3. leht 4-st

Postitatud: 10 Nov 2006 21:39
Postitas omega
Paistab et termostaat ei tööta, sest auto üldse soojaks ei lähe ja temp. osuti jõuab max 1/3 peale :?. Lähipäevil plaanis siis termostaat välja vahetada. Ehk mõjub kütusekulule ka positiivselt :wink: .

Postitatud: 12 Nov 2006 14:04
Postitas omega
Kust oleks kõige targem peale UM -i termostaati osta? Salome´st ei hakka vist seda QH toodet ostma, pidi palju praaki esinema.
Aave´st siis äkki? Palju umbes maksta võib see termostaat?

Postitatud: 16 Nov 2006 18:01
Postitas omega
Nii, Salomes termostaat (QH) 142.- eek ja Aaves 256.-
Ostsin Aavest uue, sest tegemist QH-st kvaliteetsema saksa toodanguga.
Kuid termostaadil märge 80 C(kraadi), kas ta natuke liiga vara ei avane?

Postitatud: 17 Nov 2006 11:39
Postitas Jaan
omega kirjutas:Nii, Salomes termostaat (QH) 142.- eek ja Aaves 256.-
Ostsin Aavest uue, sest tegemist QH-st kvaliteetsema saksa toodanguga.
Kuid termostaadil märge 80 C(kraadi), kas ta natuke liiga vara ei avane?
Äkki sa pead ikka silmas liiga hilja avanemist? 80'C termostaat on minu teada üks kangemaid termostaate (talvine termostaat) mida haininadel kasutatakse. Kõrgema temperatuuriga termostaat hoiab jahutusvedelikku kauem kinni, jahutusvedelik kuumeneb rohkem.

Oma 728-le panin 88-kraadise termostaadi peale (NB! tehase poolt ettenähtud maksimum on 80C) ja sellega on sõidetud aasta-läbi. Ilmselt tänu sellele, et ka ülejäänud asjad vahetatud said (ahi, jahutusradikas, vendika sidur, soojaklapp jne.) probleeme kangema termostaadiga ei ole. Talvel on autos soe. Keema ei lähe ka suvel, ummikus.

Postitatud: 20 Nov 2006 18:42
Postitas omega
Ostsin meelega kallima Wahler´i termostaadi, et asi kindlalt töötaks. Aga ei tööta, termostaat lihtsalt ei avane :? . Eile kui temp. seier põhja läks, siis korra avanes, täna ei avane enam üldse. Mootor läheb ennem keema...nüüd hakkas radikas ka jälle lekkima.
:(

edit: Vanale termostaadile oli keegi kaks väikest auku sisse puurinud :shock: , sellepärast auto soojaks ei läinudki.

Postitatud: 21 Nov 2006 09:55
Postitas Jaan
Kas sa peale termostaadi vahetust mootorit õhutasid? :idea: Sõida hainina kuskile teeserva nii, et nina jääks kõrgemale. Keera õhutuskruvi lahti ja lase tal mootori töötades vaikselt mulistada. Vajadusel kalla vedelikku paisupaaki juurde. Mõne suure õhumulli kättesaamine võib olla aeganõudev tegevus. Enne uue termostaadi mahakandmist vaata kas see sai õigetpidi peale pandud.
omega kirjutas:edit: Vanale termostaadile oli keegi kaks väikest auku sisse puurinud :shock: , sellepärast auto soojaks ei läinudki.
Siis on seal mingi jama veel. Näiteks vendika sidur läbi (peaks olema lihtne probleem) või radikas umbes... Kas paisupaagi kork survet peab?

Postitatud: 21 Nov 2006 19:00
Postitas omega
Jaan kirjutas: Siis on seal mingi jama veel. Näiteks vendika sidur läbi (peaks olema lihtne probleem) või radikas umbes... Kas paisupaagi kork survet peab?
Ventika sidur on vahetatud aasta tagasi (uus), veepump on hiljuti vahetatud (uus), ja paisupaagi kork peab küll survet. Radikas ei ole ka kindlalt umbes, aga kuna radikas hakkas lekkima natuke, siis vahetan ta homme välja (kui homme uue saan).

Täna võtsin termostaadi uuesti välja ja lasin ära kontrollida, termostaat avanes küll aga alles 90C juures, kuigi peaks avanema 80C juures. Auto peal termostaat ei avanenud. Homme viin poodi tagasi, et see välja vahetada.

Postitatud: 22 Nov 2006 20:24
Postitas pisike528
Jaan kirjutas:Kas sa peale termostaadi vahetust mootorit õhutasid? :idea: Sõida hainina kuskile teeserva nii, et nina jääks kõrgemale. Keera õhutuskruvi lahti ja lase tal mootori töötades vaikselt mulistada. Vajadusel kalla vedelikku paisupaaki juurde. Mõne suure õhumulli kättesaamine võib olla aeganõudev tegevus
See täiesti õige jutt.Mul ka uue 80C wahleriga kiskus keema,ajasin siis nina õhku ja lasin tal käia ja sain õhu välja.nüüd korra,sooja keerasin ka põhja :!:

Postitatud: 23 Nov 2006 18:37
Postitas omega
pisike528 kirjutas:
Jaan kirjutas:Kas sa peale termostaadi vahetust mootorit õhutasid? :idea: Sõida hainina kuskile teeserva nii, et nina jääks kõrgemale. Keera õhutuskruvi lahti ja lase tal mootori töötades vaikselt mulistada. Vajadusel kalla vedelikku paisupaaki juurde. Mõne suure õhumulli kättesaamine võib olla aeganõudev tegevus
See täiesti õige jutt.Mul ka uue 80C wahleriga kiskus keema,ajasin siis nina õhku ja lasin tal käia ja sain õhu välja.nüüd korra,sooja keerasin ka põhja :!:
Kui keegi tore inimene mulle kiiresti radika müüb, siis proovin kindlasti seda õhutamist :wink: .
Termostaadi sain ka juba teise asemele, kuna viimati ostetud testiti Aaves ära ja selgus, et ongi defektiga.

Postitatud: 23 Nov 2006 18:41
Postitas pisike528
Küsisin radika kohta sõbralt ,pidi vaatama kas alles!

Postitatud: 25 Nov 2006 01:31
Postitas omega
Täna siis paigaldasin uue Aavest saadud termostaadi autole ja radika sain ka ajutiselt kuidagi pidama. Aga jälle termostaat ei avane :evil: . Kohapeal soojenedes, kui temp. seier jõudis kuskil 3/4 peale, siis hakkas termostaat avanema ja radikas läks soojaks. Siis vahepeal seisis auto niisama ja termostaat jõudis selle aja jooksul ennast sulgeda. Aga sõidu ajal jälle termostaat ei avane ,läheb ennem keema ja temp. seier läheb peaaegu põhja. Ma ei saa üldse enam aru, milles viga. Kõik sai korralikult õhutatud kuni viimse õhumullini aga ikka läheb keema :( . Nüüd ma hakkan aru saama, miks vanale termostaadile olid augud sisse puuritud...

Postitatud: 25 Nov 2006 09:38
Postitas Ruut
omega kirjutas: Aga sõidu ajal jälle termostaat ei avane ,läheb ennem keema ja temp. seier läheb peaaegu põhja. Ma ei saa üldse enam aru, milles viga.
Aga oled sa kindel, et läheb keema? Ma olin oma kuuesega ka esialgu mures, et aegajalt läheb temp 3/4 peale skaalast. Aga seier ei liigu ühtlaselt ja hüppab teinekord siia-sinna. Ma olen 95% kindel, et viga on ahelas temp andur-juhtmeühendused-näidik. Ma pole veel viitsinud termomeetriga mässama hakata, et jahutusvedeliku tempi mõõta. Viimased 5% panen mõrasele plokikaanele.

Postitatud: 25 Nov 2006 13:07
Postitas omega
Ruut kirjutas:Aga oled sa kindel, et läheb keema?
Hakkab mulisema, järelikult keeb. Ja kui kuumalt pasupaagikorki lahti keerata, siis keeb sealt kõik mulinal välja. Mul on tunne, et ma viin selle termostaadi jälle Aavesse tagasi ja proovin mõne teise firma toodangut.

Aga radikat on ikka vaja...

Postitatud: 26 Nov 2006 14:12
Postitas omega
Ehhee, tuleb välja, et asi hoopis vales termostaadis. Alates 85-87a autodele pandi pisut teistsugused termostaadid. Mulle anti siis see vanem tüüp, millel tagumine osa on 7mm pikem.

Katsetamiseks keevitasin vanasse termostaati puuritud augud kinni ja panin auto peale tagasi. Termostaat avaneb nüüd õigel ajal ja kõik töötab nii nagu peab. Esmaspäeval vahetan termostaadi Aaves õige vastu ringi.
Aga radikat ikka vaja!

Postitatud: 26 Nov 2006 21:43
Postitas pisike528
radikas olemas ja peaks olema 2.8 oma sest 528 peal ta oli! :wink:

Postitatud: 27 Nov 2006 15:34
Postitas omega
pisike528 kirjutas:radikas olemas ja peaks olema 2.8 oma sest 528 peal ta oli! :wink:
Saatsin PS-i.

Postitatud: 27 Nov 2006 21:19
Postitas omega
Sain nüüd õige termostaadi kätte ja sai juba ka autole paigaldatud. Kõik töötab, nii nagu peab 8) , temp. seier püsib ka koguaeg keskel. Aga radikat ikka vaja, sest praegune on selline kahtlane et ei julge pikemat sõitugi ette võtta.

Postitatud: 10 Dets 2006 13:10
Postitas omega
Mul kapotiall selline kleeps, äkki teist keegi oskab seda tõlkida ?:

Pilt

Postitatud: 11 Dets 2006 11:38
Postitas ReY
umbes midagi sellist:

TÄHELEPANU!
Sõiduk on varustatud Heitgaasimadaldus(?!)süsteemiga "BMW NO2-kontroll" varustatud, Hooldus ja remont vastavalt BMW juhenditele.

Postitatud: 12 Dets 2006 21:50
Postitas omega
ReY kirjutas:umbes midagi sellist:

TÄHELEPANU!
Sõiduk on varustatud Heitgaasimadaldus(?!)süsteemiga "BMW NO2-kontroll"
Huvitav, kus see süsteem asuda võib ja kuidas välja näeb? Mõni lisaandur äkki?