Septembrikuu. Roolikarpi pole ikka veel leidnud, kuigi üks potensiaalne variant on õhus.
Igavusest kiskusin enda piduse karbi lahti. Ehk saab ise korda teha?

Niisiis, mis on karul kõhus?
Fakt on see, et nö põlve otsas ja viiliga pole siin midagi parandada. Ehk keegi targem seletaks üldse, kuidas selliseid koonushammasrattaid, mis on omakorda veel kumerad üldse taastatakse?
Määrisin kõik sisse, vahetasin tiguajamis kuulid jne ladusin uuesti kokku tagasi ja konstateerisin fakti, et roolilõtk on endiselt omal kohal
Aga vähemalt silmal on nüüd ilus vaadata
Kuna sai roolivärgiga tegeletud siis sai ühe hooga lahti kistud ka roolivõimu pumba(d).
Lahtisaamisega oli muidugi paras peavalu, kõik mis vähegi sai oli kinni roostetanud või kiilunud. Reduktsiooniklappi avades sain seal varitsenud vedru ja ATF õliga korralikult vastu silmnägemist. Mitmete ebaõnnestunud katsete järel sain lõpuks pumba koostanud inseneri loogikale pihta ja asi laguneski mu käte vahel justkui iseenesest laiali.
Avastasin veel, et sama aastanumbriga ZF roolivõimupumpad võivad mingil määral erinevad olla, kusjuures mudeli nr on identne.
Profülaktika mõttes ostsin pumpadele uued laagrid, kuna mäletamist mööda undas varem rooli keerates korralikult (see oligi pumpade legotamise peapõhjus). Avastasin, et lisaks on pumba sees kohe kuullaagri taga ka üks rulllaager, paraku seda ei suutnud mulle ükski laagripood pakkuda. Visuaalsel vaatlusel nägi see samas viisakas välja ja läks taaskasutusse.
Jällegi pilt sellest, mis on karul kõhus:
Tegevust on vahepeal olnud ka muude juppide kallal (ime küll, kas pole?

)
Uue elu sai käigukangi alune plekk. Samas sai ka käigukangi veidi tjuunitud.
Originaalis olev käigukang on 70ndate lõpu kuuekal küllaltki pika käiguga(justnagu trollibussil

Mina, imelik BMW omanik nagu ma olen, aga armastan suhteliselt sportliku iseloomuga masinaid. Niisiis sai keldris vedelev tagavar käigukangide kast lahti pakitud ja järgi vaadatud mis masinal on kõige rohkem "sport" käigukang. Kerge üllatusena osutus konkursi võitjaks E21 (valikus olid lisaks veel E28, E30, ja E36 kangid.)
Siin pildil on näha käigukangide erinevus - käigukangi tee pikkuse määrab munaka ja hoovastiku kinnituspunkti vaheline kaugus. Vahemärkusena olgu öeldud, et nö "päris" short shift kangidel on munaka ja hoovastiku kinnituse vaheline kaugus umbes 2x veel pikem.
Metsikult roostetanud isend on siis E24 oma.
Kokkumonteeritult näeb see kooslus siis välja selline:
Oma tee auto külge on leidnud veel palju pisemaid pudinaid, alustades erinevatest kinnitustüüblitest lõpetades pagasnikulukuga.
Hetkel jändan ukseliistudega, klaasi vastu käivad tihendid on kõrge vanuse tõttu suht rabedaks muutunud ning originaalis on saada paraku ainult tihend koos liistuga. Ja kogu kompekti hind on sinna 150 euri kanti, esimese hooga see just ostma ei innusta...
Aga sellest juba järjejutu järgmises osas
