4. leht 33-st
Postitatud: 21 Mär 2005 22:54
Postitas nuga
kustas kirjutas:Kaugel asjad juba on? Pole siit midagi pikemat aega kuulda olnud... Võtsid puhkust?

Tegelikult sai siht paika pandud, et selleks suveks saab baur valmis. Mõtlesin, et kui hakata 323'e suveks valmis punnitama, siis tuleks tahes tahtmata töö kvaliteedis järeleandmisi teha. Seega otsustasin 323'ga asja rahulikult võtta

Vahepeal oli ka kerge sein ees, kuna tagarummu mutrid olid nii kõvasti kinni, et mingi valemiga lahti ei tulnud. Kangutasime sysiga isegi meetrise toruga, aga tulemuseta

Viisin siis kuu aega tagasi need suure vihaga töökotta

Täna helistasin sinna ja tuli välja, et nad olid need mutrid ikka lõpuks lahti saanud. Homme lähen järgi ja siis läheb järgmine ports detaile liivapritsi ja pulbervärvi

Samuti olen terve hulga uusi detaile vahepeal juurde muretsenud. Näiteks tagarattalaagrid, pidurivoolikud, amortide kaitsekummid, roolivardad jms.
Üks niisama pit kah, et teema soe hoida

Postitatud: 22 Mär 2005 09:11
Postitas kustas

töö kvaliteedis järelandmisi teha? Baur'iga tahad siis pornot teha e. kiiresti?
Krt, kuidas mulle meeldib see suur lähituli ja väike kaugtuli koos, selline väike punnsilm....

Postitatud: 22 Mär 2005 10:12
Postitas nuga
kustas kirjutas:
töö kvaliteedis järelandmisi teha? Baur'iga tahad siis pornot teha e. kiiresti?
Ei, ära saa valesti aru, baur saab kah väga korralikult tehtud, aga iga viimsetki mutikat ja pisidetaili ei hakka välja vahetama. Samuti ei hakka sillaosa täieliku renoveerimisega esialgu pusima.
Ma arvan, et ta tuleb umbes samal tasemel nagu sysi punane ja kui see on porno, siis ...

Postitatud: 22 Mär 2005 20:49
Postitas kustas
Sysi 323i pole kindlasti porno

Postitatud: 23 Mär 2005 22:22
Postitas nuga
Täna siis veetsin järjekordse meeldiva õhtu garaažis

Esiteks sai ette võetud "tunne oma autot" üritus, mille käigus vaatasin oma jupivarud üle - kas kõik on alles, kas iga jupi otstarve on meeles ja kas konkreetset juppi annab taastada/värskendada või peab selle uue otsima. Tegelikult, täpsustan, üle sai vaadatud ühe garaaži jupivarud

Kastid "tsinkimisse" ja "liivapritsi-pulbervärvi" aina täituvad.
Nii põhitegevuse kõrvalt ladusin ka ühe amordipüstaku kokku
Vaatasin ka kriitilise pilguga oma auto põhilised juhtmepuud üle. Mootori juhtmepuu paistis visuaalselt väga korralik olema. Ainult ühe pistiku kummikaitse oli pisut katki. Tegin talle ka esmase puhastuse ja käisin kontaktid puhastuskeemiaga üle.
Järgmisena võtsin kaitsmeplokist esituledesse mineva juhtmepuu ette. Selle seisukord oli natuke kehvem, aga siiski peale paari pistiku asendamist ja juhtmete uuesti teipimist täiesti kasutatav. Muidugi, kuna see juhtmepuu on paljudel e21'tel ühine, siis võib lahtiste silmadega ringi käies selle parema leida.
Lõpuks kõige suurem, kaitsmeplokist kuni tagatuledeni jooksev juhtmekimp. Parema esiukse lülitisse minev juhtmepaar oli katki, samuti numbrituledesse minev. Viimase kohta võib vist isegi öelda tüüpviga

Hinnang olukorrale oleks siiski 4+.
Nüüd siis tuleks varuda rull originaali sarnast riidest teipi, mõned pistikud ja päevake aega ning siis peaks kogu juhtmestik juba väga heas korras olema

Mootori juhtmestik:

Postitatud: 24 Mär 2005 02:46
Postitas sysi
Tegelikult, täpsustan, üle sai vaadatud ühe garaaži jupivarud
Ära eputa

Postitatud: 24 Mär 2005 09:48
Postitas kustas
kämmoon piipl...
Palju Sul neid juppe ikka on?
PS. Hoiad ikka 323i ja Baur'i jupid eraldi?
Postitatud: 24 Mär 2005 12:12
Postitas nuga
kustas kirjutas:kämmoon piipl...
Palju Sul neid juppe ikka on?
PS. Hoiad ikka 323i ja Baur'i jupid eraldi?
Sa ei kujuta ette kui palju

Üldiselt on neid juppe, mida mul ainult üks eksemplar on, suhteliselt vähe

3 mootorit näiteks, 4 käigukasti, lugematu hulk uksi, luuke tulesid, võresid jne.
323'e ja bauri asjad olen alles viimasel ajal eraldi tõstnud. Enne olid 323i ja baur samas garaažis, nüüd aga erinevates. Pluss veel suvila garaaž ja pööning, kuhu olen viinud suuremad osad, näiteks 2x e21 kere ninaosa

Postitatud: 24 Mär 2005 12:56
Postitas Jaan
Arvan, et eks neid juppe ikka koguneb aja jooksul, eriti sellisel põhjalikul masinaga tegelemisel nagu näiteks kodanik Nuga harrastab. Pole siin imestada midagi

Teinekord näiteks lähed kuskile ühte vidinat hankima ja tagasi tuled pakiruum jälle silmini täis

Ise mõtled kuhu need asjad annaks ajutiselt sokutada või millal ükskord aega leiaks nende samade juppide külgekruvimisega tegeleda. Siit tuligi mõte, et vaja ka väike inventuur ja sorteerimine teha

Postitatud: 24 Mär 2005 13:19
Postitas sysi
Me Nugaga mõtsime, et peaks varuosakataloogi (nagu a la andmebaasi) oma juppidest koostama. See on aga üpriski mahukas ettevõtmine...
... kuid tulemus võib äärmiselt huvitav olla.
Postitatud: 25 Mär 2005 15:17
Postitas tõnis
Mul ka ajajooksul ühtteist juppe kogunenud, suvel mõtlesin ka et teen inventuuri ja panen kõik kirja. Terve päeva sorteerisin, hindasin juppide seisukorda, kirjutasin kaustikusse ülesse ja lõpuks viskas jubeda kopa ette. Nüüd päris mitmed jupid maha müüdud, osad ära visatud ja muidugi nimekirjast maha ei tõmmanud, niiet minu kataloogi majandus on totaalselt sassis

. Ausõna luban et kevadepoole võtan selle töö uuesti ette ja seekord proovin asja lõpule viia

.
Postitatud: 25 Mär 2005 16:48
Postitas nuga
Tänase pesupäeva raames sai pisut survepesuriga müratud ja ennast korralikult märjaks tehtud

Asja positiivne külg oli see, et puhtaks sai ka terve rida igasuguseid juppe. Näiteks käigukast oli enne selline:
Ja peale pesu selline:
Pole paha, mis?

Postitatud: 07 Apr 2005 15:43
Postitas nuga
Kiidan taas natuke autoosad.ee'd. Nimelt avastasin hiljuti, et nende kataloog oli natuke e21 juppide osas täienenud

Muu hulgas olid lisandunud ka esimesed ülemised amordi tugilaagrid ja tagumised tugipuksid. Kuna siiamaani oli nende osade leidmisega suuri probleeme olnud, siis sai kohe juhust kasutatud ja need ära tellitud. Paari päeva pärast olidki asjakesed ilusti kohal

Hind oli jällegi äärmiselt mõistlik: autoosadest sai lemförederi tugilaagri 598 krooniga, autokauplises x aga oli itaalia toote hinnaks 700+ krooni. Tagumine puks maksis mingi 40 krooni kanti.
Uus versus vana puks:
Sellega olid siis kõik esisilla jupid olemas ja panin ühe püstaku kokku kah. See tegevus läks vastupidiselt ootustele üle kivide-kändude, aga kokku ta lõpuks sai.
Postitatud: 25 Apr 2005 01:53
Postitas nuga
Nüüd siis esimesed kogemused tsinkimisega olemas.
Alguses vaevasid mind sellised küsimused:
*
Kas ja kuidas tuleb detailid ette valmistada? Vastus - Rooste, tolm ja õli pole probleemiks, neist pole mõtet puhastada. Vaid kõige paksem rooste ei pruugi tsinkimise käigus irduda. Samas väga roostene detail jääb ka pärast tsinkimist suhteliselt krobelise pinnaga. Kui mõni detail on värvitud, siis tasub see eelnevalt värvist puhastada, tehaseväev kipub väga kõvasti küljes püsima.
*
Tsingitava detaili minimaalsed mõõtmed? Vastus - Saab tsinkida ka päris pisikesi polte ja seibe.
*
Kas saab tsinkida ainult üksikut detaili või ka mitmest detailist koosnevat sõlme? Vastus - Saab ka teha keerukamaid asju. Näiteks lasin tsinkida kapoti ja pagasniku sulgemismehhanismid.
Töö teostajaks oli AS Võru Galvaanika ja kastitäie (9,2 kg) detailide tsinkimine kollase passivatsiooniga läks maksma 95 eek + km
Võrdluseks üks uus kapotifiksaator oleks UM'st tellides maksma läinud 1470 eek
Pildimaterjal:

Postitatud: 29 Apr 2005 01:26
Postitas nuga
Postitatud: 29 Apr 2005 11:52
Postitas Jaan
Mulle ei tule kohe meelde kuidas seda tehnoloogilist protsessi Eesti keeles nimetati, soomlased ütlevad selle kohta "keltakromaus". Kollane kroom

Tsinkimine oli vist natuke teine asi. Pean tunnistama, et endise metallitöö-mehena olen palju unustanud. Aga see selleks. Põhimõtteliselt on see hea idee vanadele detailidele uue välimuse andmise seisukohast. Samas saab detail ka kaitsekihi kõikvõimalike ilmastikuolude suhtes. On vaja lihtsalt kõik pinnakatet vajavad detailid kokku koguda ja suurema portsuna töösse anda. Nii et jah - päris kõike ei peagi UM-ist uuena tellima. Samas on teinekord lihtsam jupp kohe uuena tellida, igasugu sebimist vähem.
Postitatud: 29 Apr 2005 13:07
Postitas nuga
Jaan kirjutas:Nii et jah - päris kõike ei peagi UM-ist uuena tellima. Samas on teinekord lihtsam jupp kohe uuena tellida, igasugu sebimist vähem.
Kui on komplektne auto olemas ja tegeled olemasoleva parandamisega, siis jah, aga mulle oleks hetkel pea-aegu terve auto jagu juppe UM'st osta "natuke" üle jõu käiv
See kollakas pinnakate sisaldab peale tsingi tõesti ka kroomi. Kuidas seda nüüd maakeeles nimetada, on vist rohkem maitse asi.
Postitatud: 29 Apr 2005 14:39
Postitas Jaan
Sellega olen nõus loomulikult - eriti kui on palju detaile ja need on veel kasutamiskõlbulikud. Miks mitte need uuele ringile lasta! Kui need sellise protsessi läbi teevad siis kümmekond aastat võib muretu olla. Mõne üksiku detaili puhul on mõeldav selline tellimise variant, eriti kui sa mingi Rockefeller pole. Aga seda ei ole meist keegi. Uute osade kohta veel niipalju, et sul tasus ju küsimas käia kui kaugel su vana tellimus omadega on?

Paljud asjad on veel saadaval. Kauaks, see on muidugi iseasi.
Postitatud: 29 Apr 2005 21:09
Postitas Priit
oeh..

Postitatud: 13 Mai 2005 20:12
Postitas nuga
Nüüd siis sain ka tulepesurisüsteemi juurde kuuluva suurema pesuveepaagi. Suurimad tänud antennipeale ja pr117'le

Paak oli küll kohati mingi roheka sprayvärviga koos, aga õnneks pääses natukese fairy'ga nühkimisega.
Paak enne puhastust:
Paak peale puhastust ja võrdlus tavalise aknapesuvee paagiga:
