 jagajasse läheb 2 vaakumvoolikut (reguleeritakse süüdet varajasemaks või hilisemaks). Sul need on küljes?
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 29 Aug 2024 23:36
Postitas siim528
Mul läheb jagaja külge ainult üks voolik.

- 20240829_234625.jpg (2.55 MiB) Vaadatud 20116 korda
Muus osas hakkab asi ilmet võtma ja on lootust proovisõiduks.

- 20240814_204912.jpg (3.14 MiB) Vaadatud 20116 korda

- 20240617_174650.jpg (3.62 MiB) Vaadatud 20116 korda
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 03 Sept 2024 18:36
Postitas siim528
Nonii. Kütus on paagis ja näidikud töötavad. Jahutus on küljes ja vedelik sees. Mootor töötab, läheb pöördesse, temp püsib normis, tagant ei suitse, vedelikud ei segune, tühikäik on natuke kõrge, jätab kergelt vahele (vanad küünlad, juhtmed piibud, jagajakaas). Aga mure on selline, et väljalaskekollektorist tilgub õli. Ilmselt jõuab see sinna väljalaskeklapi tihendi vahelt. Ehk siis kaan maha.
Oskab keegi öelda mis W/N-is müüdaval plokikaanetihendil paksus on? Originaal vist 1,8mm?
Hetkel seis selline, käivitamise ajal oli õhupuhasti ka küljes ning hetkel vaakumid pimedaks tehtud.

- 20240829_234542.jpg (1.92 MiB) Vaadatud 17584 korda
Kütusetaseme andur vajas tinutamist, nüüd töötavad nii näidik kui ka tuli.

- 20240831_170540.jpg (2.43 MiB) Vaadatud 17584 korda
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 09 Okt 2024 12:57
Postitas siim528

- 20241008_183457.jpg (1.95 MiB) Vaadatud 13273 korda

- 20241008_183511.jpg (2.66 MiB) Vaadatud 13273 korda

- 20241008_183518.jpg (2.96 MiB) Vaadatud 13273 korda
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 11 Okt 2024 07:52
Postitas Arvo
Kas tuleb suurem remont, kuidas kompressioonid silindrites olid?
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 10 Jaan 2025 22:53
Postitas siim528
Kompressioonid olid salongi poolt alates 12.4 12.8 13.6 13.3 12.9 11.8
Sain mootori enam-vähem töökorda aga keretööde aeg pressis peale ja päris rahule ei jäänud. Karburaatorid vajaksid ikkagi lahtivõtmist (hetkel reguleerisin väljast niipalju kui oskasin) ja jagaja vajab tähelepanu. Eks vaatab edasi kui kere värvitud. Hetkel seis selline.

- 20250105_180941.jpg (2.53 MiB) Vaadatud 8298 korda

- 20250104_233728.jpg (1.96 MiB) Vaadatud 8298 korda

- 20250104_233718.jpg (2.77 MiB) Vaadatud 8298 korda
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 11 Jaan 2025 11:14
Postitas TUUR
Suht karm, aga vast oli ette-ennustatud olukord.

Kardaks, et, kunas ülejäänu on restaureerimise-poolne, siis kere ka väga kiiruga tehtud ei saa. Püsivat kannatust!
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 13 Jaan 2025 21:25
Postitas siim528
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 14 Jaan 2025 16:14
Postitas Arvo
Minuarust pole siin karmi midagi. Pigem ütleks, et 70ndate aastate masina kohta väga heas korras kere.
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 29 Jaan 2025 23:00
Postitas siim528
Re: BMW 3.0 CS `72a
Postitatud: 28 Apr 2025 18:39
Postitas siim528