BMW e28 3,0L 525i 1983 Cardo

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Õli kallatakse ju ülemise korgi servani, arvan, et töötades lendab see õli seal igalpool, seega ei tohiks mingit vahet olla, kummas augus ta on. Testime, näeme. Turvalisuse huvides, vältimaks igasugu võimalusi on ka tal seal rahulikum olla.
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Auto kuivab garaazis. Värvimine on garaazitingimustes lõpetatud, kui küljekarbid töösse kunagi saavad tuleb värvikambris veel korrektuure teha.

Pilt

Pilt

Pilt
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Krudisin tagasilda alla ja jõudsin nii kaugele, et proovisin 750-i 300x20 ventileeritavat ketast alla, kuid tundub, et see käib vastu tagumist tolmukatet, kuna aeg hiline siis ei viitsinud edasi pusida, tulin koju realoemist vaatama, kuid katteplekk tundub ikka sama seerianumbriga olevat e28-e32 , aru ma ei saa.
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

tundub, et ainus erinevus on

750 : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=40

Pilt


525 : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=40

Pilt


laager on sama, seega kas vahetada vaid detail nr 1 või koos 5-ga, siis tekib poolassi küsimus veel .....
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

lahendus oleks peaaegu lihtne, uurisin puurisin aretasin ja sain aru, et võlli ja piduriketta vahele oleks 7-7,5 mm paksust vahetükki. seega e32-l peaks võlli kinnitustald paksem olema, asja iroonia on selles, et mul olid e32 õõtsad olemas, aga andsin nad ära... seega koli tuleb alles hoida :D

Vahetükki panna aga ei saa, kuna siis ei jää velg millelegi toetuma, lihtsam oleks proovida e32 võlliga, samas kui tekitan 7mm rööbet ühelt poolt juurde, kas veel veljed alla mahuvad, katsetamise värk vist.
e28
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1019
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Postitus Postitas Toivoku »

Kui ei mahu tuleb widebody teha :D
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Lõpetasin eksperimendid, see +7mm jääb üsnagi overkill, see tähendaks veel mingi x offsetiga velgede aretamist jne, muidugi mõnele teisele projektile üritan sellise modi kunagi külge saada, aga loobun nendest vent ketastest ja tuleb hankida e34 kõige pirakamad kettad, kõige lihtsam ja valutum, seoses sellega lükkub autoehituse lõppfaas kahjuks nädalavõrra edasi. Muideks see tagavedrustus on max vedru asendis nii madal, et sobiks rinkaversiooniks, tänavale vaja julgelt 3 sm juurde saada, lihtsaim moodus on teha uued amordi ülemised kinnitused, mille kõrvad on nii madalad kui võimalik, üks variant on veel teha või siis juba pöörata kõrvad allapoole.
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Väikese pildiraamatu uued sissekanded. Vaikselt hakkab valmis saama, ootan värvimisest suportit ja siiiis..

Aga viimaste õhtute tulemus on siin :

Õõtsad ennem allakeeramist olid siis sellised ilusad puhtad. Nagu ka hiljem piltidelt näha on seda ilu mitte kauaks, järgmisel aastal on paksu jamaga kaetud, tee mis tahad, seega on põhjust asju pildistada, kui nad on kaubanduslikud :

Pilt

klotsid külge ja

Pilt

enamvähem sedasi ripub nüüd reduktor kah, see on varasemast varasalvest pilt :

Pilt

Ja nii palju on siis vaja autot kergitada, et ratas vabalt ringi vuraks :


Pilt

Muideks täna keevitasin ja lõikasin uued ülemised amordikinnituse kronsad, tuleks tiba autot kergitada, hirmus koopasse kinni jäi.


Eestotsast krudisin külge roolivõimu rahusti :


Pilt

ja loomulikult oma aega ootasid ammu juba sillageomeetria parandamiseks tehtud vahetükid :


Pilt

Pilt

Pilt


Tegin ka mõningaid fotograafia harjutusi kah, nagu alati :

Pilt

Pilt

peegeldus värvilt, ei saa arugi mis :D

Pilt
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Jah.
Sõidab.
Jah.
Nüüd vajan suuri kõrvaklappe, muidu ei taha üldse sõita :D
Tegin loomkatseid, tõstsin auto tagumiku maast lahti, rattad õhku, panin 5 käigu sisse ja rattad tühja käima, väljast on auto vaikne, va. see summuti möllin. Pistsin pea salongi ja voilaa, taas see metallitööstuse tipptunni tööpinkide ülikõrge hääl.
Enam lõbusõite ei tehta selle autoga, ega ka ennem tehtud, kuid nüüd tuleb hanguga sundida, et veel sõita tahaks :D
e28
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Naljakas...
Jäik tagasild mul küll erilisi häälelisasid ei põhjustanud.

äkäädaaad hääled tulid siis, kui mootor vasta keret tõmmatud sai...
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Ju siis gardaanipoolne laager, mis käega katsudes selline tummisem oli, teebgi häält. Eksperiment nr 2 on tellida UM-ist uus otsalaager.

Aga netisurf andis huvitavaid pilte, lisan igaks juhuks oma teemasse, siis leian ka tulevikus nad üles:

Pilt

Pilt



http://74.125.77.132/translate_c?hl=sv& ... IJ71J0OLfw
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Laagerdub see vana seal garaazis ja muutub aina paremaks :D
Tänaseks on üks etapp valmimas projektist, kaitsmekarp salongi.
Tööle hakkas mootori jahutusvee ülekuumenemise häirelambike.
Salongi sai peidetud voltmeeter, et vajadusel oleks näha mis elektrisüsteemis toimub. Põhjalikult kokkupakitud juhtmepuntra seest sai üles leitud mõni kaduma läinud juhe, 3h harutamist...... ohhh

Järgmine etapp on plussilülitiga süütevoolu + otsa katkestamine, eriti meelsasti teeks seda võimalikult lühikest ahelatpidi, kuid kust seda teha : seda parimat kohta ei leidnudgi. Parim lahendus oleks leida see lüli mootori aju pistiku puntrast, aga milline neist, tuleb hakata el skeeme otsima.

Talvepapud said kah alla ja peagi pleks taas vaja TÜV vormistada.. ei taha mitte sõita.


Miskit siit vist :
http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e28/
e28
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Cardo auto saab feimi võõrkeelses foorumis

http://www.stanceworks.com/forums/showt ... 780&page=2
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige
Postitusi: 357
Liitunud: 04 Juun 2009 14:56
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Kristina5 »

Väga ilusad pildid seal ;) Ja tore et eesti autod ikka ka mujal foorumites kenasti nähtaval:D!
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Kuna uus ahi kütab ilusti garaazi soojaks on jätkunud hoogsalt vahepeal pikalt soikujäänud ehitustööd. Aasta lõpus läksin kõrvalistujapoolsele põhjaplekile kallale ja suristasin miskeid koledaid auke kinni :

Pilt

Pilt

Esimene parem nurk sai üsna suuremõõdulise värsle plekitüki, enam rattaalt vett salongi ei tohiks tulla.

Hetkel lõpptulemus saab olema selline :

Pilt

Pilt

Pilt

Sama hooga on ka valmimas uus reduktor, ehk õnnestub nädalalõpuks kokku saada :

Pilt
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Nädalavahetusel siis liikus taas.
Kokkujooksuga tagasild tundus hea.
Uute laagritega tagasild tundus hea, mingeid hääli nagu on ikka kuulda, aga otse vastu keret ei imestaks ka.
Jääpeal LSD nagu ei olnud päris see, ratas kippus üksi ringlema.
Üks amortidest on defektne, laseb õli läbi ja seoses sellega juhipoolne ratas hüpleb, loodame, et saab amordi korda, põdrad pidid oskama.

Kurb, et ei fotojäädvustanud kunas sai uus aku muretsetud, tundub, et 2008 kevadel, hetkel minu teadmistega on ta aastake olnud kööga, laed täis, kuid käivitada ei saa, täna viisin poodi, las uurivad, garantiilipik on kadunud, kindlasti leian kui pool aastat garantiist läbi saab, nagu alati.
Mõned jäädvustused kah algajalt fotokorraldajalt.

Pilt

Pilt

Pilt
e28
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

korralik töö...kui isegi jääpeal ei käinud 2 ratast korraga ringi siis ikka lsd kulunud..
tel 55570186 - e30 varuosad
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

eix22 kirjutas:korralik töö...kui isegi jääpeal ei käinud 2 ratast korraga ringi siis ikka lsd kulunud..
tähelepanelikult vaadates ei sõitnud ta just päris tavalise naastrehviga ka :lol:
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Umbes kolme nädala eest vahetati aku garantiikorras õnneks välja :)

Asjad vaikselt arenevad, võibolla päris mitte nii nagu just sooviks, aga pisukese aja pärast peaks nendest asjadest valmima midagit uut :

Pilt

Pilt


Läbi tagaklaasi tekkis kummaline vaade, ehk on see kevadeootus ?

Pilt
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Rool paigas. Ülimalt mugav on nüüd autost sisse välja saada.
Ainult suunakangid on u 15-20 cm kaugusel.

Pilt

Pilt

Saabusid ka uued LSD kettad, see töö eeldab taas osalist reduktori lammutamist.


Pilt


Suverehvid said alla ja tagumine amort peaks loodetavalt kah hakkama põhjapoole lähiaeg liikuma, selgus, et selle jääraja tripiga oli ta end õlist peaaegu täiesti tühjaks pumbanud. Jäärajal tagaratas seega pendeldas vaid vedru kaasabil, amort miskit kinni ei hoidnud, aga sõita täitsa sai :D

Paneks kirja ka sillastendi näitajad :
Ees: v -1,1 ja p -1,1 kokku -2,2 mm ehk lahkujooks
külgkalle -2,3 `kummalgi
pikikalle v : 5,45` p : 6,30` see on pisut erinev
ristikalle 15.4` mõlemal

Taga :
v: 2,3mm p : 2,0mm täielik kokkujooks 4,1mm
külgkalle 1,3` kummalgi
Viimati muutis Cardo, 21 Apr 2010 21:25, muudetud 1 kord kokku.
e28
Vasta