5. leht 11-st

Postitatud: 16 Veebr 2012 10:17
Postitas karlerik
Tegelesin autole uue näo andmisega... veljed.
Esimeseks võtsin värvieemaldiga värvi maha. Soodaprits oli koguaeg peas aga liialt kallis lõbu, täpset aega keegi ei pakkunud ja tunni hind päris krõbe. Soodapritsi mehed avaldasid ka arvamust, et kui ennem on tehtud värvieemaldiga, siis allesjäänud värv läheb eriti kõvaks ja võib topelt aega minna. Alul otsustasin, et poleerin ääred. Lasin siis liivapritsimeestel keskosad puhastada. Järgmine samm oli garaazi ja proovisin noorte meeste moodi auto rattad õhku ja liivapaberiga mässama. Siis aga sain aru, et see võtab terve igaviku, et neist asja saada. Protsess oli uskumatult aeglane, neljas käik sees ja põhimõtteliselt liivapaberiga suudaks ratta seisma suruda- mõtetu jama. Kuna nägin et asja ei saa, kahjustusi päris palju, siis sai uuesti viidud veljed liivapritsi ja ääred puhtaks. Kuna olin nad vanast värvist ennem puhastanud, siis apelsiinikoort ei tekkinud, mida kartsin kõige rohkem. Kodarate servad läksid küll vähe kumeramaks aga see mulle meeldib. Lõpptulemus jääb nagu originaal 15´veljed aga on 16´. Tõenäoliselt tulevad ka 3mm flantsid kõigile ratastele kuigi vaja on ainult esimestele. Ühtluse mõttes panen vist ka tagumistele.
Kuna õues külm ja garaaz sama külm, siis mootori kallale ei olegi jõudnud. Külma trotsides sai -5 kraadises pakases roolilatt alt võetud ja see on tänaseks taastatud. Vana võll oli nii roostes(väljast ei näinud), et see lendas prügisse ja pandi uus parem natuke lihvimist vajav võll. Latt seisab nüüd raamaturiiulis raamatute taga peidus, et niiskus liiga ei teeks.
Üks pilt- vasakul karukeelega üle käidud velg ja paremal liivapritsist tulnud. E-bayst ostsin ka 60mm silikon BMW märgid.
Pilt
Millega peaks velgi pesema ennem värvimist? Poldiaukude puurimisega on veljed vähe õlised. Kas nt. Fairi on mõeldav?

Postitatud: 16 Veebr 2012 10:53
Postitas Cardo
Peale liivapritsi, ei ole üldse hea jätta velgi toorelt seisma. Õhuniiskus tekitab sinna kohe oksiidikihi ja võib tekkida mõningaid probleeme värvi nakkumise kvaliteediga jne . Kasulik oleks kohe olnud kruntida ja värvida.

Postitatud: 16 Veebr 2012 11:25
Postitas karlerik
Nende velgede soetamise tagasilöögid on juba ära tüüdanud aga ma pressin ikka edasi. Eks ma pea siis kähku tegema, õnneks kelder on kuiv ja loodan, et suurt kahju pole veel saanud. Pulbervärvijad vist pesevad nad mul ise oma vahenditega ära niiet ise ei hakka neid leotama.

Postitatud: 22 Mär 2012 16:48
Postitas karlerik
Nüüd siis hommikus saati garaaziz aega veetnud ja mootor pilbasteks. Mis sellega peale hakata. Kes ei mäleta, siis põhjus milleks lahti sai võetud oli surve puudumine viiendas silindris.
Kõige suurem küsimus on mootoriplokk ise kuna silindriseintel kriimud peal, silmaga näha ainult roostekarva jutid ja küünega katsudes ka mõnes kohas minimaalne sügavus. Kas ka kolvirõngaid saab niipalju lahti võetud mootoril kontrollida?
Esimene silindritest:
Pilt
Teine silindritest: määrdund jutid, võimalik, et ka küünega midagi tunda.
Pilt
Kuidas on võimalik näha silindrite seinu neil silindritel kus silindrid ülemises asendis?
Sealt edasi tuleb küsimus plokikaanega, kui plokki võiks veel kasutada, siis kuhu ma selle viin?
Pilt
Pilt

Lõpetuseks niisama pilt...
Pilt
Jube hea oleks kui keegi, kes mootoreid tunneb tuleks minuga kaasa seda polkki vaatama. Ise viin ja toon.

Postitatud: 02 Juun 2012 10:14
Postitas karlerik
Auto koos ja tänavatel tagasi. Täitsa meeldiv on vaadata ja sõita, pole küll üle 10km veel sõitnud kuna paar asja tahab veel tegemist. Roolivõimendi teeb ikka sõidu palju nauditavamaks.
Talve, kevadel siis tehtud järgmised asjad:
1. plokikaane remont, klapid puhtaks, uued tihendid, juhtpuksid olid viimasepeal olnud ja neid ei vahetatud, kaas oli ka freesitud juba ennem mind niiet see sai aint lihvi
2. roolilatt lastud parandada, kõik uued tihendid, hammaslatt ja kaitsekummid
3. uued sisemised rooliotsad
4. uued veljed 16´ 205/50 rehviga
5 uued esituled, ilus selge vaade kohe :)
6. kõrvalistuja istme õmblus 30cm uuesti kuna oli lahti
Eile sai ka auto seadistatud tänud Raimond-ile, enamat ma temast ei tea aga kõik on nagu kella värk. Paikka said siis klapivahed, süüde, segu. Tänud veel Kavor motorspordile, kes tegi kaane remondi. Tänud Eero-le Autointist, kes varustas juppidega ja andis nõu kuidas mootor lahti ja kokku saada.
Esmaspäeval veel sillastend, ülevaatusele ja õlivahetus. Siis saaks ehk sõita juba.
Lisan paar pilti lõpetuseks:
Pilt
Pilt

Sellel pildil siis ees uus velg prooviks. Mulle jubedalt meeldib. Originaalidega võrreldes ikka peenemad, ei läigi ja kuidagi väga paigas. Veljevärviga läks algul vaadates puusse aga täitsa sobib. Tahtsin tavalist veljehõbedat aga pulbervärvija vist ajas potid sassi. Lisaks hakkas värv kuumutades mullitama ja pidin randid uuesti värvima. Ei tahtnud raha rohkem raisata ja sai Hammerite hõbedaga randid uuesti tehtud. Rant siis jällegi natuke heledam kui keskosa. Mullitama läks kuna veljed nii vanad ja neil oli lakk ja värv maas, mis põhjustas oksudeerumise sügavale al. sees.
Pilt
Pilt

Postitatud: 02 Juun 2012 12:29
Postitas karlerik
Meelest läks vee asju, mis sai tehtud:
Pihustite kontroll, mille tulemus oli hea. Näitajad(pole aimugi mis skaalas) 17-18 vahel e. korras. Pihustid said ka uued tihendid.
Vahetatud sai ka gaasitross ja üks tuulutus torujupike.

Postitatud: 18 Aug 2012 15:21
Postitas karlerik
Sai uuendatud vaakumvoolikuid ca. 2,5m. Selle käigus piilusin ka õlikorgi alt sisse ja oh imestust midagi oli nagu puudu. Õlitustoru nookurite tarbeks oli puudu, mis ajast ta juba puudu oli, ei tea. Kui mootori kokku ladusin siis ei pannud tähele ja ei usu ka, et klapivahede paika sättimisel meister selle eemaldas. Nüüd keldrist vahetuseks ostetud plokikaanelt sain selle puuduoleva toru. Loodan, et viga ei saanud midagi.
Vaakumvoolikutest sai ka üks jupp toru UM-i tagasi viidud kuna andis otsad, ma arvan et esimese 100km-iga. Tellitud sai uus, aga järgiminnes oli ka see voolikujupp juba murenema hakanud, kõva kui kivi. Raha küsisin tagasi(7,4eur) ja läksin romulasse voolikut otsima- 0,40eur-i ja asi korras. Audi-VW voolikujupp :)
Pidurivedelik sai kah vahepeal müstiliselt otsa, 250ml valasin peale. Piduriklotside tule süttides aga tormasin kohe esimesi kettaid ja klotse ostma. Need seisavad nüüd kuuaega keldris ja on varuks.
Vedelikukadu tuleb muidugi üles otsida. Sinna kuhu silm ulatas kõhuli olles leket ei näinud.
Lekkima on aga hakanud karteri tihendi vahelt ja roolivõimu voolikute kinnitustest- uusi seibe sinn avaja.

Paar piltti lisaks
Pilt

Katkine voolik
Pilt

Abimees, tema need uued vaakumvoolikud paigaldaski, töökotta pold vaja viia.
Pilt

Postitatud: 18 Aug 2012 15:33
Postitas JanekEnde
Palju kõik vaakumvoolikud maksma läksid, kui küsida võib? Ning kas ostsid kõik UM'ist (välja arvatud üks)?

Postitatud: 19 Aug 2012 09:22
Postitas karlerik
Hetkel tegelesin kõikide peenikeste ja sirgete voolikute väljavahetamisega. Poest meetri kaupa ostetavate voolikutega. Need erimõõdus ja eri kujudega voolikud on mul vahetatud ja korras. Hinda maksin ca. 4 euri.

Postitatud: 19 Aug 2012 16:06
Postitas JanekEnde
Selge :)

Postitatud: 13 Sept 2012 10:05
Postitas karlerik
Sattus siukke juhus kus kokku said kaks ühesugust 83a kupeed 15 tolliste velgede müümise tagajärjel. Minu oma seisis pukkidel paar päeva.
Pilt
Seisukord oli samuti täiesti võrreldav, müstika. Konksu tal pold, niiet linnapeal tunneks konksu järgi minu oma ära :), ka udukate katted oild samasugused.
Sugulasest niipalju, et sel olid pruunid orig. klaasid (esimene mõraga, kui kellelgi on kuskil pruuni tooniga esilkaasi, siis minukaudu saab talle pakkuda). Mis veel kadedaks tegi oli tumepruun kangas sisu koos pruunikate uksepolstritega, väga eeskujulikult säilinud va. esiiste, mis tahaks uut kangast. Mootoriks oli 1,6 karpa.

Postitatud: 15 Sept 2012 14:10
Postitas karlerik
Jändan ikka oma kõikuva ja nüüdsest juba pea pidevalt 1100 pöördelise tühikäiguga. Täna katkusin lahti õhufiltri kopsikupeal asuva kaane, kust vaatas vastu järgmine pilt:
Pilt
Kõik tundus olevat OK, jutud kulunud kontaktist ei pea paikka, ilus puhas nagu just tehasest tulnud. Andke nüüd nõu. Kuhu ma veel vaatama pean, et sellele tühikäigu kõikumisele järgi saada? Pöördeid saab alla kiskuda käik sees ja pidur peal. Piinad vähe sidurit ja nii saan pöörded normi tagasi...800 pööret. Vaakumvoolikud korras. Küünlajuhtmed ju ei saa sellist jama tekitada?

Lõpetuseks paar niisama pilti käesolevast projektist, lastemajad. Just esitlusele jõudes. vana hea teisaldatav originaalkonks töötab laitmatult.
Pilt
Pilt

Postitatud: 15 Sept 2012 16:41
Postitas Muhv
Päris põnevad lastemajad paistavad! Infi paluks.

Postitatud: 15 Sept 2012 18:07
Postitas -Myyr-
Endal on ka tühikäiguga probleemid.

Kui on b20 mootor..siis peaks saama külmkäivitus pihusti juurest kruvikeerajaga sättida pöördetuid natukene.

Postitatud: 15 Sept 2012 18:10
Postitas JanekEnde
"Katkine voolik" - kui hullusti see mootori tööle mõjub? Endal hakkab ka sama asjandus otsi andma.

Postitatud: 15 Sept 2012 19:51
Postitas karlerik
Lastamajadele tuleb koduleht www.karameldesign.eu (arvan, et umbes kuu pärast või varem on valmis), neid maju on 2 tüüpi, KUUBIK(pildil)2versiooni ja SUUREMAD(kõrgemad, laiemad, pikemad) 3versiooni, kuhu ka täiskasvanud sisse mahuvad. Terve koduhoov majade näidiseid täis. Disain on minu ja mu abikaasa sulest(hiirest :) ). Idee on kaasaegne lastemaja, mis sobiks ka kaasaegsele arhitektuurile, üheks müügiargumendiks on: kokkupanek 1,5 tundi. Lisainfot saab minult kas meili karlerik(at)karlerik.ee, telefoni 55645746, või ps. teel. Näidiseid saab ka mu koduhoovis näha :wink:.

Läks reklaamis ära aga teemast kah, peab vist seadistus kruve keerutama hakkama sest kõik nõrgad lülid voolikute näol on parandatud.

Postitatud: 24 Nov 2012 20:32
Postitas karlerik
Hooaja lõpp ja mu väikevend(minujaoks) Alexander-Bertil tegi paar pilti kui mina garaazi koristasin. Vaieldamatult parimad pildid siiani ja auto nägi just selline välj kui pimedasse garaazi talveks ära parkisin.
Kuidas nüüd hoiustama peaks, kas akuotsad külge või lahti?
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 25 Nov 2012 23:09
Postitas meelis k
Kui õigesti mäletan, siis kunagi keemiatunnis räägiti, et roostetamise vältimiseks tuleks aku miinusklemm jätte ühendatud.
Parandage, kui eksin.

Postitatud: 26 Nov 2012 20:12
Postitas raunz
Kui aku talveks auto peale jätta on suure tõenäosusega kevadel uut akut tarvis. Paar akut niimodi minevikus ära tapetud. Aku parimaks säilimiseks peaks olema ta soojas ruumis, 100% täis laetud ning talve jooksul tuleks paar korda veel laadija järgi ühendada.

Postitatud: 20 Mär 2013 14:06
Postitas karlerik
Tegelen tagastange parandusega ja lasen stange sisepinna liivapritsiga roostest puhastada. Mul on 4a. tagasi autovärvi poest ostetud happekrunti. Kas seda võib veel kasutada kruntimiseks? Või võiks kasutada zinc-spray- d? Viimistluseks kasutan hõbedast värvi.