28. leht 33-st
					
				
				Postitatud: 15 Okt 2012 10:02
				Postitas nuga
				Pöördudes tagasi selle "määrdunud" pildi juurde, siis jah, hommikul oli see auto veel täiesti puhas ja hoolitsetud aga seiklusrikas päev tegi oma töö. Tegelikult ma paningi selle pildi just seetõttu, et tolmu tõttu tekkis selline huvitav traktoriratta efekt  
 
Aga ärge pange pahaks, vanainimesel on oma kiiksud ja pole nõus noorte tollivõidujooksuga kaasa minema  

 Ainuke variant rehvide osas on minu jaoks laiusesse liikuda, st 205/60 R13 baloonid alla. Vot see oleks veel eriliselt mõnna  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 15 Okt 2012 20:06
				Postitas Iff
				Mis krdi vanainimene Sina oled  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 17 Okt 2012 09:53
				Postitas Arvo
				nuga kirjutas:Pere ainukese viiekohalise autona sai seda kasutatud just pikemateks reisideks täiskoormaga ja mingeid komplikatsioone see ei põhjustanud. Reisiautona on see igati mõnus valik - hea minek ka täiskoormaga ning päris arvestatava mahutavusega pagasiruum. 
Mnjah, kui hea mineku ja arvestatava mahutusega pakiruumiga olen enam-vähem nõus, siis E21 kerega kolmekas 5 inimesega pikemat reisi teha on IMHO küll suht piinarikas tegevus 
 
Muidugi, kui tagaistmel sõitsid väikesed lapsed või kääbused, võib kuidagimoodi pikema reisi isegi üle elada 

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 11 Nov 2012 21:27
				Postitas rean
				nuga kirjutas:nuga kirjutas:* mootori külmkäivituse lisaõhuklapp asendada.
Vaatasin uue klapi hinda ja otsustasin siiski olemasoleva klapi lahti võtta ja toimivaks muuta. Minu üllatuseks on see klapp isegi reguleeritav - eesotsas asuva poldi all on reguleerkruvi, millega saab kolbi sisse ja väljapoole keerata. Ma keerasin kolvi suhteliselt sisemise asendi lähedale, et ta külmkäivitusel suhteliselt vähe lisaõhku annaks.
 
 
Ma arvan, et sai suhteliselt hea 

 Temperatuuriga testimisel toimis kenasti ja kuumas asendis ei lasknud õhku läbi.
 
Selle jumbstüki lahkamise eest aitäh sulle  
 
Kuna mu 520 oli hädas kõikuvate ja kõrgetel pööretel töötava mootoriga (nagu ka enamus selle mootoriga isendite omanikke) , siis tänu sulle ja selle reguleeritavusele sain oma auto ilusti madalatel pööretel ühtlaselt käima  

Aga täpselt ei mäletagi enam kumb algselt peal oli , sest mul neid kaks tükki ja üks versioon sama sugune reguleeritav , teine ilma . Pea aasta pole juba autole ligi pääsenud ja aega leidnud , täna siis see juhtus ja kõik toimib  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 21 Aug 2013 13:55
				Postitas nuga
				Täna on pidulik päev - täitub 10 aastat 323'e ostust.
Seoses sellega on paslik meenutada seda õndsat aega, mil ma veel ei teadnud, millisesse jamasse ma end mässin  
 
http://www.bmwclassic.ee/galerii/01 
			 
			
					
				
				Postitatud: 21 Aug 2013 15:01
				Postitas Tihhonov
				Palju õnne juubilarile. Vaadates neid alguse fotosid tekib küsimus, oli see toonane ost teadlik tarkus või nooruse uljus. 
Minul täitub tänavu oktoobris 10 aastat E32 750-ga.
			 
			
					
				
				Postitatud: 21 Aug 2013 15:24
				Postitas nuga
				Noh, kuidas nüüd võtta.
Ühelt poolt oli tollel hetkel ikkagi soov leida mingi romu ja see ära taastada. Toorik pidi kindlasti olema originaalne 323i. Algupära säilitamine oli juba alguses üldjoontes eesmärgiks. Siiski olid mõttes ka mõned väikesed tuuningunõksud suuremate velgede jms näol.
Teiselt poolt polnud mul kindlasti aimu kui keerukas see taastamisprotsess tegelikult on. Kujutasin küll ette, et isegi poldid-mutrid peavad läikivad olema, aga kui palju neid vidinaid tervikus on - see sai hiljem selgeks.
Siiski olen ise rahul. Ehitamine on minu jaoks paeluvam tegevus kui hilisem ekspluatatsioon  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 21 Aug 2013 23:06
				Postitas Tihhonov
				nuga kirjutas:Ehitamine on minu jaoks paeluvam tegevus kui hilisem ekspluatatsioon  

 
Sellega pean 100% nõustuma. Endale tundub ka alati visioonide seadmine ja protsess nendeni jõudmiseks kordades põnevam kui objekt ise. See on umbes sama filosoofia, et ära kunagi kohtu oma plakatitüdrukuga. Las ta jäädagi plakatile. 
Õnneks on sul üks muidugi üks tore asi veel ootamas. Tõin enda oma ka Tallinna. Oled oodatud millalgi inspiratsiooni koguma.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 22 Aug 2013 17:04
				Postitas nuga
				21.08.2013 seis ka fotole fikseerituna:

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 25 Aug 2013 10:25
				Postitas Arvo
				nuga kirjutas:
Siiski olen ise rahul. Ehitamine on minu jaoks paeluvam tegevus kui hilisem ekspluatatsioon  

 
Sama probleem ka siinpool. Eriti meeldiv tegevus on minuarust projekti lõppfaas, kui kõik detailid-vidinad on juba puhtad ja ette valmistatud ning töö käib juba "valgetes kinnastes". 
Kui palju sa oma kolmestega muidu umbes ühe hooaja jooksul läbi sõidad?
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 27 Aug 2013 09:18
				Postitas nuga
				Primadonna paneb kohati kannatuse proovile  
 
Juba kevadel avastasin, et esirehvide servad on täiesti kulunud. See tuletas meelde küll, et muu sigina-sagina keskel oli esisilla täpne paikakeeramine jäänud tahaplaanile. Niimoodi ju ülevaatusele ei lähe.
Õnneks kunagi aastaid tagasi, kui ma need 13" rehvid ostsin, siis võtsin igaks juhuks 2 rehvi tagavaraks. Nüüd kulusid need marjaks ära. Lasin siis esirehvid ära vahetada ja samas ka sillareguleerimise teha. Selle käigus avastati, et parem roolivarras on lõtkuga  

  Nojah - maksimaalselt 5000km sõitnud jupp. Niimoodi ju ülevaatusele ei lähe.
Vahepeal vaatasin ka et tulekustuti on järjekordselt oma legaalsuse kaotanud ja vajaks kontrolli. Niimoodi ju ülevaatusele ei lähe.
Tellisin uue roolivarda ära ja nagu ikka vana auto varuosade puhul on 2 nädalat tavaline tarneaeg. Paigalduse ajal järjekordne avastus - pidurivedelikku tilgub auto alla. Alguses lootsin, et ehk mõni toru vajaks lihtsalt pingutamist, aga kus sa sellega. Lekke jäljed viisid peasilindri ja vaakumvõimendi vahele. Selge pilt - peasilinder lekib. Kas ma pean veel mainima, et kõigest 5000km sõitud uus detail? Niimoodi ju ülevaatusele ei lähe.
Hetkel jätsin ta siis garaaži üksi staaritsema  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 27 Aug 2013 09:21
				Postitas nuga
				Ahjaa, tahtsin veel öelda, et auto ise sõidab nüüd uute rehvide ja reguleeritud esisillaga kuratlikult hästi. Pole enam mingit tulevat-kaduvat roolivibra  
 
Arvo, läbisõit tuleb umbes 2000 km kanti aastaselt. Võiks rohkem olla, aga samas on neid liikureid ka igasuguseid ja kõigi jaoks ei jätku aega.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 27 Aug 2013 12:59
				Postitas airhead
				See mis toimub praegu müüdavate A-osadega on täielik müstika, ei nad kesta, ega sobi paika jne.
Kohati tundub juba et B-osad on paremad.
Minu IX-il kestsid uued A-osa esiõõtsad ca.20 000km ja kuna vahetusest oli möödas 2aastat ja 1kuu siis selle viimase kuu pärast UM garantiisse ei võtnud 

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 30 Aug 2013 19:57
				Postitas nuga
				Kingitus juubeliks  
 
Praegune käigukast vajanuks niikuinii remonti. Paraku aga pole ma suutnud välja peilida ühtegi meistrit, kellele võiks oma käigukasti usaldada. Niisama lahti võtta ja näpuga surkida oskan isegi, aga siin läheks ilmselt suuremat kogemust vaja. Nimelt kõriseb praegu all olev kast madala pöödre pealt kiirendades - ilmselt on sisendvõlli laager läbi.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 30 Aug 2013 22:03
				Postitas priit300
				nuga kirjutas:Kingitus juubeliks  
 
Praegune käigukast vajanuks niikuinii remonti. Paraku aga pole ma suutnud välja peilida ühtegi meistrit, kellele võiks oma käigukasti usaldada. Niisama lahti võtta ja näpuga surkida oskan isegi, aga siin läheks ilmselt suuremat kogemust vaja. Nimelt kõriseb praegu all olev kast madala pöödre pealt kiirendades - ilmselt on sisendvõlli laager läbi.
 
Väga hea kingitus  

 tahtsin ise ka seda aga nägin vist liiga hilja kuulutust ,siis kui helistasin pidi keegi juba vaatama tulema  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 01 Sept 2013 12:31
				Postitas oo7
				Sai isegi seda nillitud netist, aga läks vist väga õige auto alla..
Muidu mis peaülekannet kavatsed kasutada selle kastiga, praegusega lähevad maanteel pöörded vast liiga kõrgeks ?
			 
			
					
				
				Postitatud: 01 Sept 2013 14:01
				Postitas nuga
				Peaülekanne on hetkel ja ka jääb uue kastiga 3,45, mis on 323'e standard. See on ka köige madalama ülekandearvuga differ e21'le.
Ma arvan et uue kastiga saab parem, sest praegusega olidki diisli pöörded maanteel 

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 01 Sept 2013 14:12
				Postitas oo7
				Mul endal on ka 3,45 jah noh, kuidas võtta, suurematel kiirustel cruisides on väga hea, kuigi pärsib kiirendusvõimet päris korralikult.
Vähemalt E30 puhul paigaldati 323i dogleg kastiga versioonile 3,45 asemel 3,23
Huvitav, et E21 puhul jäeti peaülekanne samaks, kui 3,45 kõige kiirema ülekandega.
			 
			
					
				
				Postitatud: 01 Sept 2013 21:44
				Postitas rean
				Kiirendusvõime taotlikusega on siin vist pisut teised suunitlused .
			 
			
					
				
				Postitatud: 04 Sept 2013 20:40
				Postitas Muhv
				nuga kirjutas:Paraku aga pole ma suutnud välja peilida ühtegi meistrit, kellele võiks oma käigukasti usaldada. Niisama lahti võtta ja näpuga surkida oskan isegi, aga siin läheks ilmselt suuremat kogemust vaja.
Bmw foorumist Kuno_T, aka Kuno Talimaa. Mees teab ka mida teeb.