2. leht 5-st
Postitatud: 21 Sept 2007 10:51
Postitas kustas
Mul üks küsimus mootoripatjade kohta, ehk keegi oskab aidata. Tahtsin osta siis oma autole uusi B mootoripatju, selliset poest nagu Autoekspert. Müüja vastas, et E21'le pole neid saada. Uuris natuke, helistas tagasi ning rääkis, et alternatiivina võiksin kasutada E30 R4 mootoripatju. Kui tõsi see on? Originaal tootekoodi järgi sobivad minu autole ainult E21 M10 mootoripadjad.
Muidu ostaksin esindusest originaal motopadjad, kuid ma ei tea, kas neid peale talve enam kasutan.
Postitatud: 21 Sept 2007 10:54
Postitas mart154
võib-olla mu mälu petab, aga 1 padi sobis tõesti e30 pealt.
teine padi oli aga kõrgem, seda pole ühelgi teisel mudelil näinud...
Postitatud: 21 Sept 2007 11:01
Postitas Bronco
Ei sobi e30 padjad.
Proovisin seda väiksemat (kõrvalistuja poolset) patja vahetada e30 oma vastu, kuid polt jäi lühikeseks. Ehk siis e21 mootorikäpp on paksem, ning polt ei ulatu läbi.
Otsi korralik kasutatud, või telli ikka uued õiged asjad.
Postitatud: 21 Sept 2007 11:33
Postitas kustas
Ok, tänud. Otsin siis veel mujalt firmadest õigeid asju.
Postitatud: 22 Sept 2007 16:46
Postitas kustas
Vale summuti vs veovõll
Korralik Walkeri summuti Raunzi varudest
Lekkiv differ
Ja kõige lõpuks avastasin, et vasakpoolne paak lekib
Ühesõnaga ennem ma seda masinat käima ei pane, kui korralikku paaki all ei ole. Kuidas ma kütuse sealt kätte saaksin?
Postitatud: 22 Sept 2007 19:11
Postitas meelis k
kustas kirjutas:Ühesõnaga ennem ma seda masinat käima ei pane, kui korralikku paaki all ei ole. Kuidas ma kütuse sealt kätte saaksin?
Löö torniga auk sisse paagipõhja või ühenda bensiinipump akuga ning pumpa välja. Minu mõtted

Postitatud: 22 Sept 2007 22:19
Postitas Bronco
meelis k kirjutas:
Löö torniga auk sisse paagipõhja või ühenda bensiinipump akuga ning pumpa välja. Minu mõtted

tal karpamootor...
aga muidu võtad vooliku, ning tõmbad niipalju kui saad välja, sisse jääb vast minig 2-5L. Siis võtad juhipoolse paagi lahti ning pesast välja "rippu". teoorias peaks enamus bensiinist sinna kogunema, siis lased lahti kahe paagi vahelise ühendustoru ja peal olema tuulutuse, ning võtad paagi alt, hoides nii, et bensiin ühenduskohast välja ei jookseks, ning siis kallad sealt selle kanistrisse.
Nii tegin mina mingi kuu tagasi, 2 korda

Postitatud: 23 Sept 2007 12:35
Postitas kustas
Tänud, võtan täna käsile.
Postitatud: 24 Sept 2007 10:36
Postitas nuga
kustas kirjutas:Ja kõige lõpuks avastasin, et vasakpoolne paak lekib

Palju seal kütust sees oli, kui ta lekkis?
Mul bauril on kah sama probleem, aga niikaua kuni üle 40 liitri sisse ei pane, siis ei leki

Postitatud: 24 Sept 2007 10:44
Postitas sysi
Ja kütuseosuti järgi võib ka veidi eksida... kui Nugaga musta 323i'd lammutasime, siis näidik näitas nulli ja kui paagi alt ära võtsin, siis voolas hea paarkümmend liitrit kütust maha (ja kiire tegutsemise tõttu ka kanistrisse)
Postitatud: 24 Sept 2007 12:08
Postitas kustas
nuga kirjutas:kustas kirjutas:Ja kõige lõpuks avastasin, et vasakpoolne paak lekib

Palju seal kütust sees oli, kui ta lekkis?
Kütust näitas näidiku järgi natuke üle 20 liitri, reaalselt vist natuke rohkem.
Ja siin veel üks pilt käigukasti kinnitusest, ja selle kummipuksist.

Postitatud: 30 Sept 2007 17:02
Postitas kustas
Nonii, leidsin ühe venna, kes ehitab oma E21'st selle, mis on minulgi plaanis.
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
Minu projekti puhul tuleb kasutusse E36 M42B18, mis arendab 103kW vs E30 M42B18 100kW vastu. Käigukasti kasutab E36 318is Getrag 240, mida kasutati interneti andmetel ka E21 318i peal 83'l aastal. Kui mu teooria paika peab, siis peaks see mootori
swap olema suht
bolt-on (koos Tõnise abiga st

). Aga ennem kõike seda ostan omale uue vasaku poolraami ja esipaneeli, mis Tõnise käe läbi auto külge saavad.
Postitatud: 30 Sept 2007 20:10
Postitas meelis k
Kusjuures, mina paneks sama mootori e21-le. Vähemalt plaan on selline, kui leian mingi enam-vähem kere, millele istutada.
Loodan varsti siis lugeda esimesest sõidust M42 mootoriga

Postitatud: 06 Okt 2007 10:36
Postitas kustas
Nugale kaks pilti "kinnisest" iluvõrest.

Postitatud: 06 Okt 2007 11:34
Postitas Silwer
kustas kirjutas:Minu projekti puhul tuleb kasutusse E36 M42B18, mis arendab 103kW vs E30 M42B18 100kW vastu.
See 3kw vahe on pigem psühholoogiline. Tegelikult on neil kahel mootoril imepisikesed erinevused. Sisselake kolle, e36 versioonil on rihmarattad laia rihma jaoks ja veel nipet näpet. Saadavad tuuningchipid sobivad ka mõlemale mudelile...
Postitatud: 06 Okt 2007 18:52
Postitas elmut
kustas kirjutas:Nugale kaks pilti "kinnisest" iluvõrest.

Minu e21hel on parempoolne selline

Postitatud: 06 Okt 2007 22:21
Postitas Arvo
kustas kirjutas:Nonii, leidsin ühe venna, kes ehitab oma E21'st selle, mis on minulgi plaanis.
Kas veidi järgiaidatud M10 mootor poleks parem lahendus? Umbes samad hobujõud tuleks M10-st suhteliselt odavamalt kätte ning juppide saadavus on sellele tunduvalt suurem ning ehitamine odavam.
Lisaks muidugi veel visuaalne aspekt... need uuemaaja "libeda välimusega" mootorid vanakooli masina kapoti alla ei näe minuarust kuigi viisakad välja.
Postitatud: 07 Okt 2007 11:17
Postitas raunz
Arvo kirjutas:kustas kirjutas:Nonii, leidsin ühe venna, kes ehitab oma E21'st selle, mis on minulgi plaanis.
Kas veidi järgiaidatud M10 mootor poleks parem lahendus? Umbes samad hobujõud tuleks M10-st suhteliselt odavamalt kätte ning juppide saadavus on sellele tunduvalt suurem ning ehitamine odavam.
Lisaks muidugi veel visuaalne aspekt... need uuemaaja "libeda välimusega" mootorid vanakooli masina kapoti alla ei näe minuarust kuigi viisakad välja.
Eks see vist maitse värk ole. Pea kõigist BMW mootoritest on võimalik väga viisakad jõunumbrid kätte saada. Miks panna uuem mootor, mida tehases ei pandud? Ehk sellepärast et on veidi huvitavam ja omanäolisem.
Postitatud: 07 Okt 2007 11:28
Postitas Silwer
M42 on siiski M10'st ikka peajagu üle potensiaali poolest.
M10 sportversioon oli ju S14 aga 2,5 liitrine S14 mootor vahetati hiljem BMW võidusõiduautodel välja sama võimsa kuid vaid 2 liitrise kubatuuriga S42 mootori vastu mis siis oli Motospordi versioon M42 mootorist.
Postitatud: 07 Okt 2007 14:12
Postitas tõnis
Eks nende uuemate ja pealt siledamate motodega on võimalus lihtsama vaevaga suuremaid võimsusnumbreid kapotialla saada. Ise eelistaksin natuke rohkem vaeva näha ja proovida midagi omaaegsest valmis nikerdada, iseasi kas sama mis uuemaga kätte saab, aga huvitavam on.
Kustasel on päris vihased plaanid selle e21 kopsikuga, vaatab kas midagi kevadeks koorub ka . Teen omaltpoolt kõik selleks et tal kerge võistlusmoment tekiks ja asi edeneks

.