2. leht 10-st

Postitatud: 18 Apr 2011 07:56
Postitas sillufromIV
On jahutuseta tõesti. Ega ma päris "kiirestisõitmiseautot" ka ehita. Saab vast esialgu hakkama nendega. Ostsin, sest sattusin peale ja seal on näiteks klotsid tutikad, mis ise maksavad vast sinna 20-25 euri kanti, sain siis lähedase hinnaga kogu krempli. Muidugi panen võimsamad, kui need mõistliku hinnaga kusagilt hangin ...

Postitatud: 18 Apr 2011 17:54
Postitas priit300
Mul on ühed 323i suppordid üle ,põhimõtteliselt äitähh eest annaksin ära :)

Postitatud: 18 Apr 2011 20:38
Postitas sillufromIV
Täna soetasin siis oma haipoisile hoolitsetud tagasilla uute piduritrumlitega, üks pooltelg vähemalt uute kummidega teisest ainult üks ots, ka uus, differ puhastatud ja värvitud 3,9 ülekandega. Siis veel kerge tooni ja üleval ääres tumeda ribaga peaaegu uus esiklaas. Siis esitulede tagused (plastikust) ja bensupaagi. Polnud täpset raha ja viieka eest võtsin veel pakendis käsipiduritrossi. Loodan, et piduritrumlite all on ka uued klotsid

Paak tundus kujult ja mõõtudelt ikka e21 oma olevat aga on ÜHES TÜKIS. Pean uurima, kas vana e21 all oligi selline või on see kellegi aretus. Paak on korralik, paar liitrit benssu sees ja väljast korralikult värvitud.

Postitatud: 18 Apr 2011 20:57
Postitas Priit
Kuni 08/1977 oli kütusepaak vist tõesti ühes tükis. Olen juhtumisi ka oma silmaga sellist näinud. A pane mõni pilt ka sellegipoolest :)

Postitatud: 18 Apr 2011 21:05
Postitas sillufromIV
Priit kirjutas:Kuni 08/1977 oli kütusepaak vist tõesti ühes tükis. Olen juhtumisi ka oma silmaga sellist näinud. A pane mõni pilt ka sellegipoolest :)
Homme, kui kaubikust välja tõstan, teen paar klõpsu ka moblaga ja lisan siia viited (tänase sissekande juurde).

Postitatud: 18 Apr 2011 22:02
Postitas raunz
Soovitaks samamoodi kindlasti vähemalt 323 pidurid alla sebida, sest olenemata auto eesmärgist jäävad ventileerimata kettad ja taga trumlid väheks sellele autole.

Tore näha, et auto areneb...edu!

Postitatud: 19 Apr 2011 19:40
Postitas sillufromIV
Klõpsud paagist ja sillast:

http://album.ee/node/24865005/50271611

Postitatud: 19 Apr 2011 23:41
Postitas Ruut
raunz kirjutas:Soovitaks samamoodi kindlasti vähemalt 323 pidurid alla sebida, sest olenemata auto eesmärgist jäävad ventileerimata kettad ja taga trumlid väheks sellele autole.
Ma arvan, et tagumised trumlid pole otseselt probleemiks. Kurjaks aetud 02-d, mis on küll veidi kergemad, sõidavad üldjuhul 323i esiketaste ja e21 tagatrumlitega edukalt ringada.

Postitatud: 09 Mai 2011 20:08
Postitas sillufromIV
Vahepeal on asi jõudsalt edenenud. Kere käis keevitamises. Selle raha eest oleks korralikumat tööd oodanud aga nüüd on see tehtud.

Kere sai sildade raskusest vabastatud. Võtsin põhja küljest kõik ära. Puhastasin punnitavad ja kobrutavad kohad ning möksisin paksult kogu põhja ja rattakoopad mastiksiga. Vahetasin välja 3 põhjakorki (-kaant).

Nüüd on uus tagasild all. Sellega tuli kohe ka esimene tagasilöök. Nimelt on selle differ ja õõtsades olevad võllid M8 keermega aukudega ja õõnsused ei sobi uuemate pooltelgedega. Üks pooltelg oli sillal küljes ja teise lootsin juba auto all paigaldada. Algul avastades arvasin, et asi lihtsalt poltides, et tuleb M8 poldid muretseda ja korras. Tõin siis hommikul BB-st poldid aga ilmnes, et pooltelje otsas olev "muhk" ei sobi õõtsa küljes oleva võlli lohuga, vahe jääks sisse ja siis võib kõveraks kiskuda ja mingeid flantse sinna aretama hakata ei olnud ka huvi.

Kiskusingi siis õõtsad maha, homme tööl viskan plekid ja muu kola teistele õõtsadele ümber.

Enne paigaldamist sai sild uued pid.silindrid ja -klotsid, trumlid ja ektsentrikud on uued. See oli esimene sild, mille abil lõpuks sotti sain, kuidas need BMW-l toimima peavad :) Teistel isenditel on need lootusetult kinniroostetanud olnud.

Värvitud sai ka esisillatala. Esisilla lammutasin laiali ja avastasin, et ühe 320 roolikarbis on mingi Stabiluse amort, mida minu 315 karbis polnud. lmselt läheb siis 320 roolikarp asemele.

Uuemad klõpsud siin: http://album.ee/node/24977139/50271611

tegemistest

Postitatud: 12 Mai 2011 18:58
Postitas sillufromIV
Sillad all tagasi. Tagasillaga sai ikka korralikult maadeldud. Vanema tüübi piduriplekid ka ei sobi uuematele õõtsadele. See selgus alles siis, kui kõik laiali lammutatud oli.

Täna ostsin 6x13" MAHLE-BBS (made in Germany) kärgveljed koos rehvidega ja komplekti sobivaid rattapolte. Auto alla lähevad ilmselt paar 13" ja paar 15".

Maalritööde lihtsustamiseks soetasin ekstsentrik-lihvija.

Lähiajal plaanis kapotialune ja pagasiruum värvida, ehk ukseaugud ja luukide alused-tagused ka.

Värvitud

Postitatud: 03 Juun 2011 18:44
Postitas sillufromIV
Haipoiss värvitud. Mootoriplokk aiste vahele tõstetud.

Suhtlesime talvel e21 315 omanikuga Viljandist (kasutajanime ei mäleta ja kirjavahetus on ka kadunud), temal pidi olema üksikasjalik info 315-le m20b25 moto paigaldamise kohta. Kui seda loed, anna palun märku endast. Nüüd on asjad niikaugel, et kohe-kohe läheb juhtmete ühendamiseks ja seda "knowhow´d" on hädasti vaja :) Kui keegi teab, kellest jutt, andku ka kasutajanimi teada.

Tegin ettevalmistuse ja värvimised ise, seega kukkus välja rohkem konserveerimise moodi ... Aga hämaras kannatab vurada küll.

Postitatud: 04 Juun 2011 16:26
Postitas arx323
Mina olin see ja mul skeemid olemas.

Postitatud: 05 Juun 2011 08:10
Postitas raunz
Jaga pilte kah tulemusest :wink:

Postitatud: 05 Juun 2011 08:38
Postitas sillufromIV
Kunagi, kui välja sõidan garaažist, teen pilte ka ja panen siia viited.

Postitatud: 06 Juun 2011 08:06
Postitas sillufromIV
Lükkasin ise käivitamise teadmata ajaks edasi :(

Nimelt panin eile kaane peale ja poldid sisse. Keerasin sõrmedega kinni, et kuhugi ära ei nihkuks. Leidsin nurgast vana aku ja proovisin, kas jaksab ringi ajada mootorit. Jaksas paar ringi. Siis hakkasin süüdet paika keerama ja mingis asendis ei jaksanud enam võtmega keerata. Võtsin kaane maha ja avastasin, et 6. silindri vl.klapp on murdunud ja "müts" on küünla kõrvale põlemiskambri lakke kinni jäänud. Klapi lõhkus lausa kolmeks tükiks. Ühe nookuri lõhkus ära. Põlemiskambri laes on nüüd sügav kraater. Vahetasin purunenud klapi ja nookuri ära. Siis hakkas vaevama mõte, et teised klapid võisid ka pihta saada. Kiskusin nookurid maha ja valasin bensiini kaanele. 6. silindri mõlemad klapid ja 5., 2., ning 1. silindri väljalase laseb bensiini läbi. Pean uuesti Viimsisse viima kaane. Ehk ka keevitama seda kraatrit ...

Huvitavaks teeb olukorra veel see, et olen praegu olude sunnil tsiklimees ja saab kindlasti palju "nalja" r6 kaane tsilliga Viimsisse toimetamisel.

Kasulikku tegin ka siiski eile. Ühendasin pidurid ära, tagumine pool sai uued voolikud, esiosa ja tagaosa ühendav toru on ka paigas. Siduri töösilindri ja peasilindri ühendasin ja lasin õli sisse, nii et toimib.

Postitatud: 06 Juun 2011 08:28
Postitas nuga
Oot, panid kaane peale, aga rihma ei pannud? Nii lõhub klapid ära jah :P

Postitatud: 06 Juun 2011 08:33
Postitas raunz
Tundub uskumatu :shock: Kuidas siis nii mootorit kokku pannakse? Veel huvitab et kuidas sa sellel mootoril süüdet paika keerad.

Postitatud: 06 Juun 2011 08:46
Postitas sillufromIV
Ma ei keeranud kaant kinni ju. Niisama oli seal peal. Kolbidel on lohukesed ka klappidega kokkupuute leevendamiseks. Rihma polnud peal jah üldse. Täitsa nõus, et ise loll. Aga midagi katastroofilist õnneks ei juhtunud. Juba ajan klappe taga ja nädalalõpuks on vast kaas korras jälle.

Süüte sättimises midagi keerulist ei näe, märgid on olemas ja raamatus kõik näidatud ka. Rihm ja rullik lähevad uued.

Postitatud: 06 Juun 2011 08:47
Postitas Ruut
sillufromIV kirjutas:Süüte sättimises midagi keerulist ei näe, märgid on olemas ja raamatus kõik näidatud ka. Rihm ja rullik lähevad uued.
:lol: Jagajat aetakse ju sama rihmaga ringi

Postitatud: 06 Juun 2011 08:52
Postitas sillufromIV
Ruut kirjutas:
sillufromIV kirjutas:Süüte sättimises midagi keerulist ei näe, märgid on olemas ja raamatus kõik näidatud ka. Rihm ja rullik lähevad uued.
:lol: Jagajat aetakse ju sama rihmaga ringi
Jagaja (rootor, "begunok") on sellel motol nukkvõlli rihmaratta küljes, seda ei anna vist valesse asendisse panna ... See läheb ainult kindlas asendis paika ja kui rihmaratta märk paigas, siis ei jää muud varianti, kui õige.