12. leht 28-st

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 06 Apr 2014 16:06
Postitas Jaks
Kui surved silindrites on null siis suure tõenäosusega ikka on klapid veidi pihta saanud ja klapid veidike kõverad ja surveid ka seega pole.
Keera plokikaas tagurpidi ( kui kaas maha võetud ) ja kalla põlemiskambrisse vedeliku. Kõige paren petroolium, aga ise olen kasutanud ka diislit. Kui vedelik paneb jooksu ei pea klapid midagi ja mootor ei saagi toimida.
Samuti on võimalik ka klape reguleerides vahed saada nii, et klapid ei saa sulguda.

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 06 Apr 2014 17:01
Postitas -Myyr-
Proovisin läbi kõik klapid, ei tulnud midagi.

Ei kujutagi ette kus see probleem peitub, praegu panustan uue kaane tihendi peale ja teise kaane ( lihvitud ja sooveldatud + sääretihendid vahetatud)

Kuigi küsimus siiani, kui märgid olid paigas, siis keerates vändast mootorit päripäeva avas ta koguaeg 1.silindri väljalaske klapi, ta ju peaks avama ssselaske oma ? Ei mõista, kuidas ta tagurpidi on nüüd. Kuna olen ikkagi võhik siis kindlasti võin ise ka mööda panna

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 06 Apr 2014 23:41
Postitas lennukiga
Peale surve- ja töötakti (mõlemad klapid kinni) toimub väljalasketakt ja siis on loomulik, et väljalaskeklapp on avatud. :P

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 06 Apr 2014 23:47
Postitas -Myyr-
No kurat, sa oled praegu esimene vend, kes on nõus sellega, et peale mrgist üle liikumist, avaneb väljalaske klapp.
Igaltpoolt mujalt loen/kuulen,et peab avanema sisselaske klapp

Kui kolb on üss'is, siis peaks alla liikumisel avanema ikkagi sisselase.
Kuna väljalase avaneb kolvi üssi'st liikumisel ass'i siis midagi on ikka valesti

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 08 Apr 2014 12:45
Postitas Sven
Survetakti lõpp kolb üss. Klapid suletud.
3. Töötakt, kolb liigub ass, klapid suletud, väntvõll pööras 180 kraadi.
4. Väljalasketakt, kolb liigub üss, väljalaskeklapp avaneb ja sulgeb selle jooksul, väntvõll pööras 180 kraadi.
1. Sisselasketakt, kolb liigub ass, sisselaskeklapp avaneb ja sulgeb selle jooksul, väntvõll pööras 180 kraadi.
2. Survetakt, kolb liigub üss, klapid suletud, väntvõll pööras 180 kraadi.
Neli takti = 2 väntvõlli täispööret (720 kraadi)

Pilt

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 08 Apr 2014 13:36
Postitas -Myyr-
Kõik on õige ja, järelikult on mul ikkagi kaas õhtal omadega, eks näeb reedel kui teine kaas käes.
Tänan aitamast ja infot jagamast kõiki

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 02 Mai 2014 08:00
Postitas sillufromIV
Vahelduseks e21 elektrijuttu.

Küsimus viimase otsa e21 udutulede lüliti juhtmete asetuse kohta. Remondi käigus käis armatuurlaud väljas. Ei märkinud üles kus mis juhe käis lüliti küljes. Nüüd on 6-7 lahtist emast klemmi.

Saab keegi pildi teha armatuuri alt sellest lülitist? Või viidet mõnele õpetlikule lehele jagada?

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 21 Mai 2014 11:48
Postitas matthias
kas tallinnas on veel kohti peale UM kust saaks e30 kupeele esiklaasi tihendit?
olen enamus vahetusega tegelevad kohad läbi käinud aga keegi ei taha niisama tihendit müüa, pakuvad valikuks ainult klaas nendejuures ära vahetada.

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 21 Mai 2014 18:59
Postitas sillufromIV
E34, 1988.a, ilma kliimata. Kõrvalistuja jalge juures kindalaeka all on mingi soojenduse andur, millest voolik ahju poole läheb. Häirib susin mootori töötades. See on valjem kui m20 tiksumine. Kui sõrmega õhku imeva ava katan, on vaikus. Aga millekski peab see õhku imema vist.

Kas see ongi normaalne? Või saab midagi ette võtta, et süsteem toimiks ja kabiinis vaikne oleks?

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 28 Mai 2014 09:55
Postitas franck1
e28 tagumistesse tuledesse ei tule voolu peale ja kella ploki tuled ei tööta. vahepeal võtsin ära kärukonksu aga juhted isoleerisin kinni. Ehk on mingi pistuku viga kusagil?

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 29 Mai 2014 13:53
Postitas sillufromIV
Mis on e30 peente püstikute amortide mõõdud? Huvitab siis amordi silindri läbimõõt ja pikkus.

e21 amort näiteks ca 38x460mm. Huvitab, kas e30 amort mahub e21 püstikusse.

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 29 Mai 2014 14:27
Postitas Ruut
IIRC olid läbimõõdud 45 ja 51 mm

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 29 Mai 2014 14:50
Postitas sillufromIV
Ruut kirjutas:IIRC olid läbimõõdud 45 ja 51 mm
Need peaksid püstikute välised läbimõõdud olema. Mind huvitab amordi korpuse läbimõõt ja ka pikkus.

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 29 Mai 2014 15:48
Postitas Ruut
Kuna nii e30 peenema püstaku -, kui ka e21 amort fikseeritakse püstakusse 45x1,5 mutriga, siis võiks eeldada sama läbimõõtu. Pikkuse osas ei ole küll miskit aimu. Saad täpsema vastuse kindlasti e30 foorumist, kuigi ka mõned sealsed hard-core entusiastid liiguvad siin ringi :)

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 31 Mai 2014 18:57
Postitas jumpsik
oleks vaja abi e28 katuseluugi mootori ühendamisel, nimelt töötab mootor praegu ainult ühte pidi vahet ei ole millist nuppu vajutad, kuid minu loogika ütleb et ta peaks ikka kahte pidi käima, seega äkki on mõni targem kes viitsib selle fenomeni mulle lahti rääkida ja selgeks teha :S

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 31 Mai 2014 23:04
Postitas Ruut
Mis moodi ühte pidi, et vajutad ükskõik kumba nuppu ja luuk jookseb lahti?
Võta elektriskeem ette ja kontrolli ühendused üle.
Skeemid saad näiteks siit
http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e28/e28_85.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
katuseluugi skeem on 160 lk
Kui vaja luuki seadistada, siis leiad abi ehk siit:
https://www.bmwtechinfo.com/repair/main ... tm/769.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 01 Juun 2014 17:58
Postitas jumpsik
Suur aitäh kasutaja Ruutule, tegin tema antud skeemi järgi ajutise lahenduse ja proovisin kodus ja toimis, nüüd siis autosse paigaldama ja seadistama seda :) relee oligi kellegi poolt valesti kokku pandud.

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 02 Juun 2014 09:14
Postitas sillufromIV
Pooltelgede juppideks võtmine.

Kas/kuidas kuule kinnihoidev võru välja käib?

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 02 Juun 2014 10:37
Postitas nuga
Tõmba telg südamikust välja. See on stopperrõngaga kinni.
http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e21/ ... ewsIndex=1

Re: Lihtsate murede üldteema

Postitatud: 02 Juun 2014 15:45
Postitas sillufromIV
Tänan info eest!

Määrdekihi all ei pannud stopperrõngast tähele.