BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Mis seis on?
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Seis on selline, et otsin asendusplokki koos kolbidega.
Kui keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kellel selline asi olemas on, siis võiks lahkesti informeerida.
Üldiselt paistab, et need on kõik kohvilaudadeks löödud.
Kui keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kellel selline asi olemas on, siis võiks lahkesti informeerida.
Üldiselt paistab, et need on kõik kohvilaudadeks löödud.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Ei ole otsa saanud, tuelb lihtsalt veidikene rohkem otsidanuga kirjutas:Seis on selline, et otsin asendusplokki koos kolbidega.
Kui keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kellel selline asi olemas on, siis võiks lahkesti informeerida.
Üldiselt paistab, et need on kõik kohvilaudadeks löödud.

Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Mis autost saanud ? 

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Kui said asendusmootori, ega juhuslikult väiksemat karterit üle ei ole jäänud? sooviks korralikuma poolset, paar nädalat käisin vaatasin oma pikavorsti üle ja väiksem karter tugevalt lekkinud.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Seesuur et...selles teemas on pikk vaikus olnud.
Tolmu ülelöömiseks väike teaser. Jah, võlgnen selgituse, aga sellest kunagi... hiljem

Tolmu ülelöömiseks väike teaser. Jah, võlgnen selgituse, aga sellest kunagi... hiljem


323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Piinlik vaikus on siin... millal sõita saab?
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Järjekordne uus auto nuga koosteliinil valmimas☺
Tubli nuga
Tubli nuga
E34 Alpina B10 4.0 (nr 39)
E23 745iA Highline
E36 320i 3.0
E36 CUP
E23 745iA Highline
E36 320i 3.0
E36 CUP
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Niisiis... oli aasta 2017. Olin selleks ajaks oma eluga suuresti tallinnasse liikunud ja oli sündinud plaan ka tartu garaaž maha müüa.
Garaaži inspekteerimisel selgus, et realiseerimist takistab antud pinnal lebav elutu keha.


Lausa surilina oli peale tõmmatud. Viimased aktiivsed tegutsemised jäid 5+ aasta tagusesse aega. Mõte oli küll sinnamaani elus, kuna olid vaikselt isegi antud patsiendile ravimeid soetanud. Minu jaoks oli teelahkmeks EDC amortide teema - kui need õnnestub hankida, siis läheme edasi, kui ei siis hakkurisse. No ja kuna ma sellest kirjutan, siis ilmselt läks hästi
Suurimaks probleemiks auto teisaldamisel osutusid pidurid, mis olid totaalselt peale roostetanud. Kui esimesed sai hõlpsalt käima õpetatud, siis tagumistega oli selge, et täieliku demontaažita ei pääse.



Garaaži inspekteerimisel selgus, et realiseerimist takistab antud pinnal lebav elutu keha.


Lausa surilina oli peale tõmmatud. Viimased aktiivsed tegutsemised jäid 5+ aasta tagusesse aega. Mõte oli küll sinnamaani elus, kuna olid vaikselt isegi antud patsiendile ravimeid soetanud. Minu jaoks oli teelahkmeks EDC amortide teema - kui need õnnestub hankida, siis läheme edasi, kui ei siis hakkurisse. No ja kuna ma sellest kirjutan, siis ilmselt läks hästi

Suurimaks probleemiks auto teisaldamisel osutusid pidurid, mis olid totaalselt peale roostetanud. Kui esimesed sai hõlpsalt käima õpetatud, siis tagumistega oli selge, et täieliku demontaažita ei pääse.


323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Tegelikult sai enne suuremate tööde juurde minekut tehtud igasuguseid pisemaid nokkimisi. Eks ole ikka nii, et kui terviku lahendamine paistab üle jõu käivat, siis on mõistlik ülesanne pulkadeks lahti võtta
Sisselaskekollektorid on mul viimased detailid, mis sai puhastatud klassikalise kuiva klaaskuulipritsiga. Ma olen need jupid kõik üle harjanud ja need pigem ei ole senise kogemuse järgi ajas ussitama läinud. Seega minu kogemusega ja hoiustamistingimustega pole keemaiga katmine tingimata vajalik.

Tagumise aku alusest oli juppe puudu ja ta oli ka akuhappega natuke pihta saanud ja korrodeeruma hakanud. Nüüd on korras:

Olemasolevad tuled minu nägemuse järgi kuhugi ei kõlvanud. Alustasin uue komplekti koostamist


Mingil hetkel sai ka akuklemmid ühendatud ja korraks tekkis selline lõbus moment, mis minu jaoks transleerus kui "noh, teeme ära?"

Ärge küsige miks
Igatahes 08/2017 kulmineerus nii, et auto saigi taas ilmavalguse kätte veetud ja edasi läks teise töökotta




Sisselaskekollektorid on mul viimased detailid, mis sai puhastatud klassikalise kuiva klaaskuulipritsiga. Ma olen need jupid kõik üle harjanud ja need pigem ei ole senise kogemuse järgi ajas ussitama läinud. Seega minu kogemusega ja hoiustamistingimustega pole keemaiga katmine tingimata vajalik.

Tagumise aku alusest oli juppe puudu ja ta oli ka akuhappega natuke pihta saanud ja korrodeeruma hakanud. Nüüd on korras:

Olemasolevad tuled minu nägemuse järgi kuhugi ei kõlvanud. Alustasin uue komplekti koostamist


Mingil hetkel sai ka akuklemmid ühendatud ja korraks tekkis selline lõbus moment, mis minu jaoks transleerus kui "noh, teeme ära?"


Ärge küsige miks

Igatahes 08/2017 kulmineerus nii, et auto saigi taas ilmavalguse kätte veetud ja edasi läks teise töökotta

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Minu auto on varustatud 32A lisagenekaga, mis sa välja võetud sellisena:

Mingis etapis oli viisakam ja ta tehniliselt renoveeritud, aga etteruttavalt olgu mainitud, et mina temaga rahule ei jäänud

Tuledekomplektid ilmet võtmas



Mingis etapis oli viisakam ja ta tehniliselt renoveeritud, aga etteruttavalt olgu mainitud, et mina temaga rahule ei jäänud

Tuledekomplektid ilmet võtmas


323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Enne mootori osandamist sai juba hakatud varuma kõikvõimalikke vaheusse minevaid detaile ja neid oli palju
Mingisugune valik kataloogist 10/2017


Ketipinguti disain on muide muutunud - algsel seda ratast ei olnud






Ketipinguti disain on muide muutunud - algsel seda ratast ei olnud


323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Edasi järgnes must ja ropp töö:







ten minutes later...





















ten minutes later...















323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Tuleb tunnistada, et olen puudust tundnud nuga autoteemade before ja after piltidest
Kuidagi väga hea on vaadata neid enne ja pärast pilte. Loodetavasti teemasse enam pikki pause sisse ei tule ja näeb seda autot teedel varsti 


BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Edasi mootoriploki kallale minnes leidis kinnitust aimdus, et ilmselt ei saa algset plokki kasutada. Nagu teema algupoole juba mainitud, siis ilmselt mingi õlitusprobleemi tõttu olid nukkvõllid kannatada saanud. Lahkamine tõi veel vigastusi nähtavale.
Nähatavaim probleem oli ühe silindri seina vigastus:

Teised silindriseinad olid ok.
Vändasaaledest üks oli täiesti otsas, samas teised olid küll kulunud, aga siiski veel toimivad...

Kolbidest parim oleks saanud hindeks 3, enamus olid kõlbmatud



Parim mootori tervise indikaator on õlipump. Hiljem sai ka see lahatud ja vastas täielikult ülejäänud mootori seisukorrale. Ehk siis õlivõttur oli erinevaid võõrkehasid täis ja hammasrattad kenasti täkkeid täis. Lõpuks sai isegi kõik nukkvõlli tükid üles leitud
Nähatavaim probleem oli ühe silindri seina vigastus:

Teised silindriseinad olid ok.
Vändasaaledest üks oli täiesti otsas, samas teised olid küll kulunud, aga siiski veel toimivad...

Kolbidest parim oleks saanud hindeks 3, enamus olid kõlbmatud



Parim mootori tervise indikaator on õlipump. Hiljem sai ka see lahatud ja vastas täielikult ülejäänud mootori seisukorrale. Ehk siis õlivõttur oli erinevaid võõrkehasid täis ja hammasrattad kenasti täkkeid täis. Lõpuks sai isegi kõik nukkvõlli tükid üles leitud

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Vapustav, vapustav, vapustav.
Eeskujulik pedantsus, eeskujulik järjepidevus, eeskujulik enesekindlus!
Ja on ka auto, mille najal kõike seda eksponeerida.
Eeskujulik pedantsus, eeskujulik järjepidevus, eeskujulik enesekindlus!
Ja on ka auto, mille najal kõike seda eksponeerida.
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Nagu ka eestpoolt ilmneb, siis tänu Toivokule sai leitud kasutatav asendusplokk.



Suurim probleem antud plokiga oli see, et seal oli halganisti sissemurdunud tikkpolte, mille eemaldamise osutus väga vaevaliseks

Aga lõpuks sai hea




Suurim probleem antud plokiga oli see, et seal oli halganisti sissemurdunud tikkpolte, mille eemaldamise osutus väga vaevaliseks

Aga lõpuks sai hea


323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Mootori komplekteerimiseks vajalike varuosade hunnik muudkui kasvas...
















323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Kuna siin on sisuliselt ikkagi tegemist seibipoleerimisega, siis mõtlesin et räägin ka sellest.
Poltide-mutritega on sisuliselt lihtne - viskad ämbrisse ja viid galvaanikasse. Oleks see siis nii. Eks kes asjaga tegelenud on , see teab ka temaatikat.
Esiteks ei taheta õlilägaseid asju eriti vastu võtta. Mina siristan kõik asjad enne ultrahelipesuris läbi


Eelnevalt on muidugi kasulik dokumenteerida, mis jupid ja kuhu käivad

Kuidas keegi, aga ma eriti katalooge ei usalda. Pigem dokumenteerin ise, et õiges mõõdus ja õige tootja poldid õigesse kohta tagasi saaks.
Aga ikkagi leian ennast mingil hetkel paraja portsu eest

Pärast tuleb vanad sõbrad uuesti kokku juhatada

Kõike tahes-tahtmata siiski ei taasta ja tuleb uued hankida. Eelkõige vase ja väljalaskega seonduv.



Poltide-mutritega on sisuliselt lihtne - viskad ämbrisse ja viid galvaanikasse. Oleks see siis nii. Eks kes asjaga tegelenud on , see teab ka temaatikat.
Esiteks ei taheta õlilägaseid asju eriti vastu võtta. Mina siristan kõik asjad enne ultrahelipesuris läbi


Eelnevalt on muidugi kasulik dokumenteerida, mis jupid ja kuhu käivad

Kuidas keegi, aga ma eriti katalooge ei usalda. Pigem dokumenteerin ise, et õiges mõõdus ja õige tootja poldid õigesse kohta tagasi saaks.
Aga ikkagi leian ennast mingil hetkel paraja portsu eest

Pärast tuleb vanad sõbrad uuesti kokku juhatada


Kõike tahes-tahtmata siiski ei taasta ja tuleb uued hankida. Eelkõige vase ja väljalaskega seonduv.



323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Kas M70-l ei olegi tehasest kollektoritikkude otsas need spetsiifilised soonega terasmutrid?
Ma ise olen neid vaskmutritele eelistanud - tugevamad ja 12võti keeramiseks on olulised märksõnad. Ja üldiselt olen need ka vanade mootorite küljest tervelt kätte saanud. Tehase laost neid uuena enam ei jagata jah paraku.
Ma ise olen neid vaskmutritele eelistanud - tugevamad ja 12võti keeramiseks on olulised märksõnad. Ja üldiselt olen need ka vanade mootorite küljest tervelt kätte saanud. Tehase laost neid uuena enam ei jagata jah paraku.
E10 2002