3. leht 8-st
Postitatud: 10 Mai 2006 08:52
Postitas mart154
sellist asja otseselt kui Lada lambda ei tohiks olemas olla, vähemalt minu arust.
Asja võiks kutsuda pigem "universaalne lambda"
Lambdadel peaks vint kõigil üks ja sama olema. praegu ei tule meelde... aga äkki oli m14x1.5
Juhtmete arv: mitme juhtmega lambdad on sellised, millel on eelsoojendus: lambda lastakse elektriga kuumaks, et varem tööle hakkaks.
Põhimõtteliselt tuleb sul 1-juhtmega lambda osta.
PPS: Osad elektrit täis autod pirtsutavad osade lambdade üle. vana bmw ehk seda ei tee... aga hoiatus on antud

Postitatud: 22 Mai 2006 20:29
Postitas omega
Hetkel keskmine bensukulu 13-14 sajale

, on vist aeg lambda juba ära vahetada. Muidu sõidan küll väga rahulikult, linnas kiirendan enne käiguvahetamist tavaliselt 2000pöördeni, sõites jäävad pöörded enamasti 1300-1800 vahele. Ja kui ainult lambdast ei piisa, siis tuleb vist Truumut külastada, sest selline bensukulu eta mootori kohta on ikka suur

. Samas sõidan palju lühikesi otsi (hommikul kooli/tööle) ja mootor ei lähe selle ajaga töösoojakski. Segu on ka nagu lahjavõitu, sest küünlad on pigem hallid kui kuldpruunid ja töösoojalt on mootor väga uimane...
Postitatud: 22 Mai 2006 20:50
Postitas Silwer
omega kirjutas:Arvo, sa ei oska siis midagi täpsemat öelda selle Lada lambda kohta? Tahaks varsti ära osta aga ennem ikka vaja teada, kas see andur ka ikka sobib.
Sobib küll. Hind isegi 625 eek. Tegemist Bosch tootega aga kuna Lada pistikuga siis on ka vastavalt Lada üldisele odavale varosadehinnale ka lambda hind odav (kahtlustan et see võib olla BOSCH omahinna lähedal). Muidu sama nagu kõik muud lamdad - vaid pistik tuleb vahetada.
Olen kasutanud seda lambdat mitmetel bmw-del. Ja ka Audi S4 peal - alati tip-top toiminud...
Ära vaid hakka Baktist telefoni teel hinda küsima - võidakse kuradile saata (nad ei ole väga huvitatud nende odavate lambdade müügist). Longi lihtsalt kohale ja küsi leti taga istuva tüübi käest, siis saad oma lambda probleemivabalt kätte...

Postitatud: 22 Mai 2006 21:07
Postitas omega
Aitäh info eest Silwer

.
Aga mitu juhet sellel Lada lambdal küljes on? Endal muidu ainult 1 must juhe läheb sinna.
Postitatud: 22 Mai 2006 22:22
Postitas Arvo
Silwer kirjutas:omega kirjutas:Arvo, sa ei oska siis midagi täpsemat öelda selle Lada lambda kohta? Tahaks varsti ära osta aga ennem ikka vaja teada, kas see andur ka ikka sobib.
Sobib küll. Hind isegi 625 eek.
Hm, siis on hind veelgi langenud, mina ostsin millalgi eelmine aasta ligi 800 eeguga selle lada pistikuga lambda.
Lada lambdal on 4 juhet küljes muidu, aga 2 nendest jätad kasutamata (lambda eelsoojendus), mass on mõtekas ikka topelt ühendada aga pole kohustuslik.
Postitatud: 22 Mai 2006 22:33
Postitas Ruut
Arvo kirjutas:mass on mõtekas ikka topelt ühendada aga pole kohustuslik.
Massi ühendamine on KOHUSTUSLIK. Kolmejuhtmelisel käib mass läbi kere, neljajuhtmelisel on mass korpusest eraldatud. See teema mõni kuu tagasi läbi käidud - kolmejuhtmeline lambda sai imprezal asendatud neljajuhtmelisega (kuna kolmest polnud parasjagu letist võtta). Niikaua, kui neljandat juhet massi ei keeranud andis lambda veateadet ja mootor turtsus ning paukus.
Ääremärkuse korras ütlen veel, et BAKT-i letitöötajate (hülgemöla) juhtme värvide ja tööülesande kohta ei tasu tõsiselt võtta. Need tuleb ise endale selgeks teha.
Postitatud: 23 Mai 2006 18:26
Postitas omega
Ostsin siis täna Baktist lambda ära. Kõige odavam Lada oma maksis 750.- ja 525e ühe juhtmega lambda 1000.-. Kuna hinnavahe suht väike, siis ostsin ikka 525e oma. Veel ajati mulle seal sellist juttu, et see Lada nelja juhtmega lambda ei sobigi mulle, sest pidavat ruttu läbi põlema kuna mul lambda liiga väljalaskekollektori lähedal ja seal temp. liiga kõrge. Nelja juhtmega lambdad pidavat asetsema tagapool summutit, kus temp. madalam.
Igatahes homme või ülehomme kruvin lambda külge ja vaatan mis teeb. Loodan parimat

.
edit: Lambda ise selline:
http://www.pildid.ee/albums/userpics/13752/lambda2.jpg
http://www.pildid.ee/albums/userpics/13752/lambda1.jpg
Postitatud: 24 Mai 2006 22:06
Postitas omega
Lambda nüüd vahetatud

.
Eks varsti on näha, kuidas see bensukulule mõjub.
Postitatud: 13 Juul 2006 22:12
Postitas omega
Nii, tore et foorum jälle tööle hakkas
Vahepeal vahetasin autol käigukasti-, tagadifri- ja roolivõimuõli ära. Kes teab millal neid viimati vahetati. Sai tehtud ka suurem esisillaremont, mille käigus läks vahetusse enamus juppe. Nüüd on auto tunduvalt paremini juhitav ja vaikne, varem oli ikka selline "mõnus" sharniirikolin ja rattad logisesid igas suunas. Siin mõni pilt ka juppidest mis vahetusse läksid:
Need vene logarid on ikka head asjad, vähemalt kaitsevad ka midagi

:

Postitatud: 01 Sept 2006 17:51
Postitas omega
Täna käisin ülevaatusel, kõik oli korras

peale käsipiduri, mis nüüd plaanis selle kuu jooksul korda saada. Heitgaase pole ollagi

:
Lubatud \Mõõdetud:
Ω 900 \ 840 p/min
CO 0.500 \ 0.010 %
CH 100 \ 9 ppm
λ 1.0000 \ 1.0070
Lubatud \Mõõdetud:
Ω 2500 \ 2470 p/min
CO 0.500 \ 0.010 %
CH 100 \ 8 ppm
λ 1.0000 \ 1.0210
Postitatud: 07 Mai 2007 23:39
Postitas omega
Räägiks sellest autost ka vahepeal natuke

.
Talvel seisis auto jälle loomulikult garaazis. Nüüd kevadel hakkasin jälle pisivigade kõrvaldamisega tegelema. Vahepeal sai ostetud "uus" katuseluuk ja see sai ka üle värvitud ja autole paigaldatud (vana luuk oli mäda). Uuele luugile lasin altpoolt kahekordse pleki vahele vana head Movil´i, mis peaks edasise roostetamise ära hoidma.
Laupäeval võtsin maha käigukasti, sest see "tore" kahemassiline hooratas on oma aja ära elanud ja tekitas esimese ja teise käiguga kiirendades rõvedat vibra. Asemele läheb tavaline hooratas ja sidurikomplekt m20b25 mootorilt.
Siin see imeleiutis ongi (muide umbes 90% tänapäeva autodest on sellise kaheosalise hoorattaga ja uus selline maksab vastavalt auto margile 5000-15000 eek-i) :
Sidur iseenesest töötas hästi ja nagu näha, siis ketas on ka veel väga heas korras:
Mootor ilma hoorattata:
Uus ja vana:
Uus küljelt:
Kõik komplekt koos:
Tolmune peategelane ka siia:
Ja remont jätkub...
Postitatud: 10 Mai 2007 22:00
Postitas omega
Nüüd tekkis probleem väljalaskekollektori ja pükste vahel olevate tihendite kohta, et need liiga kallid minumeelest. UM´is oli vist 171eek/tk ja Autoeksperdis mingi 120eek. Kas on võimalik neid kuskilt odavamalt saada? Ja kas kuskil müüakse ka sellist tihendimaterjali, millest ma saaks need 2 tihendit ise teha?
Postitatud: 10 Mai 2007 22:13
Postitas Ihv
minuarust ei tasu selle paarisaja krooni pärast linna mööda joosta aga endale aga ma ostsin enda omad salomest või autoringist või aavest küll mingi ca 20 kr eest tk

Postitatud: 11 Mai 2007 23:51
Postitas omega
Ihv kirjutas:minuarust ei tasu selle paarisaja krooni pärast linna mööda joosta aga endale aga ma ostsin enda omad salomest või autoringist või aavest küll mingi ca 20 kr eest tk

Salome´s ei olnud, Aaves (autoeksperdis) maksiski see tihend 123kr

.
Postitatud: 18 Mai 2007 17:43
Postitas omega
omega kirjutas:Ihv kirjutas:minuarust ei tasu selle paarisaja krooni pärast linna mööda joosta aga endale aga ma ostsin enda omad salomest või autoringist või aavest küll mingi ca 20 kr eest tk

Salome´s ei olnud, Aaves (autoeksperdis) maksiski see tihend 123kr

.
Sain tihendid kauplusest Teeme Varuosad hinnaga 80kr tükk.
Postitatud: 20 Mai 2007 14:42
Postitas omega
Eile käigukasti peale pannes selgus tõsiasi, et see m20b25 hooratas koos e30 325i sidurikomplektiga jääb ikkagi umbes 1,5 cm liiga õhukeseks ja siduri töösilinder ei ulatu sidurit täielikult lahutama

. Varem silma järgi mõlemat hooratast koos siduriga võrreldes tundusid paksused samad, aga hiljem suppleriga üle mõõtes on ikkagi nähtav vahe sees. Nüüd vaja leida 2.7 tavaline hooratas (pandi mootoritele kuni 09/1985a.) ja sidurikomplekt poes ringi vahetada.
Postitatud: 07 Juun 2007 22:11
Postitas omega
omega kirjutas:Eile käigukasti peale pannes selgus tõsiasi, et see m20b25 hooratas koos e30 325i sidurikomplektiga jääb ikkagi umbes 1,5 cm liiga õhukeseks ja siduri töösilinder ei ulatu sidurit täielikult lahutama

. Varem silma järgi mõlemat hooratast koos siduriga võrreldes tundusid paksused samad, aga hiljem suppleriga üle mõõtes on ikkagi nähtav vahe sees. Nüüd vaja leida 2.7 tavaline hooratas (pandi mootoritele kuni 09/1985a.) ja sidurikomplekt poes ringi vahetada.
Auto nüüd kokku pandud ja sõidukorras. Sain Saue romulast 2.7 mootori orig. tavalise hooratta ja kõik töötab.
Aga nüüd selline jama ikkagi, et see vibra esimese ja teise käiguga teatud pööretel kiirendades ON ALLES

, kuigi mitte enam nii hull kui varem! Kardaan on ka täiesti norm. korras ja see ei tohiks ka vibreerida. Täiesti ebaloogiline vibra, ma ei saa enam mitte midagi aru

. Paistab, et tegemist on sellele autole omase needusega, muud seletust ma ei leia enam

.
Paar pilti ka hoorattast (see musta värvi seal kõrval on m20b25 hooratas):

Postitatud: 08 Juun 2007 10:43
Postitas tanele28
Mul oli ka oma e28 535i eelmine aasta vibra esimese ja teise käiguga kiirendades minu puhul osutus süüdalaseks käigukasti laager ja vibrast sain lahti siis kui vahetasin käigukasti teise vastu.
Postitatud: 08 Juun 2007 17:44
Postitas omega
tanele28 kirjutas:Mul oli ka oma e28 535i eelmine aasta vibra esimese ja teise käiguga kiirendades minu puhul osutus süüdlaseks käigukasti laager ja vibrast sain lahti siis kui vahetasin käigukasti teise vastu.
Käigukast oli ju mul maas ja kõik oli täiesti normis, simmerid sai ka veel ära vahetatud. Üks mootoripadi oli katki ja selle panin uue, samuti vahetasin ära mõlemad käigukastipadjad tutikate vastu, aga ikka on kohati vibratsioon. Täielik müstika

.
Postitatud: 08 Juun 2007 17:50
Postitas tanele28
kas proovisid loksutada seda käigukasti võlli kuhu kinnitub kardaan see ei tohi praktiliselt üldse liikuda?