Re: BMW E21 316 1982.a. HAIRIDER
Postitatud: 13 Okt 2014 20:11
Selle auto teekond minu valdustes on kahjuks lõppenud.
Kes teavad mind lähemalt nende jaoks on see saaga juba teada, aga teistele sooviksin siinkohal mõned tarkuseterad jagada. Tark õpib ju ikka teiste vigadest mitte omal nahal.
Tulemuseks on see, et auto on avarii tagajärjel majanduslikus mõttes hävinenuks tunnistatud, ehk mahakantud.
Täpsemalt juhtus parkalas avarii. Mina parkisin auto ära, olin just uksi lukustamas, kui üks tibi otsustas oma autoga minu autole eest täiega sisse tagurdada. Õnn oli et ise juures olin ja sain nööbist kinni. Võttis süü omaks, kirjutas seletuse ja tunnistas enda süüdi. Tulemuseks minu autol tiib mõlkis, tuli katki, esipõll mõlkis, iluvõre katki, stange mõlkis (lisan alla pildi).
Pakkusin ka kindlustusevälist kokkulepet, et kiirelt auto korda saada, millega peale pikka arutelu nõus ei oldud, seega läks asi kindlustuse arutada. Hiljem selgus, et tibi sõitis ema autoga ja lube tal polnud, seega täiesti arusaamatu miks kokkuleppega nõus polnud.
Läksin UM-i ja lasin omale teha hinnapakkumise kahjustatud detailide kohta, tulemus üle 1600€. Sõitsin läbi ka paarist remondikohast ja võtsin hinnapakkumised remondile. Lisaks käisin ka kindlustuse poolt pakutud koostööpartneri juures remondikalkulatsiooni võtmas. Tulemuseks auto remondi hind 2600€.
Kindlustes poolt käis kohal ekspert, kes vaatas auto üle ja andis hilisema hindamise. Auto väärtus 1800€ ja peale avariid auto väärtus 1000€. Mina sellega nõus polnud, seega tellisin sõltumatu ekspertiisi, lootuses et ehk tuleb sealt veidi inimväärsem pakkumine, kuna soodsaim Soomes müüdav E21 oli 2600.- ja Saksamaal 1600.- +toomised.
Tulemuseks sõltumatu eksperdi hinnang auto väärtus 1300€ ja peale avariid 800€. Seega valik kas 500€ ja auto jääb mulle või 1300€ ja auto neile. Esialgu valisingi selle närused 500, aga kui kuulsin et auto kaotab automaatselt üv kehtivuse ja auto andmetesse tekkib märge "avarii tagajärjel majanduslikult hävinenud", siis muutsin oma otsust. Seega valisingi terve auto hüvitamise ja loobusin autost.
Nagunii olid müügimõtted peas ja auto puhas leht oli minu jaoks rikutud.
Kogu pull kestis üle kuu ja ainus võimalus midagi paremat antud juhtumist välja võluda oleks olnud kohtusse minna, aga ka see poleks midagi paremat garanteerinud.
Kogu selle juhtumi tulemusel võin vanaauto või haruldase auto omanikele mõned näpunäited öelda.
Esiteks kui juhtub avarii, siis tellige koheselt ise oma auto hindamine sõltumatu eksperdi poolt. Maksab see pull u.50€.
Teiseks uurige mitmest erinevast ja erineva hinnaga remondikohast kui suur on remondikalkulatsioon.
Kolmandaks kalkuleerige saadud tulemusi. Kui auto remont ületab 80% auto väärtusest, siis kindlustus seda taastama ei hakka ja auto tunnistatakse hävinenuks. See kas jäänuk jääb teile või kindlustusele on juba eraldi kokkulepe.
Kui soovite autot taastada, siis on kasulik leida mõni remondikoht mis teeb kalkulatsiooniks maksimaalselt 70% sõltumatu eksperdi poolt määratud auto väärtusest.
Veel tasub omale selgeks teha ka see kui palju just teile läheks maksma auto taastamine (kas siis ise remontides, sõbra juures, tutvuste kaudu, jne.).
Siis kui need eelnevad asjad on omale selgeks tehtud võite alles kindlustuse poolseid pakkumisi oodata. Sest võib juhtuda et kindlustus pakub kas vähem või rohkem, ning sellest 80%-st sõltub auto puhas maine.
Lisaks sellele mainele on hävinenud auto ülevaatus automaatselt tühistatud ja uue tegemisel peab olema auto remonditud, ning ülevaatus on rangem kui tavapärane.
Kõik omapoolsed hinnangud auto väärtusele võite aga kohe ära unustada. Veidi lisab väärtust see kui iga remondi ja varuosa kohta on olemas arve. Aga kes meist ei ostaks asju käest kätte või ei remondiks autot ise, mille kohta pole mingeid arveid.
Turuhinna määramisel arvestavad eksperdid ka juba müüdud autosid, k.a. ka kiirmüügihindadega müüdud autosid.
Samas ei ole vist vajadust väga kurta, sest auto oli ka siin 1200-ga müügis ja huvi oli suht leige.
Üldiselt kuna auto küll enam minu valdustes pole, siis võiks selle teema siin lahti jätta. Kes tahab saab siin kindlustusteemat kommenteerida või siis võib selle osa vaba teema alla suunata.
Autost rääkides, üle 4 aastaga sai läbitud umbes 20 000km, treila peale ajades oli odomeetril näit 248 171km.
Pilt avariist.

Kes teavad mind lähemalt nende jaoks on see saaga juba teada, aga teistele sooviksin siinkohal mõned tarkuseterad jagada. Tark õpib ju ikka teiste vigadest mitte omal nahal.
Tulemuseks on see, et auto on avarii tagajärjel majanduslikus mõttes hävinenuks tunnistatud, ehk mahakantud.
Täpsemalt juhtus parkalas avarii. Mina parkisin auto ära, olin just uksi lukustamas, kui üks tibi otsustas oma autoga minu autole eest täiega sisse tagurdada. Õnn oli et ise juures olin ja sain nööbist kinni. Võttis süü omaks, kirjutas seletuse ja tunnistas enda süüdi. Tulemuseks minu autol tiib mõlkis, tuli katki, esipõll mõlkis, iluvõre katki, stange mõlkis (lisan alla pildi).
Pakkusin ka kindlustusevälist kokkulepet, et kiirelt auto korda saada, millega peale pikka arutelu nõus ei oldud, seega läks asi kindlustuse arutada. Hiljem selgus, et tibi sõitis ema autoga ja lube tal polnud, seega täiesti arusaamatu miks kokkuleppega nõus polnud.
Läksin UM-i ja lasin omale teha hinnapakkumise kahjustatud detailide kohta, tulemus üle 1600€. Sõitsin läbi ka paarist remondikohast ja võtsin hinnapakkumised remondile. Lisaks käisin ka kindlustuse poolt pakutud koostööpartneri juures remondikalkulatsiooni võtmas. Tulemuseks auto remondi hind 2600€.
Kindlustes poolt käis kohal ekspert, kes vaatas auto üle ja andis hilisema hindamise. Auto väärtus 1800€ ja peale avariid auto väärtus 1000€. Mina sellega nõus polnud, seega tellisin sõltumatu ekspertiisi, lootuses et ehk tuleb sealt veidi inimväärsem pakkumine, kuna soodsaim Soomes müüdav E21 oli 2600.- ja Saksamaal 1600.- +toomised.
Tulemuseks sõltumatu eksperdi hinnang auto väärtus 1300€ ja peale avariid 800€. Seega valik kas 500€ ja auto jääb mulle või 1300€ ja auto neile. Esialgu valisingi selle närused 500, aga kui kuulsin et auto kaotab automaatselt üv kehtivuse ja auto andmetesse tekkib märge "avarii tagajärjel majanduslikult hävinenud", siis muutsin oma otsust. Seega valisingi terve auto hüvitamise ja loobusin autost.
Nagunii olid müügimõtted peas ja auto puhas leht oli minu jaoks rikutud.
Kogu pull kestis üle kuu ja ainus võimalus midagi paremat antud juhtumist välja võluda oleks olnud kohtusse minna, aga ka see poleks midagi paremat garanteerinud.
Kogu selle juhtumi tulemusel võin vanaauto või haruldase auto omanikele mõned näpunäited öelda.
Esiteks kui juhtub avarii, siis tellige koheselt ise oma auto hindamine sõltumatu eksperdi poolt. Maksab see pull u.50€.
Teiseks uurige mitmest erinevast ja erineva hinnaga remondikohast kui suur on remondikalkulatsioon.
Kolmandaks kalkuleerige saadud tulemusi. Kui auto remont ületab 80% auto väärtusest, siis kindlustus seda taastama ei hakka ja auto tunnistatakse hävinenuks. See kas jäänuk jääb teile või kindlustusele on juba eraldi kokkulepe.
Kui soovite autot taastada, siis on kasulik leida mõni remondikoht mis teeb kalkulatsiooniks maksimaalselt 70% sõltumatu eksperdi poolt määratud auto väärtusest.
Veel tasub omale selgeks teha ka see kui palju just teile läheks maksma auto taastamine (kas siis ise remontides, sõbra juures, tutvuste kaudu, jne.).
Siis kui need eelnevad asjad on omale selgeks tehtud võite alles kindlustuse poolseid pakkumisi oodata. Sest võib juhtuda et kindlustus pakub kas vähem või rohkem, ning sellest 80%-st sõltub auto puhas maine.
Lisaks sellele mainele on hävinenud auto ülevaatus automaatselt tühistatud ja uue tegemisel peab olema auto remonditud, ning ülevaatus on rangem kui tavapärane.
Kõik omapoolsed hinnangud auto väärtusele võite aga kohe ära unustada. Veidi lisab väärtust see kui iga remondi ja varuosa kohta on olemas arve. Aga kes meist ei ostaks asju käest kätte või ei remondiks autot ise, mille kohta pole mingeid arveid.
Turuhinna määramisel arvestavad eksperdid ka juba müüdud autosid, k.a. ka kiirmüügihindadega müüdud autosid.
Samas ei ole vist vajadust väga kurta, sest auto oli ka siin 1200-ga müügis ja huvi oli suht leige.
Üldiselt kuna auto küll enam minu valdustes pole, siis võiks selle teema siin lahti jätta. Kes tahab saab siin kindlustusteemat kommenteerida või siis võib selle osa vaba teema alla suunata.
Autost rääkides, üle 4 aastaga sai läbitud umbes 20 000km, treila peale ajades oli odomeetril näit 248 171km.
Pilt avariist.
