15. leht 20-st
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 31 Dets 2013 04:20
Postitas JanekEnde
Kui eile ei olnud just kõige edukam õhtu, siis täna läks kõik ladusalt
Uus
Vs vana
Millegi pärast juhtus nii, aga õnneks vana kaas:
Klemmid
Kassetikas
Vana stange on ikka väga koledaks muutunud
Uut palju kenam vaadata. Pilt kehv.
Klaasipesudüüsidega jamasin ka, enne lasi üks üle katuse ning teine pesi iluliistu. Nüüd korras. Uued kojamehed samuti, eelmised olid ilmselt üle 2 aasta vanad.
Koju tulles pöörded värisesid tühikäigul.. Nüüd tuli meelde, et õhulõdviku kinnitus jäi kinni pingutamata ning kopsiku küljes toru plastiku külge panemata

Eks homme teeb, täna rohkem ei viitsi.. Käivitamise probleem on kadunud, ju siis jagajakaas ja akuklemmid seda jama tekitasid.
Selleks aastaks nokitsemistega ühel pool, uuel aastal uue hooga!
Head vana lõppu kõigile ning paremat uut!
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 08 Jaan 2014 19:04
Postitas JanekEnde
Vahepeal uurisin "uut" kapotti ka lähemalt. Vaatasin, et mingid juhtmed jooksevad klaasipesudüüside juurde ning pistikud ka küljes. Düüsisoojendused või mille jaoks? Vanal kapotil kuskil mingisuguseid juhtmeid ei jookse.
Eile vahetasin väikse vooliku, mis kütuse rõhuregulaatori ning vaakumklapi vahel, olid praod peal juba.

Head sügist.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 12 Jaan 2014 20:05
Postitas JanekEnde
Sai käidud saba liputamas

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 12 Jaan 2014 21:01
Postitas k3nny
Düüsisoojendused jah ilmselt. Ei tea küll kas originaalid või ise paigaldatud (neid lihtne ise ka teha, vaja vaid takisteid. Samal moel saab teha soojendusi peeglitele ja isegi roolile).
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 13 Jaan 2014 09:39
Postitas JanekEnde
Peeglitele ma teha ei viitsi arvatavasti, roolist rääkimata

mida vähem elektroonikat, seda parem

Aga ju siis soojendused jah. Iseasi, kuhu need juhtmed vedama peab et toimima hakkaks. Üks lisa jälle juures

Enne ülevaatust kevadel peab korra tõstukile ajama koolis, sumps laseb kuskilt keskelt läbi. Kui kannatab keevitada, siis teen ära. Sel aastal tahaks üldse uue summarijooksu alla saada (ette originaal reso, terve jooks 2,5" torud ning taha simonsi pütt kahe otsaga). Aga eks paistab, kuidas ja millal. Oleneb palju praktika eest finantsi saan ja kas kuhugi tööd ka suvel-sügisel saan. Plaane on palju, kuid tähtsamad asjad tahaks ennem tehtud saada, kui muud tilulilu autole osta saan. Niikaua kallan ja tallan.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 13 Jaan 2014 10:40
Postitas Cardo
Minu mälu mööda olid kõik peeglid ja klaasipesu düüsid tagaklaasi soojendusega samas ahelas.
Talvel võib neist väga kasu olla.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 13 Jaan 2014 13:12
Postitas JanekEnde
Selge. Tagaklaasisoojendus pole kahjuks ca aasta või rohkem toiminud..
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 13 Jaan 2014 14:04
Postitas Ruut
Minu mäletamist mööda läheb peeglite ja düüside küte sisse koos süütega. Möödunud suvel juhtus oma kuuesel intsident düüsisoojendusega. Soojendas nii palju, et düüsidest hakkas korralikult suitsu tulema. Et põlengut vältida, sai juhtmed düüsi tagant ära tõmmatud.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 14 Jaan 2014 19:33
Postitas JanekEnde
Suveperioodil pole vajagi tegelt neid.
Tänud kasutajale Jizz, kes saatis udukate- ning ohutuledelüliti(d). Nädalavahetus nokitsema ning õli vahetada

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 15 Jaan 2014 13:36
Postitas JanekEnde
Proovisin lülitit, kuid ainult tagumised udukad toimisid koos lähituledega. Parkidega ei eesmised ega tagumised. See saaga ei lõppegi vist

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 17 Jaan 2014 00:47
Postitas JanekEnde
Õhtul sai garaaži mindud ning lõpuks õli vahetatud. 203333km, originaal läbisõidu järgi siis kuskil 330-340 tuhat. Ohutuledelüliti läks ka toimiv külge.
Aega läks paar tunnikest, kuna vana filtriga maadlesin ca 40 minutit, et raibe kätte saada. Filtrivõti hakkas ka juba käte vahel kõveraks painduma
Kasutasin sama kraami, mis eelmine kord:
Uus õli sisse
Mootor käib nagu kellavärk jälle
Nädalavahetusel igav on, tõmban põhja jne õliga üle, siis ei tohiks probleemi olla meie soolastel teedel.
Garaažis oli tunduvalt soojem kui arvasin, õlitasin kõik lukud ning tihendid said ka silikooniga üle käidud. Udutulede puhul pöördun kunagi elektriku juurde, mina enam jamada ei viitsi.
Ühe tagumise kummimati viskasin ka oma jalgealla, suht tüütu oli kui matt vesine ning hommikuks jääs.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 17 Jaan 2014 23:44
Postitas JanekEnde
Nonii, täna polnud praktikal midagi teha, niiet sain varem koju. Jätkus energiat õhtul garaažis jamamiseks ka
Ajasin kanali peale, uurisin mis elu allpool toimub. Midagi erilist, üksikutes kohtades ainult vähest roostet, roostesurm peale ning hea küll. Ülejäänud põhi päris korralik, isegi

Summutipüttidel üleminekukohad korralikult läbiroostetanud natuke, niiet keevitamisest vist asja ei saa.
Hommikuti naljakas vaadata, kui auto töötab ning kuskilt põhja alt tuleb tossu.
Lörin on ka vägev, eile üks vanamutt lubas mulle politsei kutsuda, kui garaaži ette parkisin. Hakkas seal lärmama, et lülita mootor välja, mida sa pläristad siin, kutsun politsei.

Sel mutil olid küll närvid vist väga läbi, ei lörise midagi nii hullult tühikäigul. Kimus seal oma koni ära ja läks tuppa. Pärast meelega peenestades sõitsin minema
Niisiis enne ÜV-d peab summutijupid kokku ostma ja esisillas kondid ning ühe õõtsa vahetama. Kontidel on need alumised kummikatted puruks, samas lokse pole.. aga kui juba, siis juba. Juhipoole sai üleeelmine suvi vist Lemförderi uus kont alla, suht kähku otsad andnud.
Park + udu sain ka lõpuks ometi tööle!

Tegin natuke juhtmemajandust ja saingi toimima. Mingi aeg peab "juhtmemajanduse" üle käima, tagumisi hetkel ei ühendanud ära pistikusse. Edukas õhtu.
See talv auto seisma ei jää, kuna ma olen selline inimene kes tipa-tapa ei viitsi käia ning bussiga ammugi mitte sõita.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 29 Jaan 2014 09:44
Postitas JanekEnde
Tore talv küll, kui eelneval õhtul autot pesta. Hommikul kanguta linki ja huia võtmega kuidagi, siis sain ukse lahti

pärast ei saanud autost välja

ronisin kundeuksest ja juhiukse sain ka kuidagi väljast lahti ning kinni lüüa. Peab ikka järgmine nädal polstrid maha kakkuma ja kõik liikuvad asjad ära õlitama uste sees. Talvel ei kannata samuti üle kahe inimese autoga sõita, juhipoolne tagumine uks toimib niimoodi, et lahti saab, aga krt pärast peksa nagu segane seda kinni

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 29 Jaan 2014 10:05
Postitas Kristjan S
Sellepärast nende autodega talvel ei sõidetagi.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 29 Jaan 2014 10:09
Postitas JanekEnde
Sõidetakse ikka

Kusjuures viimasel ajal palju vanu pille silma jäänud, eriti Audi sigareid.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 29 Jaan 2014 10:28
Postitas Ruut
Kristjan S kirjutas:Sellepärast nende autodega talvel ei sõidetagi.
Õigem oleks öelda, et sellepärast neid autosid talvel ei pestagi

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 29 Jaan 2014 22:28
Postitas jx
JanekEnde kirjutas:Tore talv küll, kui eelneval õhtul autot pesta. Hommikul kanguta linki ja huia võtmega kuidagi, siis sain ukse lahti

pärast ei saanud autost välja

ronisin kundeuksest ja juhiukse sain ka kuidagi väljast lahti ning kinni lüüa. Peab ikka järgmine nädal polstrid maha kakkuma ja kõik liikuvad asjad ära õlitama uste sees. Talvel ei kannata samuti üle kahe inimese autoga sõita, juhipoolne tagumine uks toimib niimoodi, et lahti saab, aga krt pärast peksa nagu segane seda kinni

Kusjuures minu masinal külmus samuti vasak tagumine uks peale pesu nii ära, et kinni ei püsinud... aga pesuga peab rahulikult võtma, ise lasen masinal peale pesu vähemalt 3 tundi kuivada soojas ruumis...
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 30 Jaan 2014 10:27
Postitas rean
Tegelikult tuleks sügisel luku mehanismid ukse seest ära määrida ja eks siis edaspidi ole näha , mitu talve käib .
Sellest tulenevalt esinebki probleeme ukse lahti tulemise või kinni jäämise küsimus . (peksmine väga ei aita)
Ma loputasin talve autol Addinoli mutri-spreiga , mis on mõeldud roostes poltidele vahele laskmiseks .
See on hea vedel , esiteks peseb vanast tolmust ja jätab kerge määrde peale .
Varem ei tulnud lahti , ei seisnud kinni juba -7 kraadiga , siis nüüd toimib -25 kraadiga ilma igasugu probleemita
Uuematel autodel on veel tehasemääre sees , mis talvel mehanisme töös hoiab .
Ukseluku südamiku määrimisest päästab vast kesklukk puldist

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 30 Jaan 2014 11:17
Postitas JanekEnde
Jah, eks järgmine nädalavahetus tegelen. Praegu pole probleemi õnneks, kuna auto seisab nagunii pool päeva päikese käes. Saab praktika läbi ning saan mingisugust raha ka lõpuks. Summutijupid tahaks kokku osta, talveks tulevad teised veljed ning siis vaatab palju raha alles jääb. Esipõlle vaja, viskot ning termostaadi tahan ka ära vahetada, aga eks näis kas saab. Esmalt veljed ja summuti, siis vaatab edasi

Summuti tuleb arvatavasti esimene originaalreso, kaks 2,5" toru lõpuni ning taha Simonsi pütt kahe otsaga.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 31 Jaan 2014 21:17
Postitas -Myyr-
Ennem ikka termostaat ja veepump, kui summuti või veljed
