2. leht 5-st
Postitatud: 18 Juul 2006 09:14
Postitas Arvo
Pidurite renoveerimine saab paras peavalu olema, kui autoga on suht harva sõidetud tähendab see tõenäoliselt 12 kinnijäänud kolbi millest tuleb tõenäoliselt sul umbes pooled kolvid uute vastu välja välja vahetada. (1 esimene kolb 10euri, tagumine veidi kallim)
Endal õnnestus üks enam-vähem korralik suppordikomplekt kokku saada alles 3 kokku ostetud E12/24 supportite osandamisel
Ehk viitsid tagumise velje vahelt piduriketast piiluda... kas M535i-l on samuti taga ventileeritavad kettad, olen netist lugenud vastakaid andmeid selles osas...
Vana M535i suurem osa tehnikast võeti E12 sildadel 635CSi pealt ja neid juppe ebays ikka veidi liigub. Õliradiaatorit võid samuti ebayst otsida, mingi aeg tagasi täitsa nägin müügis ühte vanema 635 oma.
Postitatud: 18 Juul 2006 09:35
Postitas nuga
Olen pidurite teemat natuke realoem'i ja w&n'i kataloogidest uurinud.
Esimesed kettad kattuvad m535'l ainult e23 745'ga (paksemad kui 525 & 528 vent. kettad). Piduriklotsid on kogu e12 mudeli ulatuses samad, samuti ka pidurisadula kolvid ja mansetid.
Tagumised kettad on samad 525 - m535 ulatuses.
Õliradika osas ainult mainisin, et ta on olemas. Uut teda vaja ei ole - on teine ilusti kuiv ja lekkevaba

Postitatud: 18 Juul 2006 09:47
Postitas Arvo
nuga kirjutas:Esimesed kettad kattuvad m535'l ainult e23 745'ga (paksemad kui 525 & 528 vent. kettad). Tagumised kettad on samad 525 - m535 ulatuses.
Hm, veider lugu ei saa hästi BMW inseneride loogikast aru... E12 sildadel 635CSi-l on ees õhemad (22mm paksused) kettad, kusjuures auto ise on M535i-st veidi raskem. Taga on samas 635-l 20mm vent kettad, mis sobiks idee poolest sportlikumale M535i mudelile rohkem

Edit: kas E12 luugisüsteem on sama ehitusega mis E30-l? kui jah siis mul üks luugimootor on täitsa ülearune

Postitatud: 23 Juul 2006 22:47
Postitas mart154
nii huvipärast...
mis kuramuse "elektrividin" see seal kahe "manuaalse" nupu vahel on, keskkonsoolis?
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album333/abs
mingi vinge tolleaja lisa või hilisem "leid"

Postitatud: 23 Juul 2006 23:05
Postitas sysi
Salongiventilaatori käivitamisnupp ning elektrooniline kell

Postitatud: 23 Juul 2006 23:51
Postitas nuga
Nuppudest rääkides...
Auto käivitub muide nupust, mitte võtmest.
Käivitusnupp on küll ise aretatud, aga teostus on väga viisakas ja sellise iseloomuga autole sobib see väga hästi

Postitatud: 24 Juul 2006 10:16
Postitas Jaan
Kas on plaanis autole mõni elektriline lisa leida? Näiteks el. aknad? E12-l varustuses sellised asjad põhimõtteliselt täiesti olemas.
Postitatud: 24 Juul 2006 10:24
Postitas nuga
Jaan kirjutas:Kas on plaanis autole mõni elektriline lisa leida? Näiteks el. aknad? E12-l varustuses sellised asjad põhimõtteliselt täiesti olemas.
Jah, tahaks sellised vidinad leida küll. Eelkõige el. aknad, el. luuk ja el. antenn.
Ma ei olegi jõudnud ennast veel e12 lisadega kurssi viia, mida põnevat talle veel pakuti.
BMW E12 Early Style Right Side Window Motor e-bay's
Postitatud: 24 Juul 2006 11:11
Postitas Jaan
E-bays pakub keegi e12 el. aknaid (hind on kallis), samas ei ole aru saada kas lülitid saab kaasa või mitte (e12-l asetseb lülititeblokk juhiuksel). Ei tule praegu ette kas olen Eestis üleüldse täislisadega e12 kohanud... aga vist jääb ainukeseks lootuseks ebay (ja muud säärased kohad...)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E12- ... 6088QQrdZ1
Postitatud: 24 Juul 2006 20:50
Postitas karu
meie hõbedasel 528 on el. aknad

Postitatud: 25 Juul 2006 20:08
Postitas Toivoku
lõpuks ometigi midagi minu unistustest kah siia foorumisse sattunud

karu sa niikuinii ei anna neid elektriaknaid ära ju

Postitatud: 01 Aug 2006 19:05
Postitas sysi
Eile õhtul said siis esimesed pidurisuportid lõpuks lahti võetud, kõik 8 kolbi kenasti käes. Praegu just võtsin suportid metallipesumasinast välja ja homme peaks siis remontkomplekt + uued klotsid ja kettad külge minema.
Osad kolvid on alt äärest roostes - mis ohud sellega kaasneda võivad? Kui panna uued klotsid ja kettad, siis muutub kolvi tööpiirkond just nagu "ülemisse äärde"
2 rehvi (205/60 R15) ja liiste on ka ikka vaja
Igatahes kindel plaan on autoga kokkutulekule tulla, sohvergi on olemas
Postitatud: 01 Aug 2006 19:33
Postitas Arvo
sysi kirjutas:
Osad kolvid on alt äärest roostes - mis ohud sellega kaasneda võivad? Kui panna uued klotsid ja kettad, siis muutub kolvi tööpiirkond just nagu "ülemisse äärde"
Kui roostetanud või ebaühtlane ala jääb tööpiirkonda on ainus oht mõningane pidurivedeliku kadu, ja kui pidurivedelik juba tolmukatte alla satub on suhteliselt lühikese ajaga sealt alt kõik roostes.
Postitatud: 01 Aug 2006 19:36
Postitas sysi
Sul pole korralikke kolbe parasjagu üle ja käepärast? Ma mõtlen siis, et kui korralikud need olid, mis sul 2 komplektist ühte tehes üle jäid?
Nuga on täna Tallinnas
Igaks petteks võiks mõni kolb varuks olla küll komplekteerides

Postitatud: 01 Aug 2006 20:01
Postitas Arvo
Kahjuks midagi head küll üle ei jäänud, paar sellist kergelt "näritud" servadega kolbi jätsin igaks juhuks alles, ülejäänud oli kõik prügikasti kaup.
Postitatud: 01 Aug 2006 20:27
Postitas karu
Kust kohast nad sul roostes on? neid saab viltkäia peal poleerida..
Postitatud: 01 Aug 2006 20:32
Postitas sysi
Nugal peaks paar pilti ka eilsest kaameras olema, aga roostes on kolvi alumine äär, st et u 5-8mm ulatuses kolvi seespoolsemas otsas, kohatine roostekahjustus.
Postitatud: 01 Aug 2006 20:33
Postitas karu
kas e23 kolvi läbimõõt pole sama vä?
Postitatud: 01 Aug 2006 20:51
Postitas sysi
Minu meelest olid sellised pidurid vanema malli 635 ja e12 m535. Kas ka mõnel vanema malli e23, ma ei tea
Postitatud: 01 Aug 2006 22:58
Postitas karu
Nu e23-el on ka 4kolvilised.