3. leht 10-st

Postitatud: 06 Juun 2011 09:00
Postitas Ruut
OK Sorry, sul siis uuema tüübi mootor. Kuni 87 mootoritel oli jagaja all, ploki küljes, ja aeti hammasrihmaga eraldi vahevõlliga ringi.

Postitatud: 06 Juun 2011 09:15
Postitas sillufromIV
Ruut kirjutas:OK Sorry, sul siis uuema tüübi mootor. Kuni 87 mootoritel oli jagaja all, ploki küljes, ja aeti hammasrihmaga eraldi vahevõlliga ringi.
Jah, see on 89.a e34 pealt ja jagaja auk plokis on "pimedaga" kinni kaetud.

Postitatud: 06 Juun 2011 13:35
Postitas raunz
sillufromIV kirjutas:Ma ei keeranud kaant kinni ju. Niisama oli seal peal. Kolbidel on lohukesed ka klappidega kokkupuute leevendamiseks. Rihma polnud peal jah üldse. Täitsa nõus, et ise loll. Aga midagi katastroofilist õnneks ei juhtunud. Juba ajan klappe taga ja nädalalõpuks on vast kaas korras jälle.

Süüte sättimises midagi keerulist ei näe, märgid on olemas ja raamatus kõik näidatud ka. Rihm ja rullik lähevad uued.
Raamatutes on alati suurelt ja punaselt kirjas et enne kui märgid paigas pole mootorit ringi ajada ei tohi :? Lohukesed pole seal mitte leevendamiseks vaid selleks et klapid kolvi vastu ei käiks ning loogiline, et nad lähevad vastu kui kaan niisama peal ja nukkvõll sees. Ilma nukata saaks ringi ajada ilma probleemideta. Ringi aetakse võtmega ning mitte mingil juhul starteriga, sest käega keerates tunned kui miskit vastas aga starteriga mitte. Nüüd siis tead kui uuesti kaant hakkad peale panema.

Postitatud: 07 Juun 2011 07:30
Postitas eix22
Pole veel enne sellist tegevust kohanud :)
Miks üldse plokikaane peale panid ringiajamise prooviks???
Kui on uuem mootor, siis pole süüdet vaja sättida , jagaja nukkvõlli otsas, rihm ajab seda ringi koos nukaga ja sättida ei saa seal midagi.

seis

Postitatud: 17 Juun 2011 23:07
Postitas sillufromIV
Täna sain siis mootori kokku. Kaaned ja sisselaskekolle paigas. Sl.kolle paigaldamine kapotiall on nagu silmaoperatsiooni tegemine läbi p _ _ se, seibide ja mutrite poldi otsa saamine ja pärast pingutamine on paras pähkel. Kolle alla läksid uued tihendid ja plokikaas sai uute poltidega kinni keeratud. Plokikaane- ja klapikambrikaanetihend ka uued ikka. Kuigi nooruses sai ühe 83. aasta Honda Prelude r4 mootor vana tihendi ja hermeetikuga kokku pandud, mis töötas üle aasta, siis müüsin auto maha.

Pidurisüsteemi paigaldamine pidurdas asja edenemist. Otsisin kõik jupid välja ja hakkasin sättima, nii- ja naapidi. Ja see alumine junn (millest vunk taha aetakse) ei sobinud kohe kuidagi teiste torudega. Vaatasin raamatuid, netist joonised ja zoomisin pilte, tulutult. Täna siis hakkasin meeleheites seda tahaminevat toru väänama ja selguski tõeline asend.
Olin enne selle toru pannud lanseroni all oleva kinnituse külge (veidi ettepoole õigest asendist).

Spidomeetritross läks ka täna uus paika. Tundub liiga pikk olevat. Kui auto all ja mootoriruumis ilusti ära sättisin, ulatus see ca 10 cm üle rooli. Peab vist sõlme sisse tegema või kuidagi ära sättima selle liigse osa armatuuri all.

Õhufiltri kopsik ei mahu geneka pärast kohta, kus see e34-l käis. Otsustasin esialgu originaalkopsiku alumisest osast vaid ääre jätta (selle, mille küljes klambrid on, mille vahel filter seisab). Edaspidi peab ruumi kokkuhoiu mõttes koonusfiltri vaatama.

Aku läheb taha. Kaabel olemas. Homme ostan mõnd odavamat aiavoolikut täiendavaks isolatsiooniks, kuna kaabel on küll 75 ruutmillimeetrise ristläbilõikega aga isolatsioon on lahja. Kaabel oli nõukaajal vist ikka õhuliiniks mõeldud.

Mõõtsin rõhud ka. Ilmselt ühtlaselt seda motot käima ei saagi, sest rõhud olid IIRC 13,13,12, 13, 10,5 ja 10. Väljalaskekolle läheb moto "lihane" (e34) ja sebisin pika jupi sumpsist ka. e21 vasakpoolne kolle suubub vasakule aga e34 paremale (leegitorud lähestikku). Lamdaanduri pärast pean just seda kasutama. Ulatab 20-30 cm kaugemale, kui e21 sumpsi esimene osa (esimesed torud R6 motodel). Lõpeb kinnitusega. Kartsin, et peab kohe mootoriruumis hakkima ja sättima hakkama leegitorusid aga need looklevad täitsa talutavalt. Kui käima saab, peab kuskil e21 sumpsile ülemineku tegema, et ei peaks kogupikkuses aretama.

Oleksin peaaegu uuesti kaane ära rikkunud. Nimelt vaatasin alumise osa märke hammasrattalt ja rihmakaanelt (seal on ka märgid, kaanel umbes kella kahe peal ja rattal kaks süvendit). Hea, et kolmanda silindri sl.klapp kaane kohe kolvi peal kiikuma pani, muidu olekski nende märkide järgi rihm peale läinud. Kaane pingutamisega oli sekeldusi aga neist kirjutan, kui kaane kõveraks tõmbab, või muu jama juhtub ...

Homme (õigemini juba täna, laupäeval) plaanis kütusetorud vedada, esialgu 8mm vasest.

Mootorijuhtmed peitsin sinna aknaalusesse "renni", selleks pidin veidi mootoriruumi seina ja "renni" põhja lõikama. Aga juhtmeid näha ei jää. Aju läheb ka esialgu kabiini, seal vaatan, kuhu panen selle, juhe on päris pikk, aju jääb ilmselt kuhugi kunde jalutsisse või armatuuri alla.

Pean veel otsustama kas ühendan mootori juhtmed sisselõikega juhtmetesse esiklaasi all või panen originaal mootoripistikusse kleemidega juhtmed ja vean sinna akna lähedale, sest uus motopistik on juba "rennis", juhtmed akna alla "rennist" välja tõmmatud. Äkki on kellelgi, kes seda loeb, liigne 315 pistik vedelemas? Mina andsin enda oma koos mootoriga ära.

Kõigi voolikute ja pistikutega sain ka nagu selgusele. Üks liigne pistik, geneka juures, tuleb samast august, kust genekajuhtmed ja veel üks pundar. Samas lähedal, mootorijuhtmete latis on üks vaba pistik aga need ei sobi omavahel, on mõlemad "emased" (nagu temp.anduri peal käib).

Postitatud: 18 Juun 2011 08:18
Postitas raunz
Kuskohast spidotrossi ostsid? Teda muidu jääbki veidi üle, osa paigutad salongi ja teise üle jääva osa põhja alla.

Mootorijuhtmesiku ühendaks kindlasti pistikuga kaitsmekarpi, siis saab mootorit maha võttes juhtmestiku kenasti pistikuga lahti ühendades kätte.

Postitatud: 21 Juun 2011 22:11
Postitas sillufromIV
[/quote] Mootorijuhtmesiku ühendaks kindlasti pistikuga kaitsmekarpi, siis saab mootorit maha võttes juhtmestiku kenasti pistikuga lahti ühendades kätte.[/quote]

Nii lihtsalt motot enam kätte ei saa. Viisin moto juhtmed läbi tuletõkkeseina ja nende kättesaamine nõuab pusimist. Eriti ajupistiku kättesaamine. Mootoripistikust tõin aga klemmidega välja juhtmed, et mitte hakkida suvalisest kohast, muidu peab vaatama, mis pistikus ära lõpevad ja mis veel kuhugi lähevad.

Eile soetasin lõpumüügihinnaga kastitäie e21 vidinaid. Palju on originaalosi. Näiteks uksepostide "nahad", mingid svammid, pistikute klemmid, laagrid ja muud kummividinad. Pole veel kõike koode läbi löönud aga need ukseposti nahad maksavad bmwfansis 20 eerot tükk. Tõin ka tagatuled (üks terve, teine pragudega). Tagatuledest juhipoolseid on juba terveid aga kundepoolsed on kõik räbalad. Tõin ka 77.a 320 roolipüstaku koos mingi kahtlase rooliga. Sama masina pealt spidoploki, väga korraliku. Uuemad klõpsud siin:
http://album.ee/node/25221545/50271611

Soetasin el.ventika. Meisterdasin sellele raami. Lasin treialil teha torujupi käivitusanduri jaoks. Andur läheb VW oma, 95-85 kraadi. Ühendasin juhtmed ka ära. Panin läbi relee ja kaitsme ning sundkäivituse lüliti tuleb eraldi kuhugi rooli alla. Relee peitsin kaitsmekarpi, sest originaal relee kohal on ainult 2 klemmi ja lihtsam oli kõik uued juhtmed vedada, kui seal kontrollima hakata, kus ja mis. Nüüd pean ainult vaatama, kuhu see vahejupp panna. Peaks panema mootorisse naasva lõdviku peale, suurele ringile. Mis pidi pump vett ringi ajab seal? Kas pumbast termostaati või vastupidi? Või on kellelgi parem koht välja pakkuda?

Vana kere esipõll ei sobi uuele esipaneelile :( Pidin seda hakkima, et ei peaks olemasolevaid räbalaid põllesid lappima hakkama. Uuema põllega ei taha esispoiler ka sobida hästi. Õnneks katab spoiler lõigatud põlle ära.

Paisupaagi jaoks eriti ruumi ei jää kapoti all. Aga pean vl.kolle poole passitama kuhugi.

Kuna armatuurlaud läks vahetusse, siis nüüd on juhtmetega mingi arusaamatus seal. 315-l oli kell tahhoka asemel. Nüüd läheb tahhokas paika. Selle taga, keskel on 3 isast klemmi, 90 kraadi kõverad. Nende klemmide tarvis mul juhtmeid pole seal all. Teab keegi valgustada, mis klemmid need on sellised?

El. bensupumba paigaldamiseks on kõik valmis. Tuleb vaid koht valida, kus see 323 väljalaskele ette ei jääks. Ehk õnnestub sebida kunagi 323 lõpupütid. Paneksin heameelega pagassi pumba ja filtri aga ülevaatusel vist hakatakse nägusid tegema.

Postitatud: 22 Juun 2011 15:59
Postitas raunz
315-l oli kell tahhoka asemel. Nüüd läheb tahhokas paika. Selle taga, keskel on 3 isast klemmi, 90 kraadi kõverad. Nende klemmide tarvis mul juhtmeid pole seal all. Teab keegi valgustada, mis klemmid need on sellised?

El. bensupumba paigaldamiseks on kõik valmis. Tuleb vaid koht valida, kus see 323 väljalaskele ette ei jääks. Ehk õnnestub sebida kunagi 323 lõpupütid. Paneksin heameelega pagassi pumba ja filtri aga ülevaatusel vist hakatakse nägusid tegema.
3 klemmi on pluss, miinus ja signaal. Pumba soovitan panna originaalkohta, võibolla isegi leiaks kinnituskronsad sulle.

Postitatud: 26 Juun 2011 21:27
Postitas sillufromIV
Täna panin mootori käima esimest korda. Ega ei uskunud tegelikult, et ise käima saan. Aga läks õnneks.

Lamda andur ühendamata töötas halvasti ja pöördesse ei tahtnud minna. Andur ühendatud oli asi parem. Muidugi täit pilti ei saanud, sest väljalaskest praegu vaid pool meetrit tuletorusid.

Pumba, filtri ja bensuanuma panin esialgu pagassi. Kuna paak on ühest tükist, siis peab enne väljalaskega ühele poole saama. Panin tagumise ja keskmise püti paika. Edasi peab 320 tuletorudest lõikama täpselt parajad jupid, et vana ja uus ühendada.

Iseehitamisega saab mõne operatsiooni hästi selgeks kohe :) Kui ei viitsi läbi mõelda põhjalikult, siis tuleb paljusid operatsioone korduvalt teha. Aga see ju ongi hobiauto. Kui kõik kohe õigesti teha, siis auto varsti valmis ja tulevad muud mõtted pähe.

Et vaba päev raisku ei läheks, sättisin õhtul veel tuled ja viled ette ära. Põll ja stangelisa on veel punased, plaanis millalgi värvida. Esituled läksid uued paika. Ostsin kellegi viite peale ACAR-ist. Olid odavad (6,4€/tk või nii) aga see-eest ei läinud lähituled paika ka. Jätsingi ühe kõrva välja mõlemal. Võru surus kinni ja varjas ära kõveruse. Tegin ka juhtmed ringi, kuna seni oli see haipoiss kahesilmne. Prillid on nagu uued. Neerud vajaksid vahetust. Suunad läksid originaalid paika, sest valgeid pole raatsinud osta veel, järelturul neid ei liigu*

http://album.ee/node/25252057/50271611

Tagatuled ja tagumise põrkeraua panin varem kokku.

Peaks olema võimalik omal jõul uude garažeerimiskohtagi sõita :) Peab vaid difrisse ja kasti õli valama, ning kindlustuse tegema.

Postitatud: 27 Juun 2011 06:26
Postitas Greger
pärisk iirelt kerkid siin. Kui ikka raha ja võimalused ja kohta on kus teha siis liiguvad asjad väga kiirelt.

Postitatud: 27 Juun 2011 07:47
Postitas sillufromIV
Pigem ikka pealehakkamine :)

Vaatan pilte ja kadestan neid, kel tõstuk ja telfer garaažis. Mul on ainult paar tungrauda ja kümmekond puuklotsi. Kandelampi pole ka korralikku jõudnud osta. Iga keevituse tegemiseks on vaja naabrimeest passida ja siis keelitada aparaati korraks kõrvalboksi vedama. Tööriistadeks valdavalt odavad võtmekomplektid. Olen viimased 4 kuud 150.- eest kuus garaaži rentinud ja see kiirustas autot kokku saama. Ja muidugi töötunnid, töötunnid. Vahel olen 02-ni garaažis.

Postitatud: 27 Juun 2011 08:33
Postitas nuga
Ehtne näide selle kohta, et kui tahta midagi, siis teeb selle ära. Ei ole mõtet vinguda raha ja võimaluste puudumise pärast.

Tubli töö, jätka samas vaimus!

Postitatud: 27 Juun 2011 15:28
Postitas Greger
ei muidugi hea peale hakkamine on hea. Minu nt puudub isegi garaas, sest kohilas keegi ei üüri isegi midagi. Jube on siin ja peab hoovipeal hakkama saama v siis sõbrajuures kui tal aega ja viitsimist on.
Kuid edu ja varsti ehk on liikumas ka näha kui nimodi jätkad :)

Postitatud: 29 Juun 2011 20:20
Postitas sillufromIV
Täna käisin linnas sõitmas. Mitte lõbusõidus vaid asja pärast ikka. Nimelt tahtsin lähimas TÜ punktis heitgaaside koostise kohta paberit saada (ARK nõuab). Sõitsin kõrvalisi teid mööda kohale. Suretasin värava ees välja. Enam käima ei saanud. Punkt pandi kinni, kuna tulin 10 minutit enne tööpäeva lõppu. Kutsusin sõbra järgi, panime juhtmetega käima.

Mootoriga siis selline jama, et tühikäigul läheb pöördesse aga käik sees poleks nagu jõudu. Bensuhaisu on ka paljuvõitu. Peab siduriga meelitama ja siis saab hädaga pooleks teisega sõita. Samas välja ka ei sure, kui tühikäigul gaasi peal ei hoia. Siis tagasiteel läks korraks jälle hästi pöördesse. Lasin veel kolmandagagi ratta ringi. Proovin homme tutikate süüteküünlatega, ehk on abi.

Õlituli ka ei kustu ära. Kohe peale käivitamist nagu kustub sekundiks aga siis põleb järjekindlalt edasi.

Homme tuleb uus katse ja siis selle gaasipaberiga ARK-i. Nimelt on mul taotletud ümberehitusluba. Saab ametlikult r6 moto aiste vahele, samas muutub ka auto värv, reg.märk ja muidugi omanik.

Postitatud: 01 Juul 2011 08:44
Postitas sillufromIV
Sel suvel vist ikka sõitma ei saa seda.

Vahetasin küünlad uute vastu. Enne olid erinevad küünlad, 3+3.

Õlituli põleb rahulikult edasi ja temperatuuriseier ei liigu paigast, pöördeid ka ei näita. Ilmselt ikka juhtmetes mingi kala. See-eest töötab spidomeeter aga odomeeter ei tööta.

Õlirõhk sai mõõdetud kasutaja Ruut laenatud manomeetriga. Külmalt on rõhk 6 bar (manomeeteri skaala lõpeb selle näiduga ära), paar minutit töötanult juba 4,5 bar. See peaks rahuldav näit olema vana moto kohta. Uuel motol on andur 24 võtmega keeratav ja ruumi on nii vähe ploki ja anduri vahel, et pidin odava silmusvõtme ostma ja silmuse imeõhukeseks käiama, et lahti saada seda. Vanal motol on 22 võtmega keeratav ja selle tarvis sai kunagi toruvõti soetatud. 24 toruvõtit aga müügil polnud enam.

Kõige hullem on see, et õli on kuidagi vedelavõitu. Olen vee ja õli segu näinud aga selle moodi see ollus ka pole. Õlikorgi all vahtu pole. Bensiini järele ka ei lõhna. Auto läheb pikema käiamise peale käima ja töötab. Kui pöördeid juurde panna, siis mingi hetk tuleb mingi hele klõbin sisse (nagu kõlksaks klapiga vastu kolbi). Kui pöördeid vähemaks võtta kaob see heli. Veesärgis rõhku pole, ei tule suitsu ka paisupaagist. Vesi märgatavalt kuhugi ei kao, sumpsist vett ei tule. Kui õlikorgi ära võtan, hakkab mootor korraks läkastama aga siis tasakaalustub selle töö uuesti.

Pean vast nädalakese puhkust ja siis uue hooga proovin m20b20 karpamootorit peale. Ostsin ühe komplektse metallihinnaga osta.ee-st paar päeva tagasi.

Postitatud: 01 Juul 2011 09:00
Postitas nuga
Kompressioon peaks sooja mootori ja avatud gaasiklapiga ikka 11-12 bar'i olema :roll: Või ma eksin ühikutega?

Postitatud: 01 Juul 2011 09:42
Postitas sillufromIV
nuga kirjutas:Kompressioon peaks sooja mootori ja avatud gaasiklapiga ikka 11-12 bar'i olema :roll: Või ma eksin ühikutega?
Õlirõhk peaks ikka langema. Õli läheb vedelamaks soojenedes ...

Postitatud: 01 Juul 2011 09:52
Postitas nuga
Aaa, õlirõhust oli jutt. Minu viga :lol:
Ärge pange tähele :P

Postitatud: 01 Juul 2011 10:14
Postitas Ruut
sillufromIV kirjutas:Pean vast nädalakese puhkust ja siis uue hooga proovin m20b20 karpamootorit peale. Ostsin ühe komplektse metallihinnaga osta.ee-st paar päeva tagasi.
Sa oled selle 2,5 juba piisavalt vaeva näinud. Nüüd pole küll õige aeg uut mootorit peale istutama hakata. Kui ise elektrist läbi ei hammusta, siis vii auto mõne pädeva autoelektriku juurde (Patric, R.Naaber).

Postitatud: 01 Juul 2011 11:25
Postitas sillufromIV
See, et näidikud ei tööta, pole probleem. Pigem see, et käia ei taha korralikult ja õli imelik on, see on mure.

Oskab keegi soovitada kohta või tegijat, kes mõistliku hinna eest asja üle vaataks ja pädevat nõu annaks või ise asja joonde ajaks? Tallinnas soovitavalt.