2. leht 20-st
Postitatud: 13 Veebr 2013 22:47
Postitas vahur73
JanekEnde kirjutas:Püstoli ja kompressori leiaks, kivikaitset on aerosoolina ka - kallivõitu ei ütleks. Motipi oma on 9 oirot liitri eest püstolile. Soojemad ilmad tulevad, siis vaatab mis ja kuidas põhja tegema hakkab. Ennem läheb põhi keevitusse ja karbid vahetamisele muidugi.
Täna sai parem esitiib seest värvitud, paar kihti mastiksit ka veel peale tõmmata. Juhitiiva võtsin ka ette, seestpoolt tuli korralikult pindmist välja. Äärt niiväga korda ei saagi, kruviaugud sees ja roostetavad

Lihtsam uue tiivaga kunagi asendada.
Tagavararattakohta nühin põhja alt puhtaks hetkel. Paras keberniit tolmu kätte saada traatharjaga, aga saab hakkama.
Mine ühe mehe juurde, laseb sul põhja ära, pole vaja hakata endal käsi määrima, helista: 5143651. Kui ei taha lasta teha, siis küsi temalt kuidas see asi kõige paremini oleks teha. Aga jah pead auto kuivalt sinna saama, aga praeguste ilmadega.........
Miks vanad audi sigaritel on põhjad nagu salongiautodel, sest seal on vähemalt 5 milline mastiksi kiht. Pmst tuleks vähemalt 2 x lasta, sest mastiksi pinnale võivad jääda mikroaugud esimese korraga ja sealt võib niiskus, sool ja muidugi hapnik, mida rooste vajab ligi pääseda, teisel korral kattes jääb asi kindlamalt pidama. Uue kihiga saad katta siis, kui esimesel korral lastud mastiks on juba ära kuivanud. Enne soovitaks siiski paksem rooste eemaldada, katta vähemalt roostekrundiga. Veel parem oleks lahtine rooste eemaldada, katta põhi roostemuunduriga 2 x 2ks päevaks, katsetada veega ja kui see asi tehtud ja kõik on tip top siis roostekrunt selga, lasta kuivada ja siis alles mastiksiga katta. Põhi ei tohi niiske olla. Garaaz kus seda teostatakse, peab väga kuiv olema. Mastiks peab hapniku ligipääsu peatama, ning rooste ei lähe enam edasi.
Kogu see eelnevalt kirjeldatud protsess, kui seda päris õigesti teha, võib aega võtta 3, 4 päeva. Lihtsalt tuimalt ilma eeltööta peale laskmisest pole kasu ja raiskad ka raha ja oma aega. Üldiselt soovitaks asjatundjat.
Postitatud: 13 Veebr 2013 23:23
Postitas JanekEnde
Kõige parem oleks jah asjatundja juurde viia ning lasta põhi ära teha. Aga see tegemine maksab ka omakorda..
Postitatud: 13 Veebr 2013 23:47
Postitas vahur73
JanekEnde kirjutas:Kõige parem oleks jah asjatundja juurde viia ning lasta põhi ära teha. Aga see tegemine maksab ka omakorda..
kuskil 50 - 70 eurot seanss

Postitatud: 14 Veebr 2013 13:40
Postitas JanekEnde
Võid PS'i kirjutada pikemalt mulle sellest. Salongist on ka põhi vaja teha

Postitatud: 17 Veebr 2013 00:01
Postitas JanekEnde
Kui viitsin, siis suveks poleerin Borbettidel randid ära. Minu arust üks kõige tüütum tegevus üldse automaailmas

240-se paberiga proovisin täna, saab läikima küll. Liivapabereid ostma kevadel ja poleerpastat. Keskmise osa jätan sama tumehalli nagu praegu on. Randid tehtud, siis peab keskosad nagunii üle värvima ja lakkima. Salongis vahetasin osad pirnid ka ära, mis ei töötanud. Tagaklaasisoojustuse nupul lendas vedru kuskile, mida ma üles enam ei leidnud

ohukalülitil sama asja õnneks ei juhtunud.
Postitatud: 17 Veebr 2013 00:13
Postitas vahur73
JanekEnde kirjutas:Kui viitsin, siis suveks poleerin Borbettidel randid ära. Minu arust üks kõige tüütum tegevus üldse automaailmas

240-se paberiga proovisin täna, saab läikima küll. Liivapabereid ostma kevadel ja poleerpastat. Keskmise osa jätan sama tumehalli nagu praegu on. Randid tehtud, siis peab keskosad nagunii üle värvima ja lakkima. Salongis vahetasin osad pirnid ka ära, mis ei töötanud. Tagaklaasisoojustuse nupul lendas vedru kuskile, mida ma üles enam ei leidnud

ohukalülitil sama asja õnneks ei juhtunud.
Kui rant pole värvitud, siis küll. Mul rant värvitud ja pean enne värvi eemaldama.
Postitatud: 17 Veebr 2013 01:11
Postitas JanekEnde
Veljed sain, siis võõpasin nad motipi krundi/värvi/lakiga üle.

Vana värv ja lakk oli väga kehvas seisus, eriti tagumistel. Mitmes kohas polnudki enam värvi ega lakki alles. Spreivärv tuleb liivakaga nühkides õnneks väga kergelt maha. Nüüd võtan kätte ja teen veljed ikka ilusamaks.
Tegin lutsuga miskid pildid ka, kvaliteet on nagu on.. Fotograaf unustas eile kahjuks oma kaamera koju.
Õhtuti saan kodus tagumistega tegeleda.

Postitatud: 25 Veebr 2013 17:36
Postitas JanekEnde
Kuna tulevikus on plaan ka ette uued udukad osta, siis sooviks ka teistsugust lülitit.
Kui kellelgi selline vidin leidub, andku PS'i teada!
Postitatud: 04 Mär 2013 14:22
Postitas JanekEnde
Kuna garaažis ei viitsi praeguse külmaga midagi teha, siis vedasin koju esitiivad, et nendega tegeleda. Kundepoolne on värvi ja mastiksiga seest nüüdseks tehtud, vaja veel teine kiht peale tõmmata. Juhipoolselt kraapisin vana mastiksi/hermeetiku maha, roostekohtadega tegelen veel. Juhitiiva peab samuti üle värvima, siit-sealt kriime täis ning pindmist roostet. Tundub et keegi on korralikult pahtliga ka möllanud.
Selle susliku kättesaamiseks läks mul umbes tund aega lõhkumist ja väänamist, juhitiivale suutsin alumisele nurgale muljumisjälje tekitada
Nüüdseks see jupp puhastatud, vaja värvida veel.
Oskab keegi öelda, millega spreivärvi maha saab, nitrolahusti, atsetooniga? Või mingi muu ainega? Randi keskosa juurest on natuke kehv liivapaberiga nühkida

Postitatud: 10 Mär 2013 01:51
Postitas JanekEnde
Roostest niipalju puhtaks kui sain ning värv peale. Hiljem läheb veel 2 kihti mastiksit ka.
Parem tiib sai teise kihi mastiksit ning sellega kõik. Alumine nurk vaja ära pläkerdada ja kogu moos.
Aprilli alguseks lappab auto enam-vähem kokku, kuna maalril aega värvida. Eks näis millal täpsemalt. Värvimisse lähevad uuesti siis mõlemad parempoolsed uksed ja kui õige toon on, siis laseb esitiivad ka ära värvida. Peaasi et jälle pool aastat ei lähe aega, nagu ustegagi

Kes teab, see teab. Valmistan seekord ise ette, eelmine kord tõmbas mõnes kohas vist lihtsalt värvi rooste peale. No kurat, kui seekord ka tooniga mööda paneb, siis küsin raha tagasi ja tõmban auto üleni mattroheliseks, mulle aitab. Sügisel on endal soov maalri ametit õppima minna, saaks praktika käigus originaaltooniga auto üle võõbata. Minu silmis on üsnagi ilus värv. Uksed töökojas laskma paika panna, ise proovisin, aga ei midagi. Kundeukse sain ainult ilusti kinni-lahti käima. Üksi suht jama teha ja kerejoontega ei jookse üldse ilusti. Ikka väga värdjas vaatepilt on.
Aprilli lõpuni sõidan ringi ja siis läheb tagasi garaaži seisma mõneks ajaks, ei viitsi isa käest kogu aeg autot lunida, see nagunii ei anna kui mul asju vaja ajada. Automaatkast joob ka minumeelest rohkem kui minu vana käula ning opel lihtsalt ei ole auto...

Saabki masin vähe liikumist, muidu kärvab täitsa ära seal garaažis seistes.
Ja lõpetuseks, võiks juba suvi olla..

Postitatud: 11 Mär 2013 08:20
Postitas rean
Lase mõlemad küljed üle tuisata ja imetlemist on aastateks .
Vanat autot on kindlasti keegi siit-sealt värvinud ja kes teab kui õige see toon seal üldse on .
Postitatud: 11 Mär 2013 13:30
Postitas JanekEnde
Kui oleks finantsiliselt võimalik, siis laseks terve auto juba üle värvida

Ei tundu, et seda varem värvitud oleks. Juhikülg on ilus, ustel mõnes kohas on pisikesi roostetäppe, alumised ääred on aga roostest puhtad. Kuidas kellelegi, kes on mu panni näinud, see teab ise mis seisus ta on, kes aga mitte, sellele raske seletada neti kaudu ja piltidelt samuti kõike ei näe
Praegu on tähtis tagumised koopad ära teha, kevadepoole karbid ning siis tuleb põhjaga tegeleda.
Postitatud: 11 Mär 2013 14:13
Postitas kaido
Vaevalt et auto mis on aastast '84 pole keegi kunagi värvinud.
Postitatud: 11 Mär 2013 14:18
Postitas rean
Säästu versioon ongi külje kaupa . Kui sa korraga kahte külge ei jõua , siis tee üks (tänavapoolne ennem)
Vähemalt jääb ühte tooni . Mõlemaid külgi sa ju korraga ei näe .
Postitatud: 11 Mär 2013 15:44
Postitas JanekEnde
Aga kas on seda autot varem värvitud või mitte - seda ei oska mina öelda. Võib-olla ongi ja mis siis?

Postitatud: 11 Mär 2013 16:07
Postitas kaido
Mul pole selle vastu midagi kui autot on värvitud, see on täiesti normaalne. Lihtsalt naljakas on lugeda siin foorumis selliseid lauseid 30 aastat vana auto kohta, et arvatakse et ei ole värvitud (pisut ebareaalne, või mis?).
Postitatud: 11 Mär 2013 18:59
Postitas Jaks
Teatavasti on autod ka tehasese värvitud
Seega ei ole vahet kes seda värvis vaid kuidas on seda tehtud

Postitatud: 11 Mär 2013 23:01
Postitas JanekEnde
Kui juba tagasillapuksid tehase omad all olid, siis ma ei imesta kui originaalvärvgi veel seljas on.

Järgmine nädal hakkan autot enam-vähem kokku laduma. Vaja veel mõlemad tiivad kruntida ning tagumised pidurisilindrid osta ja vahetada, tagumised koopad lõpuni teha.
Postitatud: 13 Mär 2013 22:41
Postitas JanekEnde
Tiivad valmis. Homme saan pidurisilindrid kätte ja katsun ära vahetada.
Postitatud: 14 Mär 2013 20:27
Postitas JanekEnde
Jubinad käes.
Pahtli ja muu jamaga las tegeleb maaler
Järgmine nädal võtan parempoolsed uksed ette ja teen roostest puhtaks. Katsun auto ka kokku tagasi laduda..